שלום קאטו-קמברזי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מיקום בקטגוריות
שורה 15: שורה 15:
[[קטגוריה:אנגליה: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]
[[קטגוריה:אנגליה: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]
[[קטגוריה:צרפת: היסטוריה: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]
[[קטגוריה:צרפת: היסטוריה: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]
[[קטגוריה:ספרד: היסטוריה: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]
[[קטגוריה:ספרד: חוזים והסכמים|קאטו-קמברזי]]

גרסה מ־08:55, 28 באוגוסט 2017

שלום קאטו-קמברזי

שלום קָאטוֹ-קמְבְּרֵזִי (Cateau-Cambrésis) נחתם בין אנרי השני, מלך צרפת לבין אליזבת הראשונה, מלכת אנגליה (2 באפריל 1559) ובין אנרי השני לבין פליפה השני, מלך ספרד (3 באפריל 1559) בקאטו-קמברזי שבצפון צרפת, כעשרים קילומטר דרומית מזרחית לעיר קמברה.

בהתאם לתנאי שלום זה, צרפת השיבה את פיימונטה ואת סאבויה לאמנואלה פיליבר, דוכס סאבויה, ואת האי קורסיקה אל הרפובליקה של ג'נובה, אך המשיכה להחזיק בסולוצו, בקאלה, בבישופות מץ, בבישופות טול ובבישופות ורדן.

ספרד קיבלה את פראנש-קונטה, אך חשוב יותר, היא קיבלה שליטה כמעט בלעדית במילאנו, בנפולי, בסיציליה ובסרדיניה. כמו כן זכתה בהשפעה רבה על שליטי הרפובליקה של ג'נובה, על שליטי טוסקנה ועל אלה של מדינות קטנות יותר בצפון איטליה. רק סאבויה ורפובליקת ונציה שמרו על עצמאותן באיטליה. השלטון הספרדי באיטליה נמשך עד תחילת המאה השמונה עשרה.

אמנואלה פיליבר, דוכס סאבויה, נשא לאישה את מרגריט דה פראנס, דוכסית ברי, שהייתה אחותו של אנרי השני, ופליפה השני, מלך ספרד נשא לאישה את אליזבת דה ולואה, נסיכת צרפת, בתו של אנרי השני.

אנרי השני, מלך צרפת מת ב-10 ביולי 1559, לאחר שנפצע באופן אנוש בתחרות אבירים שנערכה בפריז לרגל שלום קאטו-קמברזי, שבמרוצתה חדרה לעינו של המלך חרבו של גבריאל מונטגומרי, מפקד חיל המשמר הסקוטי של אנרי השני, ופגעה במוחו.