קארין אופיר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 26: שורה 26:


{{מיון רגיל:אופיר, קארין}}
{{מיון רגיל:אופיר, קארין}}
[[קטגוריה:בדרנים ישראלים]]
[[קטגוריה:בדרניות ישראליות]]
[[קטגוריה:בוגרי סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין]]
[[קטגוריה:בוגרי סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין]]
[[קטגוריה:בוגרי רימון בית ספר למוסיקה]]
[[קטגוריה:בוגרי רימון בית ספר למוסיקה]]

גרסה מ־21:43, 26 באפריל 2019

תבנית:שחקן קארין אופיר (נולדה ב-23 באפריל 1972) היא שחקנית, מדבבת, קריינית וזמרת ישראלית. בתו של השחקן, הפנטומימאי והבמאי שייקה אופיר, ונכדתו של הקומיקאי ישראל שומאכר.

ביוגרפיה

אופיר נולדה וגדלה בתל אביב, ללידיה, בתו של השחקן והקומיקאי ישראל שומאכר ולבעלה השחקן שייקה אופיר. כשהייתה בת 16 עברה ללמוד בבית הספר "רימון", שם הכירה את אביב גפן, השניים יצאו למשך תקופה מסוימת. כמה משיריו של גפן, ביניהם "אמש" ו"אל תדאג" נכתבו בתקופה שהם היו ביחד, ובהשראתה. אופיר סיימה בהצלחה את לימודי המשחק בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בשנת 1995.

בשנת 1994 שיחקה בתפקיד משנה בסרט הקולנוע "חסד מופלא", סרטו של הבמאי עמוס גוטמן. ב-1994 שיחקה בסרט "שירת הסירנה", סרטם של איתן פוקס ועירית לינור. בשנת 1996 שיחקה בסרט "ציפורים בניוטרל", סרטם של גלית אשכול ואייל שיראי. ב-1997 שיחקה בסרטו של אסי דיין "מר באום". בשנת 1998 הופיעה בתפקיד ראשי ב"תיאטרון באר שבע", במחזה "איך למדתי לנהוג", בבימויו של איצ'ו אביטל.

בשנים 19972001 שיחקה בתפקיד ראשי את דמותה של תותי טל בסדרת הטלוויזיה של איתן פוקס "פלורנטין", ששודרה בערוץ 2. ב-2001 שיחקה בתוכנית המערכונים "קן הקוקיות". בשנת 2002 שיחקה בסדרה הקומית "שאול", ששודרה ב-HOT3 ובסדרה "כאן ועכשיו" בערוץ 1. בשנת 2008 עורכת החדשות אנה נקדימון בסדרת הדרמה "חשופים". בשנת 2009 שיחקה ב"תיאטרון חיפה" במחזה "פיגמליון". גילמה ארבעה תפקידים ב"תיאטרון הבימה", במחזה "אלינג" בבימויו של רמי הויברגר.

אופיר דיבבה תוכניות טלוויזיה רבות. מקריינת בפרסומות, בין היתר הפרסומות המזוהות עם קולה "בוקר טוב, הפטריה שלך חזרה" לאגיסטן ו"מה לא?", משפט שהיה פרי המצאתה הבלעדית עוד במהלך האודישן, לפרסומת לבזק בינלאומי אשר שיחקה בו ותרמה את המשפט "אבל אתמול זה היה יותר עם עננים". כמו כן מולר, איי רובוט לרדיו, ווולייט.

הופיעה אופיר בסבב הופעות שירי משוררים, עורכת מופעי שירה ופרוזה, הופיעה בסדרת מופעים במדיטק, "תן למילים לעשות בך". כמו כן יש לאופיר פינה קבועה בסדרה "הופ כתה א'" בערוץ הופ!.

חיים פרטיים

ביולי 2003, נולדה לאופיר ולבן זוגה, אמן הזכוכית, דן אלדר, בת בשם מאיה.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים תבנית:פרופילי מוזיקאים