תנטוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: לעיתים
שורה 8: שורה 8:


==שימושים==
==שימושים==
ב[[אמנות]] תואר תנטוס כגבר צעיר הנושא לפיד בידו האחת ו[[פרפר]] בידו השנייה. לעתים הוצג כבעל [[כנף|כנפיים]], הנושא [[חרב]] על מותניו.
ב[[אמנות]] תואר תנטוס כגבר צעיר הנושא לפיד בידו האחת ו[[פרפר]] בידו השנייה. לעיתים הוצג כבעל [[כנף|כנפיים]], הנושא [[חרב]] על מותניו.


על פי [[מודל הנפש הפרוידיאני]], תנטוס הוא יצר המוות, אחד משני היצרים (לצד [[ארוס]], יצר האהבה והתשוקה המינית), הקבועים בבסיס ה[[איד]].
על פי [[מודל הנפש הפרוידיאני]], תנטוס הוא יצר המוות, אחד משני היצרים (לצד [[ארוס]], יצר האהבה והתשוקה המינית), הקבועים בבסיס ה[[איד]].

גרסה מ־18:22, 2 בינואר 2018

תנטוס, התגלמות המוות במיתולוגיה היוונית.

תנטוסיוונית: θάνατος, "מוות") היה התגלמות המוות במיתולוגיה היוונית. הוא שכן בעולם התחתון, ונחשב לישות מפחידה ביותר, המביאה איתה את צינת הלילה ואימת המוות. בקרב הרומאים הוא נודע כמורס (Mors).

מיתולוגיה

ב"איליאדה" מוזכר תנטוס כאחיו התאום של היפנוס, התגלמות השינה. הסיודוס מציין שתנטוס הוא בנה של ניקס, אלת הלילה ומציין שהוא (כמו אחיו) נולד ללא שניקס קיימה יחסי מין.

תנטוס כמעט ולא מופיע בסיפורי המיתולוגיה, ומעולם לא הייתה לו כיתת פולחן מרכזית. בשלב מאוחר יותר, דמותו של האדס, אל השאול ושליט המתים, האפילה על דמותו של תנטוס ותפסה את מקומה.

שימושים

באמנות תואר תנטוס כגבר צעיר הנושא לפיד בידו האחת ופרפר בידו השנייה. לעיתים הוצג כבעל כנפיים, הנושא חרב על מותניו.

על פי מודל הנפש הפרוידיאני, תנטוס הוא יצר המוות, אחד משני היצרים (לצד ארוס, יצר האהבה והתשוקה המינית), הקבועים בבסיס האיד.

ראו גם

קישורים חיצוניים