קתלין קנדי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏פילמוגרפיה: תיקנתי דקדוק
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
שורה 90: שורה 90:
*[[מכאן והלאה]] (2010) -מפיקה שותפה
*[[מכאן והלאה]] (2010) -מפיקה שותפה
*[[הרפתקאות טינטין: תעלומת החד-קרן]] (2011) - מפיקה
*[[הרפתקאות טינטין: תעלומת החד-קרן]] (2011) - מפיקה
*[[סוס מלחמה (סרט)|סוס מלחמה]] (2012) - מפיקה, מועמדת לפרס אוסקר
*[[סוס מלחמה (סרט)|סוס מלחמה]] (2011) - מפיקה, מועמדת לפרס אוסקר
*[[הלקחנים]] (הגרסה האמריקאית, 2012) - מפיקה בפועל
*[[הלקחנים]] (הגרסה האמריקאית, 2012) - מפיקה בפועל
*[[לינקולן (סרט)|לינקולן]] (2012) -מפיקה, מועמדת לפרס אוסקר
*[[לינקולן (סרט)|לינקולן]] (2012) -מפיקה, מועמדת לפרס אוסקר

גרסה מ־09:41, 13 בספטמבר 2017

תבנית:במאי קתלין קנדיאנגלית: Kathleen Kennedy; נולדה ב-5 ביוני 1953) היא מפיקה אמריקאית המכהנת כנשיאת חברת לוקאס פילם. לאורך השנים הפיקה מעל 60 סרטים שרשמו הכנסות של מעל 11 מיליארד דולר ברחבי העולם. היא הייתה מועמדת שמונה פעמים כמפיקה לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר ונודעה בשיתופי הפעולה שלה עם סטיבן ספילברג ועם בעלה פרנק מרשל.

ביוגרפיה

קנדי גדלה בברקלי וגדלה ברדינג שבקליפורניה, אמה הייתה פעילה בתיאטרון מקומי ואביה היה שופט. יש לה אחות תאומה ואחות קטנה. היא החלה ללמוד באוניברסיטת המדינה של סן דייגו בשאיפה להיות אחות.[1] במהלך הבחירות ב-1972 החלה לעבוד בתחנת הטלוויזיה המקומית בסן דייגו, KCST, ושולבה כצלמת.[1] בעקבות העניין שמצאה בעבודה עברה ללמוד בחוג לקולנוע ותקשורת באוניברסיטה. לאחר הלימודים עבדה בתפקידים שונים בתחנה, כולל הפקת תוכנית אירוח. לאחר שצפתה בסרט "מפגשים מהסוג השלישי" החליטה לעבור ללוס אנג'לס ולהשתלב בתעשיית הקולנוע.

ב-1979 שימשה עוזרת לג'ון מיליוס ששימש מפיק בפועל בסרט הקולנוע "1941", במהלך עבודתה הכירה את במאי הסרט סטיבן ספילברג ששכר אותה בתור עוזרתו לקראת הפרויקטים הבאים. היא שימשה עוזרת במאי של ספילברג בסרט "שודדי התיבה האבודה" שהופק על ידי בעלה לעתיד פרנק מרשל ושימשה עוזרת הפקה בסרט "פולטרגייסט".

ב-1981 הקימה עם ספילברג ומרשל את חברת ההפקות "Amblin Entertainment". יחד עם ספילברג הפיקה את הסרט המצליח "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" והייתה מועמדת עמו לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר. היא המשיכה לשתף פעולה עם ספילברג ומרשל גם בסרטיהם הבאים, כמפיקה וכמפיקה בפועל, וכן עם במאים בולטים נוספים כגון מרטין סקורסזה, דייוויד פינצ'ר, פיטר בוגדנוביץ', פרנק אוז, ריצ'רד דונר, מ. נייט שאמלאן, רוברט זמקיס וקלינט איסטווד.

ב-1992 הקימה עם מרשל את חברת KM ‏(The Kennedy/Marshall Company). הסרט הראשון שהפיקה החברה היה "לחיות". ביוני 2012 עזבה את KM ומונתה למנכ"לית משותפת של לוקאס פילם יחד עם ג'ורג' לוקאס. חודשים ספורים אחר כך החברה נמכרה לוולט דיסני, היא מונתה לנשיאת לוקאס פילם והופקדה על זיכיון סרטי "מלחמת הכוכבים".

קנדי מכהנת כחברה בוועד המנהל ובמועצת הנאמנים של האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

ב-1987 נישאה לפרנק מרשל והם הורים לשניים.

פילמוגרפיה


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קתלין קנדי בוויקישיתוף

הערות שוליים