מעגלי תבואה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Shmuellallmog (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
Shmuellallmog (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
שורה 32: שורה 32:
*[[אמנות שדה אורז]]
*[[אמנות שדה אורז]]
*[[סיינס (סרט)]]
*[[סיינס (סרט)]]
*[[תאוריית קשר]]


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־11:33, 8 בפברואר 2019

מעגל תבואה בצורת טריסקל
מעגלי תבואה בשווייץ
מעגל התבואה של השטן. ככל הנראה העדות הראשונה של מעגלי תבואה
קובץ:Sthlm gtb top.jpg
מעגלי תבואה עם לוגו של רכבת שוודיה

מעגלי תבואה הם אזורים בתוך שדות תבואה שבהם הגבעולים שוטחו ונהרסו. המעגלים הופיעו לראשונה בשנות ה-70 של המאה ה-20, ועוררו התרגשות-מה, בשל הקושי הראשוני להסביר את התופעה. בהמשך הלכו התבניות האמנותיות והשתכללו. במקביל עלו השערות שונות ומגוונות, באשר לכמות הרבה של יצירות האמנות אשר נפוצו במדינות שונות בעולם. יש הטוענים שמדובר במעשי קונדס, אחרים טוענים שמדובר בחוצנים.

רקע

מעגלי התבואה הופיעו לראשונה באמצע שנות השבעים, באזוריה הכפריים של בריטניה. איכרים דיווחו על מעגלים בקוטר שהגיע עד לחמישים מטרים, שהופיעו בן לילה בשדות התירס או החיטה שלהם. בהמשך התרבו המעגלים, והופיעו צורות מגוונות (כפי שאפשר לראות בתמונות משמאל).

כשהופיעו מעגלי החיטה לראשונה, היו ששיערו שמדובר בסימני נחיתה של חלליות של חוצנים. כמו כן נטען, כי באזור המעגל נמדדו, כביכול, רמות נמוכות של קרינה אלקטרומגנטית.

מעגלים שהתפרסמו

צורת מעגל התבואה של טירת ברברי

מעגל התבואה של טירת ברברי

מעגל התבואה של טירת ברברי (Barbury Castle) הוא מעגל תבואה רחב ממדים שנוצר בשדה חיטה בווסקס שבאנגליה. בשנת 1991 פורסם לראשונה על היווצרות המעגל, בתוספת הטענה שחוצנים יצרו אותו. בלילה שלפני היווצרותו, דיווחו מספר תושבים שהבחינו באורות מסתוריים, ושמעו רעש חזק שנמשך זמן רב. בעיירה סמוכה דיווחו על הפסקת חשמל, ובבסיס צבאי סמוך מסוקים איבדו יכולתם לפעול.[דרוש מקור]

בישראל

מדי שנה מעוצב ציור שדות בשדות עמק בית שאן, על ידי פטר וינר ממעוז חיים וציור זה ניתן לצפיה ממרומי הגלבוע.[1]

הסבר התופעה

פרופסור מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס שהנחה צוות של ארבעה סטודנטים, הדגים כיצד אפשר ליצור מעגלי תבואה מורכבים תוך מספר שעות, באמצעות יתדות וחבלים. כלי תקשורת שונים דיווחו על אנשים רבים שהודו ביצירת מעגלי תבואה, ואף סיפקו תיעוד של עבודתם (הם השתמשו בקרשים, לוחות עץ וכבלי ברזל). חלקם רואים ביצירת מעגלי התבואה מעין אמנות, אחרים יצרו אותם לשם עמידה באתגר האישי הכרוך בכך או להנאה וחלקם עשו זאת בתור מתיחה.

באשר לרמות הקרינה האלקטרומגנטית, מתברר שכאשר גבעולי החיטה זקופים הם צוברים חשמל סטטי המגביר את רמת האלקטרומגנטיות. כאשר החיטה נרמסת, החשמל הסטטי מתפזר, ורמת האלקטרומגנטיות יורדת. נוסף על כך, כאשר החיטה נרמסת היא מנסה להתיישר על ידי קיפול חוזר ונשנה של המפרקים. כאשר המפרקים מקופלים, המים מתקשים לעבור דרכם ונוצר לחץ הולך וגובר. בסופו של דבר, המפרק אינו עומד בלחץ ומתפוצץ.

אזכורים תרבותיים

בסרט "סיינס" מ-2002, בבימויו של מ. נייט שאמלאן, ישנו תפקיד מרכזי למעגלי התבואה המתגלים בשדה של משפחת איכרים, ומהווים סימן מוקדם לבואם של חייזרים לכדור הארץ.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מעגלי תבואה בוויקישיתוף

הערות שוליים