חוזליטו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת תבנית:פרופילי קולנוענים בקישורים חיצוניים (תג) (דיון)
שורה 22: שורה 22:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*שוש גבאי, [http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-57068,00.html חוזליטו: הילד השווה מיליונים], באתר ynet
*שוש גבאי, [http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-57068,00.html חוזליטו: הילד השווה מיליונים], באתר ynet
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי מוזיקאים}}
{{פרופילי מוזיקאים}}



גרסה מ־12:43, 23 בפברואר 2018

עטיפת אחד מתקליטיו

חוסה חימנס פרננדסספרדית: José Jiménez Fernández; נולד ב-11 בפברואר 1943), הידוע בשם הבמה חוזליטו (ובהגייה הנכונה: חוסליטו), הוא זמר ספרדי שהתפרסם והצליח בשנות ה-50 וה-60. אחד מילדי הפלא המפורסמים והמצליחים בכל הזמנים. התפרסם בקול סופרן מיוחד במינו. הפופולריות שלו הייתה לא רק במדינות דוברות ספרדית, אלא גם במדינות צפון אירופה ובאגן הים התיכון.

ביוגרפיה

חוזליטו נולד ב-1943 בעיירה באאס דה סגורה בחבל חאאן באנדלוסיה שבספרד, למשפחה דלת אמצעים ומרובת נפשות. במשך הקריירה שלו פורסם כי נולד בשנת 1947.‏[1] נראה כי אמרגניו ניצלו את העובדה שסבל מעיכוב בגדילתו והציגוהו כצעיר מגילו האמיתי. בילדותו עקרה משפחתו לאוטיאל שבחבל ולנסיה ושם החל חוזליטו להופיע. תחילה הופיע בפסטיבלים מקומיים, וכששודר אחד הפסטיבלים הללו ברדיו הארצי, התפרסם חוזליטו והחל להופיע בשידורי רדיו. בנוסף לקולו הגבוה והצלול, היה לו כשרון ללמוד במהירות את השירים, גם כאלו הקשים לביצוע. חוזליטו אף השכיל להכניס לשיריו מקצב משלו וביטוי אישי, ללא כל ליווי כלי.

תסריטאי ספרדי, אנטוניו גוזמן, כתב תסריט שיועד במיוחד לדמותו של חוזליטו. כמו בשירה, כך גם במשחק, גילה חוזליטו כשרון יוצא דופן והביא את הצופים הרבים בסרטיו לצחוק ולדמעות. בסרטו הראשון, שהקרנתו החלה ב-1956 (בשחור לבן) "El Pequeño ruiseñor", התפרסמה הסצנה שבה נראה יושב על עגלה רתומה לסוס ושר על ברצלונה. לאחר ההצלחה הגדולה של סרטו הראשון, אשר שבר את שיאי המכירות בספרד, חתם חוזליטו חוזה עם האיש החזק של תעשיית הקולנוע הספרדית באותה עת, סזראו גונזאלס, וזה הפיק סרט נוסף שהצלחתו לא הייתה פחותה. בסך הכול שיחק חוזליטו ב-15 סרטים, רובם הגדול בעלי אופי מוזיקלי והתבססו על דמותו. יחד עם הצלחתו הקולנועית חתם חוזליטו על חוזה הקלטות עם חברת התקליטים תקליטי RCA והפך לאחד מהאמנים המובילים של החברה.

ב-1958 ערך את מסעו הראשון ליבשת אמריקה. תחילה הופיע בתוכניות הרדיו והטלוויזיה החשובות בארצות הברית ואחר כך זכה לגילויי הערצה היסטריים במדינות דרום אמריקה. הצלחת המסע הביאה למסעות נוספים דומים, מוצלחים לא פחות. חוזליטו הופיע שלוש פעמים בתוכניתו של אד סאליבן הידועה בתור המופע של אד סאליבן.

שליטה של ספרד באותה עת, הגנרליסימו פרנקו, אשר שאף לשפר את תדמיתה של ארצו בעולם, הפך את חוזליטו לאחד מסמליה של ספרד. הוא אף שלח את רעייתו להעניק לו פרחים בסיום הופעותיו מחוץ לספרד. חוזליטו אף נפגש עם מנהיגים רבים, ובהם פידל קסטרו, ג'ון פ. קנדי, לינדון ג'ונסון והאפיפיור, אשר שמחו לנצל את הפופולריות שלו לצורך שיפור תדמיתם.

בערך בגיל 18 (שהוצג על ידי מנהליו גיל 14), התחלף קולו הצלול והשתנה. כתוצאה מכך ירדה הפופולריות שלו. למרות זאת, אמרגניו המשיכו לשווק אותו בהצלחה והוא המשיך ליצור סרטים (גם כמפיק) ולהופיע ברחבי העולם.

גם בישראל זכו חוזליטו וסרטיו לפופולריות גדולה. בביקורו הראשון בישראל ב-1960, בעת שהוצג כנער צעיר, הוא זכה להצלחה גדולה, בין השאר הופיע בתל אביב ב- אהל שם. ביקורו השני, ב-1966, בו היה כבר בן 23 (והוצג כנער בן 19), היה כישלון וחלק מהקהל, אשר התאכזב מקולו, נטש את ההופעה.[2]

ב-1974, בגיל 31, פרש חוזליטו מעולם המוזיקה. הוא עסק בעיסוקים שונים וב-1990 נעצר באנגולה, באשמת סחר בקוקאין ובנשק. הוא הועבר לספרד לריצוי עונשו.

כיום הוא פרש מעסקי הבידור והשירה ועוסק בגידול גפנים בעיירה שבה גדל בוולנסיה.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים