אמל מורקוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
[[קובץ:AmalMurkus.OGG|ממוזער|שמאל|250px|מורקוס בראיון משנת 2002 טוענת לאפליית המוזיקה הערבית בישראל.]]
[[קובץ:AmalMurkus.OGG|ממוזער|שמאל|250px|מורקוס בראיון משנת 2002 טוענת לאפליית המוזיקה הערבית בישראל.]]
מורקוס נולדה למשפחה נוצרית ב[[כפר יאסיף]] שבגליל. היא אחת משש בנותיהם של נביהה ו[[נימר מורקוס]], ממנהיגי [[המפלגה הקומוניסטית הישראלית]], אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק ב[[בית צבי]] ושיחקה בתוכניות ב[[הטלוויזיה החינוכית|טלוויזיה החינוכית]] ובסדרה [[רחוב סומסום]]. ב[[פסטיגל]] 1986 שרה עם [[אלון אולארצ'יק]] את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת [[2003]] זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל [[תיאטרון חיפה]]. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של '[[כוכב נולד]]'.
מורקוס נולדה למשפחה נוצרית ב[[כפר יאסיף]] שבגליל. היא אחת משש בנותיהם של נביהה ו[[נימר מורקוס]], ממנהיגי [[המפלגה הקומוניסטית הישראלית]], אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק ב[[בית צבי]] ושיחקה בתוכניות ב[[הטלוויזיה החינוכית|טלוויזיה החינוכית]] ובסדרה [[רחוב סומסום (ישראל)|רחוב סומסום]]. ב[[פסטיגל]] 1986 שרה עם [[אלון אולארצ'יק]] את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת [[2003]] זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל [[תיאטרון חיפה]]. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של '[[כוכב נולד]]'.


מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם [[ג'ואן באאז]], [[רוברט ואייט]], [[מרסדס סוסה]], [[גליקריה]] ועוד. בשנת [[2007]] הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.
מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם [[ג'ואן באאז]], [[רוברט ואייט]], [[מרסדס סוסה]], [[גליקריה]] ועוד. בשנת [[2007]] הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.

גרסה מ־02:28, 19 בספטמבר 2018

אמל מורקוס
أمل مرقس
לידה 11 ביולי 1968 (בת 55)
כפר יאסיף, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארץ ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
myspace.com/amalmurkus/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמל מורקוסערבית: أمل مرقس; נולדה ב-11 ביולי 1968) היא שחקנית וזמרת ערביה-ישראלית.

ביוגרפיה

מורקוס בראיון משנת 2002 טוענת לאפליית המוזיקה הערבית בישראל.

מורקוס נולדה למשפחה נוצרית בכפר יאסיף שבגליל. היא אחת משש בנותיהם של נביהה ונימר מורקוס, ממנהיגי המפלגה הקומוניסטית הישראלית, אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק בבית צבי ושיחקה בתוכניות בטלוויזיה החינוכית ובסדרה רחוב סומסום. בפסטיגל 1986 שרה עם אלון אולארצ'יק את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת 2003 זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל תיאטרון חיפה. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של 'כוכב נולד'.

מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם ג'ואן באאז, רוברט ואייט, מרסדס סוסה, גליקריה ועוד. בשנת 2007 הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.

מורקוס זכתה בסיקור תקשורתי רב בהשתתפותה בסינגל וקליפ החדש של להקת הראפ הערבי "דם (להקה)" הנקרא "לו יכולתי לחזור בזמן" שיצא לאור בשנת 2013 חלק מאלבום הלהקה "דבקה על הירח".

אלבומים

(בתעתיק עברי)

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמל מורקוס בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים