נועם וזאנה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
'''נועם וזאנה''' היא [[זמר|זמרת]], [[מוזיקאי|מוזיקאית]], [[מלחין|מלחינה]] ו[[שחקן|שחקנית]] [[ישראלים|ישראלית]], המופיעה בקביעות ב[[אירופה]].
'''נועם וזאנה''' היא [[זמר|זמרת]], [[מוזיקאי|מוזיקאית]], [[מלחין|מלחינה]] ו[[שחקן|שחקנית]] [[ישראלים|ישראלית]], המופיעה בקביעות ב[[אירופה]].


קובץ:Noam Vazana.jpg
[[קובץ:Noam Vazana.jpg|ממוזער|נועם וזאנה]]


נועם וזאנה מופיעה בקונצרטים מיצירותיה, מילים ולחן.
נועם וזאנה מופיעה בקונצרטים מיצירותיה, מילים ולחן.

גרסה מ־06:36, 31 באוקטובר 2017

נועם וזאנה היא זמרת, מוזיקאית, מלחינה ושחקנית ישראלית, המופיעה בקביעות באירופה.

נועם וזאנה

נועם וזאנה מופיעה בקונצרטים מיצירותיה, מילים ולחן. אלבומה החדש "Love Migration" יצא ב-2014 ועמד במקום ה-14 ברשימת רבי המכר באייטיונז בהולנד.

וזאנה חתומה בסוכנות Leading Voices הגרמנית וב-Nova Productions ההולנדית ועובדת עם האמרגן Pompeo Benincasa באיטליה.

וזאנה הופיעה בפסטיבלים ואירועי מוזיקה ברחבי העולם כגון ג'אזאהד גרמניה, פסטיבל הג'אז בים הצפוני הולנד, פסטיבל הג'אז רוצ'לה איטליה, פסטיבל טאנג'ז במרוקו, בלו פרוג בבומביי וב-Music meeting הולנד.

היא מגיעה לישראל לעתים קרובות ומופיעה במועדונים, אולמות ובפסטיבלים ברחבי הארץ.

ביוגרפיה

נועם וזאנה נולדה בירושלים. היא החלה בלימודי פסנתר בגיל 5 וטרומבון בגיל 12. בהמשך למדה גם סקסופון, הלחנה, ניצוח ופיתוח קול. במסגרת שירותה הצבאי שירתה וזאנה בתזמורת חיל האוויר ובתזמורת צה"ל כטרומבוניסטית, זמרת ומעבדת. וזאנה השתלמה באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין ירושלים, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה ובקונסרבטוריון אמסטרדם. וזאנה השתלמה אצל מורים רבים והשתתפה בכתות אמן רבות ברחבי העולם, כגון: זובין מהטה, גלינה וורצ'בה, לוקאס ויס, מיכה דייוויס, מיכאל וולפה ועוד. לימים כיהנה וזאנה בתפקיד "טרומבון ראשון" בסימפונט רעננה, בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בתזמורת הסימפונית אוטרכט (הולנד), בסינפונייטה הישראלית באר שבע ובתיאטרון "הקאמרי", שם השתתפה בהצגה "המפיקים" של מל ברוקס. נועם הייתה שותפה להקמתה של "תזמורת המהפכה" בהרכבה המקורי יחד עם המנצח רועי שפירא והמשיכה לעבוד כמנהלת התזמורת במשך 4 שנים בשיתוף רועי אופנהיים וזוהר שרון[1].

ב-2011 יצא אלבומה הראשון Daily Sketch בהפצת HeartSelling ההולנדית. האלבום זכה לתואר "אלבום השבוע" ברדיו NTR הולנד ושני סינגלים מתוכו Personality ו-David's lament זכו לתואר "שיר השבוע" ברדיו NTR הולנד והשיר Personality אף זכה לתואר "השיר החדש הטוב היותר" על ידי רדיו TROS הולנד.

ב-2014 יצא אלבומה השני Love Migration עליו עבדה עם טכנאי הסאונד עתיר השבחים פופה טלמן (בומב דה באס, קארו אמרלד, אוואטר). האלבום עמד במקום ה-2 ברשימת האלבומים הטובים של השנה על ידי הבלוג DPRP בהולנד והגיע למקום ה-14 ברשימת רבי המכר של אייטיונז בהולנד. את האלבום הוציאה וזאנה באופן עצמאי בעזרת מימון המון בו השתתפו למעלה מ-800 אנשים. נועם הקליטה קליפ דוקומנטרי בו היא פוגשת 50 מתוכם באופן אישי, מוסרת את הדיסק ומקבלת חיבוק. הקליפ הפך לווידאו הרשמי לסינגל Waiting שיצא באירופה.

שיתופי פעולה בינלאומיים

באלבום Love Migration שיצא בשנת 2014 הקליטה נועם דואט עם הזמר-יוצר ההולנדי Arthur Adam.

בימים אלה מייצגת נועם מוזיקלית את הארגון Salaam-Shalom ההולנדי, ארגון ידידות בין יהודים ומוסלמים בהולנד.

ב-2013 שתפה נועם פעולה עם אמן ה-Spoken Word ההולנדי Poetry Pusher והקליטה קולות וטרומבון באלבום הבכורה שלו.

ב-2011 הקליטה וזאנה תוכנית טלוויזיה אינטרנטית עבור הפלטפורמה האמריקאית "Voice of peace" של ריצ'רד דוראן טיכו ודייוויד בנט כהן, ובה רשימת ה-טופ 10 של נועם מבחינה מוזיקלית והשראה.

ב-2010 יצא האלבום "The first statement" בשם זהה בו השתתפה נועם ככותבת, מפיקה וזמרת יחד עם מוזיקאי ההיפ-הופ והסקרץ' ההולנדי Prace. הופעת הבכורה הייתה בפסטיבל יום העצמאות ההולנדי מול קהל של למעלה מ-15,000 איש.

ב-2009 הקימה וזאנה יחד עם הקלרניטנית ההולנדית קימיה קרמני את ההרכב הישראלי-פלסטיני "West East Best". ההרכב מופיע מאז באירועים בינ"ל כגון: קונגרס השלום הבינ"ל אוקטובר 2009 ובהופעות אינדיבידואליות ברחבי העולם.

ב-2008 כתבה וזאנה לפרויקט “One God” בהודו, אותו גם ייסדה והפיקה מוזיקלית. הפרויקט משלב תפילות יהודיות ומנטרות הודיות בעברית ובאורדו וכמו כן טקסטים בשפה האנגלית. מטרת הפרויקט היא שאיפה לשלום ואחווה בין העמים, גם על רקע דתי. במהלך שנת 2009 הופיעה וזאנה בהודו בשנית עם פסנתרן הג'אז האגדי לואי בנקס (נפאל).

בישראל שתפה וזאנה פעולה והופיעה עם מוזיקאים כגון: אביתר בנאי, אריאל זילבר, דני רובס, ירמי קפלן, נועם רותם, רונית שחר, איתי פרל וה-Unsoundable, להקת קולולוש, טרייבל דאנס ועוד.

תחרויות ופרסים

2014 מקום #2 ברשימת האלבום הטובים של השנה Love Migration על ידי הבלוג DPRP, הולנד

2014 פרס אקו"ם לעידוד יצירה ישראלית עבור האלבום Love Migration

2012 אלבום השבוע Daily Sketch רדיו NTR, הולנד

2012 השיר החדש הטוב ביותר Personality רדיו TROS, הולנד

2012 שיר השבוע Personality רדיו NTR, הולנד

2012 שיר השבוע David's Lament רדיו NTR, הולנד

2011 להיט השבוע, Personality רדיו מורטלה, הולנד;

Mooie Noten 2010 מקום ראשון - תחרות זמרים-יוצרים בהולנד;

ASF 2010 פסטיבל, מקום ראשון - תחרות זמרים-יוצרים בהולנד;

2009 פרס הברונית, אמסטרדם;

2008 פרס קרן היסוד לעידוד יצירה;

2002-2008 פרס קרן התרבות אמריקה-ישראל (קרן שרת) למוזיקאים מצטיינים במשך 6 שנים רצופות;

דיסקוגרפיה

ב-2014 יצא אלבומה השני Love Migration עליו עבדה עם טכנאי הסאונד עתיר השבחים פופה טלמן (בומב דה באס, קארו אמרלד, אוואטר). האלבום עמד במקום ה-2 ברשימת האלבומים הטובים של השנה על ידי הבלוג DPRP בהולנד והגיע למקום ה-14 ברשימת רבי המכר של אייטיונז בהולנד. את האלבום הוציאה וזאנה באופן עצמאי בעזרת מימון המון בו השתתפו למעלה מ-800 אנשים. נועם הקליטה קליפ דוקומנטרי בו היא פוגשת 50 מתוכם באופן אישי, מוסרת את הדיסק ומקבלת חיבוק. הקליפ הפך לווידאו הרשמי לסינגל Waiting שיצא באירופה.

ב-2011 יצא אלבום הבכורה הרשמי של וזאנה "Daily Sketch" בחברת קומבו הפקות הישראלית. האלבום הנו אלבום פופ בינלאומי המציג בשפה האנגלית שירי פופ מבוססי פסנתר עם הרכב להקה, רביעיית מיתרים, קלרינט וטרומבון. האלבום הופץ בהולנד, בלגיה ולוקסמבורג.

ב-2010 יצא אלבום הפסקול שכתבה נועם וזאנה לסרט ההולנדי "At the dream's edge" בחברת Interakt ההולנדית. הסרט מספר על 3 ילדים החיים בישראל מתחת לקו העוני אך מצליחים להשיג את חלומותיהם בזכות אמביציה, כל זאת על רקע חלומו הנשכח של דוד בן-גוריון.

ב- 2008 יצא ה-EP "נועם וזאנה", שני השירים הראשונים ששוחררו מתוכו “Sorry” ו-“Rebreathing” הגיעו ל- “top 20” ההולנדי ושהו בו מספר שבועות. השיר “Everytime I cry” גם הוא מתוך האלבום, לא שוחרר כסינגל, אך הגיע לרדיו בשל ביקוש מצד שדרי רדיו לאחר שנכחו בקונצרט של וזאנה ורצו להשמיע אותו בתוכניתם. השיר הגיע ל-“Top 40” ההולנדי ואף שהה בו מספר שבועות.

על הבמה

2014 פסטיבל ג'אזאהד גרמניה

2013 פסטיבל טאנג'ז מרוקו, פסטיבל רוצ'לה איטליה, פסטיבל Popronde הולנד

2012 פסטיבל הג'אז בים הצפוני הולנד, פסטיבל Music meeting הולנד, פסטיבל טאנג'ז מרוקו

2011 פסטיבל Nessiah פיזה איטליה, יום העצמאות ההולנדי בעיר אוטרכט

2010 הופעה ב-Het Concertgenouw הולנד, Blue Frog בומביי הודו

ב- 2007 הופיעה וזאנה על הבמה המרכזית של פסטיבל הג'אז בהאג (אנ') ואף בפסטיבל הג'אז בעיר ברדה (הולנד) עם "הפרויקט של ג'ון קלייטון" בו השתתפו ג'ון קלייטון עצמו וטיירל סטנפורד גם כן. בפסטיבל הג'אז בים הצפוני ברוטרדם (אנ') על אותה הבמה עם קייטי מלואה וחברי להקתו של פול אנקה.

טלוויזיה: וזאנה הופיעה בטלוויזיה בגרמניה, הולנד וישראל רדיו: וזאנה הופיעה עם שיריה ברדיו בהולנד, גרמניה, הודו, איטליה, ארצות הברית וישראל בין היתר ב-גלי צה"ל, 88FM, בקול המוסיקה, ברדיו 2 ההולנדי, ב- Hit Radio Ohr הגרמני וב- Opus radio ההודי.

וזאנה הופיעה כזמרת וכטרומבוניסטית סולנית עם תזמורות בארץ כמו הסינפונייטה הישראלית באר שבע, וכמו כן ניגנה את הקונצ'רטו לטרומבון של עמית גילוץ בביצוע בכורה 2002; וגם בפסטיבל השירים של ישראל, פסטיבל צלילים במדבר ועוד.

כיום מופיעה וזאנה במופע סולו בו היא שרה ומנגנת טרומבון ופסנתר סימולטנית ברחבי אירופה, לרוב עם להקלה Noam Vazana Trio.

משחק

וזאנה הנחתה את תוכנית הרדיו “Patapoe” ברדיו אמסטרדם אותה אף ערכה מוזיקלית 2006-7 2007 שיחקה ושרה בפרסומת לרשת ההולנדית "Bagles and Beans" תוכנית הילדים "גור ואוח", ערוץ פוקס קידס 2003 "גילוי" – סרט קצר. במאית: סתיו שהרבני 2002 "המחברת" – מחזאית ובמאית: אינה אייזנברג 1999 "רות ובועז" 1997

מוזיקה בהזמנה ומוזיקה לאקרנים

2010 שניים משיריה של נועם מופיעים בפסקול הסרט "Everyday life in the center of the world" של הבמאי ג'ושועה קולייר עבור BBC-4. 2010 נועם כתבה את הפסקול והשירים לסרט "At the dream's edge" במאית: שירלי ברנהולץ.

"הטלוויזיה של מלה"; במאי - דוד גידלי 2008 “Stampede” ו-"אבל אני עוד יכולה לראות" למקהלה מעורבת 2006 "שלישיית א.מ.ן" 2004 – בשיתוף עם אמירה הס ומרים איתן (וזאנה כתבה גם טקסטים ליריים למופע זה). תוכנית הטלוויזיה גור ואוח בערוץ פוקס קידס 2003

כתיבה

וזאנה גם משוררת ושיריה פורסמו בהוצאת "שורות" בשנת 2005. כמו כן, כתבה מופע תיאטרוני בשיתוף עם אמירה הס ומרים איתן – שלישיית א.מ.ן 2004 נועם השתתפה בכתיבת הסאטירה המוזיקלית "האינטרנט עוד לא של ש"ס" שהווה גורם מרכזי בתעמולה נגד הצעת החוק מס' 892 לצנזור האינטרנט מטעם ש"ס בשנת 2008 ושהוסר ביולי 2009.

קישורים חיצוניים

  • ביקורת על האלבום Love Migration במגזין [1]
  • ביקורת על האלבום Daily Sketch ב- Nu.nl
  • ביקורת על האלבום Daily Sketch ב- 3voor12
  • ביקורת על האלבום Daily Sketch ב- Festival info
  • על נועם באתר "הבמה"

הערות שוליים