המוסד האחר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת שדה OCLC. יישאב מוויקינתונים (תג)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 38: שורה 38:
==עלילת הספר==
==עלילת הספר==
===חלק 1: חיפושיו של הפרד===
===חלק 1: חיפושיו של הפרד===
{{להשלים|סיבה=יש לפרט את עיקר העלילה והתפתחותה|נושא=ספרות}}

בחלק זה מסופר על חיפושיו של הפרד את המוסד האחר, עם כוונתו להשמיד אותו.
בחלק זה מסופר על חיפושיו של הפרד את המוסד האחר, עם כוונתו להשמיד אותו.
הפרד מנסה במשך 5 שנים לחפש את המוסד האחר בכל רחבי הגלקסיה. השמועה אומרת שהוא נמצא בקצה הגלקסיה. לצורך העניין הוא שולח את נאמנו אלוף פריטשר שהיה קצין ביון בעברו לעשות זאת. אבל פריטשר לא מצליח. הפרד מאתר אדם נוסף ששמו שאניס שלא עבר המרה והוא שולח את שניהם ביחד בתקווה שהשילוב ביניהם יניב פרי. אדם זה באופן מפליא מצליח לאתר את המוסד האחר בכוכב ששמו טאזנדה. הם נוחתים בכוכב סמוך ששמו רוסם בכדי ללקט מידע. אך פריטשר חושד בשאניס שהוא סוכן של המוסד האחר ושאניס נחשף.
הפרד מגיע לאזור עם חילותיו ומפקד להשמיד את טאזנדה. הפרד מגיע לבדו לבית ברוסם שבו הם נמצאים ומצליח להוציא משאניס שהמוסד האחר נמצא על הכוכב שבו הם נמצאים. באותו זמן מגיע הדובר הראשון של המוסד השמימי אל הבית ומצליח לשכנע את הפרד להפסיק לחפש את המוסד האחר ולחזור לקאלאגן, תוך שהוא מאיים שאנשיו בדרך לקאלאגן לבצע השתלטות על המוסד השמימי. מתברר שאנשי המוסד האחר שמתמחים בפסיכולוגיה וביכולת השפעה חזקה על בני אדם, והם מהווים מעין מפקחים על פעילות המוסד השמימי במקרה שקיומו יהיה נתון בסכנה, פיתו את הפרד להגיע לרוסם בכדי לרסן אותו. המוסד השמימי מצליח לעבור את המשבר הזה לאחר שהפרד משולב בתוכנית שלו.


===חלק 2: חיפושיו של המוסד===
===חלק 2: חיפושיו של המוסד===

גרסה מ־08:16, 28 בינואר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספר

פרמטרים ריקים [ מהדורה מדעית, מהדורה מוערת, מהדורה ראשונה, מהדורות נוספות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ שנת הוצאה בעברית, שנת הוצאה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

המוסד האחר
Second Foundation
מידע כללי
מאת אייזיק אסימוב
שפת המקור אנגלית
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
הוצאה Gnome Press עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1953 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 189
הוצאה בעברית
הוצאה מסדה
תרגום עמוס גפן
סדרה
סדרת ספרים סדרת המוסד
ספר קודם מוסד וקיסרות
הספר הבא פאתי המוסד
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001319218
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המוסד האחר (באנגלית: Second Foundation) הוא הספר השלישי שפורסם במסגרת סדרת המוסד של אסימוב, והחמישי לפי הסדר הכרונולוגי של ספרי המוסד. הוא פורסם לראשונה ב-1953 על ידי הוצאת גנום. המוסד האחר, מכיל שני סיפורים שפורסמו בעבר במגזין Astounding Science-Fiction בין 1948 ל-1950. שמו של הספר, מתאר את הארגון עליו מתמקד אסימוב בספר, אשר הוזכר בקצרה בספר "המוסד השמיימי", אך לא יתואר בפרוטרוט עד להופעתו של פאתי המוסד.

עלילת הספר

חלק 1: חיפושיו של הפרד

בחלק זה מסופר על חיפושיו של הפרד את המוסד האחר, עם כוונתו להשמיד אותו. הפרד מנסה במשך 5 שנים לחפש את המוסד האחר בכל רחבי הגלקסיה. השמועה אומרת שהוא נמצא בקצה הגלקסיה. לצורך העניין הוא שולח את נאמנו אלוף פריטשר שהיה קצין ביון בעברו לעשות זאת. אבל פריטשר לא מצליח. הפרד מאתר אדם נוסף ששמו שאניס שלא עבר המרה והוא שולח את שניהם ביחד בתקווה שהשילוב ביניהם יניב פרי. אדם זה באופן מפליא מצליח לאתר את המוסד האחר בכוכב ששמו טאזנדה. הם נוחתים בכוכב סמוך ששמו רוסם בכדי ללקט מידע. אך פריטשר חושד בשאניס שהוא סוכן של המוסד האחר ושאניס נחשף. הפרד מגיע לאזור עם חילותיו ומפקד להשמיד את טאזנדה. הפרד מגיע לבדו לבית ברוסם שבו הם נמצאים ומצליח להוציא משאניס שהמוסד האחר נמצא על הכוכב שבו הם נמצאים. באותו זמן מגיע הדובר הראשון של המוסד השמימי אל הבית ומצליח לשכנע את הפרד להפסיק לחפש את המוסד האחר ולחזור לקאלאגן, תוך שהוא מאיים שאנשיו בדרך לקאלאגן לבצע השתלטות על המוסד השמימי. מתברר שאנשי המוסד האחר שמתמחים בפסיכולוגיה וביכולת השפעה חזקה על בני אדם, והם מהווים מעין מפקחים על פעילות המוסד השמימי במקרה שקיומו יהיה נתון בסכנה, פיתו את הפרד להגיע לרוסם בכדי לרסן אותו. המוסד השמימי מצליח לעבור את המשבר הזה לאחר שהפרד משולב בתוכנית שלו.

חלק 2: חיפושיו של המוסד

קישורים חיצוניים