נס מילאנו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1על ידי
שורה 20: שורה 20:
| קבוצה2דגל = {{דגל|ישראל|30}}
| קבוצה2דגל = {{דגל|ישראל|30}}
| אצטדיון = [[מדיולאנום פורום]], [[מילאנו]], [[איטליה]]
| אצטדיון = [[מדיולאנום פורום]], [[מילאנו]], [[איטליה]]
| השחקן המצטיין1 = {{דגל|ארצות הברית}} [[ריקי היקמן]]
| השחקן המצטיין1 = {{דגל|ארצות הברית}}{{דגל|גאורגיה}} [[ריקי היקמן]]
| שופט = היירסואלו, גקונטס, קונדה
| שופט = היירסואלו, גקונטס, קונדה
| אירוע = שלב ההצלבה, [[עונת 2013/2014 ביורוליג|עונת 2013/2014]] ב[[יורוליג]]
| אירוע = שלב ההצלבה, [[עונת 2013/2014 ביורוליג|עונת 2013/2014]] ב[[יורוליג]]

גרסה מ־15:31, 18 בדצמבר 2018

נס מילאנו הוא כינוי לסדרת אירועים שהביאו לשני ניצחונות סנסציונים של קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל והובילו לזכייתה המפתיעה באליפות היורוליג בשנת 2014.

המשחק הראשון בו ניצחה מכבי תל אביב את קבוצת אולימפיה מילאנו מכונה "נס מילאנו הראשון" והמשחק השני בו ניצחה מכבי את צסק"א מוסקבה מכונה "נס מילאנו השני".

רקע

עד לסדרת האירועים שהובילו בסופו של דבר לזכייתה של מכבי תל אביב בגביע אירופה, נחשבה עונת 2013–2014 ככישלון עבור קבוצת מכבי תל אביב, ב-23 במרץ 2014 הקבוצה הפסידה להפועל ירושלים בהפרש הגבוה ביותר בביתה עד לאותה עת, בתוצאה 93-65, כמו כן, ספגה מכבי הפסדים מביכים לעירוני נס ציונה והובסה בתוצאה 100-65 על ידי קבוצת צסק"א מוסקבה במה שהיווה את ההפסד הגבוה ביותר של הקבוצה מאז 1976.

לפי הפרסומים בתקשורת עמד במהלך העונה מאמנה של מכבי תל אביב דייוויד בלאט בפני פיטורים, כשרק חזרה מפיגור 15 נקודות לניצחון מול הפועל אילת מנעה את פיטוריו.

לסדרת רבע גמר היורוליג העפילה מכבי תל אביב מהמקום השלישי בבית שמינית הגמר, כשהיא ללא יתרון ביתיות והגיעה לסדרה מול אולמיפיה מילאנו שמשחקי חצי הגמר והגמר היו עתידים להתקיים באולמה הביתי, המדיולאנום פורום ונחשבה כבעלת הסיכויים הגבוהים יותר להעפלה על חשבון מכבי תל אביב.

נס מילאנו הראשון


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרים [ קבוצה1, קבוצה2דגל, השחקן המצטיין1, קבוצה2, קבוצה1דגל, צופים, אירוע, אצטדיון, תאריך, שופט, תוצאה1, תוצאה2 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

תבנית {{משחק}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

משחקה הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג, המשוחקת בשיטת הטוב מחמישה משחקים, התקיים ב-16 באפריל באולמה הביתי של אולימפיה מילאנו. לאורך כמעט כל המשחק הובילה מילאנו על מכבי תל אביב, כשההפרש מגיע ל-12 נקודות כדקה וחצי לתום המשחק. בסדרת מהלכים צימקו שחקני מכבי, בהובלת ריקי היקמן וטייריס רייס, את התוצאה עד לפיגור חמש נקודות.

28 שניות לפני תום המועד החוקי, כשהתוצאה עומדת על 85-80 לטובת מילאנו, סחט שחקן מכבי טייריס רייס עבירה בלתי ספורטיבית מניקולו מלי, כשיצא להתקפה מתפרצת. רייס קלע את 2 זריקות העונשין ובהתקפה שלאחר מכן סחט עברה ושוב קלע את 2 הזריקות. כשהתוצאה עומדת על 85-84, ביצעה מכבי עברה מהירה על דניאל האקט על מנת למנוע כדרור של מילאנו עד תום הזמן. האקט החטיא את הזריקה הראשונה וקלע את השנייה. מכבי יצאה להתקפה שהסתיימה בסל ועבירה על רייס. 11 שניות לתום המועד החוקי, רייס קלע את זריקת העונשין ומכבי עלתה ליתרון של 87-86. ב-11 השניות שנותרו, נחסם פעם אחת שחקן מילאנו קיית' לאנגפורד על ידי אלכס טיוס, אך שבע עשיריות השנייה לפני תום המועד החוקי, סחט לאנגפורד עבירה מריקי היקמן וזכה ל-2 זריקות עונשין. ללאנגפורד הייתה אפשרות לנצח את המשחק עבור האיטלקים, אך הוא החטיא את אחת הזריקות וכפה הארכה. בהארכה ניצחה מכבי 101-99 ועלתה ליתרון 1-0 בסדרה, כשהיא משיגה את יתרון הביתיות ונישאת על גבי המומנטום שצברה כתוצאה מהחזרה מהפרש גדול כל כך, בזמן כה קצר.

במשחקה השני במילאנו הפסידה מכבי בתוצאה 91-77, אך בשני משחקיה הביתיים בהיכל הספורט יד אליהו ניצחה 75-63 ו-86-66 והעפילה לפיינל פור במילאנו.

נס מילאנו השני


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרים [ קבוצה1, קבוצה2דגל, תוצאה1, קבוצה2, אירוע, צופים, תוצאה2, אצטדיון, תאריך, שופט, קבוצה1דגל, השחקן המצטיין1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

תבנית {{משחק}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

לפיינל פור במילאנו העפילה מכבי לאחר שגברה במפתיע על אולימפיה מילאנו בסדרת רבע הגמר. מכבי נחשבה לפי רוב הפרשנויות כבעלת סיכויים נמוכים מאוד לזכות בגביע, כשבחצי הגמר היא מתמודדת מול צסק"א מוסקבה העשירה שהביסה אותה פעמיים במפגשיהם בבית שמינית הגמר. במשחק הראשון אף הובסה מכבי ב-35 נקודות, במה שהיה הפסדה הגבוה ביותר מאז 1976.

משחק חצי הגמר נערך במילאנו ביום שישי, ה-16 במאי. בפתיחת המשחק התנדנדה התוצאה בין הקבוצות, אך במהלך הרבעים השני והשלישי פתחו הרוסים פער שהגיע לשיאו עם יתרון 15 נקודות, 55-40, דקה לתום הרבע השלישי.

במהלך הרבע הרביעי והאחרון נגסה מכבי בפער והצליחה לצמקו עד לפיגור 2 נקודות, אך לא הצליחה לעלות ליתרון. 19 שניות לתום המשחק קלע האמריקני סוני ווימס סל שהעלה את הרוסים ליתרון 4 נקודות, 67-63. מאמן מכבי דייוויד בלאט נטל פסק זמן ובחזרה ממנו קלע דייוויד בלו שלשה לזכות מכבי, שצימקה את הפער לכדי נקודה אחת בלבד, 13 שניות לתום המשחק. המאמן האיטלקי אטורה מסינה נטל פסק זמן, שבחזרה ממנו התמהמהו שחקני מכבי בביצוע עברה שתעצור את השעון, אך ויקטור חריאפה איבד את הכדור לבלו שמסר כדור מהיר לטייריס רייס. רייס קלע סל 5 שניות לסיום המשחק והעלה את מכבי ליתרון 68-67. לרוסים הייתה עוד הזדמנות לנצח את המשחק, אך ווימס החטיא זריקה מחוץ לקשת השלוש עם שריקת הסיום.

מכבי העפילה לגמר היורוליג בו ניצחה את ריאל מדריד בתוצאה 98-86, בתום הארכה, בזכייה שנחשבת לאחת הסנסציוניות בתולדות מכבי תל אביב.

ראו גם

קישורים חיצוניים