לטיסיה קסטה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר תבניות בסוף הערך (בוט סדר הפרקים)
שורה 36: שורה 36:
{{ויקישיתוף בשורה|שם=Category:Laetitia Casta|תצוגה=לטיסיה קסטה}}
{{ויקישיתוף בשורה|שם=Category:Laetitia Casta|תצוגה=לטיסיה קסטה}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי קולנוענים}}

{{רשתות חברתיות}}
* [http://www.fashionmodeldirectory.com/models/Laetitia_Casta/ לטיסיה קסטה] במסד הנתונים Fashion Model Directory
* [http://www.fashionmodeldirectory.com/models/Laetitia_Casta/ לטיסיה קסטה] במסד הנתונים Fashion Model Directory
* {{xnet|ליבי בגנו|ניחוחות של תשוקה: ראיון עם הסופר-מודל לטישיה קסטה|3099204|10 בינואר 2013}}
* {{xnet|ליבי בגנו|ניחוחות של תשוקה: ראיון עם הסופר-מודל לטישיה קסטה|3099204|10 בינואר 2013}}

גרסה מ־18:10, 8 במרץ 2019

לטיסיה קסטה, 2005

לטיסיה מארי לוֹר קַסְטָהצרפתית: Laetitia Marie Laure Casta; נולדה ב-11 במאי 1978) היא דוגמנית ושחקנית צרפתייה.

צעירותה וחייה האישיים

קסטה נולדה בפונט-אודמר (Pont-Audemer) שבמחוז אר (Eure) בצפון צרפת. אמה, לין בלן, היא מנורמנדי, ואביה, דומיניק קסטה, הוא מקורסיקה. יש לה אח מבוגר ממנה ואחות צעירה ממנה. היא התגוררה בילדותה בנורמנדי ובנואזי-לה-גראן. יש לה בת מסטפאן סדנאווי ובן ובת מהשחקן האיטלקי סטפנו אקורסי.

קריירה

הקריירה של קסטה החלה כשהתגלתה על ידי צלם במהלך חופשה משפחתית באי הולדתו של אביה, קורסיקה, בהיותה בת 15.

קסטה היא הפנים הרשמיות של לוריאל, כריסטיאן דיור ושאנל. היא דיגמנה בפרסומות של הג'ינסים של Guess?, טומי הילפיגר Miu Miu ו-XOXO. קסטה הופיעה בלמעלה מ-100 שערי מגזינים בכללם הקטלוג של ויקטוריה'ס סיקרט, והמגזינים Elle, וווג. היא גם דיגמנה שלוש פעמים ברציפות בגיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, רולינג סטון ובלוח השנה של פירלי. כיום היא הפנים של הבושם החדש של ראלף לורן, נוטוריוס.

משחק

קסטה הופיעה בסרטים צרפתיים ובטלוויזיה הצרפתית, בכלל זה ב-"Astérix et Obélix contre César" (באנגלית ידוע כ-"Astérix and Obélix vs. César "), סרט פעולה על עולמו של אסטריקס שבו היא מגלמת את מושא אהבתו של אובליקס, בגילומו של ז'ראר דפארדייה. וכן ב-"Les Âmes Fortes", סרט דרמה בבימויו של ראול רואיס. [1] היא לוהקה לגלם את דמותה של בריז'יט בארדו בסרט Serge Gainsbourg, vie héroïque ‏(2010). שיחקה בסרט עסקה מגונה (2012) בכיכובו של ריצ'רד גיר.

קסטה הופיעה בקליפ מוזיקלי לשיר "Baby Did a Bad, Bad Thing" של כריס אייזק ב-1999. במשך רוב הווידאו, נראית קסטה בחדר מוטל כשלגופה לבני נשים סקסיים, בעוד אייזק צופה בה בחדר הסמוך. היו שתי גרסאות של הווידאו. רשת VH1 הקרינה את הגרסה המצונזרת לפני השעה תשע בלילה ואת הגרסה הלא-מצונזרת הקרינה אחרי תשע בלילה. הווידאו דורג במקום ה-28 מבין 50 רגעי הווידאו הסקסיים ביותר של VH1. היא גם הייתה נושאו של שיר שכתבה להקת הרוק האלטרנטיבית הפופולרית, Brand New. בשירם "Magazines".

ב-2012 זכתה בעיטור אבירה במסדר האמנויות והספרות של צרפת.

כמריאן

ב-1999 נבחרה קסטה במקום הראשון בסקר לאומי אותו ערך Association des Maires de France על מנת לקבוע מי תהיה הדוגמנית החדשה שתופיע כמריאן סמל אלגורי של הרפובליקה הצרפתית, שניצב בתוך כל בית עירייה צרפתי. קסטה ירשה את הדוגמנית Inès de la Fressange. מראה של מריאן משתנה לעיתים קרובות, אבל כל ראש עיר יכול לבחור איזו דמות הוא רוצה עבור עירו. סקרים מראים שקסטה, בריז'יט בארדו וקתרין דנב הן הפופולריות ביותר בין ראשי הערים הצרפתיים.

על קסטה נמתחה ביקורת, היות שזמן קצר לאחר שהיא נבחרה כמריאן, היא עברה לגור בלונדון. למרות שהיא הצהירה שהמעבר היה מסיבות מקצועיות, הרי שהמגזין Le Point, בין השאר, מציע שהיא ניסתה להימלט מתשלום מס, כמו ידוענים צרפתים נוספים, מעשה שאותו עתונאים ופוליטיקאים שמאלנים מבקרים לעיתים תכופות. [2]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לטיסיה קסטה בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ Joan Dupont, Laetitia Casta Cuts Her Teeth on a Serious Film, New York Times, May 29, 2001
  2. ^ France galled by model move, BBC News, April 3, 2000