ישיבת טשעבין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ מיון חדש לקטגוריה:ירושלים: ישיבות: "טשיבין" באמצעות HotCat
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
==מבוגרי הישיבה==
==מבוגרי הישיבה==
* רבי [[יצחק מנחם וינברג]], האדמו"ר מ[[חסידות טולנה|טולנה]]
* רבי [[יצחק מנחם וינברג]], האדמו"ר מ[[חסידות טולנה|טולנה]]
* רבי יעקב מרדכי טוורסקי, רב חסידי טשרנוביל בני ברק
* רבי ישראל ברגר, רב שכונת גני גאולה ירושלים
* רבי מתתיהו דייטש, רב שכונת רמת שלמה ירושלים
* רבי אברהם דירנפלד, רב קהילת בעלז בת"א ובבית שמש
*רבי צבי רבינוביץ', האדמו"ר מ[[חסידות ביאלה|ביאלה רמת אהרן]]
*רבי צבי רבינוביץ', האדמו"ר מ[[חסידות ביאלה|ביאלה רמת אהרן]]
*רבי מרדכי לייפר, האדמו"ר מ[[חסידות פיטסבורג|פיטסבורג]]
*רבי מרדכי לייפר, האדמו"ר מ[[חסידות פיטסבורג|פיטסבורג]]

גרסה מ־01:03, 16 באוקטובר 2017

ישיבת כוכב מיעקב - טשיבין (צ'יבין; ביידיש: טשעבין) היא ישיבה כלל חסידית בירושלים, מהישיבות החסידיות הוותיקות בארץ ישראל.

היסטוריה

הישיבה נוסדה בשנת תשט"ז על ידי רבי דב בריש ווידנפלד ("הרב מטשעבין"). הוא קרא לה "כוכב מיעקב" על שם ספרו של אביו, הרב יעקב ווידנפלד. לצדו של הרב מטשעבין שימש כראש ישיבה חתנו, הרב ברוך שמעון שניאורסון. אחרי פטירתו של הרב ווידנפלד מילא הרב שניאורסון את מקומו. משגיח הישיבה היה הרב מרדכי רימר.

במשך שנים רבות הישיבה הייתה לישיבת הכלל-חסידית הבולטת ביותר, ובין בוגריה רבנים ואדמו"רים. גם לאחר שנפתחו ישיבות נוספות היא הישיבה הכלל-חסידית הגדולה ביותר. בכל שנתון יש שני שיעורים מקבילים המונים כל אחד עשרות בחורים.

ישיבת טשיבין מחזיקה בנכסים רבים. לצד הישיבה בנתה הישיבה בית כנסת ובו כולל אברכים בשם "אוהל ישראל", בראשו עמד שנים רבות הרב אברהם קופשיץ. לישיבה מכון להוצאת ספרים בשם "דובב מישרים". מאמצע שנות ה-90 הישיבה מדפיסה עלון שבועי, בשם "כוכבי אור".

צוות הישיבה

לאחר פטירת הרב שניאורסון, בכ"ה בסיוון תשס"א, התמנה בנו הגדול, הרב יוסף משה שניאורסון, לראש הישיבה. הבן הצעיר, הרב נחום שניאורסון, משמש כנשיא הישיבה. כמו כן מכהן הרב נפתלי נוסבוים כראש ישיבה וכר"מ שיעור ג'. כראש ישיבה נוסף שימש הרב אברהם גניחובסקי, אשר מסר שיעורים לקיבוץ, עד לפטירתו בתשע"ג.

רמ"ים נוספים הם הרב ישראל שניאורסון והרב בעריש שניאורסון (בניו של הרב יוסף משה), הרב יוסף כהן והרב יצחק מאיר וייס. עד לשנת תשמ"ט היה הרב ברוך שמואל דויטש ר"מ בישיבה. הרב יוסף וייס היה ר"מ עד לפטירתו.

המשגיחים הם: הרב בנימין רימר, חתנו הצעיר של הרב יוסף שלום אלישיב, הרב יעקב שמש והרב שמואל דוד שניאורסון. בעבר כיהנו כמשגיחים, הרב שלמה זלמן פרוש ורבי ישראל משה רוזנפלד.

תלמידי חכמים בולטים שימשו ומשמשים באופן בלתי רשמי כמשיבים ומגידי שיעורים בישיבה, בהם: הרב נתן לוברט, הרב נתן קופרשטוק, הרב זונדל קרויזר, הרב אהרן מרדכי רוטנר והרב יעקב שלמה מוזסון.

מבוגרי הישיבה