אהרון סחרוב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ Danny Gershoni העביר את הדף טיוטה:אהרון סחרוב לשם אהרון סחרוב: ערך של אישיות בעלת משמעות היסטורית
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:


{{מיון רגיל: סחרוב, אהרון}}
{{מיון רגיל: סחרוב, אהרון}}

[[קטגוריה:אנשי היישוב ילידי הארץ]]
[[קטגוריה:תעשיינים ישראלים]]
[[קטגוריה:מנהלים ישראלים]]
[[קטגוריה:דירקטורים ישראלים]]
[[קטגוריה:משפחת סחרוב|אהרון]]

גרסה מ־16:30, 12 בינואר 2018

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אהרון סחרוב (20 באוגוסט 1916 - 18 בנובמבר 2004) איש עסקים שפעל בישראל. מייסד חברת הביטח "סהר" ומנהלה. יו"ר דירקטוריון מספנות ישראל.

ביוגרפיה

אהרון סחרוב נולד בירושלים, ב-1916, ליצחק מרדכי סחרוב ורבקה סחרוב לבית בן טובים. הוריו נולדו בברית המועצות ועלו ארצה ב-1902. אהרון הינו אח לישראל סחרוב, יחזקאל סהר, זהובית סחרוב שלוש, מרים פשוטי ואליהו סחרוב. לאביו היה בית מסחר גדול לעצים.

החל משנות ה-40 החל אהרון את דרכו כאיש עסקים והתרכז במיוחד בתחום הביטוח.

  • ב-1949 ייסד את חברת הביטוח "סהר" ולאורך השנים מילא בה תפקידים בכירים רבים כמו יו"ר דירקטוריון, מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים.
  • ב-1969 מנהל החברה הישראלית לביטוחי משנה
  • ב-1978 כיהן כיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב
  • ב-1980 היה אחד מ-11 בעלי העסקים שיסדו את חברת ההשקעות "דנות"[1] ולאחר שכל שותף השקיע בחברה כ-מיליון דולר רכשו את השליטה בבנק הבינלאומי. אהרון מונה לחבר בדירקטוריון וסגן ליו"ר הדירקטוריון מרק מושביץ[2]) בנק הנרכש ובחברת פ.י.ב.י. אחזקות. כבר ב-1984 נכנסה חברת ההשקעות לקשים כלכליים[3] עד שקרסה והבעלות על הבנק נמכרה ב-1986 לז'אק נאסר.
  • בתקופת כהונתו בחברת "סהר", מינה את חתנו אהרון אחיעז (בעלה של בתו יעל) למנהל החברות "סהר מימון" וסהר אחזקות" אולם ב-1988 הסתכסך אחיעז עם משפחת סחרוב ונאלץ לפרוש מתפקידו[4].
  • בתקופת כהונתו של שמחה ארליך כשר האוצר (1977-1979) מינה אותו השר לתפקיד יו"ר דירקטוריון מספנות ישראל (במקביל לתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים של חברת הביטוח "סהר"). במסגרת תפקידו זה אישר, בין השאר, את המימון לפיתוח ספינות סער 5. לאחר כשנתיים בתפקיד התפטר מתפקידו עקב חילוקי דעות עם שר התחבורה חיים לנדאו על נושא מינוי בכירים במספנה[5]
  • ב-1983 התמנה כחבר במועצת המנהלים של חברת "ארית – תעשיות אופטיות"

לאחר פרישתו מהעסקים העביר אהרון את מניותיו, בחברת הביטוח "סהר", לשלושת ילדיו אולם בעקבות סכסוך בין השותפים בחברה החלה ב-1989 פעילות למכירתה לכלל ביטוח. בסופו של דבר נמכרה החברה לחברת הביטוח "הראל".

משפחתו

אהרון נישא לפיליס (לבית קהאן) ולזוג נולד בן (אלכס) ושתי בנות (רות ויעל - אשת אהרון אחיעז). אהרון נפטר ב-2004 ופיליס נפטרה ב-2016 והובאה לקבורה בבית הקברות הישן של הרצליה[6]

הערות שוליים