כ"ה בטבת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏אירועים היסטוריים: הוספתי קישורים
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
מ שוחזר מעריכות של 2A03:D5C0:1C02:4225:B33E:7EA0:1008:BC62 (שיחה) לעריכה האחרונה של שנילי
שורה 8: שורה 8:
* [[ה'תש"ב]] – ה[[נאצים]] מתחילים לרכז את [[יהודי]] [[הולנד]] ב[[אמסטרדם]]
* [[ה'תש"ב]] – ה[[נאצים]] מתחילים לרכז את [[יהודי]] [[הולנד]] ב[[אמסטרדם]]
* [[ה'תשי"ח]] – [[בית המשפט העליון]] מטהר את שמו של [[ישראל קסטנר]], כשנה לאחר שנרצח
* [[ה'תשי"ח]] – [[בית המשפט העליון]] מטהר את שמו של [[ישראל קסטנר]], כשנה לאחר שנרצח
* יום טוב שהיה בעבר. "בעשרים וחמשה [בטבת] יום הר גרזים [הוא] דלא למספד יום שבקשו כותיים את בית אלהינו מאלכסנדרוס מוקדון להחריבו ונתנו להם באו והודיעו את שמעון הצדיק מה עשה לבש בגדי כהונה ונתעטף בבגדי כהונה ומיקירי ישראל עמו ואבוקות של אור בידיהן וכל הלילה הללו הולכים מצד זה והללו הולכים מצד זה עד שעלה עמוד השחר כיון שעלה עמוד השחר אמר להם מי הללו אמרו לו יהודים שמרדו בך כיון שהגיע לאנטיפטרס זרחה חמה ופגעו זה בזה כיון שראה לשמעון הצדיק ירד ממרכבתו והשתחוה לפניו אמרו לו מלך גדול כמותך ישתחוה ליהודי זה אמר להם דמות דיוקנו של זה מנצחת לפני בבית מלחמתי אמר להם למה באתם אמרו אפשר בית שמתפללים בו עליך ועל מלכותך שלא תחרב יתעוך עובדי כוכבים להחריבו אמר להם מי הללו אמרו לו כותיים הללו שעומדים לפניך אמר להם הרי הם מסורין בידיכם מיד נקבום בעקביהם ותלאום בזנבי סוסיהם והיו מגררין אותן על הקוצים ועל הברקנים עד שהגיעו להר גרזים כיון שהגיעו להר גריזים חרשוהו וזרעוהו כרשינין כדרך שבקשו לעשות לבית אלהינו ואותו היום עשאוהו יו"ט" ([[תלמוד בבלי]] [[מסכת יומא]] דף סט).


==נולדו==
==נולדו==

גרסה מ־21:44, 17 בדצמבר 2018

►► טבת ◄◄
יום טוב / שבתון חג שאיננו שבתון יום זיכרון או צום

כ"ה בטבת הוא היום העשרים וחמישה בחודש הרביעי בשנה העברית, למניין החודשים מתשרי, והיום העשרים וחמישה בחודש העשירי למניין החודשים מניסן.

על פי הלוח העברי הקבוע, פרשת בר המצווה של ילד שנולד בכ"ה טבת היא, ברב השנים, פרשת וארא. אבל אם בר המצווה חל בשנה חסרה המתחילה בשבת (שנה מקביעות זחא או זחג) פרשת בר המצווה היא פרשת שמות.


אירועים היסטוריים

נולדו

נפטרו