שמעון בעדני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
חלבי (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 21: שורה 21:
|חיבוריו=
|חיבוריו=
}}
}}
הרב '''שמעון בעדני''' (נולד בשנת [[ה'תרפ"ח]], [[1928]]) הוא ראש כולל תורה וחיים ב[[בני ברק]] וחבר [[מועצת חכמי התורה]] של [[מפלגת ש"ס]].
ה[[רב]] '''שמעון בעדני''' (נולד בשנת [[ה'תרפ"ח]], [[1928]]) הוא ראש כולל תורה וחיים ב[[בני ברק]] וחבר [[מועצת חכמי התורה]] של [[מפלגת ש"ס]].


==תולדותיו==
==תולדותיו==

גרסה מ־17:40, 5 במרץ 2018

תבנית:רב הרב שמעון בעדני (נולד בשנת ה'תרפ"ח, 1928) הוא ראש כולל תורה וחיים בבני ברק וחבר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס.

תולדותיו

נולד בשכונת נחליאל בחדרה, בן הזקונים של דוד וחביבה בעדני, שעלו מתימן לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוריו שכלו 6 ילדים מתוך עשרה.

למד בישיבת נובהרדוק בחדרה ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך. לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז' עבר לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרא עטייה. בשנת תשי"ג נבנתה בקטמון פנימייה לבחורי פורת יוסף שהתגוררו מחוץ לירושלים, והוא מונה לאחראי על הפנימייה. נישא לשולמית, אחייניתו של הרב שלום לופס. לאחר נישואיו, בגיל 31, מונה לר"מ בשיעור ג' ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף, לצד הרב ציון כהן (שיעור א', לימים ראש הישיבה הקטנה) והרב שלום כהן (שיעור ב'). בתקופה זו הפנימייה בקטמון הפכה לישיבה בפני עצמה, והוא מסר בה את השיעורים.

בשנת 1951 נעצר בחשד שהיה חבר בברית הקנאים[1].

לאחר תקופה עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים יחד עם הרב משה פרדו. הוא לומד בכולל מדי יום, ומוסר שיחת מוסר שבועית בו. עם זאת, עדיין שמר על קשר עם ישיבת פורת יוסף, והוא משמש בישיבה כחזן ביום כיפור. לאחר מעברו לבני ברק חיזק את הקשר עם הרב שך, ולמד עמו בחברותא. כמו כן היה בקשר עם הרב חיים גריינימן. בשנת תשל"ג מונה לראש "מועצת חכמי התורה של בני ברק", לצד הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה מחפוד, הרב מסעוד בן שמעון והרב מיכאל פחימא. המועצה פעלה בענייני מוסדות הספרדים בבני ברק.

הוא עומד בנשיאות מספר מוסדות חינוך ולימוד, בהם ישיבת מאור יצחק בחשמונאים, בה הוא מוסר מדי שבוע שיחת מוסר. הוא יזם את הקמת הישיבה של קהילת "כתר תורה" במקסיקו, ותלמידו הרב חיים הררי הקים קהילה חרדית במקום.

עם הקמת מפלגת ש"ס, בשנת 1984, נבחר כחבר מועצת חכמי התורה. הרב בעדני חבר בוועדת הכשרות של בד"צ בית יוסף.

בשנת 2014 בכנס בחירות לראשות עיריית בית שמש התבטא הרב בעדני בחריפות כלפי רבני הציונות הדתית[2].

אחד מנכדיו, שלום אהרן בעדני, נרצח בפיגוע דריסה ליד המטה הארצי של המשטרה בירושלים, בנובמבר 2014.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שמעון בעדני בוויקישיתוף

הערות שוליים