אילנה יהב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הגהה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
ניסוח
שורה 18: שורה 18:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
יהב גדלה והתחנכה ב[[חיפה]]. היא נישאה בגיל 20 ל{{נזכור את כולם|801068|איציק יהב}}, [[נווט]] ב[[חיל האוויר]]. במהלך חודשי הריונה הראשונים, ביומה השני של [[חיל האוויר הישראלי במלחמת יום הכיפורים|מלחמת יום כיפור]], נפל בעלה ב[[שבי]] הסורי. נאמר לה שאין סיכוי שהוא נשאר בחיים ועליה לשבת עליו [[שבעה]]. אשתו של הטייס, שבעלה היה איתו במטוס, סיפרה לה שדודתה באוסטרליה צפתה בכתבת טלוויזיה על מטוס ישראלי שהופל ברמת בגולן ושמצנחים יצאו ממנו. באחד הימים ראתה בעיתון צרפתי, את בעלה, לבוש במדי הצבא הסורי. יומיים לאחר מכן, נולד בנם הבכור, דרור. כעבור 8 חודשים ב-[[1 ביולי]] [[1974]] חזר לארץ משביו.
יהב גדלה והתחנכה ב[[חיפה]]. היא נישאה בגיל 20 ל{{נזכור את כולם|801068|איציק יהב}}, [[נווט]] ב[[חיל האוויר]]. במהלך חודשי הריונה הראשונים פרצה [[חיל האוויר הישראלי במלחמת יום הכיפורים|מלחמת יום כיפור]]. ביומה השני של המלחמה דווחה לה כי בעלה נהרג ועל כן ישבה עליו [[שבעה]]. בהמשך התברר לה כי בעלה בן החיים ונתפס בשבי הסורי. אשת הטייס שטס עימו במטוס, סיפרה לה שדודתה באוסטרליה צפתה בכתבת טלוויזיה על מטוס ישראלי שהופל ברמת בגולן ושמצנחים יצאו ממנו. באחד הימים ראתה בעיתון צרפתי, את בעלה, לבוש במדי הצבא הסורי. יומיים לאחר מכן, נולד בנם הבכור, דרור. כעבור 8 חודשים ב-[[1 ביולי]] [[1974]] חזר לארץ משביו.


=== קריירה ===
=== קריירה ===

גרסה מ־19:47, 25 בפברואר 2018

אילנה יהב
לידה המאה ה־20
מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה מיצג
זרם באמנות אמנות עכשווית, הנפשת חול
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.sandfantasy.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילנה יהב היא אמנית הנפשת חול ובובנאית ישראלית. יהב התפרסמה כיוצרת הבובות לתוכנית "החרצופים" ונחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום הנפשת החול. היא עורכת הופעות מול קהל חי, בסרטי וידאו ובפרסומות.[1][2][3]

ביוגרפיה

יהב גדלה והתחנכה בחיפה. היא נישאה בגיל 20 לתבנית:נזכור את כולם, נווט בחיל האוויר. במהלך חודשי הריונה הראשונים פרצה מלחמת יום כיפור. ביומה השני של המלחמה דווחה לה כי בעלה נהרג ועל כן ישבה עליו שבעה. בהמשך התברר לה כי בעלה בן החיים ונתפס בשבי הסורי. אשת הטייס שטס עימו במטוס, סיפרה לה שדודתה באוסטרליה צפתה בכתבת טלוויזיה על מטוס ישראלי שהופל ברמת בגולן ושמצנחים יצאו ממנו. באחד הימים ראתה בעיתון צרפתי, את בעלה, לבוש במדי הצבא הסורי. יומיים לאחר מכן, נולד בנם הבכור, דרור. כעבור 8 חודשים ב-1 ביולי 1974 חזר לארץ משביו.

קריירה

יהב למדה הנפשת חול בהוליווד, ניו יורק ולונדון. מאוחר יותר היא ניהלה סטודיו שמכין בובות קצף קריקטוריות ואפקטים מיוחדים לסרטים ולפרסומות. במשך הזמן היא יצרה בובות לתוכנית סאטירה פוליטית בשם "החרצופים"[4], המבוססת על תוכנית הסאטירה הבריטית "Spitting Image" ואת הבובה הראשונה שהופיעה בערוץ 2, "גולו" בתוכנית "דודו מספר לגולו" שעוצבה על ידי קלאודיו סטריק.[5][6]

יהב החלה לצייר בחול והופיעה בטקסים, באירועים גדולים ובכנסים של חברות גדולות, ברחבי העולם. בין היתר היא הופיעה בקרמלין, לפני מלך ספרד[7] ולפני מלך בלגיה.

בשנת 2018 החלה להשתתף בתוכנית הריאליטי גוט טאלנט ישראל

חייה האישיים

יהב היא אלמנה (2013), אם לארבעה וסבתא לתשעה נכדים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות ובנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.