קולנוע חוף – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
HamsaHamsa (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
קולנוע עדן בתל אביב היה קודם, למשל. אולי הכוונה ב״קולנוע״ למעט ״ראינוע״, אבל אז זה לא פרט מאוד חשוב, ובכל אופן דרוש מקור.
שורה 1: שורה 1:
'''קולנוע חוף''' הוא [[בית קולנוע]] שפעל ב[[חדרה]] משנת [[1932]] עד ראשית [[שנות ה-90]], והיה לבית הקולנוע הראשון ביישוב.
'''קולנוע חוף''' הוא [[בית קולנוע]] שפעל ב[[חדרה]] משנת [[1932]] עד ראשית [[שנות ה-90]], והיה אחד מבתי הקולנוע הראשונים ב[[היישוב היהודי בארץ ישראל|יישוב היהודי בארץ ישראל]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==
בית הקולנוע הוקם בשנת 1932 על ידי חיים פליישמן. שמו המקורי היה "קולנוע חף", על שם מייסדו, ואולם ברבות השנים נודע הקולנוע בשם "קולנוע חוף". את הקולנוע תכנן ה[[אדריכל]] חיים (מוניה) סוקולינסקי.
בית הקולנוע הוקם בשנת 1932 על ידי חיים פליישמן. שמו המקורי היה "קולנוע חף", על שם מייסדו, ואולם ברבות השנים נודע הקולנוע בשם "קולנוע חוף". את בית הקולנוע תכנן ה[[אדריכל]] חיים (מוניה) סוקולינסקי.


קולנוע חוף היה הראשון שנפתח במושבה, והוקם ברחוב שכיום נקרא רחוב הנשיא, ונחשב כרחובה הראשי של העיר חדרה.
קולנוע חוף היה הראשון שנפתח במושבה, והוקם ברחובה הראשי של חדרה (כיום רחוב הנשיא). בשל ממדיו הרחבים, מלבד הקרנות של [[סרט קולנוע|סרטי קולנוע]] הועלו בו גם [[מחזה|הצגות]], [[קונצרט]]ים ומופעי תרבות אחרים, לרבות ב[[שבת]]ות. כבר מפתיחתו שימש המקום להתכנסויות פוליטיות ארציות.
בשל ממדיו הרחבים מלבד הקרנות של [[סרט קולנוע|סרטי קולנוע]] הועלו בו גם [[מחזה|הצגות]], [[קונצרט]]ים ומופעי תרבות אחרים, לרבות ב[[שבת]]ות. כבר מפתיחתו שימש המקום להתכנסויות פוליטיות ארציות.


בפברואר 1941 נערך בקולנוע [[נשף]] גדול בהשתתפות אמנים מ[[תיאטרון]] ה[[בימה]] ו[[האוהל]].
בפברואר 1941 נערך בקולנוע [[נשף]] גדול בהשתתפות אמנים מ[[תיאטרון]] ה[[בימה]] ו[[האוהל]].


ברבות השנים נבנו בחדרה בתי קולנוע נוספים:"קולנוע חדרה" ו"גן זוהר" במרכז העיר וכן בתי קולנוע בשכונות [[בית אליעזר]], [[גבעת אולגה]] ו[[נווה חיים]]. קולנוע חוף נסגר בראשית שנות ה-90 בתקופה בה נפתחו ארבעה אולמות קולנוע ב[[קניון לב חדרה]] שהופעלו על ידי [[לב (רשת בתי קולנוע)|רשת לב]] ונסגרו בעשור הראשון של המאה ה-21.
ברבות השנים נבנו בחדרה בתי קולנוע נוספים:"קולנוע חדרה" ו"גן זוהר" במרכז העיר וכן בתי קולנוע בשכונות [[בית אליעזר]], [[גבעת אולגה]] ו[[נווה חיים]]. קולנוע חוף נסגר בראשית שנות ה-90, בתקופה בה נפתחו ארבעה אולמות קולנוע ב[[קניון לב חדרה]] שהופעלו על ידי [[לב (רשת בתי קולנוע)|רשת לב]] ונסגרו בעשור הראשון של המאה ה-21.


לאחר סגירת קולנוע חוף הוסב מבנהו ל[[אולם אירועים]]. ב[[הפיגוע באולם ארמון דוד|פיגוע באולם האירועים]] שבוצע בשנת 2002 פרץ למקום מחבל ורצח שישה אזרחים.
לאחר סגירת קולנוע חוף הוסב מבנהו ל[[אולם אירועים]]. ב[[הפיגוע באולם ארמון דוד|פיגוע באולם האירועים]] שבוצע בשנת 2002 פרץ למקום מחבל ורצח שישה אזרחים.


==בתרבות==
==בתרבות==
קולנוע חוף הונצח בשיר שכתב [[אהוד מנור]] וביצע [[שלמה גרוניך]] בתחילת שנות ה-90. מנור בן [[בנימינה]] הסמוכה למושבה חדרה נהג לבקר במקום בילדותו. גרוניך שגדל בחדרה נהג אף הוא לבלות במקום.
קולנוע חוף הונצח בשיר שכתב [[אהוד מנור]] וביצע [[שלמה גרוניך]] בתחילת שנות ה-90. מנור, בן [[בנימינה]] הסמוכה למושבה חדרה, נהג לבקר במקום בילדותו. גרוניך שגדל בחדרה נהג אף הוא לבלות במקום.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־00:45, 20 בינואר 2019

קולנוע חוף הוא בית קולנוע שפעל בחדרה משנת 1932 עד ראשית שנות ה-90, והיה אחד מבתי הקולנוע הראשונים ביישוב היהודי בארץ ישראל.

היסטוריה

בית הקולנוע הוקם בשנת 1932 על ידי חיים פליישמן. שמו המקורי היה "קולנוע חף", על שם מייסדו, ואולם ברבות השנים נודע הקולנוע בשם "קולנוע חוף". את בית הקולנוע תכנן האדריכל חיים (מוניה) סוקולינסקי.

קולנוע חוף היה הראשון שנפתח במושבה, והוקם ברחובה הראשי של חדרה (כיום רחוב הנשיא). בשל ממדיו הרחבים, מלבד הקרנות של סרטי קולנוע הועלו בו גם הצגות, קונצרטים ומופעי תרבות אחרים, לרבות בשבתות. כבר מפתיחתו שימש המקום להתכנסויות פוליטיות ארציות.

בפברואר 1941 נערך בקולנוע נשף גדול בהשתתפות אמנים מתיאטרון הבימה והאוהל.

ברבות השנים נבנו בחדרה בתי קולנוע נוספים:"קולנוע חדרה" ו"גן זוהר" במרכז העיר וכן בתי קולנוע בשכונות בית אליעזר, גבעת אולגה ונווה חיים. קולנוע חוף נסגר בראשית שנות ה-90, בתקופה בה נפתחו ארבעה אולמות קולנוע בקניון לב חדרה שהופעלו על ידי רשת לב ונסגרו בעשור הראשון של המאה ה-21.

לאחר סגירת קולנוע חוף הוסב מבנהו לאולם אירועים. בפיגוע באולם האירועים שבוצע בשנת 2002 פרץ למקום מחבל ורצח שישה אזרחים.

בתרבות

קולנוע חוף הונצח בשיר שכתב אהוד מנור וביצע שלמה גרוניך בתחילת שנות ה-90. מנור, בן בנימינה הסמוכה למושבה חדרה, נהג לבקר במקום בילדותו. גרוניך שגדל בחדרה נהג אף הוא לבלות במקום.

קישורים חיצוניים