גבינה בולגרית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: לעיתים
שורה 6: שורה 6:
|סוג חלב=עזים, פרה, כבשים
|סוג חלב=עזים, פרה, כבשים
}}
}}
'''גבינה בולגרית''' ([[בולגרית]]: '''сирене''', [[מקדונית]]: '''сирење''', [[אלבנית]]: '''djath i bardhe''') היא סוג של [[גבינה]] מלוחה שמקורה בדרום מזרח [[אירופה]], והיא פופולרית במיוחד ב[[בולגריה]], [[הרפובליקה של מקדוניה]] ומדינות ה[[בלקן]]. הגבינה עשויה [[חלב עזים]], [[חלב פרה]] או [[חלב כבשים]], ולעתים עירוב של כמה סוגי חלב יחד. מרקם הגבינה מתפורר ומחוספס ו[[אחוז]] ה[[שומן]] הנפוץ ב[[ישראל]] הוא בין 24% - 5%. הגבינה משמשת ל[[סלט]]ים, אפייה וכן בצורתה הטבעית.
'''גבינה בולגרית''' ([[בולגרית]]: '''сирене''', [[מקדונית]]: '''сирење''', [[אלבנית]]: '''djath i bardhe''') היא סוג של [[גבינה]] מלוחה שמקורה בדרום מזרח [[אירופה]], והיא פופולרית במיוחד ב[[בולגריה]], [[הרפובליקה של מקדוניה]] ומדינות ה[[בלקן]]. הגבינה עשויה [[חלב עזים]], [[חלב פרה]] או [[חלב כבשים]], ולעיתים עירוב של כמה סוגי חלב יחד. מרקם הגבינה מתפורר ומחוספס ו[[אחוז]] ה[[שומן]] הנפוץ ב[[ישראל]] הוא בין 24% - 5%. הגבינה משמשת ל[[סלט]]ים, אפייה וכן בצורתה הטבעית.


קיימת נטייה לבלבל בין גבינת ה[[פטה]] לגבינה הבולגרית, אך תהליך הייצור שלהן וטעמן שונים. הבולגרית עוברת [[כבישה]] והיא יותר קשיחה, לעומת הפטה שנוטה להתפורר.
קיימת נטייה לבלבל בין גבינת ה[[פטה]] לגבינה הבולגרית, אך תהליך הייצור שלהן וטעמן שונים. הבולגרית עוברת [[כבישה]] והיא יותר קשיחה, לעומת הפטה שנוטה להתפורר.

גרסה מ־23:41, 2 בפברואר 2018

תבנית:גבינה גבינה בולגרית (בולגרית: сирене, מקדונית: сирење, אלבנית: djath i bardhe) היא סוג של גבינה מלוחה שמקורה בדרום מזרח אירופה, והיא פופולרית במיוחד בבולגריה, הרפובליקה של מקדוניה ומדינות הבלקן. הגבינה עשויה חלב עזים, חלב פרה או חלב כבשים, ולעיתים עירוב של כמה סוגי חלב יחד. מרקם הגבינה מתפורר ומחוספס ואחוז השומן הנפוץ בישראל הוא בין 24% - 5%. הגבינה משמשת לסלטים, אפייה וכן בצורתה הטבעית.

קיימת נטייה לבלבל בין גבינת הפטה לגבינה הבולגרית, אך תהליך הייצור שלהן וטעמן שונים. הבולגרית עוברת כבישה והיא יותר קשיחה, לעומת הפטה שנוטה להתפורר.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גבינה בולגרית בוויקישיתוף