בקהילה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הקודם היה עדיף. אם הכרחי לפצל נא להקפיד על פיסוק תקין (רווח לפני קו מפריד, פסיקים מיותרים ועוד)
הקהילה סגרו את מגזין "חברים" והחליפו אותו במגזין קומיקס, עדכון
שורה 31: שורה 31:


==תכניו==
==תכניו==
"בקהילה" כולל מגזין (שאף שמו "בקהילה") הכולל כתבות בנושאים כלליים ואקטואליים, טורים אישיים וסיפורים; עיתון חדשות ("בקהילה פלוס") ובו מדור אקטואליה ("סוגרים שבוע") הכולל כתבות פוליטיות ומדיניות וכן שירים לשבת ומדור תרבות, מדור כלכלה ("Macro") ועוד; מגזין לאישה ולבית ("פנינים"); מגזין בנושאי אוכל ומתכונים ("מחמאות"); מגזין תמונות מהחצרות החרדיות ("העולם החרדי"); מגזין תורני ("תבונות") שבו טורים של רבנים, כתבות תורניות וסיפורים חסידיים; מגזין לילדים ולנוער ("חברים"); מגזין עם דברי חסידות ("אוצר פניני החסידות"); מקבץ [[עלון שבת|עלוני שבת]] (חכו ממתקים).
"בקהילה" כולל מגזין (שאף שמו "בקהילה") הכולל כתבות בנושאים כלליים ואקטואליים, טורים אישיים וסיפורים; עיתון חדשות ("בקהילה פלוס") ובו מדור אקטואליה ("סוגרים שבוע") הכולל כתבות פוליטיות ומדיניות וכן שירים לשבת ומדור תרבות, מדור כלכלה ("Macro") ועוד; מגזין לאישה ולבית ("פנינים"); מגזין בנושאי אוכל ומתכונים ("מחמאות"); מגזין תמונות מהחצרות החרדיות ("העולם החרדי"); מגזין תורני ("תבונות") שבו טורים של רבנים, כתבות תורניות וסיפורים חסידיים; מגזין קומיקס לילדים ולנוער ; מגזין עם דברי חסידות ("אוצר פניני החסידות"); מקבץ [[עלון שבת|עלוני שבת]] (חכו ממתקים).


בחגי ניסן ובחגי תשרי מפיק העיתון מוסף נושא, מוסף פוליטי, תקליטורי שירים, ועוד.
בחגי ניסן ובחגי תשרי מפיק העיתון מוסף נושא, מוסף פוליטי, תקליטורי שירים, ועוד.

גרסה מ־07:32, 25 בספטמבר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיתון

פרמטרים ריקים [ אתר, שם במקור, נסגר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ נוסד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בקהילה
לוגו העיתון
לוגו העיתון
סוג חדשות
תדירות עיתון שבועי
פורמט טבלואיד
בעלים בקהילה תשס"ג
עורך ראשי שלמה קוק
תאריכי הופעה 1997–הווה (כ־27 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה עברית
מערכת בני ברק
מדינה ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בקהילה - השבועון החרדי בישראל הוא שבועון חרדי ישראלי.

השבועון הוקם בשנת 1997 על ידי דוד זילברשלג. במשך שבע שנים הופץ חינם, והחל משנת 2004 הוא נמכר בתשלום. בשנת 2010 אימץ העיתון מראה ותכנים חדשניים יותר, כולל חלקי חדשות וכלכלה בדפי עיתון רגילים, ומוספים אחרים במגזין כרומו.

לפי סקר TGI משנת 2016 השבועון זוכה לחשיפה של כ-8.1% בציבור החרדי[1]. מערכת העיתון שוכנת באשדוד.

עורכו הראשי של העיתון מאז שנות ה-90 ועד 2012 היה בנימין ליפקין. אחריו שימש בתפקיד אברהם דב גרינבוים במשך כארבע שנים. כיום העורך הראשי הוא שלמה קוק, ויועץ התוכן הוא אהרן קליגר. השבועון מבוקר על ידי ועדה רוחנית, שבראשה הרב חיים שמואל אסטרייכר.

בין הכותבים בעיתון במשך השנים: קובי אריאלי, חיים גרינבוים, יעקב ריבלין, יעקב רייניץ, צביקה יעקובזון ואשר מדינה. עורך המוסף היה דוד רוטנברג.

תכניו

"בקהילה" כולל מגזין (שאף שמו "בקהילה") הכולל כתבות בנושאים כלליים ואקטואליים, טורים אישיים וסיפורים; עיתון חדשות ("בקהילה פלוס") ובו מדור אקטואליה ("סוגרים שבוע") הכולל כתבות פוליטיות ומדיניות וכן שירים לשבת ומדור תרבות, מדור כלכלה ("Macro") ועוד; מגזין לאישה ולבית ("פנינים"); מגזין בנושאי אוכל ומתכונים ("מחמאות"); מגזין תמונות מהחצרות החרדיות ("העולם החרדי"); מגזין תורני ("תבונות") שבו טורים של רבנים, כתבות תורניות וסיפורים חסידיים; מגזין קומיקס לילדים ולנוער ; מגזין עם דברי חסידות ("אוצר פניני החסידות"); מקבץ עלוני שבת (חכו ממתקים).

בחגי ניסן ובחגי תשרי מפיק העיתון מוסף נושא, מוסף פוליטי, תקליטורי שירים, ועוד.

התנגדות

בעת הקמתו, ניהל בקהילה מאבק נגד השבועונים החרדיים. בגיליונו הרביעי (ט"ז באייר תשנ"ז) פרסם העיתון מכתב של כמה רבנים התומכים בו ומביעים התנגדות לשבועונים המתחרים. נאמר בו: ”דא עקא שיצר הרע מצא לו בקעה להתגדר בה, בין אלה אשר כן קוראים עיתון, והוא מצליח לחדור לבתים חרדיים, באמצעות השבועונים הנקראים "חרדיים" או "דתיים": "יום השישי", "משפחה" ו"השבוע" (או בכל שם שיכונו בעתיד), אשר במסווה של חרדיות או דתיות מפיצים רעל של בזיון תלמידי חכמים, לשון הרע ומחלוקת. יבורכו אלה אשר נמנעים מקריאה בעיתונות זו, ומכל פעולה המחזקת את ידם של כתבי העת הפוגעים במחנה התורתי”[2].

בהמשך, בעשור הראשון של המאה ה-21, כאשר ניהלו העיתונים יתד נאמן והמודיע מאבק בשבועונים הוכלל בו גם בקהילה. באלול תשס"ח התפרסם בבקהילה ריאיון עם הרב ישראל אליהו וינטרוב בנושא ההכנה ליום הדין. בתגובה פרסם הרב וינטרוב ביומונים החרדיים מכתב חריף נגד "בקהילה", שבו האשים את השבועון בהשגת הראיון אתו על ידי התחזות ומרמה[3]. לדבריו, לא ידע שהאיש ששוחח עמו הוא עיתונאי ושבכוונתו להכניס את דבריו לעיתון: "הכנסת דבריי בתוך טומאה זאת שימש להם גושפנקא על חשיבות השבועון הנ"ל. והחזיר פשט טלפיו והכריז טהור אני"[4].

בסיוון תשע"ג פורסמה כתבת דיוקן על האדמו"ר מחסידות טשרנוביל רבי מנחם נחום טברסקי. בעקבות זאת פרסם האדמו"ר לחסידיו הודעה שבה כתב: "צריך להבהיר כי השבועונים דוגמת אלו שפרסמו מאמר אודותינו בשבוע זה, הינם אסורים במגע ובמשא ומטמאים ביותר את כל הקורא בהם, ונאסרו כבר על ידי גדולי ישראל, ואל יהיה חלק – אפילו יחיד מאנ"ש (=אנשי שלומינו) בשייכות עם עיתונות אלו"[5].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ישראל כהן, ‏סקר TGI לעיתונות החרדית: התחזקות קלה לעיתונים, הרדיו מעט נחלש, באתר כיכר השבת, 5 בספטמבר 2016
  2. ^ קימי קפלן, רבות רעות צדיק, קווים לדמותה של העיתונות החרדית
  3. ^ יאיר אטינגר, מיהו החזיר שפשט את טלפיו, באתר הארץ, 7 בדצמבר 2008
  4. ^ מבוסס על דברי חז"ל בבראשית רבה, פרשה ס"ה, פיסקה א', שהחזיר מראה את סימן הטהרה שיש לו (מפריס פרסה) ומסתיר את הסימן שאין לו (מעלה גרה).
  5. ^ האדמו"ר מטשרנוביל נגד 'בקהילה': "מטמא את קוראיו", בחדרי חרדים