חסידות סרט ויז'ניץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דברי הרב (שיחה | תרומות)
מ ←‏קישורים חיצוניים: קישורים פנימיים
שורה 4: שורה 4:


==תולדות החסידות==
==תולדות החסידות==
הרב ברוך הגר כיהן ברבנות העיר [[סירט (רומניה)|סירט]] ושימש שם כאדמו"ר. לאחר [[השואה]] הקים את החסידות ב[[ארץ ישראל]] ובנה את [[רמת ויז'ניץ]] ב[[חיפה]]. לאחר פטירתו בחשוון תשכ"ד מונה תחתיו בנו, הרב [[אליעזר הגר]] אשר כיהן כאדמו"ר עד לפטירתו ביום כ' בתמוז תשע"ה (7 ביולי 2015). בנו השני של רבי ברוך הגר, הרב [[משה הגר]], כיהן כראש ישיבת סערט ויז'ניץ. בנו של הרב אליעזר, הרב יעקב, הוא האדמו"ר הנוכחי.
הרב ברוך הגר כיהן ברבנות העיר [[סירט (רומניה)|סירט]] ושימש שם כאדמו"ר. לאחר [[השואה]] הקים את החסידות ב[[ארץ ישראל]] ובנה את [[רמת ויז'ניץ]] ב[[חיפה]]. לאחר פטירתו בחשוון תשכ"ד מונה תחתיו בנו, הרב [[אליעזר הגר]] אשר כיהן כאדמו"ר עד לפטירתו ביום כ' בתמוז תשע"ה (7 ביולי 2015). בנו השני של רבי ברוך הגר, הרב [[משה הגר]], כיהן כראש ישיבת סערט ויז'ניץ. בנו של הרב אליעזר, הרב יעקב, הוא האדמו"ר הנוכחי. גיסיו הם הרב נפתלי ראובן קורנרייך האדמו"ר מקוסוב ויזניץ והרב אהרן טוביה שפיטץ רב קהילת סערט ויזניץ בארה"ב


==מוסדות ומאפיינים==
==מוסדות ומאפיינים==

גרסה מ־04:57, 4 בנובמבר 2018

רבי אליעזר הגר מסרט-ויז'ניץ
רבי יעקב הגר האדמו"ר הנוכחי

חסידות סרט ויז'ניץכתיב מסורתי: סערט וויזשניץ) היא חצר חסידית שייסד הרב ברוך הגר, בנו של הרב ישראל הגר, האדמו"ר מוויז'ניץ. היא מנתה 1,300 משפחות ב-2016.[1] מרכזה בחיפה ובראשה עומד הרב יעקב הגר.

תולדות החסידות

הרב ברוך הגר כיהן ברבנות העיר סירט ושימש שם כאדמו"ר. לאחר השואה הקים את החסידות בארץ ישראל ובנה את רמת ויז'ניץ בחיפה. לאחר פטירתו בחשוון תשכ"ד מונה תחתיו בנו, הרב אליעזר הגר אשר כיהן כאדמו"ר עד לפטירתו ביום כ' בתמוז תשע"ה (7 ביולי 2015). בנו השני של רבי ברוך הגר, הרב משה הגר, כיהן כראש ישיבת סערט ויז'ניץ. בנו של הרב אליעזר, הרב יעקב, הוא האדמו"ר הנוכחי. גיסיו הם הרב נפתלי ראובן קורנרייך האדמו"ר מקוסוב ויזניץ והרב אהרן טוביה שפיטץ רב קהילת סערט ויזניץ בארה"ב

מוסדות ומאפיינים

מרכז החסידות הוא ברמת ויז'ניץ בחיפה, שם מתגוררות מאות משפחות של החסידות. בית המדרש הגדול שם בנוי בתבנית בית הכנסת של החסידות ברומניה. בשכונה ישיבה גדולה, ישיבה לצעירים, רשת כוללי אברכים "מבצר התורה", תלמוד תורה "תפארת משה" (על שם רבי משה הגר), ומוסדות חינוך נוספים לבנים ולבנות. בבני ברק יש לחסידות ישיבה לצעירים, כוללי אברכים ושני בתי כנסת, וכן בית ספר יסודי לבנות. בתי כנסת ישנם גם בירושלים, באלעד, בביתר עילית, באשדוד. גם בארצות הברית ישנן קהילות של החסידות.

החסידות מדגישה את שמירת הלשון ואהבת כל יהודי. בשבתות שובבי"ם נוהגים אנשי החסידות בתענית דיבור עד לאחר תפילת מוסף. בשבת פרשת בא הם נוהגים תענית דיבור לאורך כל השבת, לגברים, נשים וטף.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Marcin Wodziński, Historical Atlas of Hasidism, הוצאת אוניברסיטת פרינסטון, 2018. עמ' 199.