ויקיפדיה:הטילדה הרביעית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 219: שורה 219:
היה דף (שכיום משמש כהפניה) "ויקיפדיה הצבעות מחיקה". בדף זה הוסיפו ערכים שהיה צורך לדון עליהם. כל אחד נימק את עמדתו ולאחר זמן מה אחד ממפעילי המערכת בדק את הדיון והחליט לפי הרוח הכללית בדיון מה כדאי לבחור - להשאיר או למחוק. לא היו נהלים ברורים לספירת קולות, אלא רק הנחיה לקבל "קונצנזוס" שנקבע כשקול ל"בערך שני שליש מהקולות" ובתנאי שעבר לפחות שבוע אחד (מותר להצביע יותר משבוע אחד) המצב הזה לא נשאר לאורך זמן. באוגוסט 2014 נוצרה תבנית שכולנו מכירים להצבעות מחיקה וכך אפשר היה לפתוח דף יעודי למחיקה של כל ערך, אך הנושא עדיין לא היה מוסדר די הצורך.
היה דף (שכיום משמש כהפניה) "ויקיפדיה הצבעות מחיקה". בדף זה הוסיפו ערכים שהיה צורך לדון עליהם. כל אחד נימק את עמדתו ולאחר זמן מה אחד ממפעילי המערכת בדק את הדיון והחליט לפי הרוח הכללית בדיון מה כדאי לבחור - להשאיר או למחוק. לא היו נהלים ברורים לספירת קולות, אלא רק הנחיה לקבל "קונצנזוס" שנקבע כשקול ל"בערך שני שליש מהקולות" ובתנאי שעבר לפחות שבוע אחד (מותר להצביע יותר משבוע אחד) המצב הזה לא נשאר לאורך זמן. באוגוסט 2014 נוצרה תבנית שכולנו מכירים להצבעות מחיקה וכך אפשר היה לפתוח דף יעודי למחיקה של כל ערך, אך הנושא עדיין לא היה מוסדר די הצורך.


בשנת 2005 הקמנו את הפרלמנט... [[משתמש:המקיסט/הטילדה הרביעית-גיליון 30/אז איך התחילו ההצבעות בוויקיפדיה העברית ומה היה פה לפני כן? (מאת גילגמש)|לקריאת הכתבה המלאה נא ללחוץ כאן]]
בשנת 2005 הקמנו את הפרלמנט... [[ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/גליון 30/אז איך התחילו ההצבעות בוויקיפדיה העברית ומה היה פה לפני כן? (מאת גילגמש)|לקריאת הכתבה המלאה נא ללחוץ כאן]]
<div style="background-color: #eeeeee; border: 1px solid #cccccc; padding: 0px; {{border-radius|9px 9px 9px 9px}}">
<div style="background-color: #eeeeee; border: 1px solid #cccccc; padding: 0px; {{border-radius|9px 9px 9px 9px}}">
<center>
<center>

גרסה מ־09:48, 24 בדצמבר 2017

ביטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
קיצור דרך: וק:הה
חתמו על מינוי לעיתון
מספר גיליון: 30
תאריך הוצאה: 24 בדצמבר 2017
עורך: המקיסט
כותבים: משתמש:ערן, משתמש:בורה בורה, משתמש:Ranl-WMIL, משתמש:גילגמש, משתמשת:Tmima5
עזרה מיוחדת: משתמש:קובץ על יד , משתמש:נהוראיי מבורך כחלון וגילגמש
למשוב, הערות ותיקונים, גשו לדף השיחה של הגיליון.

דבר העורך

מאת המקיסט

כמעט שלוש שנים עברו מאז שהגיליון הקודם של הטילדה יצא לאור. המון זמן. אם אני לא טועה, פרק הזמן הגדול ביותר שלא שוחרר בו גיליון חדש. היו ששאלו על גיליון חדש וניסו ליצור גיליון חדש, ואף ניסיון לא צלח. גם אני ניסיתי, אך עד לאחרונה לא זכיתי לעזרה של ממש בכך. לא מזמן ניסיתי שוב, והודות לגילגמש ולגארפילד שהגיבו ועזרו, אתם קוראים את גיליון זה. בזכותם פניתי לוויקיפדים בבקשה לכתיבה ואיור עבור הטילדה, והופתעתי לגלות שיתוף פעולה מצידם. כמו כן, אני מצטער על העיכוב בפרסום הגיליון.

תודה לכל אלה שנתנו יד בכתיבת הגיליון. מקווה שתהנו מקריאתו, ויקיפדים יקרים, ותראו בו מעניין ומוצלח.

לוגו לטילדה הרביעית שהוסף באדיבותו הרבה של משתמש:קובץ על יד

אירועים עיקריים

~הטילדה חגגה עשור! ב- 15 בדצמבר 2016 מלאו עשור לצאת הגיליון הראשון של הטילדה. מ ז ל ט ו ב !

~וויקיפדיה העברית חצתה את רף 200,000 הערכים. הערך ה-200,000 הוא פודו דרומי, שנכתב ע״י מנחם.אל ב-28 בדצמבר 2016.

פברואר 2017 פרשו הוויקיפדים Slav4 ו-דוד שי מכהונתם כבירוקרטים והוויקיפדים ביקורת, בריאן ואלדד נבחרו לכהן כבירוקרטים.

סטטיסטיקה על דיוני חשיבות

מאת ערן

כאנציקלופדית אינטרנטית ללא מגבלת מקום אמיתית, הגישה הכללית של ויקיפדיה מכלילה ומרחיבה ביחס לאנציקלופדיה קלאסית, ואפשר למצוא ערכים נושאים מעניינים ומגוונים שכנראה לא יכנסו לאנציקלופדיה רגילה כגון כליאה בדגן או עקרון הפיצה. אף על פי שאין מגבלת מקום, ויקיפדיה היא עדיין אנציקלופדיה ולא כל דף יכול להיכתב בה - חדשות בנות חלוף, אוסף סטטיסטיקות או מאגרי קישורים עשויים להימחק במחיקה מהירה. גם דפים שנראים כערכים של ממש עשויים להימחק אם הם אינם עוסקים בנושא בעל חשיבות אנציקלופדית.

מדי שבוע מתקיימים בוויקיפדיה עשרות דיונים של הבהרת חשיבות שבהם המתדיינים עוסקים בשאלת החשיבות האנציקלופדית - האם הערך עוסק בנושא חשוב דיו כדי שיופיע באנציקלופדיה כגון אישיות שזכתה בפרס חשוב, נושא שזכה לפרסום נרחב או נושא שאודותיו פורסמו ספרים ומחקרים. לצורך הגדרה מדויקת יותר לחשיבות אנציקלופדית הוגדרו עקרונות וקווים מנחים, לאישים, לספרים, ליחידות צבא וכו'. ברוב הערכים החדשים כלל לא עולה שאלה של חשיבות, אך במקרים גבוליים מתקיים דיון בדף השיחה בנושא. באמצעות בדיקת חשיבות אנו דואגים שלא להטביע את ויקיפדיה בערכים אזוטריים, שיקשו על הקוראים לנווט בערכים החשובים ולהבחין בין עיקר לתפל, ושנתקשה לגבות אותם במקורות מוסמכים, וכך בערכים גבוליים נדרשים העורכים להצדיק את מקומו של ערך והתאמתו לאנציקלופדיה.

עד היום נמחקו בוויקיפדיה לאורך השנים למעלה מ-2300 ערכים בשל חשיבות (ותודה לIKhitron ולגארפילד על בניית הרשימה). בכתבה זו נסקור בקצרה סטטיסטיקות על תבניות ודיוני החשיבות. הסטטיסטיקות נאספו גם בעזרת במסנן 54 שמסמן עריכות של הוספת הבהרת חשיבות. נתחיל בהצצה על כמות הדיונים החודשית ותוצאותיהם לאורך זמן:

כמות דיוני החשיבות ותוצאותיהם לאורך זמן. מדי חודש אפשר שיותר מ-40 ערכים ישרדו תהליך של הבהרת חשיבות (כחול) ומספר דומה של ערכים ימחקו (כתום). רק חלק קטן מהדיונים מתגלגל בהמשך להצבעות מחיקה (סגול)

מעניין להציץ בגרסאות המחוקות של דפים שנמחקו בדיון חשיבות כדי לראות מי היו היוצרים של הכי הרבה דפים שנמחקו בדיוני חשיבות, ומהצד השני מי המשתמשים שהוסיפו הכי הרבה תבניות חשיבות.

15 העורכים שעל דפים שיצרו הוספו הכי הרבה תבניות חשיבות
עורך ערכים שנידונו
כיכר השבת 38
בן הטבע 16
עמי דרור 12
MA1988 12
בן נחום 11
גרש 10
החובץ בגבינה 10
איתי פרץ 9
Tshuva 9
Daniel Ventura 8
מרכז הרב1 7
Ruven.b 7
מושבניק 6
דוד שי 6
APH~hewiki 6
15 העורכים שהציבו הכי הרבה תבנית חשיבות
עורך מספר ערכים שעליהם הוספו תבנית חשיבות
יוניון ג'ק 310
Gilgamesh 217
Tomtom 130
Uziel302 98
Hanay 79
YoavR 62
XX-59-40 54
ביקורת 52
דוד שי 51
Ldorfman 50
Aviados 49
Eladti 47
אלי גודין 43
Kotz 35
TZivyA 31

למתעניינים ביחסים גברים/נשים ברשימות: 43 מהדפים שנמחקו נוצרו על ידי נשים, על ידי 342 גברים, 1249 על ידי משתמשים שלא הגדירו זאת בהעדפות ו-694 על ידי אנונימים. מצד מציבי התבניות: 1149 הוצבו על ידי גברים, 155 ע"י נשים, 1008 ע"י משתמשים שלא הגדירו מגדר בהעדפות ו-89 על ידי אנונימים.

ותק של כותבי הערכים בעת כתיבת ערך שנמחק בגלל חשיבות
מעניין להציץ גם בוותק של המשתמשים שיצרו ערכים שנמחקו מסיבות של חשיבות. מתוך 2328 דפים שנמחקו,ל-1469 דפים אפשר היה למצוא מי העורך הראשון שלהם ומה היה הותק שלו - כלומר כמה ימים עברו מאז שנרשם לוויקיפדיה ועד ליצירת הערך (יתר הדפים או שנוצרו על יד משתמשים אנונימים או שנוצרו על ידי עורכים שנרשמו מזמן לפני שהיו נתונים מסודרים בנושא). 557 מתוך 1469 הערכים שנמחקו (38%) נוצרו על ידי עורכים עם ותק של פחות משבוע (ו50% מהדפים שנמחקו נוצרו על ידי עורכים עם ותק של פחות מ-50 יום). האם אנחנו צריכים לשפר את הממשק או המדריכים כך שכותבים חדשים לא ישקיעו את מרצם בכתיבת ערכים חסרי חשיבות אנציקלופדית? ואולי אנחנו סלחנים מדי לכתיבת ערכים כאלו על ידי ויקיפדים ותיקים ומחמירים יותר עם חדשים?


מערכת ניהול שגיאות בתבניות פרמטריות

מאת בורה בורה

למעלה משנתיים אנו עמלים על מערכת ניהול שגיאות בתבניות פרמטריות. בגדול, המערכת מזהה שגיאות בתבניות מידע בערכים, כגון תקלדות בשם הפרמטר, פרמטרים שנמחקו מהתבנית, פרמטרים ששמם שונה בתבנית אך לא בערך, פרמטרים שחייבים להיות מספריים ויש בהם מלל וכדומה. המשותף לכל אלה, שהפרמטרים האלה אינם מוצגים לקורא או יוצרים שיבוש תצוגה, ולכן יש לתקנם או להסירם. להערכתי בוצעו עד היום כ-40,000 תיקוני שגיאות פרמטריות בתבניות! נכון להיום תוקנו ומנוטרות יום-יומית כ-720 תבניות (רשימה מלאה) שלהן 914,245 הכללות, 311,211 דפים, מתוכם 198,796 ערכים, שהם 94.5% מכל הערכים בוויקיפדיה העברית.

להלן כמה דוגמאות עכשוויות:

יצויין שבדיקת שגיאות פרמטרים היא גם הזדמנות למצוא ערכים שמצריכים "שיפוץ" באופן כללי. משתמש שנוטה ליצור שגיאות פרמטריות, הוא גם זה שיוצר ערכים פחות טובים מבחינה טכנית, ולפעמים גם מבחינה תוכנית. יתכן וזה לוקח יותר זמן, אבל שווה את המאמץ.

מפתחי המערכת הם:

  1. משתמש:בורה בורה: הוגה הרעיון, מגדיר ומאפיין הדרישות למערכת. מנהל המיזם, מתאם את העבודה של מתנדבים ומתנדבות נוספים, ואחראי ראשי על הניקוי ההמוני של שגיאות
  2. משתמש:Damzow: כותב הבוטים לזיהוי השגיאות בדור הראשון של המערכת וסייע באפיון המערכת. במסגרת זו טופלו 200 תבניות פרמטריות על ידי בורה בורה
  3. משתמש:IKhitron: הוגה ומיישם הרעיון המהפכני לדור השני, הפיכת המערכת לאינטרקטיבית והצגת השגיאות באופן מיידי, בודק ראשי של מיכון המערכת.
  4. משתמש:קיפודנחש: כותב הדור השלישי של המערכת על בסיס הדור השני, הפך את המערכת לאוטומטית תוך התבססות על ה-TemplateData של התבניות, מיישם שיטות וקיצורי עבודה.
  5. משתמש:Kotz: כותב בוט ההסבה בעזרתו אנו מנקים ניקוי המוני את התבניות ומסייע בכתיבת מהלכי ניקוי מסובכים.

אז איך אני מסייע/ת? הולכים להעדפות ← גאדג'טים, גוללים למטה ומדליקים את "הראה הודעות שגיאה ממערכת בדיקת פרמטרים" שתחת הכותרת "ניטור". זה הכל. מרגע זה, בכל ערך בו יש שגיאת פרמטרים, תוצג לכם הודעה, אותה ניתן לסגור במקרה הצורך, בצד שמאל למעלה, המפרטת את מהות השגיאה אותה יש לתקן. לחיצה על המילה "סימון" מקפיצה את מסגרת ההודעה למקום הנכון שהתבנית השגויה ממוקמת בו. זוהי תכונה שמקלה מאוד על העורכים לזיהוי מקום התקלה, בייחוד אם התבנית השגויה נמצאת בין שלל הערות שוליים או תבניות רבות באותו שם. שימו לב שלעתים יש פרמטר שגוי שמצריך להסתכל בגרסאות הקודמות של הערך כדי להבין את מקור השיבוש ואולי גם לחפש בגוגל או לפנות לאתר או לספר הרלוונטי.

אם נתקלתם בהודעת השגיאה החוזרת בהרבה ערכים אנא ידעו את משתמש:בורה בורה או את משתמש:IKhitron. יתכן שזו שגיאה המונית שיש לתקנה בבוט.

בנוסף, תתווספנה בערך קטגוריות מוסתרות המסמנות גם הן את מהות השגיאה. הקטגוריות המוסתרות קיימות גם אם לא הדלקתם את מערכת הניהול לתצוגה.

כדי לבדוק אם זה עובד אצלכם, הכנסו לקטגוריה:שגיאות פרמטריות בתבנית PD-old בה יש כרגע מעל ל-350 קבצים שגויים. פתחו את אחד הקבצים להצגת השגיאה, ואם ביכולתכם — גם תקנו את השגיאה. יש בקטגוריה:שגיאות פרמטריות לפי תבנית עוד שגויים בתבניות אחרות ולאחר תיקון השגיאות הערכים ירדו מהרשימה אוטומטית. אם נתקלתם בבעיה טכנית, או שהתצוגה לא עובדת כמצופה, אנא פנו למשתמש:IKhitron או למשתמש:קיפודנחש. בכל קטגוריה בה מופיע חץ כחול יש ערכים עם שגיאה. הודעת השגיאה מסבירה היטב מה יש לעשות, וכפתור "סמן" יביא אתכם בדיוק לתבנית השגויה.

מי שרוצה לקחת חלק בניקוי קבוע של תבניות, בעת שאנו מוסיפים אותן למערכת, מוזמן לפנות למשתמש:בורה בורה או למשתמש:נדב ס כדי לקבל הנחיות נוספות. מדי יום נוספות תבניות חדשות לבדיקות, כך שעבודה לא חסר.

אנו ממליצים לכולם להגדיר את הגאדג'ט הזה בהעדפות שלכם. תמיד ניתן להדליק או לכבות אותו.

בהצלחה לכולנו.

ויקימדיה

מאת Ranl-WMIL

נכון להיום, למרבית העורכים הוותיקים יצא כבר להיחשף לפעילות של עמותת ויקימדיה ישראל ושל מתנדביה המסורים (ולמי שלא - תרגישו חופשי להעיף מבט באתר שלנו, או בדף העמותה בוויקיפדיה קריצה). העמותה קיימת כבר משנת 2007, ובמהלך העשור לפעילותה הספקנו לקיים מאות סדנאות עריכה בוויקיפדיה למורים, תלמידים וסטודנטים, לקיים מספר תחרויות כתיבה בנושאים שונים, לארגן את מפגשי החורף והקיץ המסורתיים של ויקיפדיה העברית, ליצור מספר רב של שיתופי פעולה עם גופים שונים שמטרתם שחרור תוכן חופשי לוויקיפדיה, ועוד ועוד.

עם זאת, ובניגוד לוויקיפדים הוותיקים, שכאמור את רובם יצא לנו לפגוש, בהזדמנות זו או אחרת , ויקיפדים חדשים לא תמיד מודעים לעובדה שמעבר למיזמים הגדולים ולפעילויות החינוך שבהם העמותה מעורבת, אחת מהמטרות המרכזיות של צוות העמותה היא לתמוך בפעילויות היומיומיות של הוויקיפדים ליצירת ולשיפור התוכן בוויקיפדיה. לצורך כך, העמותה מציעה לכם, העורכים, מספר כלים, שבתקווה יסייעו לכם ביצירת תוכן ומדיה חופשית ובשיתופם לציבור על גבי ויקיפדיה:

מענקים כספיים לעורכים

ויקימדיה ישראל מעמידה לרשות המתנדבים בוויקיפדיה ולציבור הרחב מענקים כספיים למימון מיזמים אישיים, שמטרתם קידום ויקיפדיה ומיזמי האחות. ישנם שני סוגים של מענקים.

  • מענק קטן, של עד 150 שקלים. אתם הולכים לשמוע הרצאה, קונים ספר, הולכים למוזאון, ואחר כך כותבים על זה ערכים בוויקיפדיה? תוכלו לקבל החזרים על ההוצאות שלכם. לצורך קבלת מענק קטן, אתם מוזמנים לפנות בדוא"ל ישירות לרכז הקהילות של העמותה, רן לי-און, בכתובת: ranl-at-wikimedia.org.il. לפרטים נוספים ראו כאן.

איתור ושחרור תוכן להעלאה בוויקיפדיה

מזה מספר שנים, העמותה מקיימת שיתופי פעולה עם גופים שונים לצורך שחרור תוכן חופשי, והעלאתו לוויקיפדיה. מעוניינים לעשות שימוש בתוכן שאינו מצוי כרגע ברישיון חופשי? פנו אלינו, וביחד נוכל לבדוק האם וכיצד ניתן לפעול לצורך שחרור התוכן ברישיון חופשי מותאם ויקיפדיה.

רעיונות נוספים?

אלו כמובן רק מקצת מהדרכים שהעמותה מסייעת לעורכי ויקיפדיה. יש לכם רעיון נוסף לשיתוף פעולה, או ליוזמה חדשה שמטרתה לתרום לוויקיפדיה? צרו איתנו קשר!


אז איך התחילו ההצבעות בוויקיפדיה העברית ומה היה פה לפני כן?

מאת גילגמש

בוויקיפדיה העברית יש כיום כמה סוגי הצבעות: מחיקה, מחלוקת, בחירת תמונות, ציטוטים וערכים מומלצים, בחירות לתפקידים שונים והסרת הרשאה. אלו לא היו איתנו מהתחלה, והתווספו במהלך השנים.

ובכן, נתחיל בהתחלה. בתחילת קיומה של הוויקיפדיה העברית, לא נערכו בה הצבעות מסודרות ולא היו כללים להצבעה שמוכרים לנו כיום. לא היה שבוע להצבעה. לא הייתה דרישה מפורשת לרוב. לא היה אפילו עמוד נפרד לכל הצבעה והכי מפתיע - היה רק סוג הצבעה אחד - מחיקה. סוג נוסף שנדרשנו אליו רק לעתים רחוקות היה הסרת הרשאה. לא היו הצבעות מחלוקת או תוכן מומלץ בעמוד הראשי. גם עמוד לבחירות לא היה. היו רק שתי הרשאות בוויקיפדיה: בירוקרט ומפעיל מערכת. דוד שי מונה בקונצנזוס נרחב לבירוקרט עוד לפני שהגעתי וכל מי שרצה להיות מפעיל מערכת פשוט ביקש ממנו את ההרשאה.

אז מה בכל זאת היה?

היה דף (שכיום משמש כהפניה) "ויקיפדיה הצבעות מחיקה". בדף זה הוסיפו ערכים שהיה צורך לדון עליהם. כל אחד נימק את עמדתו ולאחר זמן מה אחד ממפעילי המערכת בדק את הדיון והחליט לפי הרוח הכללית בדיון מה כדאי לבחור - להשאיר או למחוק. לא היו נהלים ברורים לספירת קולות, אלא רק הנחיה לקבל "קונצנזוס" שנקבע כשקול ל"בערך שני שליש מהקולות" ובתנאי שעבר לפחות שבוע אחד (מותר להצביע יותר משבוע אחד) המצב הזה לא נשאר לאורך זמן. באוגוסט 2014 נוצרה תבנית שכולנו מכירים להצבעות מחיקה וכך אפשר היה לפתוח דף יעודי למחיקה של כל ערך, אך הנושא עדיין לא היה מוסדר די הצורך.

בשנת 2005 הקמנו את הפרלמנט... לקריאת הכתבה המלאה נא ללחוץ כאן

מדור הציטוט היומי

מאת Tmima5


״ראיתי ציפור רבת יופי, הציפור ראתה אותי" אומר נתן זך בשירו הקסום. הייתי שמחה לצטט במדור הציטוט היומי את מילות השיר של זך. אבל הרי כולנו יודעים שעקב מגבלה של זכויות יוצרים אנחנו מנועים מלהעלות טקסטים שזכויותיהם לא משוחררות לציבור הרחב. כשאני פותחת את העמוד הראשי של הוויקיפדיה שלנו, הפינה הקטנה של הציטוט היומי מביטה בי, בדרך כלל, כמעין ציפור רבת יופי, המפיצה שמש וחיוך. בתוך כל המידע, החשוב והרציני, על פורטלים, היסטוריה ופוליטיקה, החדשות של היום והחדשות של אתמול – אני מוצאת גם שני מדורים שעוסקים באסתטיקה; אחד ביופיה של תמונה, ואחד ביופיו של טקסט.

ובל תטעו, אני אוהבת את העמוד הראשי, והדרך שבה הוא ערוך. הוא מהווה שער כניסה מעניין ומרשים לעולם הוויקיפדיה. אבל הציטוט היומי מוסיף לו, לדעתי, לווית חן ומעלה חיוך על פנינו מדי פעם. בין שהוא משעשע, בין שהוא חכם, נאור, מאיר ו/או שנון, ובין שהוא פשוט מנוסח יפה. פינה קטנה של שמש וחיוך בעולם רציני וחמור סבר.

ראו למשל:

ביטוי מהתוספתא, מהתלמוד ובניסוחו הסופי של רש"י
שלוש מילים שאומרות הכל, בצמצום מירבי ובמטפורה מבריקה. על המתחסדים שידיהם מושחתות, על "משרתי המדינה" שסונוורו מברק הכסף, על הפולניות שיושבות לבד בחושך ונהנות מכל רגע.

או שירתה של צילה דראפקין מתורגמת בידי גנסין:

הָיָה כִּי יָשׁוּב מִנֻּדּוֹ וְיָבוֹא אֶל אַרְצִי,
אֲנִי אֶהְיֶה שְׁלֵוָה.
וְכִי יִפְקֹד בֵּית אִמִּי וַאֲנִי אֶרְאֶה בְּפָנָיו –
שׁוּב אֶרְאֶה בְּפָנָיו,
אֲנִי אֶהְיֶה שְׁלֵוָה.
וְכִי יַבִּיט אֵלַי –
גַּם כִּי יַבִּיט אֵלַי וְאֶל מִסְתְּרֵי נַפְשִׁי, כְּשֶׁהִבִּיט,
בְּרַחֲמָיו הָרְחוֹקִים וּבְתוּגַת הַנֶּפֶשׁ הַגְּדוֹלָה שֶׁל גֶּבֶר –
כַּגִּבּוֹר, הַלּוֹבֵשׁ אֶת מַדָּיו, אֲנִי אֶלְבַּשׁ שַׁלְוָה אֲפֵלָה.

צילה דראפקין בשורות מתוך שירה המתורגם מרוסית בידי אורי ניסן גנסין - הופיע בציטוט יומי, 18 באוגוסט, 2017

או דבריו הנצחיים בנאום גטיסברג של אברהם לינקולן

לפני שבע ושמונים שנה, הקימו אבותינו על האדמה הזו אומה חדשה, שמוצאה מן החירות, וייעודה לקדש את הרעיון שכל בני האדם נבראו שווים

לינקולן בנאום גטיסברג. הופיע ב-12 בדצמבר, 2016

שפר עלינו מזלנו ועומד לרשותינו מאגר אדיר של ציטוטים מופלאים: ארון הספרים היהודי; התנ"ך, המשנה, התלמוד, השירה והאגדה , ועוד ועוד. כמובן ש ... לקריאת הכתבה המלאה נא ללחוץ כאן


תמונות חדשות

מאת המקיסט

ישנן 6 תמונות בגלריה. ניתן להקיש על תמונה להגדלתה