קליל תעשיות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Tzumi (שיחה | תרומות)
הוספת לינק לסרטון
Tzumi (שיחה | תרומות)
מ קישורים פנימיים
שורה 24: שורה 24:
|דף הבית=http://www.klil.co.il
|דף הבית=http://www.klil.co.il
}}
}}
'''קליל תעשיות''' היא [[חברה ציבורית]] [[ישראל]]ית לפיתוח עיצוב וייצור [[חלון|חלונות]], דלתות, תריסים וקירות מסך מפרופילי [[אלומיניום]] לענף הבנייה. החברה נסחרת ב{{ה|בורסה לניירות ערך בתל אביב}} ומפעל הייצור שלה שוכן ב[[כרמיאל]].
'''קליל תעשיות''' היא [[חברה ציבורית]] [[ישראל]]ית לפיתוח עיצוב וייצור [[חלון|חלונות]], דלתות, [[תריס|תריסים]] [[קיר#קיר מסך| וקירות מסך]] מפרופילי [[אלומיניום]] לענף הבנייה. החברה נסחרת ב{{ה|בורסה לניירות ערך בתל אביב}} ומפעל הייצור שלה שוכן ב[[כרמיאל]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־13:08, 26 ביולי 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים [ סיסמה, שנת הקמה, דף הבית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

קליל תעשיות
סמליל החברה
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (KLIL) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים משפחת סונינו
תקופת הפעילות 1950–הווה (כ־74 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות רול פרופיל בע"מ
מיקום המטה כרמיאל
שליטה בחברה צור דבוש
בעלות צור דבוש, אחזקות ציבור ומוסדיים
ענפי תעשייה ענף הבניה והמתכת
מוצרים עיקריים חלונות, דלתות, קירות מסך, תריסים
הכנסות כ379,565,000 ש"ח לסוף 2016
רווח תפעולי 81,850,000 ש"ח לסוף 2016
רווח 62,354.000 ש"ח לסוף 2016
הון עצמי 257,430,000 ש"ח לסוף 2016
מנכ"ל אריה (ריצי) ריכטמן
אנשי מפתח
  • יו"ר: צור דבוש
  • משנה למנכ"ל ולכספים: יונתן רובינזון
עובדים 320
 
www.klil.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קליל תעשיות היא חברה ציבורית ישראלית לפיתוח עיצוב וייצור חלונות, דלתות, תריסים וקירות מסך מפרופילי אלומיניום לענף הבנייה. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומפעל הייצור שלה שוכן בכרמיאל.

היסטוריה

החברה נוסדה בשנת 1950 על ידי משפחת סונינו שעלתה לישראל מאיטליה מטעמים ציוניים. החברה נקראה בהקמתה תמ"י[1] בשנים אלה מרבית היצור היה צינורות השקיה לחקלאות ופרופילים לתעשייה. היקף היצור השנתי עמד על כ-900 טון. בשנת 1961, נמכר החלק העיקרי של החברה לדיסקונט השקעות. ב-1963 משפחת סונינו מכרה את יתרת אחזקותיה לדסקונט השקעות ונהגה השם "קליל"[2].

בשנת 1964, עברה החברה לייצר בעיקר חלונות. במסגרת הסכם עם משרד השיכון, החליפה את חלונות העץ שהיו נפוצים עד אז לחלונות אלומיניום.

בשנות ה-80 קליל החליטה לאמץ מערכות אלומיניום מתקדמות על ידי קניית ידע מחברות מאירופה בעיקר מאיטליה ולפנות לבונים ולמשפצים. ב-1981 החברה הונפקה לציבור.

ב-1991 קליל התבקשה על ידי פיקוד העורף לתכנן חלון שיהיה עמיד כנגד חדירת גזים. כך נוצר חלון לממ"ד.

בשנת 1995 רכשה "קליל" את חברת "רול פרופיל".

ב-2001 קליל נמכרה[3] לצור דבוש. בשנים הראשונות שלאחר המהלך, מצבה הכלכלי של קליל החמיר[4] עד לשיא של הפסד שנתי של 37 מיליון בשנת 2004 (באותם ימים, שווי השוק הגיע ל-40 מיליון ש"ח). אז, יישם תוכנית התייעלות[5] בליווי של קובי לוי שכללה מהלכים נחושים ומורכבים כמו: סגירת פעילויות, החלפת מנכ"ל (ריכטמן) , גיוס הון[6], מכירת נכסים ותוכנית שיווקית מהפכנית של מתן אחריות [7]על המוצר המוגמר המותקן על ידי מתקינים עצמאיים. כל הפעולות יחד גרמו לעצירת ההפסדים[8] כבר ב-2005.

מניות החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומהוות חלק ממדד תל אביב 90. שווי השוק שלה, נכון למאי 2017, עומד על כ-1 מיליארד ש"ח.

מחזיקת השליטה בחברה (כ-60% מסך המניות) היא חברת דבוש השקעות. יתר מניות החברה מוחזקות בידי הציבור והגופים המוסדיים.

פעילות החברה

תחום עיסוקה העיקרי של החברה הוא פיתוח, עיצוב, ייצור, גימור, שיווק ומכירה של מערכות אלומיניום לבניה ופרופילים לתעשייה, בעיקר לשוק המקומי לשם ייצור מוצרים סופיים מפרופילי אלומיניום, דוגמת חלונות, דלתות ופתחים אחרים לבניינים, בהם משולבים זגוגיות, תריסים או רשתות.

שימוש נוסף בפרופילים הוא כמרכיב במוצרים תעשייתיים שונים שאינם מיועדים לשוק הבניה. כמו סולמות, מדרכים, דודי שמש ועוד. כמו כן, עוסקת החברה בפיתוח, עיצוב, ייצור, ייבוא, רכישה, שיווק ומכירה של אביזרים נלווים לפרופילי האלומיניום, הדרושים לשם ייצור המוצר הסופי המוגמר חלונות, דלתות, תריסים וקירות מסך.

תחום פעילות נוסף באמצעות חברת הבת "רול פרופיל" ייצור, צביעה, שיווק ומכירה של שלבי תריסים וארגזי תריסים מפחי אלומיניום, בשילוב פוליאוריתן מוקצף.

תהליכי ייצור עיקריים

תהליך הייצור של הפרופילים בחברה הוא בן מספר שלבים עיקריים: טְרוּד (או בלעז: אקסטרוזיה- תהליך לחיצת בולי אלומיניום דרך טבעים, באמצעות מכבש), עיבוד (כולל צביעה), אילגון (חמצון) ואריזה. הייצור והגימור של הפרופילים נעשה תחת פיקוח והסמכה של מכון התקנים הישראלי.

תהליך ייצור התריסים: בתחום פעילות זה עוסקת חברת הבת רול פרופיל בע"מ בתכנון, ייצור, צביעה, שיווק ומכירה של שלבי תריסים ותריסים מאוגדים, מפחי אלומיניום בשילוב חומר מבודד בשם פוליאוריתן, בשיטת Roll forming וכן ארגזי תריס מפחי אלומיניום.

רשת של מתקינים מורשים

לקליל רשת של מתקינים מורשים, שהוסמכו להתקין את מוצרי קליל בבניה בישראל. במסגרת הסמכתם עוברים המתקינים המורשים של קליל, הדרכות הסמכות ומבדקים. רשת המתקינים המורשים הינה דינמית וההצטרפות או היציאה ממנה היא בסמכות קליל על פי הכללים הנקבעים בכל שנה. המתקינים המורשים מחויבים לרמת איכות ושירות מוקפדת.

מוצרים ושירותים

  • חלונות ודלתות: לקליל מגוון חלונות בעיצובים שונים וברמות מחיר המותאמות לקהל הרחב. לקליל חלונות ודלתות הזזה, דלתות ציר ועוד.
  • תריסים: לקליל מגוון תריסים המיועדים למפתחים קטנים וגדולים. במגוון רמות הצללה. אטומים או מעבירי אור חלקי (תריס קליל אור)
  • קירות מסך: לקליל מגוון פתרונות למעטפת החיצונית של בנייני מגורים ומשרדים.
  • ליווי הבונה והמשפץ: לקליל שירות ייעוץ ייחודי בסיוע בחירת הפתרונות המתאימים לכלל פתחי הבית. בפגישה אישית הם מסייעים להתאים את מפרט האלומיניום להעדפות בתחום העיצוב, לתנאי סביבה ולתקציב. המפרט משמש לצורך קבלת הצעות מחיר מהמתקינים המורשים
  • תעודת אחריות: קליל נותנת אחריות לשנתיים ללקוחות שבצעו את הפרויקט עם המתקינים המורשים והשתמשו בכל המרכיבים על פי מפרטי והגדרות קליל.
  • ליווי וייעוץ ליזמים ואדריכלים בפרויקטים גדולים: קליל מלווה יזמים ואדריכלים החל משלב התכנון ובחירה במערכת המתאימה בהתאם לדרישות הפרויקט. מבצעת התאמות ופיתוחים מיוחדים הנדרשים כדי לענות על צורכי האדריכל והיזם של הפרויקט.

קישורים חיצוניים

ערוצים אינטרנטיים של קליל

מידע היסטורי מהרשת


קליל בחדשות

הערות שוליים

  1. ^ תעשיות מתכת ישראליות
  2. ^ מקור השם בא מהמילה "קל"
  3. ^ מאת צביקה פז, ‏צורי דבוש, ממייסדי גיאו, מפזר השקעות: רוכש השליטה בקליל מדסק"ש תמורת 97 מיליון שקל, באתר גלובס, 7 במרץ 2001
  4. ^ שי שלו, הפסד של יותר מ-70% זה לא קליל גם לצורי דבוש, באתר גלובס
  5. ^ שי שלו והדס מנור, ייסורי צורי דבוש הצעיר בענף מוצרי הבנייה, באתר גלובס, ‏3/5/2004
  6. ^ אלי שמעוני, יואב חרל"פ ושותפים מזרימים לקליל כ-11 מיליון שקל, באתר Ynet
  7. ^ האחריות הכפולה של קליל, באתר Tuval
  8. ^ שי שלו, צורי דבוש חוזר לאלה שלעגו לו כשרכש את קליל, באתר גלובס, ‏23/11/2013