אהרן אמינוף – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספתי תקרית הסטורית ומזעזעת לגבי השופט במקרה משפט של אונס של אבא לביתו המאומצת במשך 12 שנה מאז שהיא בת 6, ניסוח, הרחבה, עריכה
ביטול גרסה 24557978 של 77.124.123.41 (שיחה) לא מנוסח כיאה לערך אנציקלופדי
שורה 12: שורה 12:
}}
}}
'''אהרן אמינוף''' (נולד ב-[[28 באוקטובר]] [[1938]]) הוא [[שופט]] בדימוס שכיהן כ[[סגן נשיא]] [[בית המשפט המחוזי]] ב[[נצרת]].
'''אהרן אמינוף''' (נולד ב-[[28 באוקטובר]] [[1938]]) הוא [[שופט]] בדימוס שכיהן כ[[סגן נשיא]] [[בית המשפט המחוזי]] ב[[נצרת]].
כיהן כמזכיר של שלוש [[ועדת חקירה ממלכתית|ועדות חקירה ממלכתיות]]: "[[ועדת עציוני]]", "[[נתיבי נפט|ועדת ויתקון]]" ו"[[ועדת אגרנט]]". אמר את אחד המשפטים המזעזים ביותר בתולדות המשפט לגבי בת שנאנסה במשך 12 שנה ע"י אביה "ייתכן שבמשך השנים, משהייתה המתלוננת לנערה, נעמו לה מעשי הנאשם והיא חפצה בהם".
כיהן כמזכיר של שלוש [[ועדת חקירה ממלכתית|ועדות חקירה ממלכתיות]]: "[[ועדת עציוני]]", "[[נתיבי נפט|ועדת ויתקון]]" ו"[[ועדת אגרנט]]".


==ראשית דרכו==
==ראשית דרכו==
שורה 35: שורה 35:


במקביל למשרתו השיפוטית בבית המשפט כיהן כאב בית דין ב[[בית דין צבאי]] בדרגת [[רב סרן]].
במקביל למשרתו השיפוטית בבית המשפט כיהן כאב בית דין ב[[בית דין צבאי]] בדרגת [[רב סרן]].

בשנת 2006 עורר זעם רב ברחבי המדינה בעקבות משפט בבית המשפט בנצרת בו שפט ואמר ש "ייתכן שבמשך השנים, משהייתה המתלוננת לנערה, נעמו לה מעשי הנאשם והיא חפצה בהם" על בת שנאנסה מגיל 6 במשך 12 שנה ע"י אביה.

בתגובה, המועצה לשלום הילד הגישה תלונה רשמית לנציבת תלונות השופטים של בית המשפט, תוך דרישה תקדימית למצוא דרך למחוק את התבטאויות השופטים מפסק הדין "כדי שלא ימשיכו להיות כתם מעיק על מערכת המשפט בישראל".


בנוסף לתפקידיו השיפוטיים שימש בין השנים [[1982]] ל-[[1991]] כמרצה לענייני משפט ב[[אוניברסיטת חיפה]] וב[[המכללה האקדמית עמק יזרעאל|מכללה האקדמית עמק יזרעאל]]. כמו כן שימש בהתנדבות כמרצה אורח ב[[אורנים - המכללה האקדמית לחינוך|מכללה האקדמית לחינוך אורנים]], בבתי ספר, בקיבוצים ובמושבים.
בנוסף לתפקידיו השיפוטיים שימש בין השנים [[1982]] ל-[[1991]] כמרצה לענייני משפט ב[[אוניברסיטת חיפה]] וב[[המכללה האקדמית עמק יזרעאל|מכללה האקדמית עמק יזרעאל]]. כמו כן שימש בהתנדבות כמרצה אורח ב[[אורנים - המכללה האקדמית לחינוך|מכללה האקדמית לחינוך אורנים]], בבתי ספר, בקיבוצים ובמושבים.
שורה 55: שורה 51:


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}2. אבירם זינו, [https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3266454,00.html זעם על דברי השופטים שייתכן שהנאנסת נהנתה], 23.06.06 , 13:35 ynet


{{מיון רגיל:אמינוף, אהרן}}
{{מיון רגיל:אמינוף, אהרן}}

גרסה מ־20:56, 29 בדצמבר 2018

אהרן אמינוף
לידה 28 באוקטובר 1938 (בן 85)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה העברית
השתייכות מערכת בתי המשפט הישראלית
תפקידים בולטים
בן או בת זוג עירית אמינוף עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים הראל נוף עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהרן אמינוף (נולד ב-28 באוקטובר 1938) הוא שופט בדימוס שכיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. כיהן כמזכיר של שלוש ועדות חקירה ממלכתיות: "ועדת עציוני", "ועדת ויתקון" ו"ועדת אגרנט".

ראשית דרכו

אהרן אמינוף נולד בירושלים בשנת 1938 להורים שעלו ארצה מאוזבקיסטן בקיץ 1936. הוריו יצאו בדרכם לארץ ברגל מסמרקנד בשנת 1933 והגיעו לארץ, בדרכי ההעפלה של יהודי בוכרה, בנדודים דרך אפגניסטן, איראן והודו. אהרן אמינוף גדל בשכונת הבוכרים בירושלים. עד גיל עשר למד בתלמוד תורה "נזר ישראל" ובתום מלחמת העצמאות עבר ללמוד בבית הספר היסודי "עירוני לבנים" בירושלים. בשנת 1953 החל את לימודיו התיכוניים בגימנסיה "כרמיה" בירושלים.

בשנת 1957 התגייס לצה"ל, תחילה במסגרת של"ת מוקדם בגרעין נח"ל של תנועת הנוער בית"ר ולאחר מכן שירת בנח"ל ובפיקוד המרכז. השתחרר מצה"ל בשנת 1960.

בין השנים 1962 ל-1966 למד בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים. בזמן לימדיו עבד במשרד הראשי של המוסד לביטוח לאומי בירושלים.

במהלך לימודיו, בשנת 1965, נשא לאשה את עירית מלברגר שנודעה לימים כמרצה, סופרת וחוקרת המקרא, התלמוד ומחשבת חז"ל.

קריירה משפטית

עם סיום לימודיו בשנת 1966 התמחה אמינוף במוסד לביטוח לאומי וקיבל רישיון לעריכת דין בשנת 1968. בשנת 1969 התקבל לעבודה בהנהלת בתי המשפט בירושלים. הוא הקים את המחלקה לביקורת פנימית בהנהלת בתי המשפט ועמד בראשה. בתחום אחריותו היו כל בתי המשפט במדינה, לרבות המשרד הראשי של הנהלת בתי המשפט. בין השנים 1970 ל-1972 היה אחראי גם על הביקורת הפנימית של בתי המשפט הערביים באזור יהודה ושומרון, רצועת עזה וצפון סיני.

בשנת 1971 נתמנה ליועץ מקצועי ומזכיר של "ועדת עציוני", שהייתה ועדת חקירה ממלכתית לחקירת השחיתות בליגה הלאומית לכדורגל. בשנת 1972 נתמנה למזכיר "ועדת ויתקון", שהייתה ועדת חקירה ממלכתית לחקירת פרשת "נתיבי נפט". באותה שנה התפטר מעבודתו בהנהלת בתי המשפט והחל לפעול כעורך דין פרטי. ב-1 באוקטובר 1973 חזר לשירות המדינה וב-6 באוקטובר, יום פרוץ מלחמת יום הכיפורים, גויס לשירות מילואים. אחרי המלחמה מונה לסגן מזכיר "ועדת אגרנט", שהייתה ועדת חקירה ממלכתית לחקר מלחמת יום הכיפורים. עבודת הוועדה ארכה ארבעה עשר חודשים ברציפות. במקביל המשיך בעבודתו השוטפת כמנהל המחלקה לביקורת פנים בהנהלת בתי המשפט.

לאחר סיום עבודתו ב"ועדת אגרנט" יצא בשנת 1975 עם משפחתו לשליחות בת שנתיים מטעם מחלקת הנוער והחלוץ של הסוכנות היהודית לאוסטרליה. מגוריו היו במלבורן והוא פעל לאורך החוף המזרחי של אוסטרליה במדינות ויקטוריה, ניו סאות' ויילס, קווינסלנד, אוסטרליה הדרומית וכן בקנברה הבירה.

עם שובו לישראל, בשנת 1977, חזר לעבוד בהנהלת בתי המשפט ובדצמבר 1979 מונה לשופט בבית משפט השלום בעפולה, לשם עקר עם משפחתו מירושלים. בשנת 1983 נתמנה כשופט בפועל בבית המשפט המחוזי בנצרת, ולאחר מכן במינוי של קבע. בשנת 2002 נתמנה לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. הוא ביקר דרך קבע בבתי הכלא בצפון הארץ על מנת לבדוק את תנאי החזקת האסירים בהם. במשך חמש שנים שימש יושב ראש של ועדת השחרורים לאסירים. למעלה מעשר שנים שימש כראש ההרכב - אב בית דין - במשפטי פשעים חמורים.

כשופט עסק גם בתחום המשפט האזרחי, במשפטים מנהליים ומסחריים ובערעורים, כדן יחיד, על החלטות בית המשפט לענייני משפחה. הוא נודע כשופט חרוץ ודייקן המקפיד על מתן פסקי הדין שלו תוך המועד הקבוע בחוק.

במקביל למשרתו השיפוטית בבית המשפט כיהן כאב בית דין בבית דין צבאי בדרגת רב סרן.

בנוסף לתפקידיו השיפוטיים שימש בין השנים 1982 ל-1991 כמרצה לענייני משפט באוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית עמק יזרעאל. כמו כן שימש בהתנדבות כמרצה אורח במכללה האקדמית לחינוך אורנים, בבתי ספר, בקיבוצים ובמושבים.

ב-28 באוקטובר 2008, במלאת לו שבעים שנה, פרש לגמלאות. אהרן אמינוף גר בעפולה, הוא אב לשני בנים ובת וסב לנכדים.

קריירה ספורטיבית

בצעירותו היה אהרן אמינוף כדורגלן - חלוץ מרכזי בקבוצת בית"ר ירושלים.

הוא החל את דרכו כשחקן בקבוצת "מכבי ירושלים", בגיל 15 וחצי. לאחר שנתיים עבר לקבוצת בית"ר ירושלים תחת המאמן ארנסט "וורמש". נודע בבעיטותיו החזקות וכונה "המפציץ החום". אהרון אמינוף נמנה עם שחקני בית"ר המפורסמים במשך 14 שנה בין השנים 1955 ל-1969. בשנת 1969 פרש מהקבוצה[1]. בשנים 1971 ו-1972 אימן את קבוצת הכדורגל של המוסד לביטוח לאומי.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ רון עמיקם, מאיר גבאי, רוני דיאון, אני אוהב אותך בית"ר - תולדות בית"ר ירושלים, פרק רביעי, אהרן אמינוף - החלוץ שהפך לשופט מחוזי, עמוד 67, הוצאת Media41LTD