מוניקה סקס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 2.52.76.20 (שיחה) לעריכה האחרונה של עמית אבידן
מ שוחזר מעריכות של דגש חזק (שיחה) לעריכה האחרונה של 2.52.76.20
שורה 59: שורה 59:
== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
{{מיזמים|ויקיציטוט=מוניקה סקס}}
{{מיזמים|ויקיציטוט=מוניקה סקס}}

* [https://www.confia.co.il/he/Clients/monicasex מוניקה סקס - אתר רשמי]
*[https://www.facebook.com/MonicaSex/ מוניקה סקס - עמוד אמן בפייסבוק]
{{פרופילי מוזיקאים}}
{{פרופילי מוזיקאים}}
* {{הארץ|ליה פן|"מוניקה סקס" מספרים על שובה של הלהקה בגרסת ההורים|1.1235640|17 בדצמבר 2010}}
* {{הארץ|ליה פן|"מוניקה סקס" מספרים על שובה של הלהקה בגרסת ההורים|1.1235640|17 בדצמבר 2010}}

גרסה מ־16:34, 8 בנובמבר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מוניקה סקס
מוניקה סקס בהופעה בבנימינה, מרץ 2012
מוניקה סקס בהופעה בבנימינה, מרץ 2012
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק
חברת תקליטים הד ארצי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים
יהלי סובול
פיטר רוט
שחר אבן צור
ספי אפרתי
חברים לשעבר
יוסי חממי
אלדד גואטה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מוניקה סקס בהופעה חיה - 2015

מוניקה סקס היא להקת רוק ישראלית שהוקמה ב-1993.

שמה של הלהקה לקוח מכינויה של נגנית הבס של להקת הפאנק "קילר הלוהטת".

היסטוריה

"מוניקה סקס" החלה לפעול בתחילת שנות ה-90, תחילה בהופעות ולאחר מכן גם בהקלטת סקיצות לשיריה. ב-1994 הקליטה הלהקה את אלבומה הראשון, "פצעים ונשיקות", שיצא ב-1995 בהפקתו של ירמי קפלן. חברי הלהקה באלבום זה היו הסולן יהלי סובול שגם ניגן בגיטרות, המתופף שחר אבן צור, הגיטריסט פיטר רוט והבסיסט יוסי חממי. סובול כתב והלחין את רוב שירי האלבום, שמתוכו הצליחו השירים "פצעים ונשיקות", "סאן חוזה", "כל החבר'ה", "עוד פעם" "על הרצפה", "180" ו"מכה אפורה", שזכה להצלחתו בעיקר אחרי שנבחר לשמש כשיר הפתיחה של סדרת הטלוויזיה "פלורנטין".

הבסיסט יוסי חממי עזב את הלהקה בעת ההופעות שליוו את האלבום. שלושת חבריה הנותרים טסו לניו יורק במטרה להמשיך שם את פעילות הלהקה, ושם כתבו והופיעו עם חומר מקורי בשפה האנגלית. בסוף 1996 התפרקה הלהקה. אבן צור נשאר לגור בארצות הברית, בעוד סובול ורוט חזרו לגור בישראל. ב-1999 הקליט סובול את אלבום הסולו שלו "סוס" ורוט עבד באותה תקופה עם הרכבים שונים כ"מלכת הפלקט" ו"הזבובים".

בפגישת חברים בין סובול ואבן צור בשנת 2000 הוחלט על הקמה מחדש של הלהקה, וביולי 2001 יצא אלבומה השני, "יחסים פתוחים". פיטר רוט השתתף בעיבודי השירים ולקח בנוסף לתפקיד הגיטרה את תפקיד הבס. בהקלטות השתתף אלדד גואטה בקלידן ולאחר מכן כקלידן וכבסיסט בהופעות. גואטה גם השתתף בעיבודי השירים באלבום, שממנו הצליחו "הפוך בשמש", "איש קש", "מילי" ו"גשם חזק".

בפברואר 2003 הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי, "חיות מחמד". שמתוכו הצליחו השירים: "הקונפורמיסט", "שנים חסומות", ו"מספיק בן אדם". באותה שנה השתתפו ארבעת חברי הלהקה בנגינה באלבומו של שלום חנוך "אור ישראלי". באלבום זה, אלדד גואטה היה הבסיסט.

לאחר מכן המשיכו חברי הלהקה בקריירות מוזיקליות, בתקליטי סולו ובהפקה והלחנה לפרויקטים אחרים. בשנת 2005 הופיעה הלהקה בקליפ לשיר של להקת אינפקציה, "סרט של סקס". בקליפ מופיעים חברי הלהקה שהם מנגנים ועושים ליפ סינק ללהקת אינפקציה.

בשנת 2010 שבה הלהקה לפעילות בפעם השנייה, ובאוקטובר באותה שנה הוציאה סינגל ראשון לקראת אלבומה הרביעי, בשם "השמלה ממדריד" שזכה להצלחה והיה מקום ראשון בגלגלצ. בדצמבר הוציאה סינגל שני, "מנגינה" שגם הצליח ובפברואר 2011 יצא האלבום המלא, שנקרא גם הוא "מנגינה". אחרי צאת האלבום יצא גם הסינגל "רמקולים" במרץ שגם הצליח. את רוב שירי האלבום כתב והלחין סובול, ועל ההפקה המוזיקלית היה אחראי עופר מאירי, שגם עיבד את השירים יחד עם חברי הלהקה.

שיתוף הפעולה בין הלהקה לבין עופר מאירי נמשך בשנת 2012, כאשר חבריה התארחו באלבום "השלישי" של הרכבו של מאירי מטרופולין. במסגרת האלבום שרה הלהקה את השיר "שם, כי אין כבר כאן".

באוקטובר 2013 הוציאה הלהקה את הסינגל "שוב יורד אור חקי אפרורי" שכתב המשורר מאיר ויזלטיר והופק מוזיקלית על ידי אייל אבן צור. זהו למעשה השיר הראשון של הלהקה שלא נכתב על ידי אחד מחבריה. בינואר 2014 הוציאה הלהקה את הסינגל השני "מרוב אהבה". במרץ 2014 יצא האלבום החמישי של הלהקה, "מקצועות חופשיים". לאחר צאת האלבום יצא גם הסינגל: "איש גדול" שזכה להצלחה והיה במקום ראשון ברשת ג'.

דיסקוגרפיה

אלבומים

אלבומים בהם השתתפה הלהקה

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים