בית הסוהר אופק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏קישורים חיצוניים: עידכון והסרת שבורים
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''בית סוהר אופק''' הוא [[כלא]] ו[[בית מעצר]] לבני נוער עד גיל 21.
'''בית סוהר אופק''' הוא [[כלא]] ו[[בית מעצר]] לבני נוער עד גיל 21.


בתחילה היה "אופק" אגף לנוער ב[[כלא השרון]] ובשנת [[2001]] הפך לכלא עצמאי. כלא אופק עבר בשנת [[2003]] למבנה חדש באותו מתחם שאמור לענות על צרכיה המיוחדים של אוכלוסייתו ולהכיל 240 אסירים. הכלא נוסד על ידי גנ"מ ד"ר אילי גולדברג (דוקטור ב[[קרימינולוגיה]]). מפקד הכלא הוא סג"ד ערן פייר. ב-[[2014]] פורסם כי 30% מהקטינים הכלואים במתקן הם בני [[העדה האתיופית]].
בתחילה היה "אופק" אגף לנוער ב[[כלא השרון]] ובשנת [[2001]] הפך לכלא עצמאי. כלא אופק עבר בשנת [[2003]] למבנה חדש באותו מתחם שאמור לענות על צרכיה המיוחדים של אוכלוסייתו ולהכיל 240 אסירים. הכלא נוסד על ידי גנ"מ ד"ר אילי גולדברג (דוקטור ב[[קרימינולוגיה]]). מפקד הכלא הוא סג"ד ערן פייר. ב-[[2016]] פורסם כי 18.5% מהקטינים הכלואים במתקן הם בני [[העדה האתיופית]] {{הערה|[https://www.youtube.com/watch?v=lsBojoP1L28&feature=youtu.be שחורות - מסע אל תוך שכונות הגטו האתיופיות עם צעירי הקהילה], 4 ביולי 2018}}

== מעצר וחקירות קטינים ==
== מעצר וחקירות קטינים ==
על פי החוק ב[[ישראל]] אסור לחקור ילד שטרם הגיע לגיל 14 בתחנת משטרה. בהתעורר הצורך בחקירה כזאת, יגיע [[חוקר נוער]] לסביבת הילד כדי לחקרו והוא לא יכלא גם אם יוכח שהוא אשם.
על פי החוק ב[[ישראל]] אסור לחקור ילד שטרם הגיע לגיל 14 בתחנת משטרה. בהתעורר הצורך בחקירה כזאת, יגיע [[חוקר נוער]] לסביבת הילד כדי לחקרו והוא לא יכלא גם אם יוכח שהוא אשם.

גרסה מ־10:06, 5 ביולי 2018

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

בית סוהר אופק הוא כלא ובית מעצר לבני נוער עד גיל 21.

בתחילה היה "אופק" אגף לנוער בכלא השרון ובשנת 2001 הפך לכלא עצמאי. כלא אופק עבר בשנת 2003 למבנה חדש באותו מתחם שאמור לענות על צרכיה המיוחדים של אוכלוסייתו ולהכיל 240 אסירים. הכלא נוסד על ידי גנ"מ ד"ר אילי גולדברג (דוקטור בקרימינולוגיה). מפקד הכלא הוא סג"ד ערן פייר. ב-2016 פורסם כי 18.5% מהקטינים הכלואים במתקן הם בני העדה האתיופית [1]

מעצר וחקירות קטינים

על פי החוק בישראל אסור לחקור ילד שטרם הגיע לגיל 14 בתחנת משטרה. בהתעורר הצורך בחקירה כזאת, יגיע חוקר נוער לסביבת הילד כדי לחקרו והוא לא יכלא גם אם יוכח שהוא אשם.

נער בגיל 13 ומעלה ילקח לתחנת המשטרה ויחקר שם על ידי חוקר נוער. אפשר לעצור נערים בגילאים 13-14 למשך 12 שעות ונערים בגילאים 15-17 למשך 24 שעות. אפשר להאריך את המעצר לתקופה זהה נוספת, באישור השוטר הממונה על תחנת המשטרה. ישנה גם אפשרות להארכת מעצר לזמן מוגבל בהחלטת בית משפט.

פעילות בכלא אופק

נער שהורשע ונכלא בכלא אופק מקבל מספר אסיר ותא. מפתחות התאים נשמרים בכספת. הכלואים מקבלים שלוש ארוחות ביום.

בתקופת הכליאה בכלא אופק נמצאים הנערים במסגרת חינוכית ולומדים 8-10 שעות ביום בכיתת לימוד. הנערים זכאים לארבעה חוגי העשרה לפי בחירתם. בשעות הפנאי הכלואים שוהים בתאיהם. לרשות הכלואים קיימת קנטינה בה הם יכולים לרכוש מזון מעבר למזון המסופק על ידי הנהלת הכלא. הנערים הכלואים מקבלים דמי כיס חודשיים לצורך קניות בקנטינה, בהתאם לגילם.

בכלא אופק מנסים להעניק לבני הנוער מסגרות ופעילויות נורמטיביות לפי גילם, כגון אימוני כדורגל, פעילות תנועת נוער (של הצופים) ואפשרות לגדל בעלי חיים.

קישורים חיצוניים