מרי קיי ברגמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 23: שורה 23:
{{בקרת זהויות}}
{{בקרת זהויות}}
{{מיון רגיל:ברגמן, מרי קיי}}
{{מיון רגיל:ברגמן, מרי קיי}}
[[קטגוריה:ילידי 1961]]
[[קטגוריה:אמריקאיות שנולדו ב-1961]]

[[קטגוריה:שחקניות קולנוע וטלוויזיה יהודיות אמריקאיות]]
[[קטגוריה:שחקניות קולנוע וטלוויזיה יהודיות אמריקאיות]]
[[קטגוריה:סאות' פארק]]
[[קטגוריה:סאות' פארק]]

גרסה מ־16:35, 29 ביוני 2019

תבנית:שחקן מרי קיי ברגמן (אנגלית: Mary Kay Bergman; ‏5 ביוני 196111 בנובמבר 1999) הייתה מדבבת אמריקאית יהודייה. ידועה בעיקר בזכות דיבוב מגוון דמויות מצוירות בסדרות טלוויזיה ובסרטים אמריקאים.

חייה

מרבית עבודתה התמקדה בסדרת ההנפשה למבוגרים, "סאות' פארק", שם סיפקה את קולה למרבית הדמויות הנשיות: בין הדמויות שדיבבה ניתן למצוא את ליאן קרטמן, אמו של אריק קרטמן, שילה ברופלובסקי, אמו של קייל ברופלובסקי, שרון מארש, אמו של סטן מארש, גברת מקורמיק, אמו של קני מקורמיק ווונדי טסטבורגר. ברגמן אף דיבבה דמויות אלו בסרט שנעשה על בסיס הסדרה, "סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר". ברגמן הופיעה בקרדיטים של הסדרה כשנון קסידי, מכיוון שבאותו הזמן הייתה הקול הרשמי של הדמות שלגיה של דיסני, וחששה פן יקשרו את שמה לסדרה שנויה במחלוקת כמו סאות' פארק.

פרט לעבודתה בסאות' פארק ודיסני, ברגמן השתתפה כמדבבת במגוון סדרות אחרות, הבולטת בהן היא "סקובי דו", שם סיפקה את קולה לדמות דפנה בלייק. בנוסף, ברגמן סיפקה את קולה לסרטים של דיסני, בהם: "היפה והחיה", "הגיבן מנוטרדאם", "הרקולס" ו"צעצוע של סיפור 2".

בנוסף לדיבוב סרטים דיבבה גם דמויות במשחקי מחשב, כמו למשל הדמות מיני ("סטרוני") גודסופ, במשחק קללת אי הקופים (אי הקופים 3), וכן הדמות ליידי קאגאמי במשחק טנקו 2[1].

מותה

בשיא הצלחתה ב-1999 סבלה ברגמן מהפרעה דו-קוטבית, נטלה תרופות והרבתה להסתגר בביתה. היא התאבדה בירייה בגיל 38 בתאריך 11 בנובמבר 1999 בביתה בלוס אנג'לס, קליפורניה, ככל הנראה כתוצאה ממחלת נפש ומדיכאון. שמונה ימים לאחר מכן מתה מפצעיה. לאחר מותה הקים בעלה את "הקרן על שם מרי קיי ברגמן", אשר הקצתה כספים לטובת הקמת מרכז מניעת התאבדויות בקליפורניה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרי קיי ברגמן בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins.