ג'סי אייזנברג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת פרמטרים לשמות פרמטרים אחידים בתבניות (תג)
שורה 78: שורה 78:
* [[השקט שבפנים]] (2015) - בתפקיד: ג'ונה
* [[השקט שבפנים]] (2015) - בתפקיד: ג'ונה
* [[באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק]] (2016) - בתפקיד: [[לקס לות'ר]]
* [[באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק]] (2016) - בתפקיד: [[לקס לות'ר]]
* [[האשליה 2]] (2016) - בתפקיד: אמן האשליות, ג'י. דניאל אטלס.
* [[האשליה 2]] (2016) - בתפקיד: אמן האשליות, ג'י. דניאל אטלס
* [[קפה סוסייטי (סרט)|קפה סוסייטי]] (2016) - בתפקיד: בובי דורפמן
* [[קפה סוסייטי (סרט)|קפה סוסייטי]] (2016) - בתפקיד: בובי דורפמן
* [[ליגת הצדק (סרט)|ליגת הצדק]] (2017) - בתפקיד: [[לקס לות'ר]]
* [[ליגת הצדק (סרט)|ליגת הצדק]] (2017) - בתפקיד: [[לקס לות'ר]]
* [[אמנות ההגנה העצמית]] (2018) - בתפקיד: קייסי
* [[אמנות ההגנה העצמית]] (2018) - בתפקיד: קייסי
* [[הפרויקט של יונק הדבש]] (2018) - בתפקיד: וינסנט זלסקי
* [[ההונאה הגדולה]] (2019) - בתפקיד: וינסנט זלסקי


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־14:07, 23 ביולי 2019

תבנית:שחקן

ג'סי אדם אייזנברגאנגלית: Jesse Adam Eisenberg; נולד ב-5 באוקטובר 1983) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ומחזאי יהודי-אמריקאי. מועמד פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 2010 על הופעתו בתור מארק צוקרברג מקים אתר "פייסבוק" בסרט "הרשת החברתית". הופיע בסרטים "חיים בין השורות", "הקללה", "קיץ מסחרר","האשליה", "ברוכים הבאים לזומבילנד" ו "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".

ביוגרפיה

אייזנברג נולד ברובע קווינס, ניו יורק שבארצות הברית למשפחה יהודית ממוצא פולני ואוקראיני. הוריו הם איימי (לבית פישמן) ובארי אייזנברג. לו אחות קטנה בשם היילי אייזנברג, שגם היא שחקנית.

אייזנברג למד בתיכון צ'רצ'יל, התקבל ללימודים באוניברסיטת ניו יורק אך וויתר על מלגת הלימודים במטרה לסיים את תפקידו הראשון בסרט מקצועני, לאחר מכן נרשם אייזנברג לניו סקול שבגריניץ' וילג'.

קריירה

אייזנברג החל לשחק בברודוויי ב-1996 במחזה "קיץ ועשן", לאחר מכן הופיע בסדרת הטלוויזיה "Get Real".

את תפקידו הראשון בסרט קיבל אייזנברג ב-2002 בדרמה "מועדון הקיסר". ב-2005 שיחק אייזנברג במותחן האימה של וס קרייבן "הקללה", בו מגלם את ג'ימי אשר נרדף ומותקף ביחד עם אחותו אלי (כריסטינה ריצ'י) בידי איש זאב. כשג'ימי ואחותו ננשכים על ידיו הם יוצאים למירוץ נגד הזמן כדי למנוע את הקללה ולהפוך לאנשי זאב. כמו כן שיחק אייזנברג בדרמה הקומית "חיים בין השורות", שם שיחק את וולט ברקמן, נער בן 16 שהתלמידה אחריה מחזר, לילי (אנה פקווין), מתאהבת באביו.

ב-2007 הופיע אייזנברג במותחן הריגול "מבוקש" בו גילם כתב צעיר חסר ניסיון בשם בנג'מין שיוצא ביחד עם הכתב הצבאי סיימון האנט (ריצ'רד גיר) ועם הצלם דאק (טראנס הווארד) למסע סיקור ברפובליקה של בוסניה אחר פושע המלחמה מס' 1 באזור ראדוסלאב בוגדנוביץ'. אך כאשר השלושה נחשבים בטעות לסוכני CIA, הם הופכים בעצמם למטרת חיסול. בשנת 2009 הופיע אייזנברג בתפקיד ראשי בקומדיית האימה "ברוכים הבאים לזומבילנד", בסרט מגלם אייזנברג את הגיבור קולומבוס, תלמיד מכללה פחדן בטקסס, העושה את דרכו לביתו שבקולומבוס אוהיו בעולם בו פרצה מגפה שהפכה את רוב האנושות לזומבים.

ב-2010 גילם אייזנברג את דמותו של היזם היהודי-אמריקאי מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית המקוונת המפורסמת בעולם, פייסבוק, בסרטו של דייוויד פינצ'ר "הרשת החברתית"; תפקידו בסרט הקנה לאייזנברג מועמדויות לפרס גלובוס הזהב ולפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר. ב-2013 גילם את ג'י. דניאל אטלס, אחד מארבעת הפרשים בסרט "האשליה". ב-2016 המשיך לשחק באותו התפקיד בסרט "האשליה 2".

במרץ 2013 הועלה בבכורה עולמית המחזה השני שכתב אייזנברג, "סיפור ישן־חדש", ושנקרא במקור The Revisionist ("הרוויזיוניסט"), בהפקת תיאטרון ראטלסטיק למחזאים בניו יורק והיה במהרה ללהיט בקופות. הוא בוים בידי קיפ פגאן, ואייזנברג שיחק בו את דייוויד, לצד השחקנית הבריטית ונסה רדגרייב, שגילמה את מריה, ודניאל אורסקס ששיחק את זנון, נהג מונית וידיד של מריה. המבקרים שיבחו בעיקר את משחקה של רדגרייב ואילו אייזנברג ספג ביקורת צוננת יותר. אייזנברג ביקר בישראל לרגל העלאת בכורת המחזה בתיאטרון בית לסין ב-24 ביולי 2014.[1]

ב-2015 כיכב בדרמה הביוגרפית "סוף הסיור" לצד ג'ייסון סיגל.

גילם את דמותו של אלכסנדר לות'ר הבן בסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" שיצא ב-2016 ובסרט "ליגת הצדק" שיצא ב-2017.

חיים אישיים

בשנים 2002-2012 הוא היה בזוגיות עם עוזרת ההפקה אנה סטראוט. בשנים 2013-2015 היה במערכת יחסים עם השחקנית האוסטרלית מיה וסיקובסקה. לאחר מכן חזר לזוגיות עם סטראוט, וב-2017 הם נישאו וגם נולד להם בן משותף.

אייזנברג הצהיר שהוא סובל מהפרעה טורדנית-כפייתית ("אני נוגע בקצות האצבעות שלי בצורה מוזרה; אני לא דורך על חריצים ברצפה; אם אני עובר לרצפה מסוג שונה - משטיח לבטון, או מבטון לפרקט, או מפרקט לבטון, כל משטח חדש - אני חייב לוודא ששתי הרגליים שלי יגעו ברצפה לפני שאני עובר למשטח החדש. אז הרבה פעמים אני מהסס לפני שאני נכנס לחדר חדש"). בנוסף הוא סבל גם מחרדת נטישה, חרדה חברתית, ודיכאון, כשמהאחרונים סבל בעיקר בילדותו אך הצליח להתמודד עמם בזכות המשחק.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סי אייזנברג בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים