אמנון יצחק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
המטריקס (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
שורה 7: שורה 7:
נולד ב[[רמלה]] לזכריה ורומיה יצחק, [[יהדות תימן|יוצאי תימן]] וגדל בשכונת [[כרם התימנים]] ב[[תל אביב-יפו|תל אביב]]. הוא למד ב[[בית ספר ממלכתי|בית הספר הממלכתי]] [[תל נורדאו]] בעיר וב[[בית ספר תיכון|תיכון]] הולץ במגמת [[אלקטרוניקה]]. לדבריו, משפחתו הייתה [[מסורתיים|מסורתית]] והוא התרחק מהמסורת בנעוריו והיה [[חילוני]]. את [[שירות בצה"ל|שירותו בצה"ל]] עשה ב[[חיל התותחנים]]{{הערה|1=[http://www.shofar.net/site/Show_TxtPro_INDEX.asp?ProNUM=44&page=6&numofrec=1&category=3 הבהרה בקשר לשירותו בקלטת וידאו "התגובה", תמליל באתר שופר]{{ש}}[http://www.shofar.net/site/Show_TxtPro_INDEX.asp?ProNUM=73&page=21&numofrec=1&category=3 מתוך דבריו בהרצאה]}}. ב[[זמן]] שבין [[שחרור מצה"ל|שחרורו]] מהצבא לחזרתו בתשובה, ניהל עסק למכירת מוצרי אלקטרוניקה במרכז תל אביב{{הערה|שם=autogenerated1|1=[http://shofar.tv/articles/8148 דו-שיח בין לרר לרב יצחק עבור התוכנית צינור לילה, באתר שופר]{{כותרת קישור נוצרה על ידי בוט}}}}. כשהיה בן 24, [[חזרה בתשובה|חזר בתשובה]].
נולד ב[[רמלה]] לזכריה ורומיה יצחק, [[יהדות תימן|יוצאי תימן]] וגדל בשכונת [[כרם התימנים]] ב[[תל אביב-יפו|תל אביב]]. הוא למד ב[[בית ספר ממלכתי|בית הספר הממלכתי]] [[תל נורדאו]] בעיר וב[[בית ספר תיכון|תיכון]] הולץ במגמת [[אלקטרוניקה]]. לדבריו, משפחתו הייתה [[מסורתיים|מסורתית]] והוא התרחק מהמסורת בנעוריו והיה [[חילוני]]. את [[שירות בצה"ל|שירותו בצה"ל]] עשה ב[[חיל התותחנים]]{{הערה|1=[http://www.shofar.net/site/Show_TxtPro_INDEX.asp?ProNUM=44&page=6&numofrec=1&category=3 הבהרה בקשר לשירותו בקלטת וידאו "התגובה", תמליל באתר שופר]{{ש}}[http://www.shofar.net/site/Show_TxtPro_INDEX.asp?ProNUM=73&page=21&numofrec=1&category=3 מתוך דבריו בהרצאה]}}. ב[[זמן]] שבין [[שחרור מצה"ל|שחרורו]] מהצבא לחזרתו בתשובה, ניהל עסק למכירת מוצרי אלקטרוניקה במרכז תל אביב{{הערה|שם=autogenerated1|1=[http://shofar.tv/articles/8148 דו-שיח בין לרר לרב יצחק עבור התוכנית צינור לילה, באתר שופר]{{כותרת קישור נוצרה על ידי בוט}}}}. כשהיה בן 24, [[חזרה בתשובה|חזר בתשובה]].


הרב יצחק היה תלמידו של הרב [[יהודה שפירא (רב)|יהודה שפירא]]{{הערה|{{בחדרי חרדים|שרי רוט|שליח מהגראי"ל שטיינמן אל רבי אמנון יצחק: פרוש מהמירוץ|49091|5 בינואר 2013}}}}. הוא [[נישואין|נשוי]] ו[[אבהות|אב]] לשמונה, ומתגורר בשכונת [[נוה אחיעזר]] ב[[בני ברק]].
הרב יצחק היה תלמידו של הרב [[יהודה שפירא (רב)|יהודה שפירא]]{{הערה|{{בחדרי חרדים|שרי רוט|שליח מהגראי"ל שטיינמן אל רבי אמנון יצחק: פרוש מהמירוץ|49091|5 בינואר 2013}}}}. הוא [[נישואין|נשוי]] ו[[אבהות|אב]] לשמונה, ומתגורר בשכונת [[נו
ה אחיעזר]] ב[[בני ברק]].
הרב יצחק נישא לשירה עטייה ולהם 14 ילדים


== פעילותו להחזרה בתשובה ==
== פעילותו להחזרה בתשובה ==

גרסה מ־10:12, 3 בינואר 2019

תבנית:רב הרב אמנון יצחק (נולד ב-8 בנובמבר 1953, א' בכסלו ה'תשי"ד) מהבולטים בין המחזירים בתשובה בישראל, חוזר בתשובה בעצמו וראש ארגון "שופר" הפועל להחזרה בתשובה בישראל ובריכוזי יהודים נוספים בעולם.

קורות חייו

נולד ברמלה לזכריה ורומיה יצחק, יוצאי תימן וגדל בשכונת כרם התימנים בתל אביב. הוא למד בבית הספר הממלכתי תל נורדאו בעיר ובתיכון הולץ במגמת אלקטרוניקה. לדבריו, משפחתו הייתה מסורתית והוא התרחק מהמסורת בנעוריו והיה חילוני. את שירותו בצה"ל עשה בחיל התותחנים[1]. בזמן שבין שחרורו מהצבא לחזרתו בתשובה, ניהל עסק למכירת מוצרי אלקטרוניקה במרכז תל אביב[2]. כשהיה בן 24, חזר בתשובה.

הרב יצחק היה תלמידו של הרב יהודה שפירא[3]. הוא נשוי ואב לשמונה, ומתגורר בשכונת [[נו ה אחיעזר]] בבני ברק. הרב יצחק נישא לשירה עטייה ולהם 14 ילדים

פעילותו להחזרה בתשובה

לפי הערכה, גרם הרב יצחק לרבבות אנשים לחזור בתשובה[4]. בראשית דרכו, העביר הרצאות בסמינריונים מטעם ארגון ערכים. בשנת 1986 הקים את ארגון "שופר"[5]. עיקר פעילותו מבוססת על הרצאות תורניות באולמות בישראל ובחו"ל. ההרצאות מכוונות לקהל עממי ברובו[6]. בשנותיו הראשונות של הארגון הוקלטו ההרצאות והופצו חינם בקלטות שמע. עם השנים הופצו ההרצאות גם בקלטות וידאו, בדיסקים ובאינטרנט[7].

הרב יצחק מדגיש את חשיבותה של החזרה בתשובה והשמירה על ההלכה. ספרו, "עולם התשובה", מכיל את השקפותיו בעניין[8]. בהרצאותיו הוא משלב טיעונים שכליים ורגשיים ונעזר באמצעים רטוריים הכוללים הומור וסרקזם. בתחילת דרכו נהג להדגיש את דברי חז"ל תוך ציטוטים על העונשים הקשים, כולל גיהנום, הצפויים, לעוברים על מצוות התורה[6]. הוא נוהג להשתמש במילות הגנאי "תשקורת" ו"טמבלויזיה"[9] ו"בלבולוציה" ביחס לתקשורת, לטלוויזיה ולתורת האבולוציה. בדרך כלל הוא מדבר כשעה ולאחר מכן מאפשר שאלות ובמקרים רבים הוא מנהל דיאלוג או מתווכח עם השואלים. חלק זה אורך אף הוא כשעה. במהלך הרצאותיו הוא נוהג לקיים מופע של "קבלת עול מלכות שמים", שבו הוא קורא לגברים בקהל לעלות אל הבמה ולקבל עליהם חבישת כיפה, לבישת ציצית וכן גזירת שיער ארוך והסרת עגילים לגברים, וכן מתן כיסוי ראש לנשים[10]. הנענים לקריאות אלה זוכים לברכותיו[11].

הרב יצחק מקיים לעיתים גם מפגנים ציבוריים. בשנת 2011, הביע את התנגדותו החריפה לטלוויזיה במפגן "שבירת 1000 מכשירי טלוויזיות" שערך מול משרדי רשות השידור בשכונת רוממה שבירושלים[12].

בפוליטיקה

בנובמבר 2012, לקראת בחירות לכנסת התשע עשרה, הודיע הרב יצחק על ריצתה לכנסת של מפלגה בהנהגתו, בעלת אופי חברתי-כלכלי, בשם "כח להשפיע"[13]. המוטו שלה היה "מחזירים השלטון לעם", ובין מטרותיה: הורדת מחיר הלחם לשקל בודד, חלוקת קרקעות הקיבוצים לזוגות צעירים, ביטול המע"מ על מוצרי יסוד, אספקת כל התרופות הקיימות לכל (גם אלה שאינן בסל התרופות), העלאת המהירות המותרת בכבישים ל-140 קמ"ש, והוזלה במחירי הדלק[14]. המפלגה הייתה בהכוונתו של הרב יצחק אך הוא עצמו לא היה מועמד מטעמה. הוא אף אמר שלא יחרוג ממנהגו ולא יצביע עבור המפלגה, והיא מיועדת עבור מי שמצביע ממילא לכנסת.

לדברי הרב יצחק המפלגה הוקמה לאחר התייעצות עם הרב אהרן לייב שטיינמן, שאמר לרב אברהם שלמה ליבוביץ, שבא בנושא זה בשליחות הרב יצחק, כי "אם יש כח, מצווה להציל". עם זאת, הרב שטיינמן הודיע כי אינו תומך במפלגה[15] ואף שלח את הרב ליבוביץ לבקש מהרב יצחק כי יבטל את ריצתה של המפלגה[16]. במהלך קמפיין הבחירות התפתח עימות בין הרב יצחק לבין מפלגת ש"ס והרב עובדיה יוסף פרסם בכתב ידו כי הרב יצחק "הקדיח תבשילו" ושהוא אינו מוחל לו ולתומכיו[17]. עשרות רבנים המזוהים עם ש"ס חתמו על כרוז נגדו תחת הכותרת "מחאה נמרצת - רבם דקרו"[18].

לפני הבחירות צפה הרב יצחק כי המפלגה תשיג מספר דו-ספרתי של מנדטים[19]. בפועל זכתה המפלגה בכ-28,000 קולות שהם כ-0.7% מכלל הבוחרים ולא עברה את אחוז החסימה.

קהילת "פז"

לאחר הכישלון בבחירות לכנסת התשע עשרה של מפלגת כח להשפיע שהקים, החליט הרב להקים קהילה בשם "פז"[20]. בפברואר 2013 נפתח כולל אברכים בבית שמש בנשיאותו. בתחילת ה'תשע"ד הוקם בבני ברק בית כנסת של הקהילה. הוא מוסר שיעורים בבית הכנסת, וכן שיעור בספר "חובות הלבבות" מדי יום, לפני עלות השחר.

משנתו

הציונות ומדינת ישראל

הרב יצחק מותח ביקורת כלפי המדיניות האנטי-דתית לדעתו, של ראשי הציונות החילונית. בין השאר הפיץ סרט וידאו בשם "הרצל והציונות" הטוען בגנותם. התבטא: "שני פושעים גדולים היו בתולדות העם היהודי, היטלר והרצל. היטלר רצה להרוס את הגוף של העם היהודי. הרצל רצה להרוג את הנפש, שהיא הרבה יותר חשובה מהגוף"[21]. כנגד הסרט נטען שהוא מייחס להרצל ולאחרים ציטוטים מסולפים[22].

בקלטת שכותרתה "בצל הדמוקרטיה" תקף את יחסם של מדינת ישראל ומנהיגי הציונות כלפי הציבור המזרחי-מסורתי וכלפי הציבור החרדי, בין היתר בתקופת השואה. בקלטות אלו הוא מסתייע בקטעי ראיונות עם שלושה אישים חילוניים: אמנון רז קרקוצקין, תום שגב, ויובל שטייניץ[23]. עם זאת, תומך הרב יצחק בעלייה לארץ ישראל של יהדות התפוצות ובישוב הארץ[24] הוא אף טען בסרט על עצמו: "אין ציוני יותר ממני"; הוא מתנגד לנטורי קרתא, ובעימות עם איש הקבוצה הגדירם כ"רודפים" ומשתפי פעולה עם אויבי עם ישראל. באחת מהרצאותיו אמר ביחס למדינת ישראל: "יש להבדיל בין מדינת ישראל לבין ארץ ישראל לבין עם ישראל. ארץ ישראל - שלנו, עם ישראל - דמנו. מדינת ישראל עם מדיניות לעקור את היהדות - אין לה זכות קיום"[25].

קמפיין נגד הופעות במעורב

הרב יצחק ניהל קמפיין נגד זמרים דתיים וחרדים הנוהגים להופיע מול קהל מעורב, בהסתמכו על פסקי הלכה האוסרים זאת. באותה תקופה, הזמין את צופי הרצאותיו לשבור ולגרוס דיסקים של זמרים כאלה על במת ההרצאה[26]. הוא הצטרף לבית דין חד-פעמי בראשות הרב בן-ציון מוצפי, שבו פסקו עונש מלקות סמלי לזמר שביקש "תיקון" על כך שהופיע בפני קהל מעורב[27]. מחאתו עוררה תגובות בתקשורת[28]. מקצת מן הזמרים נגדם יצא הרב יצחק התאגדו כדי להגיב[29].

מדע

הרב יצחק יוצא בהרצאותיו כנגד התורות המדעיות המקובלות (בפרט מתחום הקוסמולוגיה, והביולוגיה) בנושאים כגון ראשית היקום, גילו של כדור הארץ[30], ואבולוציה ביולוגית של החי[31][32]. כך למשל, טען שהיות שהעולם ודאי בן כמה אלפי שנים, והיהדות מטילה ספק ביחס להיווצרותו מוקדם יותר, הרי שמטעמי ודאות יש להעדיף את גרסתה ולפקפק בתיארוך המדעי.

סוגיות אחרות

בכמה הזדמנויות פרסם הרב יצחק תחזיות הצופות מלחמות דרמטיות שבהן תהיה מעורבת מדינת ישראל. כך למשל צפה ששנת תשע"ה "לא תהיה קלה", משום שאנו מתקרבים למלחמת גוג ומגוג ורק מעטים מהיהודים יינצלו אז[33].

הרב יצחק סבור כי ראוי שיעסקו בתורת הקבלה רק תלמידי חכמים נשואים ומעל גיל 40. הוא מתנגד גם לשימוש בקמיעות ובסגולות, וסבור כי הסגולה היחידה היא שכר אלוהי, המגיע לכל אדם בהתאם למצוות שהוא מקיים. לדבריו היהדות לא מציעה דרכים נוספות להתחבב על האל, מלבד שמירת המצוות. לא אחת הביע התנגדות לנסיעות לאומן לקברו של הרב נחמן מברסלב בראש השנה, בטענה שבחג זה יש להיות עם המשפחה.

הרב יצחק דחה ביקורת על נשים חרדיות המתעטפות ברעלות, מאחר שלדבריו אין בכך איסור הלכתי[34]. בהסתמך על פוסקים אחרים, הביע הרב יצחק הסתייגות מנהיגת נשים בכלי רכב[35].

בשנת 2015 החל הרב יצחק להתייחס רבות לנושא הכשרות ובפרט השחיטה. לדעתו לא ניתן לספק בשר כשר באופן תעשייתי והוא מותח ביקורת חריפה על כל ההכשרים. הוא מדריך את שומעיו לשחוט באופן פרטי או להימנע מאכילת בשר.

בעשור השני של המאה ה-21, ובפרט לאחר ניסיונו לרוץ לבחירות, מרבה הרב יצחק להתבטא בחריפות נגד רבנים ומחזירים בתשובה אחרים, בנימוק שהם דיברו קודם לכן נגדו, ומכנה אותם בכינויי גנאי. בין הרבנים שעמם התפלמס: שלום כהן[36][37] יצחק יוסף, ראובן אלבז, זמיר כהן ושלמה מחפוד. בעקבות הביקורות רבים בציבור הדתי והחרדי נמנעים מהרצאותיו.

תביעות דיבה

הרב יצחק טוען כי התקשורת מתנכלת לו ובכמה מקרים תבע גופי תקשורת על הוצאת דיבה[38]. באחד המקרים תבע הרב יצחק בשנת 2008 בתביעת דיבה את אתר החדשות "מודיעין ניוז" לאחר שזה טען כי הרב יצחק השווה בין הרצל ובין היטלר. התביעה התקבלה, ובבית משפט השלום זכה הרב יצחק במלוא הסכום שתבע, 100,000 שקלים[39]. עם זאת, בערעור בבית המשפט המחוזי הופחת הסכום ל-9,000 שקלים[40]. במקרה נוסף תבע הרב יצחק את רפי גינת ואחרים בעקבות תחקיר ששודר על אודותיו בתוכנית כלבוטק. בית משפט השלום בהרצליה נתן בשנת 2016 תוקף של פסק דין להסכמה של הצדדים שלפיה ישדרו הנתבעים כתובית הבהרה בעניין אותו תחקיר, וכן פסק כי הנתבעים יפצו את הרב יצחק בסכום של 50 אלף ש"ח ובהוצאות משפט בסך 7,000 ש"ח[41].

ביקורת

על הרב יצחק נמתחה לא אחת ביקורת בכלי התקשורת. הוא מנהל מעין דיאלוג עם מבקריו, בעיקר בדרך של הפצת סרטים שבהם הוא מגיב לאירועים מנקודת מבטו. ב-1999 שודר בתוכנית "עובדה" תחקיר שבו הוצגו הורים לחוזרים בתשובה הקשורים ברב יצחק שהביעו את תסכולם. בתחקיר הוצג נער שהתאבד והוטלה האשמה ברב יצחק. הרב יצחק ענה להאשמות בקלטת שבה הראה חוזרים בתשובה שהביעו שביעות רצון מצעדם זה[42], כמו גם הורים ומכרים שלהם אשר שיבחו אותו. עוד טען כי הנער התאבד בעקבות אהבה נכזבת כחצי שנה לאחר שחדל להיות דתי וחזר בשאלה[43].

בתרבות הפופולרית

קישורים חיצוניים

ויקימילון ציטוטים בנושא אמנון יצחק בוויקיציטוט

הערות שוליים

  1. ^ הבהרה בקשר לשירותו בקלטת וידאו "התגובה", תמליל באתר שופר
    מתוך דבריו בהרצאה
  2. ^ 1 2 דו-שיח בין לרר לרב יצחק עבור התוכנית צינור לילה, באתר שופר
  3. ^ שרי רוט, שליח מהגראי"ל שטיינמן אל רבי אמנון יצחק: פרוש מהמירוץ, באתר בחדרי חרדים, 5 בינואר 2013
  4. ^ אסף שרעבי, מה סוד ההצלחה של הרב אמנון יצחק?, באתר nrg‏, 20 באוקטובר 2004
  5. ^ "אודות" באתר שופר
  6. ^ 1 2 ירעם נתניהו, מחזיר אהבות קודמות, באתר nrg‏, 25 בספטמבר 2007
  7. ^ באתר שופר
    הערוץ הרשמי של הרב אמנון יצחק, סרטון בערוץ "shofarnews", באתר יוטיוב
  8. ^ אתר "שופר", "משלוח מנות של הרב אמנון יצחק שליט"א לרה"ג חיים קנייבסקי שליט"א", 2/3/2010
  9. ^ התקליטור "תשקורת וטמבלויזיה", באתר "שופר"
  10. ^ אתר "שופר", "רוקיסט עם קעקוע עם סמל של השטן עגילים וקוקו חוזר לאבא שבשמים", 16/04/2012.
  11. ^ Birgit Meyer & Annelies Moors, "Religion, Media, And the Public Sphere", Indiana university press, 1,12,2005.
  12. ^ חדשות 2 |, ‏צפו: טקס השלכת טלוויזיות לפח הזבל, באתר ‏מאקו‏, 7 בדצמבר 2011
  13. ^ באמצעות מפלגת המדף כח להשפיע, שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-18.
  14. ^ עקיבא נוביק, הכנסת תחזור בתשובה? אמנון יצחק רוצה מפלגה, באתר ynet, 28 בנובמבר 2012
  15. ^ ישי כהן, ‏הגראי"ל שטיינמן על הרב יצחק: אין לי שייכות איתו, באתר כיכר השבת, 6 בינואר 2013
  16. ^ שליח מהגראי"ל שטיינמן אל רבי אמנון יצחק: פרוש מהמירוץ, באתר בחדרי חרדים, 05/01/2013
  17. ^ ארי גלהר, הרב עובדיה: "מי שיתמוך באמנון יצחק אני לא מוחל לו", באתר nrg
  18. ^ הרבנים הספרדים חתמו: "לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק", 26 בדצמבר 2012, באתר בחדרי חרדים
  19. ^ שבתי בנדט‏, אמנון יצחק: "בש"ס העדיפו את לפיד המחזיר בשאלה", באתר וואלה!
  20. ^ "פז" הן האותיות אשר שמשו לפתק ההצבעה למפלגה בבחירות
  21. ^ ים יהושע, פתאום אתם נתקלים במודעה: "הערב בקאמרי: כנס החזרה בתשובה", באתר הארץ, 10 במרץ 2003
  22. ^ שחר בן-פורת, ‏אם תרצו, הרצל היה אנטישמי, באתר ‏מאקו‏, 17/07/12.; תגובה של צבי אהרונוב באתר ויהי אור, וראו גם בהמשך דבריו בתגובות
  23. ^ אבישי בן חיים, ח"כ שטייניץ מככב בקלטת אנטי ציונית של אמנון יצחק, באתר ynet, 2 בפברואר 2001
  24. ^ חיים אתגר, ‏הרב אמנון יצחק: "אין ציוני יותר ממני", באתר ‏מאקו‏, 23 בדצמבר 2012
  25. ^ הרב אמנון יצחק - האם אפשר להיות דתי וציוני? (בזמן 6:45), באתר יוטיוב
  26. ^ אברהם הלוי, "אתן לך 100 ש"ח אם תשברי את הדיסק של חיים ישראל", כיכר השבת, 12 באוגוסט 2010
  27. ^ אתר "שופר", "ארז יחיאל חוזר בתשובה", 25 באוגוסט 2010
  28. ^ אביאל מגנזי ויאיר אלטמן, "מוזיקה, מכות, וגז: פצועים בהרצאת אמנון יצחק", 25.1.2011; רענן בן צור, "מלחמת חורמה בקהל המעורב: גם ציון גולן נכנע", 9 באוגוסט 2010
  29. ^ יואל גבאי, שולי רנד: "החרם על הזמרים - חילול השם", כיכר השבת, 24 בינואר 2011
  30. ^ התקליטור "יש קופים ויש קופים", באתר "שופר"
  31. ^ ד"ר מיכאל גיל, "עבודת אלילים שנקרא 'אבולוציה'", באתר "שופר"
  32. ^ למידע על התנגדויות דתיות לאבולוציה באופן כללי, ראו התנגדויות לתורת האבולוציה
  33. ^ עקיבא פלד, הרב אמנון יצחק מתריע: גוג ומגוג בפתח, 16 בספטמבר 2014, באתר kooker
  34. ^ לירון נגלר-כהן, "צפו: כך עובדת התעמולה של רבני הטליבאן", 1 בדצמבר 2011, ynet
  35. ^ יוסי נכטיגל, 'הרב אמנון יצחק: "אין דעת חכמים נוחה מנהיגת נשים"', אתר "כיכר השבת", 12 בנובמבר 2013
    יקי אדמקר, "הרב אמנון יצחק: אסור לאישה לנהוג ברכב", מערכת "וואלה!", 12 בנובמבר 2013
  36. ^ ישי כהן, ‏הרב אמנון יצחק נגד הגר"ש כהן: "ממתי החלטת שאתה פוסק הדור?", באתר כיכר השבת, 15 בינואר 2014
  37. ^ הרב אמנון יצחק - חש"ך - שלום כהן, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 59:23)
  38. ^ הרב אמנון יצחק הגיש 5 תביעות דיבה נגד עיתונים ומקומונים, באתר ערוץ 7, 12 ביוני 2003
  39. ^ אתר מודיעין ניוז ישלם 100 אלף שקל לרב אמנון יצחק על לשון הרע, באתר גלובס, 6 באוגוסט 2012
  40. ^ חן מענית, ‏המחוזי: פיצוי של 9,000 שקל בלבד לרב אמנון יצחק על לשון הרע, באתר גלובס, 12 במאי 2013
  41. ^ אברמי פרלשטיין ואיציק מן, כלבוצ'ק: רפי גינת ישלם פיצוי לרב אמנון יצחק, באתר בחדרי חרדים, 3 באפריל 2016
  42. ^ הרב אמנון יצחק - עבודה בעינים, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 11:53)
  43. ^ העימות - הרב אמנון יצחק, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 2:58:08)
  44. ^ שבוע סוף - הרב אמנון יצחקי בא למען הקהילה הגאה, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 37:41)