הקטה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
CalcifyWeaver (שיחה | תרומות)
מ הוספת קישור לפנדורה
שורה 1: שורה 1:
{{אל}}
{{אל}}
'''הֶֶָקָטֶה''' ([[יוונית]]: Ἑκάτη) היא [[אל]]ה ב[[מיתולוגיה יוונית|מיתולוגיה היוונית]]. הקטה תלת פרצופית ההולכת ומזדקנת ככל שהיום מתקדם ונולדת מחדש במהלך הלילה. כמו כן, היא האחראית על צומתי דרכים ומקושרת, בין השאר, לכישוף, ללילה ולירח. המקבילה לה במיתולוגיה הרומית היא האלה [[טריוויה (אלה יוונית)|טריוויה]]. משרתות האלה הן האמפוזות שיצאו מתיבת פנדורה. היא [[אלים כתוניים|אלה כתונית]], ולכן מעטות אגדותיה.
'''הֶֶָקָטֶה''' ([[יוונית]]: Ἑκάτη) היא [[אל]]ה ב[[מיתולוגיה יוונית|מיתולוגיה היוונית]]. הקטה תלת פרצופית ההולכת ומזדקנת ככל שהיום מתקדם ונולדת מחדש במהלך הלילה. כמו כן, היא האחראית על צומתי דרכים ומקושרת, בין השאר, לכישוף, ללילה ולירח. המקבילה לה במיתולוגיה הרומית היא האלה [[טריוויה (אלה יוונית)|טריוויה]]. משרתות האלה הן האמפוזות שיצאו מתיבת [[פנדורה]]. היא [[אלים כתוניים|אלה כתונית]], ולכן מעטות אגדותיה.


== מקור האלה ==
== מקור האלה ==

גרסה מ־11:08, 10 בינואר 2019

הקטה
Εκάτη
תרבות דת יוון העתיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
אלים מקבילים ארטמיס, Trivia, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
אב פרסס עריכת הנתון בוויקינתונים
אם אסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג טריטון, קיילוס, אייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Crataeis, קירקה, מדיאה, סקילה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הֶֶָקָטֶה (יוונית: Ἑκάτη) היא אלה במיתולוגיה היוונית. הקטה תלת פרצופית ההולכת ומזדקנת ככל שהיום מתקדם ונולדת מחדש במהלך הלילה. כמו כן, היא האחראית על צומתי דרכים ומקושרת, בין השאר, לכישוף, ללילה ולירח. המקבילה לה במיתולוגיה הרומית היא האלה טריוויה. משרתות האלה הן האמפוזות שיצאו מתיבת פנדורה. היא אלה כתונית, ולכן מעטות אגדותיה.

מקור האלה

חוקרים רבים סבורים כי מקורה של הקטה הוא באנטוליה, ומשם נדדה למצרים, שם הכירו אותה בתור קאט, האלה בעלת ראש הצפרדע. לאחר מכן, היא הגיעה לתרבות היוונית הקדמונית. היוונים שינו את שמה ומעמדה: שמה השתנה להקטה, ומעמדה השתנה לכישוף ולצמתים במקום לנישואים.

משפחה

הקטה היא בתם של אסטריה ופרסס. ילדיה של הם האמפוזות. כמו כן, הקטה היא סבתה של מדיאה, שירשה ממנה את כוחות הכישוף שלה, ולפי גרסה אחת היא אמה של המכשפה המפורסמת קירקה, כך שזוהי משפחה אפלה מאוד.

אזכורים

הקטה מופיעה בספר בית האדס כשהיא מלמדת את הייזל ליצור ערפול.

הקטה מופיעה בספר האלכימאי של מייקל סקוט.

אמפוזות מוזכרות בסדרה פרסי ג'קסון והאולימפיים, שמוזכרת ביחד עם קירקה, שמופיעה בספר הגיבור האבוד, הארי פוטר ואבן החכמים וגם בסדרת פרסי ג'קסון.

הקטה מאוזכרת בסדרה באפי ציידת הערפדים במספר לחשי-כישוף לאורך העונות.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הקטה בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מיתולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.