קסנופילוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר תבניות בסוף הערך (בוט סדר הפרקים)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{פילוסוף
[[קובץ:Xenophilus_Nuremberg_Chronicle.jpg|left|class=cx-linter-tag|ממוזער|קסנופילוס, מתואר כמלומד מ[[ימי הביניים]] ב[[נורמברג כרוניקל]] {{אנ|Nuremberg Chronicle}}.]]
|כיתוב=קסנופילוס, מתואר כמלומד מ[[ימי הביניים]] ב[[נורמברג כרוניקל]] {{אנ|Nuremberg Chronicle}}
}}
'''קְסֶנוֹפילוס''' ([[יוונית]]: Xenophilus, '''Ξενόφιλος'''; [[המאה ה-4 לפנה"ס]]) מ[[כלקידיקי]], היה פילוסוף מ[[האסכולה הפיתגוראית]] ומוזיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס.
'''קְסֶנוֹפילוס''' ([[יוונית]]: Xenophilus, '''Ξενόφιλος'''; [[המאה ה-4 לפנה"ס]]) מ[[כלקידיקי]], היה פילוסוף מ[[האסכולה הפיתגוראית]] ומוזיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס.



גרסה מ־18:06, 24 בינואר 2018

קסנופילוס
לידה המאה ה־4 לפנה״ס
כלקידיקי, יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה אתונה
זרם האסכולה הפיתגוראית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק פילוסוף, מוזיקאי, תאורטיקן מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קְסֶנוֹפילוס (יוונית: Xenophilus, Ξενόφιλος; המאה ה-4 לפנה"ס) מכלקידיקי, היה פילוסוף מהאסכולה הפיתגוראית ומוזיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס.

אולוס גליוס מציין שקסנופילוס היה חברו הקרוב ומורו של אריסטוקסנוס (אנ'),[1] ורומז שקסנופילוס לימד אותו תורה פיתגוראית. נאמר שהוא השתייך לדור האחרון של הפיתגוראים, והוא הפיתגוראי היחיד הידוע לנו שחי באתונה במאה ה-4 לפנה"ס.

אנו למדים מדיוגנס לארטיוס שאריסטוקסנוס כתב שכאשר קסנופילוס נשאל פעם על ידי מישהו כיצד יוכל לחנך את בנו בצורה הטובה ביותר, קסנופילוס השיב: "קודם כל הוא צריך לדאוג שיוולד בעיר שיש בה חוקים טובים".[2]

על פי לוקיאנוס מסאמוסאטה, אריסטוקסנוס אמר שקסנופילוס חי 105 שנים.[3] קסנופילוס נהנה מתהילה משמעותית בתקופת הרנסאנס, ככל הנראה בשל טענת פליניוס הזקן שהוא חי 105 שנים מבלי שאי פעם היה חולה.

הערות שוליים