פעמת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "{{מחלה | שם = פעמת | שמות נוספים = דפיקות לב, פלפיטציות | תמונה = | כיתוב = | שם בלועזית = palpitations..."
 
הרחבה
שורה 23: שורה 23:
| Mesh =
| Mesh =
}}
}}
'''פַּעֶמֶת''' (בלועזית: '''פַּלְפִּיטַצְיוֹת''', '''palpitations''') היא [[תסמין]] של תחושת הלמות ה[[דופק]] ב[[בית החזה]]. תחושת זו של הלמות הדופק יכולה להיות קבועה או לפרקים, סדירה או בלתי סדירה וקשורה בתנוחה. לעתים מדווחים אנשים החווים פעמת על תחושת החסרת פעימה, ופעמים רבות הדבר מודגש בעת מנוחה, כאשר ישנם מעט [[גירוי]]ים חיצוניים.
'''פַּעֶמֶת''' (בלועזית: '''פַּלְפִּיטַצְיוֹת''', '''palpitations''') היא [[תסמין]] של תחושת הלמות ה[[דופק]] ב[[בית החזה]]. תחושת זו של הלמות הדופק יכולה להיות קבועה או לפרקים, סדירה או בלתי סדירה וקשורה בתנוחה. בלשון הדיבור מכונה תסמין זה '''דפיקות לב''', אם כי לעתים מדווחים אנשים החווים פעמת על תחושת החסרת פעימה. פעמים רבות דפיקות הלב מודגשות בעת מנוחה, כאשר ישנם מעט [[גירוי]]ים חיצוניים.


פעמת יכולה לנבוע מסיבות רבות, ובכלל זה מחלות לב וכלי דם וסיבות נפשיות. פעימות מוקדמות, בין אם ממקור עלייתי או חדרי, הן סיבה שכיחה לתחושה של החסרת פעימה, וברוב הגדול של המקרים מדובר בממצא שפיר ללא חשיבות קלינית. יחד עם זאת, פעמת יכולה להיות ביטוי ל[[הפרעת קצב]], בפרט הפרעת קצב [[טכיקרדיה|מהירה]], לבעיות מבניות ב[[לב האדם|לב]] או למחלות של שריר הלב.
פעמת יכולה לנבוע מסיבות רבות, ובכלל זה מחלות לב וכלי דם וסיבות נפשיות. פעימות מוקדמות, בין אם ממקור עלייתי או חדרי, הן סיבה שכיחה לתחושה של החסרת פעימה, וברוב הגדול של המקרים מדובר בממצא שפיר ללא חשיבות קלינית. יחד עם זאת, פעמת יכולה להיות ביטוי ל[[הפרעת קצב]], בפרט הפרעת קצב [[טכיקרדיה|מהירה]], לבעיות מבניות ב[[לב האדם|לב]] או למחלות של שריר הלב. צריכה של תרופות וחומרים מסוימים יכולה אף היא להשרות פעמת.


[[קטגוריה:תסמינים וסימנים הקשורים למערכת הנשימה ולמערכת ההובלה]]
[[קטגוריה:תסמינים וסימנים הקשורים למערכת הנשימה ולמערכת ההובלה]]

גרסה מ־19:03, 4 באוקטובר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:מחלה

פרמטרים [ שם בלועזית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ ביטוי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פעמת
שמות נוספים דפיקות לב, פלפיטציות
תחום רפואה פנימית, קרדיולוגיה
קישורים ומאגרי מידע
DiseasesDB 29231
MedlinePlus 003081
סיווגים
ICD-10 R00.2
ICD-11 MC81.2 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פַּעֶמֶת (בלועזית: פַּלְפִּיטַצְיוֹת, palpitations) היא תסמין של תחושת הלמות הדופק בבית החזה. תחושת זו של הלמות הדופק יכולה להיות קבועה או לפרקים, סדירה או בלתי סדירה וקשורה בתנוחה. בלשון הדיבור מכונה תסמין זה דפיקות לב, אם כי לעתים מדווחים אנשים החווים פעמת על תחושת החסרת פעימה. פעמים רבות דפיקות הלב מודגשות בעת מנוחה, כאשר ישנם מעט גירויים חיצוניים.

פעמת יכולה לנבוע מסיבות רבות, ובכלל זה מחלות לב וכלי דם וסיבות נפשיות. פעימות מוקדמות, בין אם ממקור עלייתי או חדרי, הן סיבה שכיחה לתחושה של החסרת פעימה, וברוב הגדול של המקרים מדובר בממצא שפיר ללא חשיבות קלינית. יחד עם זאת, פעמת יכולה להיות ביטוי להפרעת קצב, בפרט הפרעת קצב מהירה, לבעיות מבניות בלב או למחלות של שריר הלב. צריכה של תרופות וחומרים מסוימים יכולה אף היא להשרות פעמת.