בננות (אתר אינטרנט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏קישורים חיצוניים: אין תאריך - גם לא בכתבה עצמה. לא ברור ממתי זה. מיותר.
←‏קישורים חיצוניים: אתר "בננות" עולה מחדש בהשקעה של 60 אלף דולר, באתר גלובס, 14 ביולי 2004
שורה 20: שורה 20:
* [http://www.bananot.co.il בננות]
* [http://www.bananot.co.il בננות]
* [http://www.blogs.bananot.co.il בננות Blogs]
* [http://www.blogs.bananot.co.il בננות Blogs]
* {{גלובס||אתר "בננות" עולה מחדש בהשקעה של 60 אלף דולר|814486|14 ביולי 2004}}
* [http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=814486 על ההשקה המחודשת של אתר בננות] גלובס


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־10:18, 12 בדצמבר 2017

בננות הוא אתר אינטרנט הפונה לנשים.

היסטוריה

אתר "בננות" החל לפעול ב-1 באפריל 2000 והפך במהרה לאתר הנשים המוביל בארץ (לפי סקר מעריב, שנת 2000). את האתר ייסדה יזמית האינטרנט שירלי צ'לצ'ינסקי.

האתר היווה גרסה וירטואלית לשיחת הבנות. עיקר כוחו של האתר היה בתכנים אישיים שביטאו רצונות, מחשבות וצרכים של נשים. האתר היווה אלטרנטיבה לעיתוני הנשים ותוכניות הטלוויזיה ועסק בנושאים שונים כמו מערכות יחסים, מגדר, תרבות וכו' מזווית פוסט-פמיניסטית. בין יתר הכותבות שפרסמו באתר: קארין ארד, אתי אברמוב, נילי לנדסמן, אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום ועוד רבים אחרים.

המייסדת שירלי צ'לצ'ינסקי שימשה כעורכת הראשית ומנהלת האתר. בשנים 2001-2000 שימשה העיתונאית נילי לנדסמן כעורכת שותפה.

בננות היה האתר הראשון בישראל[דרוש מקור] עם מערכת תגובות (טוקבק), שאפשרה יכולות אינטראקטיביות בעצם היכולת להגיב ולקיים דיון גולשות בעקבות מאמר. בעקבות בננות גם אתרים ישראלים מרכזיים הטמיעו מערכות תגובות באתריהם.

האתר זכה לסיקור תקשורתי נרחב ולאהדת המדיה. כמו כן, האתר אירח את הפורומים הרשמיים של סדרות הטלוויזיה סקס והעיר הגדולה (רשת),[1] בנות גילמור (ערוץ 10), הבורגנים (yes), ג'ודי (רשת) ועוד.

בשנת 2007 הרחיבה צ'לצ'ינסקי את "בננות" והקימה את פלטפורמת הבלוגים בננות Blogs, שבו נמצאים בלוגים של היוצרים: רונית מטלון, נורית זרחי, לאה איני, רן יגיל, יקיר בן משה, איריס אליה כהן ועוד, כ-500 בלוגרים.

סביב האתר התקיימה קהילה נרחבת ואדוקה של גולשים וגולשות, שמצאה לראשונה יכולת לבטא את עצמה באמצעות הטוקבקים ואף בפורומים השונים. בין היתר, בפורום בננות נכתב לראשונה בהודעות ספרו של האמן יורם קופרמינץ "אוקטובר/יומן מלחמה", שראה לאחר מכן אור בהוצאת בבל.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים