אודי רובוביץ' – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישור חיצוני
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


עד [[1968]], כשבית"ר עוד שיחקה בליגת המשנה, תופקד רובוביץ' כשחקן קישור התקפי. הוא היה מגיח מאחור, ומאיים על השער בבעיטות חזקות ומדוייקות. מטווחים אלו הבקיע את מרבית שעריו.
עד [[1968]], כשבית"ר עוד שיחקה בליגת המשנה, תופקד רובוביץ' כשחקן קישור התקפי. הוא היה מגיח מאחור, ומאיים על השער בבעיטות חזקות ומדוייקות. מטווחים אלו הבקיע את מרבית שעריו.
קור רוח ושקט נפשי, אינטליגנציית משחק שהיתה לשם דבר, יכולת כדרור גבוהה ומסירות חכמות על שטחים של 40 מטר, שהיו בלתי שגרתיות לתקופה ההיא, היו מאפינים נוספים. רובוביץ' היה גם בועט כדורי העונשין הקבוע של הקבוצה.
קור רוח ושקט נפשי, אינטליגנציית משחק שהיתה לשם דבר, יכולת כדרור גבוהה ומסירות חכמות על שטחים של 40 מטר, שהיו בלתי שגרתיות לתקופה ההיא, היו מאפינים נוספים. רובוביץ' היה גם בועט הפנדלים של הקבוצה.


בסוף עונת [[1966]]-68 הצליחה בית"ר ירושלים, תחת הדרכתו של [[סמואל רזניק]], להעפיל לליגה הראשונה.
בסוף עונת [[1966]]-68 הצליחה בית"ר ירושלים, תחת הדרכתו של [[סמואל רזניק]], להעפיל לליגה הראשונה.

גרסה מ־04:17, 19 בינואר 2007

אהוד (אודי) רובוביץ' (נולד ב-27 בינואר 1945), מגדולי שחקני מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

רובוביץ' הידוע גם בכינוי "אודי חמודי", שיחק בקבוצה בין השנים 1973-1960, במהלכן הבקיע 80 שערים. הוא נולד בשכונת מחנה יהודה שבירושלים לבית בית"רי. אביו נתן רובוביץ' היה חבר בתנועת הלח"י. עוד בגיל 14 הצטרף לקבוצת הנוער של בית"ר וזכה לתהילה ראשונה כשהבקיע צמד שערים במשחק הדרבי הראשון שהתקיים בעיר, בין קבוצות הנוער של הפועל ירושלים ובית"ר.

ב-1960 צירף אותו המאמן, סימון אלפסי , לסגל הקבוצה הבוגרת של בית"ר. "האפרוח הבלונדיני", החל להתבלט מיד. גם בכשרון המשחק שלו, וגם באישיותו יוצאת הדופן: בעל חוש הומור, כריזמה, חברמן וקרוב לאוהדים.

עד 1968, כשבית"ר עוד שיחקה בליגת המשנה, תופקד רובוביץ' כשחקן קישור התקפי. הוא היה מגיח מאחור, ומאיים על השער בבעיטות חזקות ומדוייקות. מטווחים אלו הבקיע את מרבית שעריו. קור רוח ושקט נפשי, אינטליגנציית משחק שהיתה לשם דבר, יכולת כדרור גבוהה ומסירות חכמות על שטחים של 40 מטר, שהיו בלתי שגרתיות לתקופה ההיא, היו מאפינים נוספים. רובוביץ' היה גם בועט הפנדלים של הקבוצה.

בסוף עונת 1966-68 הצליחה בית"ר ירושלים, תחת הדרכתו של סמואל רזניק, להעפיל לליגה הראשונה. 41 שערים הבקיע בה רובוביץ'. לעד הוא יזכר כזה שהבקיע את השער היקר וההיסטורי שהעלה את הקבוצה סופית ליגה. זה היה באצטדיון ימק"א מול מכבי רמת עמידר. שנים רבות המשיכו לזמר לו האוהדים: "ומי דפק את עמידר? אודי חמודי".

בליגה הראשונה עבר לשמש כקפטן הקבוצה, והסב תפקיד לבלם. גם מעמדה חדשה זו היטיב לבשל ולכבוש. אם בית"ר היתה נקלעת לפיגור, היה עולה להתקפה, מבקיע וחוזר מיד לעמדת הבלם. ב-1971, עונת השרדות קשה, הבקיע כך 13 שערים מכריעים. ב-1972 כמעט וזכה עם הקבוצה באליפות המדינה, אך לבסוף סיים שני למכבי תל אביב.

רובוביץ' היה שחקן שקרוב מאד לאוהדי הקבוצה. הוא היה מנצל את השפעתו לפעילויות חנוכיות. כשהיה רואה ילדים ברחוב, היה שואל אותם אם הכינו שיעורי בית. העירייה גייסה אותו להדריך בקייטנות, והוא היה מרצה אורח בבתי ספר. היה לו גם טור במגזין הכדורגל "פנדל".

במדי בית"ר הוא כבש 80 שערים. כמות אסטרונומית לשחקן ששיחק חלק גדול מהקריירה כבלם. בסיום עונת 1972-3 החליט לפרוש, כשהוא רק בן 28, ועזב לנהל עסק משפחתי בתל אביב.

במהלך הקריירה לבש חולצות עם מספרי: 8(כששיחק כקשר) ו5(כששיחק כבלם)

קישורים חיצוניים

"אודי רובוביץ' - כדור הרעם", אתר בית"ר.נט