וואן פיס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
|שידור אחרון=עדיין רץ
|שידור אחרון=עדיין רץ
|מספר עונות=20
|מספר עונות=20
|מספר פרקים=893 (נכון ל-14 ביולי [[2019]])
|מספר פרקים=895 (נכון ל-28 ביולי [[2019]])
}}
}}
}}
}}

גרסה מ־21:21, 3 באוגוסט 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ואן פיס
ONE PIECE, One Piece
ואן פיס, One Piece, חתיכה אחת
סוגה הרפתקאות, פעולה, קומדיה, דרמה, שונן
מאנגה: ואן פיס
יוצר אייצ'ירו אודה
מאייר אייצ'ירו אודה
הוצאה Shueisha (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shonen Jump
תקופת הפרסום המקורית 1997 – עד היום
מספר הכרכים שהתפרסמו 92 כרכים ו-947 פרקים (נכון ל-21 ביולי 2019)
אנימה
אורך פרק 23:50 דקות
אולפני אנימציה Toei Animation
רשת שידור sucks Television (יפן)
מדבבים בשפה העברית ראו new word onesub
תקופת שידור מקורית 20 באוקטובר 1999 – עדיין רץ
מספר העונות 20
מספר הפרקים 895 (נכון ל-28 ביולי 2019)

ואן פיס (יפנית: ワンピース, אנגלית: One Piece) היא סדרת מאנגה ואנימה שנוצרה על ידי אמן המאנגה היפני אייצ'ירו אודה ופורסמה לראשונה ביפן ביולי 1997 ונחשבת לאחת הסדרות הארוכות בעולם. עלילת הסדרה אשר מתרחשת בעולם בדיוני מתמקדת בצוות פיראטים בפיקודו של קפטן מונקי די. לופי, השואף למצוא את אוצר ה״וואן פיס״ ולהפוך למלך הפיראטים.

סדרת המאנגה של ואן פיס יצאה לראשונה לשווקים ביפן בשנת 1997 על ידי המוציא לאור היפני Shueisha במגזין היפני "Weekly Shōnen Jump". כיום סדרת המאנגה עדיין מופקת כאשר 92 כרכים פורסמו עד היום (נכון ל-4 במרץ 2019). בהמשך, בעקבות הצלחת סדרת המאנגה בהמשך הפיקו אולפני האנימציה טואי אנימציה סדרת אנימה אשר מבוססות על עלילת סדרת המאנגה. סדרת האנימה שודרה לראשונה ביפן ברשת Fuji Television ב-20 באוקטובר 1999. כמו כן, לאורך השנים הופקו 14 סרטי קולנוע באורך מלא בסדרה, שלושה סרטי OVA, קלפי משחק, ומספר רב של משחקי וידאו אשר מבוססים על עלילת סדרת המאנגה.

במהלך 2005 הפכה ואן פיס לסדרת המאנגה הנמכרת ביותר בכל זמנים ולאחת מסדרות המאנגה הפופולריות ביותר בעולם, כאשר נכון ל-2019 מכרה מעל ל-455 מיליון כרכים.

סקירה כללית

תקציר העלילה

22 שנים לפני המועד שבו מתרחשת עלילת הסדרה, הוצא להורג הפיראט האגדי גול די. רוג'ר, אשר נחשב לפיראט הגדול ביותר בכל הזמנים ואשר זכה לתואר "מלך הפיראטים". רוג'ר ציין לפני הוצאתו להורג כי הוא הותיר את האוצרות שצבר במהלך כל חייו במקום סודי. בעקבות כך, מתחיל עידן שודדי הים הגדול אשר במסגרתו אלפי פיראטים שונים, המחולקים למאות צוותים, יוצאים אל הימים בחיפוש אחר אוצר זה המכונה "ואן פיס".

עלילת הסדרה מתרחשת לאחר הוצאתו להורג של רוג'ר, כאשר גיבור הסדרה, נער צעיר בשם מונקי די. לופי עוזב את הכפר בו גדל במטרה למצוא את האוצר ולהפוך למלך הפיראטים. אל לופי מצטרפים במהלך מסעותיו בעלי חלומות אחרים, אשר מקימים בהמשך את צוות 'כובעי הקש', על שם כובע הקש של לופי. בניגוד ליתר צוותי שודדי הים בסדרה, צוות 'כובעי הקש' הם אנשים מוסריים הנמנעים מהרג ומסייעים לאנשים בצרה. למרות זאת, בעיני חיל הים הם נחשבים לשודדי ים, ולכן רודפים אחריהם חיילי הצי הימי (המארינס) ואנשי הממשלה העולמית.

העולם של ואן פיס

מפת העולם של ואן פיס

העולם של ואן פיס הוא עולם בדיוני אשר מכוסה בעיקר בים. עולם זה מחולק לחמישה אוקיינוסים: איסט בלו (הכחול המזרחי), נורת' בלו (הכחול הצפוני), ווסט בלו (הכחול המערבי), סאות' בלו (הכחול הדרומי), והאוקיינוס "גראנד ליין" ("הקו הגדול" בגרסה העברית) שמקיף את העולם מצפון-מערב לדרום-מזרח, שנחשב למסוכן מבין כל האוקיינוסים, ואשר בו מתרחשת מרבית מעלילת הסדרה. הגראנד ליין מחולק לשני חלקים. החצי הראשון מכונה גן העדן (paradise) מאחר שהוא נחשב לרגוע ושקט ביותר יחסית לחציו השני של הגראנד ליין, הניו וורלד (העולם החדש), בו יש מזג אוויר המשתנה באופן פתאומי, פיראטים חזקים הרבה יותר ואיים מסוכנים ביותר. שטחי היבשה בעולם של ואן פיס כוללים בעיקר איים רבים, בעוד ששטח היבשה הגדול ביותר הוא רכס הרים ארוך וצר הנקרא "הקו האדום" שמקיף את העולם מדרום-מערב לצפון-מזרח וחוצה במאונך פעמיים את ה"גראנד ליין". כמו כן, לאורך כל האזור הדרומי והצפוני של הגראנד ליין ישנם שני אזורים המכונים "החגורות השקטות", שבהם אין שום רוח או גלים, ולכן הספינות פשוט נתקעות במקום, וכמו כן ישנם יצורי ים ענקיים המכונים "מלכי הים" שעומדים בדרכו של כל מי שמנסה להגיע לאזור גראנד ליין שלא דרך הקו האדום.

הזרמים ומזג האוויר באזור הגראנד ליין הם בלתי צפויים, ואילו באזור האיים האקלים נוטה להיות יציב. בנוסף לכך, מה שמקשה עוד יותר על הניווט בגראנד ליין היא העובדה שהמצפנים הרגילים לא עובדים שם בשל העוצמה של השדות המגנטיים הקיימים בו. האופן היחיד שבו ניתן לנווט באזור זה הוא באמצעות מצפן מיוחד בשם "לוג פוס" אשר מסוגל להתאים את עצמו לשדה המגנטי של האי שאליו שטים, להטען לאי והבא ולאפשר להמשיך במסע.

מקומות בעולם של ואן פיס

  • ראפטל - האי אליו הגיעו רק צוותו של מלך הפיראטים ועקב כך הוא נהפך למלך הפיראטים. בהוצאתו להורג של רוג'ר (מלך הפיראטים), הוא אמר כי החביא את האוצר הגדול שלו במקום כלשהו גראנד ליין, ושמי שיימצא אותו האוצר הוא יהיה שלו. רבים משערים כי הוואן פיס נמצא בראפטל מכיוון שרק גול די רוג'ר הגיע לשם, כמו כן בפרק 769 מגלים לנו נקומאמושי ואינואראשי כי כדי להגיע לראפטל יש לחבר את כל ארבע נקודות הציון של פונגליפי הדרך (הפונגליפים האדומים), וכן לגלות את מיקום האי. בנוסף ידוע לנו כי ראפטל נמצא בסוף הגראנד ליין, מה שאומר שאחריו (כביכול) אין כלום או שיש חזרה אל הקו הגדול, מכיוון שלופי אמר שהוא יחזור לאותו מקום עם לאבון לאחר שיגיע לראפטל. בנוסף לכך אנו יודעים כי בפרק 63 קרוקוס מסביר לצוות כובעי הקש כי בקו הגדול יש שבעה מסלולים של איים ושאם יבחרו באחד מהם, הם יצטרכו להמשיך בו לכל מסעם עד שיגיעו אל האי האחרון שזהו בעצם ראפטל.
  • זואו - אי שנמצא על פיל ענקי ששמו זונישה. האי ידוע גם בכינוי אי הרפאים מפני שלוג פוסים (מצפנים מיוחדים בוואן פיס) לא יכולים להצביע עליו והדרך היחידה להגיע אליו היא בעזרת ויויר קארד שנמצא אצל אחד מאנשי האי. האי הוא מקום מגורם של שבט המינק אשר נשלט על ידי שני מנהיגים ששמם אינואראשי ונקומאמושי. מה שמיוחד באי הוא שהאי נשלט על ידי אינואראשי משש בוקר עד שש בערב ולאחר מכן נשלט על ידי נקומאמושי משש בערב עד שש בוקר. כמו כן למדינה יש שני צבאות אחד של נקומאמושי שמורכב בעיקר מחתולים ואחד של אינואראשי שמורכב בעיקר מכלבים מיכון שנקומאמושי הוא חתול ואינואראשי הוא כלב, ובנוסף לכך אינואראשי והצבא שלו ישנים בשעות שבהם נקומאמושי מנהיג ולהפך. שבט המינק הוא שבט אשר בנוי מחיות דמויות אדם כגון כלבים חתולים ועוד כל מיני סוגים של חיות. האי מכיל פונגליף אדום שזהו בעצם פונגליף אשר מכיל מידע על מיקומו של ראפטל, האי האחרון בקו הגדול. בעולם של ואן פיס יש אגדות שאומרות ששבט המינקס אוכלים בני אדם.
  • סקיאיפיה - אי הממוקם בשמים, כ-10,000 מטרים מעל הים. בסקאיפיה משתמשים במכשירי דיאל למגוון שימושים, החל מהקלטת קול ועד מתקפות. לרוב האנשים בסקאיפיה יש כנפיים קטנות בגב שלא נאמר למה הן משמשות. רוב האנשים בסקאיפיה נחמדים מטבעם ובעלי גישה חיובית, אם כי הם נהיו קצת מרירים עקב התקפות השאנדיאנים (עם נוסף שחי בסקיאיפיה), התקפות פיראטים שהגיעו מהים התחתון\הים הכחול ועקב השלטון הנוקשה של אנל השליט של סקיאיפה. כרגע השליט הנוכחי בסקאיפיה הוא גאן פול. נאמר שסקאיפיה הוא אי שמיים אחד מני רבים ושישנם מספר דרכים להגיע אליו, הדרך המסוכנת ביותר היא זרם הנוק אפ. בעבר עיר הזהב האגדית עפה דרך זרם נוק אפ עוצמתי לסקאיפיה ושם נשארה חבויה. ישנם מס' מקומות שהופיעו בסקאיפיה: שער גן-עדן, אי המלאכים, כפר השאנדיאנים ואפר יארד שזהו אי שעשוי מאדמה, אי זה עף מהים הכחול דרך זרם הנוק אפ (זרם מים עוצמתי) ונחשב לקדוש לתושבי סקאיפיה, באי זה נמצאים מגורי האל (אנל וגאן פול).
  • אלבסטה - אלבסטה היא מדינת מדבר הנמצאת בקו הגדול. באלבסטה נמצא פונגליף ידע שמספר את מקומו של הנשק העתיק פלוטון (הנשק העתיק פלוטון הוא ספינת קרב החזקה ביותר). משפחת המלוכה של אלבסטה היא משפחת נפלטארי ויש לה משמר מלכותי הכולל בתוכו את משתמש פרי התן והבז הנודד. אלבסטה היא מדינה גדולה המוגנת על ידי הממשלה העולמית ומשתתפת ברברי(reverie)(מפגש של ממלכות רבות הנמצאות תחת שליטת הממשלה העולמית בעולם של ואן פיס. שהמלכים והמלכות דנים בחוקים חדשים וישנים. הרברי מתרחש פעם ב4 שנים)
  • אי אנשי-הדג - ממוקם כ-10,000 מטרים מתחת לים, ובו חיים אנשי-הדג ובני ים. באי משמשים האלמוגים לצרכים רבים כגון אור, אוויר ובועות. על תושבי אי אנשי-הדג ניתן לקרוא בהמשך בקטגוריה של גזעים וזנים בעולם של ואן פיס. באי אנשי-הדג קיימת משפחת מלכה (בעלת חמש נפשות)והיא שומרת על הנשק העתיק פוסידון. אי אנשי-הדג תחת הגנת הפראטים וויטבירד ביג-מאם וכובע קש לופי.


פירות שטן (Devil Fruits) הם פירות נדירים ביותר בעולם הוואן פיס וקשה מאוד למצוא אותם. כל מי שאוכל פרי מקבל יכולת מסוימת אך מאבד את יכולתו לשחות (זהו אובדן יקר יחסית להתחשב בעובדה שרוב עולם הוואן פיס מכוסה מים). פירות השטן מתחלקים לשלוש קטגוריות על פי הכוח שהם נותנים.

  • זואן - סוג כזה של פרי שטן יאפשר למשתמש להפוך לחיה מסוימת ולשלוט בצורתו הפיזית על ידי שינוי מבנה גופו לצורת חיה מלאה, חיה חלקית או בן אדם. בנוסף לחיות שיש בעולמנו, פרי השטן יכול להפוך אדם לחיות מיתולוגיות לדוגמה: פניקס. משתמש זואן יכול להיות כל יצור חי מטבעו, או כל חפץ על ידי טכנולוגיה מתקדמת. זהו הסוג היחיד אשר ידוע לנו כי ניתן ליצר באופן מלאכותי ואף נוצר כך (וגאפאנק וסיזר קלאון הצליחו לייצר כאלו באמצעות חומר אותו כינו SAD), עד הריסת "מפעל הסמייל" בסאגת דרסרוסה.
  • סמיילס - סמיילס הם פרות מסוג זואן שנוצרו באופן מלאכותי אבל הם לא פועלים בדיוק כמו זואן, זואן אמיתי מאפשר למשתמש להפוך לחיה מסוימת ולשלוט בצורתו הפיזית על ידי שינוי מבנה גופו לצורת חיה מלאה, חיה חלקית או בן אדם אבל סמיילס יגרום לחלק מהגוף של המשתמש להשתנות לחלק מגוף שלחיה או שהמשתמש יצמיח חלק גוף של חיה כגון כגון: רגלי צבי במקום רגלים או ראש אריה ורגלי אריה מתוך בטן המשתמש.
  • פארמיסייה - סוג פרי השטן הכי נפוץ מבין השלושה, נותן למשתמשיו כוחות על אנושיים שונים והשפעות שונות - יכולות גופניות, ייצור חומר או השפעה על הסביבה, כגון: גוף שעשוי מגומי, היכולת ליצור חוטים, היכולת להפוך את גוף המשתמש לכלי נשק, היכולת לשנות כבידה ועוד. ההגדרה המדויקת ביותר למהו פרי פארמיסייה היא: כל פרי שטן שאינו מסוג זואן או מסוג לוגיה. יש פאראמיסיות שונות שדומות בכוחותיהן לכוחות של לוגיה וזואן, לדוגמה, פרי הרעל של מגאלן.
  • לוגיה - סוג פרי השטן הנדיר ביותר, הופך את גופו של המשתמש ליסוד כלשהו. כגון: איש קרח, איש אש, איש עשן ועוד. לא ניתן לגעת במשתמש לוגיה ללא שימוש בהאקי חימוש.

התעוררות פירות השטן

כוחות פירות השטן יכולים, במקרים נדירים, "להתעורר" ובכך להגדיל את היכולות של המשתמש. הפרטים לגבי אופן התעוררותם של פירות השטן לא ידועים עדיין, אבל היכולות גדלות והתעוררות מאפשרות במידה משמעותית יותר כוח, כמו גם יכולות חדשות. ההשפעות של ההתעוררות תלויה בסוג של פרי השטן.

בסוג זואן מקבל המשתמש כוח ומהירות גדולים מהרגיל בצורה עצומה ומקבל יכולת ריפוי עצמי לא משנה מה הסיטואציה, אפילו אם הוא מעולף. אך למרות כל זה נשללת ממנו כל אפשרות למחשבה חכמה והוא פועל רק לפי אינסטינקטים, כמו חיה.

בסוג פארמסיה מאפשרת ההתעוררות למשתמש את הכוח להשפיע על הסביבה ועל עצמו.

חולשות משתמשי פירות השטן:

  • מגע במי ים - ברגע שחצי מגופו של משתמש פרי שטן בא במגע עם מי ים, כוח פרי השטן הופך למנוטרל ומשתמש פרי השטן נשאר משותק לגמרי.
  • מגע באבן ים - בעולם של ואן פיס ישנה חומר בשם 'אבן ים', חומר זה נושא איתו מינרלים מיוחדים ממי הים ולכן גורם לאותו אפקט כמו מי הים.
  • האקי - יכולת המאפשרת ליצור מגע, לעקוף יכולות, ולנטרל משתמשי פירות שטן ויכולותם, הסבר בהמשך.

פירות שטן שווים הרבה כסף בגלל נדירותם. ההצעה הכספית הכי גבוהה על פרי שטן אי פעם הייתה על פרי הניתוח (Ope - Ope No Mi) ועמדה על 5 מיליארד ברי.

האקי

האקי (בתרגום חופשי - "כוח רצון" או "שאיפה") הוא כוח מסתורי הנמצא בכל יצור חי בעולם, אומנם האקי הוא כוח שאתה צריך לגלות, וכי אתה לא יכול לשלוט בו מלידה. אלה שהצליחו לעורר את ההאקי אצלם, יכולים לאמן אותו ולהגיע לרמות שונות בשליטה עליו, וכך להעצים את כוחם.

ההאקי מתחלק לשלושה סוגים כאשר שניים מהם כל אדם יכול לעורר ואף לשלוט, ואחד שרק 1 למיליון יכולים לעורר- אלו הנחשבים ל"נבחרים".

כל סוג של האקי ניתן לאמן ולהגיע איתו לדרגות חדשות, ובפיתוח של כל האקי ניתן לגלות תכונות חדשות המצויות בו.

סוגי ההאקי הם:

  • קנבושוקו האקי (מנטרה/תצפית) - הוא הסוג הראשון של ההאקי, הידוע גם כהאקי תצפית. קנבושוקו הוא סוג של האקי המפתח את המודעות של המשתמש לסביבתו, דבר המתבטא בכך שיכול להרגיש בנוכחות אחרים גם אם הוא אינו רואה או שומע אותם, וכן להעריך את כוחם. הקנבושוקו מאפשר לנבא את מהלכיו של היריב במהלך קרב, ובכך מאפשרת להתחמק ממתקפות שונות כגון יריות בנשק או תקיפות חרב, וגם ממתקפות בקרב פנים אל פנים. רוב משתמשי האקי התצפית משתמשים בו ככלי הגנתי, אולם יש כמה שמשתמשים בו בצורה שונה, כמו אוסופ שלמד את המנטרה בדרסרוסה על מנת לחוש את היריב ממרחק רב ולנטרל אותו, או הגנרל של ביג מאם קאטאקורי שפיתח את ההאקי תצפית שלו לרמה כה גבוהה עד כדי מסוגלות לראות ולחזות קצת אל תוך העתיד ולנבא אירועים שעתידים לקרות בסביבתו בקרוב מאוד.
  • בוסושוקו האקי (חימוש) - הוא הסוג השני של ההאקי המשתמש לרוב כהגנה לצורך התקפה. סוג זה של האקי מאפשר למשתמש ליצור שריון מגן עוצמתי במיוחד, כדי להגן על גופו. באמצעות הבוסושוקו המשתמש יכול לצפות את גופו בשריון ואפילו חפצים דוממים. שריון זה גם חסין לפגיעות של פירות שטן, ובנוסף, בעזרת השריון ניתן לפגוע במשתמשי פירות שטן מסוג לוגיה אשר לא ניתן לפגוע בהם בלי האקי. בנוסף, מרוב העוצמה שהאקי החימוש יוצר, רוב משתמשי סוג האקי זה משתמשים בו ללחימה, על כן שסוג האקי זה חזק בצורה קיצונית ומשתנה בחוזקו ככל שהמשתמש שולט בהאקי בצורה טובה יותר. דוגמה לכך הם שבט הקוג'ה שבאמצעות יריית חץ עטוף בהאקי החימוש יכולות לשבור סלע שלם לרסיסים.
  • האושוקו האקי (האקי מלכים) - הסוג השלישי של ההאקי, וגם הסוג הנדיר והחזק מכולם, ורק אחד מתוך מיליון אנשים מסוגלים לשלוט בהאקי זה אך ורק לאחר שלמדו לשלוט בו. האקי זה מאפשר למשתמשיו "למלוך" על אנשים עם האקי (כוח רצון) נמוך יותר משלהם (מההאקי של המשתמש). הדבר מתבטא בכך שניתן לעלף אנשים חלשים בעזרת שימוש פשוט בגל האושוקו, וכן לבחור את מי המשתמש רוצה לעלף ואת כמות הנזק שירצה להסב למטרתו. בנוסף לכך, האקי המלכים מאפשר למשתמש לשלוט בחיות ברמות שונות, וכן ככל הנראה, ניתן לשלוט באמצעותו גם על הטבע (לשנות את הטמפרטורה של דברים, להזיז את הרוח וכולי).

רוקושקי (ששת הכוחות)

אמנות לחימה מיוחדת שפותחה על ידי הממשלה, המאפשרת למשתמש להעצים את יכולותיו הפיזיות והמנטליות, ללא שימוש בהאקי או בפרי שטן. נפוצה מאוד אצל סוכני סייפר פול ומארינס בדרגות גבוהות. שש הטכניקות הן:

  • גפו (הליכת ירח) - יכולת המאפשרת ללכת באוויר על ידי בעיטה מהירה.
  • שיגאן (אקדח אצבע) - יכולת המאפשרת לחדד ולהקשיח את האצבע ולהשתמש בה כמו סכין.
  • טקאי (גוף ברזל) - יכולת המקשיחה את גוף המשתמש, אך משאירה אותו במצב סטטי.
  • ראנקאקיו (בעיטת סערה) - יכולת המאפשרת להעצים את הבעיטות של המשתמש.
  • סורו (גילוח) - טכניקה המאפשרת לנוע במהירות בזק ממקום למקום.
  • קאמיאי (אמנות נייר) - טכניקה המאפשרת לגוף המשתמש להיות גמיש וניתן לקיפול כמו נייר.
  • רוקואוקו גאן (אקדח ששת המלכים) - טכניקה סודית ושביעית אשר ניתן להשתמש בה רק כאשר שולטים בכל ה6 האחרות. מאפשרת לשגר סוג של אנרגיה דרך האוויר אל האויב. רוב לוצ'י הוא היחיד שידוע לנו שביכולתו לבצע טכניקה זו.

ארגונים בעולם הוואן הפיס

בסדרה יש ארגונים רבים המופיעים ובהם:

  • פיראטים הם לרוב פושעים המפליגים בלב הים, ולעיתים על חופיו. לכל קבוצת פיראטים מטרה שונה, אישיות שונה ונקודת מבט שונה על העולם וארגונים אחרים.
  • המארינס הוא הכוח הצבאי הראשי של הממשלה העולמית. בראשות חיל הים (המארינס) עומדים שלושה אדמירלים ומעליהם עומד "אדמירל צי" (אף שגם הוא כפוף לממשלה העולמית) אשר מהווים את רוב הכוח הצבאי של חיל הים. דוגמה
  • הממשלה העולמית הגוף השולט בעולם של ואן פיס. נוסד לפני כשמונה מאות שנה, בסופה של "המאה האבודה". הממשלה היא גוף מושחת ואכזרי אשר מנסה כמה שיותר לאחוז את שליטתו בעולם.
  • השיצ'יבוקאי (משמעות השם - "שבעת אדוני המלחמה") הם פיראטים רבי עוצמה אשר חתמו הסכם עם המארינס, הם יוסיפו כוח עוצמתי למארינס ובתמורה הפיראטים לא יירדפו על ידי המארינס והממשלה. פעמים רבות הפיראטים משתמשים בעמדה זאת כדי לנצל את העובדה שלא יירדפו לשימושים אישיים, מזימותם ושליטת רוע בעולם. השיצ'יבוקאי אינם נאמנים כל כך לממשלה, ואינם אף ביחסים טובים בינם לבין עצמם, ולא מגיעים בקביעות לפגישות עם הממשלה, הם לרוב יגיעו אך ורק למלחמות חשובות של הממשלה.
  • סופרנובה הם קבוצה של 11 פיראטים טירונים שהגיעו בו זמנית לארכיפלגו שאבונדי כשהפרס המוצב על ראשם גבוה מ-100,000,000 ברי. פיראטים אלה נחשבים לפיראטים חדשים שעלולים להפוך לסיכון גדול בהמשך
  • הדור הנורא ביותר הוא קבוצה המורכבת מכל הסופרנובות והפיראט בלאקבירד, נחשבים לפיראטים שיחליפו את 'הנהגת' הפיראטים של הדור הנוכחי, ואף יהיו מסוכנים אף יותר, לפי ביג ניוז מורגנס (כתב בעיתון בעולם של ואן פיס) אחד מהם עתיד להפוך למלך הפיראטים הבא.
  • צבא המהפכה הוא ארגון מהפכני הפועל כנגד הממשלה העולמית וזוהי מטרתו היחידה. לא ידוע עליהם הרבה ובמהלך הסדרה נחשפו מספר מועט של חברים בו.
  • יונקו (משמעות השם - "ארבעת הקיסרים") הם ארבעה פיראטים השולטים על טריטוריות נרחבות בניו וולד ונחשבים לחזקים ביותר. פיראטים אלה בעלי עוצמה רבה, השפעה גדולה על העולם ומהווים לאחד הכוחות הגדולים ביותר, שכן כדי להתנגד לכוחם, נמצאים המארינס והשיצ'יבוקאי יחדיו.
  • CP הן קבוצות סוכנים חשאים שעובדים עם הממשלה. CP זהו קיצור של 'סייפר פול' והם מחולקים ל - 10 יחידות, מאפס עד תשע, כשהיחידה האפס היא הכי חזקה ויחידה מספר שמונה היא הכי חלשה. היחידה התשיעית נחשבת לסודית והיא מבצעת עבודות מיוחדות ולכן לא נכללת בדרוג הכוח (אף על פי שהיחידה האפס עדיין חזקה יותר מהם).
  • ג'רמה 66 הוא ארגון פשע ואף הכוח הצבאי של "ממלכת ג'רמה" אשר שלטה פעם על כל הים הצפוני, עד שמרדו בה, הג'רמה שואפים להחזיר את שליטתם על הים הצפוני.
  • בארוק וורקס כוח צבאי שהוקם על ידי השיצ'יבוקאי קרוקודייל על מנת להשתלט על מדינת אלבסטה. מפקדי הארגון באים בזוגות של גבר ואישה (חוץ ממר 2 שהוא פועל לבד) כאשר הגברים מחולקים למספרים מ0 עד 9 (בדומה לסייפר פול) והנשים נקראות על שם ימים בשבוע או חגים ומועדים. מר 0 הוא החזק ביותר ככל שהמספר של המפקד קרוב ל0 כך הוא חזק יותר.

גזעים וזנים בעולם של ואן פיס

  • אנשי דג - גזע המהווה שילוב בין אדם לדג מזן כלשהו. עד לא מזמן נחשבו אנשי הדג כדגים ולא כגזע בפני עצמו, ועד היום, אפילו שקיבלו הכרה הם סובלים מגזענות קשה מצד בני האדם (בעיקר באזור שאבונדי ארכיפלגו הנמצא מעל אי אנשי הדג). עקב הגזענות, אנשי דג רבים פיתחו שנאה כלפי בני האדם. נאמר כי איש דג ממוצע חזק פי 10 מבן אדם במיוחד מתחת למים.
  • מינקים - שבט של יצורים המזכירים שילוב בין אדם לחיה (לרוב יונק) כלשהו, בדומה לאנשי דג. המינקים רואים בבני אדם כמינקים מסוג קוף חסר שיער, ולכן הם אינם רואים בני אדם כשונים מהם, ונמצאים ביחסים טובים עם בני האדם, המינקים מתגוררים על גבו של זונישה הפיל הענק, ובארצם נמצא רואד פונגליף. המינקים ושבט הקוזוקי מוואנו רואים עצמם כמשפחה אחת (לא ידוע למה).
  • בירקה - זן של "בני אדם" מכונפים אשר הגיעו מן הירח והתיישבו על איי השמיים השונים. לא ידוע כיצד נדדו מהירח לאיי השמיים אך הם חיים בצורה נסתרת משאר העולם.
  • מלכי הים - מפלצות ענקיות בגודלן המגיעות לממדים עצומים החיות בים. המפלצות מדברות בשפה מיוחדת שרק היצור המחזיק בכוחו של הנשק העתיק פוסידון, ואדם הניחן בשמיעת הקול של כל הבריאות יכולים להבין. רובן חיות בקאלם בלט (החגורות השקטות).
  • ארוכי הידיים/רגליים/צוואר - שבטי בני אדם שלהם יש איבר כלשהו הארוך מן הרגיל כמתואר בשמם. בין שבטים אלו יש סכסוך עתיק יומין, אך נראה כי יש אחדים מן השבטים הללו שמסתדרים ביניהם (בלוגילי ואידאו לדוגמה).
  • שלוש עיניים - שבט בני אדם שלהם יש שלוש עיניים במקומם שתי עיניים כנראה בני שבט זה מקבלים יכולות נוספות אך זה לא בטוח עדין (היחידה שנראתה משבט שלוש העיניים היא פודינג הבת של ביג מאם)
  • גמדים - גזע של אנשים נמוכים, להם תוחלת החיים של כ-150 שנה וכוח פיזי גדול. שבט הטונטאטה הם שבט הגמדים היחיד שנראה עד כה בסדרה.
  • ענקים - גזע של אנשים גבוהי קומה (מעל 12 מטרים) תוחלת החיים שלהם היא כ-300 שנה, וכוחם הפיזי עצום. הענקים חיים בכפרי ענקים והמפורסם ביניהם הוא אלבאף. בעולם ידוע שבאלבאף יש את הכוח הצבאי הגדול ביותר בעולם.

כובעי הקש

כובעי הקש הם הצוות המרכזי בסדרה וכן גם הדמויות הראשיות. כובעי הקש הם צוות פיראטים שמטרתם היא להגיע למצוא את אוצר הוואן פיס שכרגע מקום הימצאותו לא נודע, אומנם האי ראפטל בסוף הגראנד ליין הוא כנראה המקום שבו נמצא אוצר ה"וואן פיס" לפי מה שאנחנו יודעים כרגע.

כובעי הקש התחילו כצוות די אנונימי במזרח הכחול ומשם גדלו ועברו לגראנד ליין עד שהפכו ידועים לשמצה בכל עולם הוואן פיס והפרס על ראשם של כל הצוות עומד על מעל ל-3,123,000,100 ברי. כובעי הקש שטים על ספינתם השנייה, ה-"Thousand Sunny" זאת לאחר שספינתם המקורית, ה-"Going Merry" נשרפה כליל על ידי הצוות עצמו, אשר עשו זאת כאות תודה על הדרך שהספינה הובילה אותם ומהסיבה שאינה יכולה להפליג יותר. בצוות ישנם עשרה אנשים ולכל אחד תפקיד שונה וצורת לחימה שונה.

שם תפקיד יכולת וצורת לחימה הערות כינוי
מונקי די לופי קפטן פרי שטן - פרי הגומי

ארבעת הגירים שלושת סוגי ההאקי

מקים הצוות אשר חלומו הוא להפוך למלך הפיראטים זה יותר משני עשורים.

מזכיר באופיו את מלך הפיראטים. בנו של מנהיג צבא המהפכה ונכדו של סגן האדמירל בחיל הים גארפ.

הפרס על ראשו עומד על 1,500,000,000 ברי (הגבוה ביותר מבין חברי הצוות).

בן 19 אחרי הטיימסקיפ.

"כובע הקש"

"שליט הים החמישי"

רורונואה זורו סייף סגנון שלוש החרבות

אשורה

קנבושוקו ובוסושוקו האקי

השני להצטרף לצוות והשני הכי חזק מבין שאר הצוות אשר חלומו הוא להפוך לסייף הכי חזק בעולם.

הפרס על ראשו עומד על 320,000,000 ברי (הרביעי בגודלו בצוות).

בן 21 אחרי הטיימסקיפ.

"צייד הפיראטים"
סאנג'י ווינסמוק טבח בעיטות חזקות, הליכת שמיים, והליכת מצולות דיאבל ג'אמבה

קנבושוקו ובוסושוקו האקי

הרביעי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא למצוא את ה"אול בלו" שזהו ים אשר נמצאים בו כל הדגים מכל הימים המזרחי המערבי הצפוני והדרומי.

השלישי הכי חזק בצוות לא מוכן להילחם עם הידיים בגלל חינוכו.

הפרס על ראשו הוא 330,000,000 ברי (שלישי בגודלו בצוות).

בן 21 אחרי הטיימסקיפ.

"רגל שחורה"

"סאנג'י ווינסמוק"

נאמי נווטת מטה ה'סורסרי קאלימה טאקט' (בתרגום חופשי - 'שולט מזג האוויר המכושף').

ההומיז של ביג מאם- זאוס

החמישית שהצטרפה לצוות אשר חלומה הוא לצייר את מפת כל העולם.

יש לה יכולת לשלוט ולשנות את מזג האוויר ולבצע פעולות שונות בעזרת הידע והכוחות של המטה שלה. ידועה כחכמה מאוד ובמניפולציות.

הפרס על ראשה הוא 66,000,000 ברי.

בת 20 אחרי הטיימסקיפ.

"החתולה הפורצת"
אוסופ צלף רוגטקה

פופ גרין

מלכודות

קנבושוקו האקי

דיאלס מסקיאפיה

השלישי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא להפוך ללוחם חסר פחד.

בנו של הצלף המפורסם יאסופ מהצוות של שאנקס. הפרס על ראשו הוא 200,000,000 ברי.

בן 19 אחרי הטיימסקיפ.

נלחם בעיקר בתפקיד תמיכה לשאר הצוות.

"האל אוסופ"

"סוגה קינג - מלך הצלפים"

טוני טוני צ'ופר רופא פרי שטן - פרי חיה מודל בן אדם

כדורי ראמבל ומאוחר יותר סם ראמבל שנשאר בגופו שינויי צורה

השישי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא למצוא תרופה לכל מחלה בעולם.

צ'ופר הוא אייל צפון שאכל פרי שטן מסוג זואן (פרי הבן אדם) ולכן ביכולתו להפוך לשילובים שונים של בן אדם ואייל. ביכולתו לדבר עם בני האדם בזכות פרי השטן שלו, ובנוסף גם לדבר עם חיות מעצם היותו בעל חיים.

הפרס על ראשו עומד על 100 ברי בלבד מפני שהממשלה העולמית רואה בו כ"חיית מחמד" של הצוות.

בן 17 אחרי הטיימסקיפ (חבר הצוות הצעיר ביותר).

"אוהב צמר הגפן"

"חיית מחמד"

ניקו רובין ארכאולוגית פרי שטן - פריחה

פרי השטן שלה מאפשר לאיברי גוף לגדול מכל שטח כמו שפרחים מפזרים את האבקנים שלהם ופרחים חדשים מתחילים לצמוח.

השביעית שהצטרפה לצוות אשר חלומה הוא ללמוד ולגלות לעולם את ההיסטוריה האבודה/המאה האבודה.

רובין שולטת בפרי הפרח אשר מאפשר לה להצמיח כל חלק בגופה ואף את גופה השלם במקומות אחרים לפי רצונה. עברה ויכולותיה של רובין גרמו לה להיות שנואה בעולם ולכן לא נשארה באותו מקום או קבוצה אף פעם, עד שהצטרפה לצוות כובעי הקש. הפרס על ראשה עומד על 130,000,000 ברי.

בת 30 אחרי הטיימסקיפ.

"ילדת השטן"
פרנקי בנאי ספינות

מכונאי ונגר

גופו המשופר - כלי נשק שונים, בעיקר מכונות ירייה ולייזרים

גנרל פרנקי - רובוט גדול חסין אש וירי חמוש במגוון כלי נשק

השמיני שהצטרף לצוות וחלומו הוא לבנות ספינה חזקה אשר תעבור מסעות בגראנד ליין, אותו הוא מגשים ברגעים אלו של הסדרה.

הפך את עצמו לסייבורג לאחר שנפגע בתאונת רכבת ים בעזרת חלקים מספינה נטושה. ננטש על ידי הוריו הפיראטים בחצר הגרוטאות במדינה מסוימת וגודל על ידי איש הדג טום. הפרס על ראשו עומד על 94,000,000 ברי.

בן 36 אחרי הטיימסקיפ.

"סייבורג פרנקי"

"קאטי פלאם"

(שמו הראשון לפני ששונה לפרנקי)

"פיראט הברזל"

ברוק מוזיקאי פרי שטן - חזרה לחיים

שליטה על נשמות

סייף

התשיעי שהצטרף לצוות אשר רוצה לחזור לטווין קייפס בגלל הבטחה מסיומת ללוויתן בשם לאבון.

מת בעבר ביחד עם כל צוות הפיראטים הקודם שלו ופרי השטן שלו החזיר אותו לחיים.

מוזיקאי המסוגל לנגן בכלי נגינה רבים, כשהמועדף עליו הוא הכינור הפרס על ראשו הוא 83,000,000 ברי

בן 90 אחרי הטיימסקיפ (הכי מבוגר אך טכנית הוא מת וחזר לחיים, גם אז היה לפחות בן 40 במותו)

"מלך הנשמות"

"ברוק המזמזם"

ג'ימביי הגאי קראטה אנשי דג

בוסושוקו האקי

העשירי ולבינתיים האחרון שהצטרף לצוות וחלומו לא ידוע

איש דג אשר וחבר צוות לשעבר בפיראטי השמש בפיקודו של פישר טייגר, לאחר מותו של פישר טייגר ופיצול הצוות, קיבל פיקוד על פיראטי השמש.

שיצ'יבוקאי לשעבר.

הפרס על ראשו גבוה מ-400,000,000 ברי (שני הכי גבוה בצוות) .

בן 46 אחרי הטיימסקיפ.

"אביר הים"


"הבן הראשון של הים"

צי כובעי הקש הענק

לאחר אירועי דרסרוסה, התאגדו הלוחמים שהתחרו בקולוסאום ונלחמו בדרסרוזה ובחרו להקים צי שפועל תחת צוות כובעי הקש, מתוך הוקרה ותודה ללופי ולצוות. הצי מונה כ-5640 לוחמים, לא כולל צוות כובעי הקש, המחולקים לצוותים, על כל צוות מפקד לוחם שנלחם בדרסרוסה (אין חשיבות למספר הצוות).

סכום הבאונטי אשר עומד על ראשם של צוות כובעי הקש ביחד עם צי כובעי הקש - מעל 3,720,000,100 בלי.

הצוות הראשון - הפיראטים היפים בפיקודו של קאבנדיש. מונים כ75 לוחמים.

הצוות השני - בארטו קלאב בפיקודו של בארטולומאו. מונים כ56 לוחמים.

הצוות השלישי - צי ההאפו בפיקודו של סאי. מונים כ-1000 לוחמים.

הצוות הרביעי - פיראטי אידאו בפיקודו של אידאו. מונים כ4 לוחמים ועד 3 לוחמים השולטים באמניות לחימה שנות שכרתו אתם ברית.

הצוות החמישי - יחידות הטונטטה בפיקודו של ליאו. מונים כ-200 לוחמים. (כולם מגזע הגמדים)

הצוות השישי - הפיראטים הענקים הלוחמים החדשים בפיקודו של האיירודין. מונים כ5 לוחמים (כולם מגזע הענקים)

הצוות השביעי - הצי הענק של יונטה מריה בפיקודו של אורולומבוס. מונים כ-4300 לוחמים.

דמויות מן העבר

  • שאנקס - דמות מעברו של לופי אשר נתן ללופי את כובע הקש שלו כאות להבטחה, ראה 'ארבעת הקיסרים'. לפני ששאנקס איבד את ידו השמאלית, היה ביריבות ידידותית עם עין הנץ מיהוק בסייף, אך מיהוק איבד עניין לאחר ששאנקס איבד את ידו ורכש לו כבוד והאהדה
  • קווינה - דמות מעברו של זורו. קווינה הייתה בתו היחידה של מורו של זורו לסייף. קווינה הייתה הלוחמת הטובה ביותר בדוג'ו וגם היחידה להיות טובה יותר מזורו. קווינה אפילו ניצחה את זורו ב-2001 קרבות רשמיים. קווינה הייתה המניע של זורו להתחזק ולהפוך לסייף הטוב ביותר. לאחר נפילה במדרגות (מוות ממש מיוחד בוואן פיס ומוכיח כמה נשים הן יצור עדין בסופו של דבר) קווינה מתה דקות ספורות לאחר ההפסד הראשון שלה.
  • קייה - נערה מעברו של אוסופ. קייה היא ילדה עשירה במיוחד. קייה היא יתומה ולכן, חבריה היחידים היו אוסופ שנהג לשעשע אותה בשקרים המעניינים על ההרפתקאות שלו (קייה ידעה שאלה שקרים) והמשרת שלה שהתגלה לבסוף כקפטן קורו. לאחר שכובעי הקש הביסו את קורו והצילו את קייה, היא הודתה להם על ידי כך שנתנה להם את ספינתם הראשונה, ה-Going Merry.
  • זף - דמות מעברו של סאנג'י, זף היה הראשון שבעצם לימד את סאנג'י כיצד לבשל. כשהיה פיראט, זף בזז את המסעדה שסאנג'י עבד בה. לאחר שסאנג'י נפל לים, זף מיד רץ להציל אותו מכיוון שהם חולקים את אותו החלום - למצוא את ה"אול בלו". כאשר היו על אי בודד, זף נתן לסאנג'י את כל האוכל בעוד לעצמו לא השאיר דבר ולכן אכל לעצמו את הרגל (לפי המאנגה) באותו היום סאנג'י למד שאסור לבזבז אוכל, לפי האנימה זף איבד את רגלו בניסיון להציל את סאנג'י מטביעה.
  • בל-מר - דמות מעברה של נאמי. בל-מר היא אימה המאמצת של נאמי ונוג'יקו אחותה. בל-מר הייתה אם מסורה ותמיד עודדה את נאמי בדרך לחלומותיה. כשארלונג הגיע בל-מר הקריבה את חייה כדי שיחוס על חייהן של נאמי ואחותה נוג'יקו כי לא הייתה מוכנה להודות שאין לה ילדים.
  • הילולוק - דמות מעברו של צ'ופר, הילולוק היה רופא כושל שכל הזמן ניסה לעזור ולא הצליח, כאשר צ'ופר ניסה להיכנס לכפר כשכולם פחדו וירו בו, הילולוק מצא את צ'ופר הפצוע וחבש אותו, ולבסוף גידל אותו כבן שלו. אחרי כמה זמן הילולוק חלה במחלה קשה וצ'ופר חיפש את מה שיבריא אותו. אבל מה שצופר הביא לו הייתה פטריית רעל בטעות והילולוק מת.
  • יגואר די. סול - דמות מעברה של רובין, לרובין לא היו חברים וכולם ראו אותה כמפלצת בגלל פרי השטן שלה, יום אחד הגיע ענק לאי ורובין ראתה אותו הוא אמר לה שתעזור לו אז היא עזרה לו וכך הם נהיו חברים. החבר היחיד של רובין בזמן שהבאסטר קול הפציץ את אוהרה. סול נהרג בידי הסגן-אדמירל דאז אאוקיג'י (באותו זמן היה סגן אדמירל קוזאן) שנתן לרובין לברוח בגלל בקשתו של סול. המילים האחרונות שאמר לרובין הדהדו לה בראש עד שמצאה את החבריה האמיתיים.
  • טום - דמות מהעבר של פרנקי. טום היה איש דג גדול וטוב לב. טום לימד את פרנקי את כל מה שפרנקי יודע על בניית ספינות. מגיל צעיר אימץ טום את פרנקי. טום מת אחרי שהתגלה שהוא בנה לרוג'ר מלך הפיראטים את הספינה אחרי משפט לא הוגן מצד המארינס.
  • הצוות של ברוק - על ברוק לא ידוע כל מה שקשור לילדותו, הדמויות מהעבר הן הצוות הקודם שלו, שהיה צוות של מוזיקאים, ברוק היה מחובר מאוד לכל הצוות שלו ובמיוחד לקפטן אחרי שהקפטן חלה במחלה סופנית (לא ידוע שהוא מת בוודאות יש סיכוי שהוא עדיין חי), ברוק נהיה הקפטן, וכאשר הם מובסים באחד הקרבות הם מגלים שכלי הנשק של היריב היו מורעלים ובמקום להיות עצובים, ברוק והצוות מחליטים לשיר ולנגן שיר ולהקליטו בשביל לאבון הלויתן אשר הבטיחו לו שיחזרו לאחר מסעם ב"קו הגדול" בזמן שהם מתים זה אחר זה, ברוק נשאר חי אחרון וראה את כל הצוות שלו מת ולבסוף מת גם הוא עד שחזר לחיים בתור שלד בזכות פרי השטן שלו המחזיר את נשמתו לחיים שנה לאחר מכן.

מארינס

המארינס (חיל הים) הם אחד הארגונים המרכזיים בעולם של ואן פיס, הם כוח צבאי מסיבי במיוחד הכפוף לממשלה העולמית והם פזורים בכל העולם כאשר מטרתם היא כביכול לשמור על שלום ועל צדק (אף על פי שבסדרה נראו מספר פעמים מקרים בהם חיילי מארינס לקחו שוחד או מבצעים עסקאות לא חוקיות וגם מגנים רק על האיים והכפרים שמשלמים להם). בראש הצבא עומדים שלושה אדמירלים ואדמירל צי. האדמירלים נחשבים לחיילים החזקים ביותר במארינס. אדמירל הצי הוא המפקד של כל הצבא ובניגוד לאדמירלים שתפקידם הוא להילחם, תפקיד אדמירל הצי הוא לפקד על הקרבות. תחת אדמירל הצי והאדמירלים נמצאים סגני האדמירל. בדרגה זו נמצאים חלק מהחיילים החזקים ביותר במארינס, כל סגני האדמירל חייבים לשלוט בלפחות סוג אחד של האקי. יש הרבה סגני אדמירלים וחוזקם לא קבוע. הבסיס המרכזי של המארינס ממוקם בניו וורלד (העולם החדש) (זאת לאחר שהועבר לשם מכיוון שנחרב במלחמה עם וואיטבירד (לבן הזקן) אחד מארבעת הקיסרים ובעל פרי שטן השולט ברעידות ומסוגל להרוס את העולם). למארינס יש בסיס כמעט בכל אי מיושב וזאת כדי להרתיע את הפיראטים. הם מצוידים בנשק רב ומגוון וכמעט תמיד מוכנים לקרב. מחוץ לגראנד ליין (הקו הגדול) המארינס לרוב יפליגו עם ספינות של המארינס אך בגראנד ליין המארינס מפליגים לרוב עם ספינות מלחמה גדולות הרבה יותר ובפיקודן סגן או תת-אדמירל. המארינס מצוידים ברובים או בחרבות ובדרגות הגבוהות יותר, ישנו מגוון רחב של צורות לחימה שונות.

דמויות חשובות מהמארינס

  • מאנקי די גארפ - סבו של לופי ואביו של דרגון, גארפ היה יריבו התמידי של מלך הפיראטים רוג'ר, ונאמר שכמעט הרגו אחד את השני פעמים רבות. גארפ נחשב לגיבור המארינס בעקבות הבסת הרוקס (קבוצת פיראטים מסתורית אשר התקיימה לפני 40 שנה (לפי הזמן הנוכחי של הסיפור) ופורקו לאחר שהקפטן שלהם מת), וכן עד היום בגילו המופלג (נושק ל80) הוא נחשב לאחד המארינס החזקים ביותר. מזכיר באופיו את לופי ולופי דומה לגארפ כשהיה צעיר גם במראה החיצוני. סגן אדמירל במארינס (הציעו לו קידום פעמים רבות אך בכל פעם הוא סירב).
  • סקאזוקי "אקאינו" - אדמירל הצי של המארינס, קודם לדרגה זו לאחר שהביס את אאוקיג'י בקרב בפאנק האזארד שנמשך במשך 10 ימים. סקאזוקי מאמין בצדק אבסולוטי, בו יש רק צד אחד שצודק והצד השני שוגה לחלוטין, ועל כן סקאזוקי הוא חסר פחד ומלא בכוח רצון, ולכן העביר את הבסיס הראשי של המארינס לעולם החדש, לטריטוריה של היונקו. סקאזוקי הוא קר רוח וחסר רחמים, והוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג מאגמה. כינויו הוא אקאינו, הכלב האדום. סקאזוקי ידוע בתור האנטגוניסט היחיד בכל הסדרה עד כה שהצליח לשבור את רוחו של לופי על ידי כך שהרג את אחיו אייס מול פניו.
  • בורסלינו "קיזארו" - אדמירל במארינס, קיזארו נחשב לאדם מאוד מוזר, הוא מדבר לאט ובטון מוזר, ונראה שלא אכפת לו ממה שקורה מסביבו. אין לו אג'נדה או אידאולוגיה שבגללה הצטרף למראינס (חוץ מתיעובו לפיראטים), ואף נראה כי לא ממש אכפת לו מהם, בכך שהוא מזלזל אפילו בזמן קרב. הוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג אור, דבר שהופך אותו לאדם המהיר ביותר בעולם. כינויו הוא קיזארו הקוף הצהוב.
  • אישו "פוג'יטורה" - אדמירל במארינס, נבחר למארינס בדראפט העולמי של הממשלה, לא ידוע אם היה במארינס לפני שנבחר בדראפט. הוא עיוור את עצמו בגיל צעיר על מנת שלא יאלץ לראות את כל הרוע שיש בעולם, והוא למעשה רואה דרך הקנבונשוקו האקי המפותח שלו, הוא סייף למרות עיורונו הוא חזק בצורה מטורפת, נותן לגורל ולמזל להחליט עבורו בהחלטות שאינו יכול לקבל. כינויו הוא פוג'יטורה הטיגריס הסגול.
  • "הבודהה" סנגוקו - לשעבר אדמירל הצי של המארינס. פרש מהמארינס לאחר מלחמת מארינפורד. סנגוקו הוא אדם מאוד רגוע ושלו שלעיתים מאבד את עשתונותיו לאחר ששומע מה הנכד של גארפ לופי עושה בעולם. שותפו של גארפ עוד מהימים ששניהם היו מגויסים טריים למארינס, נלחם יחד עם גארפ בשיקי לפני 24 שנים במארינפורד הישן. סנגוקו מחזיק בפרי שטן זואן אגדי מסוג אדם, מודל הבודהה, דבר המקנה לו מודעות רחבה יותר לסביבתו, וכן את צורת הבודהה המוזהבת אשר מחזקת אותו. מסתובב תמיד עם תיש לידו ובובה של שחף על כובעו.
  • קובי - ילד שלופי פגש בתחילת מסעו באיסט בלו. חלומו של קובי היה להצטרף למארינס אך הוא היה שבוי בצוות פיראטים. לאחר מאורעות רומנס דאון, הוא והלמפו (בנו המפונק של קפטן מורגן) פגשו בגארפ שלקח אותם למארינפורד ואימן אותם, קובי כיום הוא קפטן במארינס וידוע כגיבור עקב כך שהציל אזרחים באסון נמל הרוקי (מקביל לגארפ שידוע כגיבור בעקבות הבסת הרוקס). קובי שואב המון השראה מלופי ומהדבקות שלו בחלומותיו, ואפילו שלופי הוא פיראט וקובי הוא מארין, קובי עדיין רואה את לופי כחבר.
  • קוזאן "אאוקיג'י" - לשעבר אדמירל במארינס. קוזאן מאמין באידאולוגיה הפוכה משל אקאינו, ולפיה לפעמים הצד שלו אינו צודק, אך הוא מחויב אליו וממשיך להלחם עבורו, קוזאן מתואר כמארין טוב שפועל למען הצדק ומודע לכך שלא כל הפיראטים הם אנשים רעים, עם זאת הוא עצלן ונינוח מאוד. בתחילה הוא לא רצה להיות אדמירל הצי במארינס (אף על פי שסנגוקו המליץ עליו), אך לבסוף בחר להתמודד עם אקאינו על התפקיד כי הוא אמר שהוא לעולם לא יתנהל תחת שלטונו של אקאינו. אך הוא הפסיד לאקאינו בקרב צמוד של 10 ימים, ולאחר מכן פרש מן המארינס, וחתם על ברית עם היונקו בלאקבירד. לא ידוע מה מטרתו של קוזאן אך הוא ציין בפני סמוקר בפאנק הזארד שהוא תמיד יפעל למען הצד שיש בו צדק. כינויו הוא אאקוג'י הפסיון הכחול. הוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג קרח.
  • סמוקר - סגן אדמירל במארינס, בעל פרי שטן לוגיה מסוג עשן. בתחילת הסדרה היה בדרגת קפטן, ולאחר הטיימסקיפ קודם לדרגת סגן אדמירל. סמוקר כמו קוזאן, מודע לכך שהמארינס לא תמיד צודקים, והוא לא מהסס אף לגדף את הממונים עליו על השחיתות שלהם. כשהתגייס למארינס סמוקר היה חייל בעייתי אך חזק, ולכן הצליח להתקדם בדרגות ולהפוך לקפטן בבסיס המארינס בלוגטאון, העיר בה רוג'ר נולד והוצא להורג. לראשונה סמוקר ניסה לתפוס את לופי בלוגטאון אך דרגון הציל אותו, ומאז סמוקר יצא לים בעקבות לופי, והגיע לאלאבסטה ושם קיבל את התהילה על הפלת קרוקודייל, אף על פי שזה היה לופי (העובדה שסמוקר קיבל את התהילה הכעיסה אותו מאד מכיוון שלא קראו את הדיווח אשר נשלח למפקדה הראשית והחליטו לכסות את הסיפור כדי הממשלה לא תצא בזויה בכך שפיראט הציל מדינה). לאחר מכן התחיל סמוקר לפתח סימפתיה כלפי לופי. הצוות של סמוקר חשוב לו מאוד ואין לו בעיה להלחם על עקרונותיו בפומבי מול אחרים.
  • ריוקוגיו - אדמירל במארינס. נכון לעכשיו לא ידוע הרבה על ריוקוגיו, חוץ מזה שהוא עצלן מאד (אפילו יותר מקוזאן) ולא לוקח את עבודתו ברצינות. הוא אפילו טוען שהוא לא אכל במשך שלוש שנים (בטענה שאכילה היא גם כן יותר מדי טרחה בשבילו). עם זאת, הוא ופוג'יטורה תוארו על ידי דופלמינגו כ"מפלצות" כשמדובר בכוח (אם כי נכון לעכשיו היכולות של ריוקוגיו לא ידועות). נוסף על כך, ריוקוגיו חובב נשים יפות. כינויו הוא ריוקוגיו, השור הירוק. שמו האמיתי אינו ידוע.
  • הלמפו (הימופו בגרסה העברית) – הלמפו הוא בנו היחיד של קפטן מורגן. מכיוון שאביו היה ראש של בסיס חיל הים בעיר הצדפים, הלמפו היה מפונק במיוחד. לאחר שמורגן הובס, הלמפו הצטרף לחיל הים ושם התחבר עם קובי והתעמת עם אביו מורגן לאחר שזה הודח מהמארינס ונהיה אסיר נמלט. לאחר אימונים קשים, הלמפו הפך ללוחם חרבות חזק והיווה אתגר אפילו על זורו (אם כי זורו ניצח אותו בקלות). לאחר ששינה את דרכיו, הלמפו שינה גם את מראהו והפך לשונה בהרבה ממה שהיה קודם. הלמפו בזמנו היה אחראי לכליאתו של זורו וקשירתו לצלב מעץ.
  • קונג - הוא נמצא בדרגה מתחת לגורוסיי ומשרת בתור מפקד כל הכוחות היבשתיים (לא רק המארינס). לפני 22 שנה בתחילת הסיפור קונג היה אדמירל הצי לפני סנגוקו.
  • טאשיגי – טאשיגי היא העוזרת של קפטן סמוקר. היא סייפית מוכשרת והראשון להביסה בקרב חרבות היה למעשה זורו. טאשיגי מאמינה בכך שחרבות שונות טובות מאחרות על פי איכותן. טאשיגי נלחמה נגד זורו פעם אחת בלוג טאון, שם הפסידה בקלות, אם כי לזורו אין האומץ להרוג אותה מכיוון שהיא נראית בדיוק כמו קווינה, חברת הילדות של זורו. ההבדל היחיד בינה לבין קווינה הוא שטאשיגי עונדת משקפיים ובתור בדיחה הומוריסטית, כאשר אינה עונדת משקפיים, טאשיגי לא תוכל להבחין בין קפטן סמוקר לבין צ'ופר. טאשיגי קודמה לדרגת קפטן כאשר סמוקר קודם לדרגת סגן אדמירל.
  • סנטומארו – ראש יחידת המדע של המארינס. שולט בטכניקת ההאקי וחמוש בסכין ענקי. מפקד על רובוטי הפאסיפיסטה שנוצרו בצלמו של קומה שנכון לעכשיו הוא פאסיפיסטה מספר 0. בזמן הטיימסקיפ לא ידוע מתי הוא נהפך למארין רשמי.

ארגונים

סייפר פול מספר 9

ה-CP9 היה הארגון החזק ביותר הנמצא בהנהגתו של סאפנדם עד לפירוקו. כל אחד מחברי ה-CP9 הוא חזק מאוד ורובם שולטים בפירות שטן. רוב פירות השטן הם מסוג זואן. חלק מהם העמידו פנים בתור עובדי גאלי-לה.

  • ספאנדאם – המפקד של יחידת ההתנקשות של המארינס- CP9. נפצע בפניו לאחר שפרנקי הכה אותו כשהיה צעיר. ספאנדאם הוא סדיסט מטורף וחסר מצפון שרוצה לשלוט בנשק האולטימטיבי "פלוטון". לשם כך הוא חטף את פרנקי, שמחזיק בתוכניות לבניית הנשק, ואת רובין, שיודעת כיצד לתפעל אותו. ספאנדאם קיבל מאאוקיג'י את הזכות להשתמש בבאסטר קול של המארינס כראות עיניו, והוא משתמש בזכות זו כדי לסחוט את רובין ואת צוות שודדי הקש. לאחר שכל חברי ה-CP9 הובסו, ספאנדאם נפגע קשות על ידי רובין שבעצם שברה את עמוד השדרה שלו. ספאנדאם עצמו הוא חלש פיזית והנשק שלו בקרב הוא חרב-פיל ששמה פאנקפריד, חרב שאכלה פרי שטן מסוג פיל שנתן לה את הכוח להפוך את עצמה באופן חלקי או מלא לפיל (במצב החצוי, חרב-הפיל היא בעצם פיל שהחדק שלו הוא חרב ענקית). ספאנדאם למעשה הוא הכי חלש ביחידה, ואפילו חייל פשוט גובר עליו מבחינת כוח פיזי. כיום חלק מ-CP-0, היחידה החזקה ביותר של סייפר פול.
  • רוב לוצ'י – הלוחם החזק ביחידת התנקשות של המארינס - CP9. במשך 5 שנים עבד בתור בנאי ספינות בעיר ווטר 7 בחברת גאלי-לה, ועבד שם בתור אילם והיונה שלו דיברה במקומו. בסאגת ווטר 7 לוצ'י וחברי CP9 חשפו את עצמם בכך שתקפו את אייסברג. לוצ'י אכל את פרי השטן מסוג זואן (כמו רוב חברי CP9) אשר נתן לו את היכולת להפוך את עצמו לחצי אדם-חצי נמר (או לחלופין לנמר שלם). למרות זאת, הכוח האמיתי שלו אינו טמון בפרי השטן שאמור רק לתת חוזק פיזי נוסף. הובס על ידי לופי באניס לובי. מכיוון שספאנדם חלש פיזית ואינו לוחם חזק במיוחד, יש הטוענים כי לוצ'י הוא הדמות המרושעת בסיפור. כיום חלק מ-CP-0, והפעם רוב לוצ'י הוא המפקד של ספאנדאם.
  • בלונו – הלוחם הרביעי החזק בחבורה. בניגוד לרוב חברי CP9, כוח פרי השטן שלו הוא מסוג פארמיסיה המאפשר לו ליצור דלתות היכן שהוא רוצה וכך להגיע לאן שהוא רוצה. למרות זאת, השיער שלו נותן לו מראה של חצי אדם-חצי שור. הובס על ידי לופי בקרב הראשון בו מתגלה הגיר השני של לופי.
  • ג'אברה – הלוחם השלישי החזק בחבורה, אכל פרי שטן אשר נותן לו את הכוח להפוך לחצי אדם-חצי-זאב (או לחלופין לזאב שלם). הובס על ידי סאנג'י. בהתחלה נלחם נגד אוסופ, אך סאנג'י התחלף איתו ושלח את אוסופ להציל את רובין. כמו זורו וסאנג'י, גם בין ג'אברה ובין קאקו ישנו ריב תמידי של אגו ותחרותיות.
  • קאליפה – הלוחמת החלשה בחבורה למעט ספאנדאם. אכלה פרי שטן אשר גרם לגופה להיות עשוי מסבון, ובכך לתקוף את היריב שלה כך שיהפוך מבריק וחלק ולא יוכל לאחוז בדבר. הובסה על ידי נאמי. בהתחלה, קאליפה נלחמה נגד סאנג'י אך הוא הפסיד מאחר שנשבע לעולם לא לפגוע באישה. לקאליפה יש נטייה לפרש כל פנייה פשוטה אליה כהטרדה מינית (אפילו אם רק פונים אליה בשמה).
  • קומדורי – הלוחם הרביעי החזק בחבורה. שקול בכוחו לפוקורו. בעל שיער ארוך מאוד, והוא בעל אישיות דרמטית ביותר. לקומדורי היכולת לשלוט בשיערו כמו כל איבר אחר בגופו. הוא נלחם נגד נאמי וכמעט הרג אותה עד שצ'ופר הציל אותה והתמודד מולו במקומה. הוא הובס על ידי צ'ופר בפעם הראשונה שהתגלתה צורת המפלצת שלו הנגרמת כתוצאה של אכילת שלושה כדורי ראמבל בהפרש של פחות משש שעות אחד מהשני.
  • פוקורו –הלוחם החמישי החזק בחבורה. נולד עם כוחות טלפתיים חזקים. הובס על ידי פרנקי. במקום שיניים, לפוקורו יש שיני רוכסן שנתקעות לפעמים ומקשות עליו לדבר. מדי פעם הוא משמיע קול מוזר של ציפור, ומכאן שמו (פוקורו= ינשוף). פוקורו מדבר בקול גבוה וצפצפני ולמרות כינויו "השקט", הוא נוטה לומר דברים שהוא לא אמור לספר עליהם.
  • קאקו – הלוחם השני החזק בחבורה. אכל מפרי שטן אשר מאפשר לו להפוך לחצי אדם-חצי ג'ירפה (בתור בדיחה הומוריסטית, הוא הפך את עצמו תחילה לג'ירפה שלמה). עבד בגאלי-לה, והוא למעשה זה שהודיע לכובעי הקש כי אין אפשרות לתקן את ספינתם. הובס על ידי זורו. בתור בדיחה, לקאקו יש אף ארוך ומרובע באורך זהה לאפו של אוסופ, דבר אשר יצר נקודת דמיון גדולה בין השניים. כיום קאקו הוא חלק מ-CP-0.
  • נרו - חבר חדש ב-CP9. הובס על ידי פרנקי ברכבת "פאפינג טום" שהובילה את רובין לאניס לובי. קצת מאוחר יותר הוא הוכה על ידי רוב לוצ'י בשל חולשתו ונזרק מהרכבת אל הים על ידי רוב לוצ'י, ככל הנראה טבע למוות.

השיצ'יבוקאים

שבעת השיצ'יבוקאים הם פיראטים חזקים ביותר אשר כרתו ברית עם הממשלה העולמית. במסגרת ההסכם עם ממשלת העולם הם נוהגים למסור חלק מהשלל שלהם לממשל. עבור נאמנותם הממשלה והמארינס לא רודפים אחריהם.

  • דראקול מיהוק – ידוע בכינוי עין הנץ. פיראט בעל חרב שחורה גדולה שנחשבת לחרב החזקה בעולם, והוא מסתובב ברפסודה קטנה בצורת ארון קבורה ומביס ציים שלמים של ספינות בעזרת חרבו. מיהוק הוא הסייף הטוב ביותר בעולם וכמו כן הוא היה בעבר יריבו של שאנקס אדום השיער (עד ששאנקס איבד את ידו ואז מיהוק איבד עניין בגלל זה) ובפרק 45 באנימה רואים שמיהוק מודיע לשאנקס על זה שלופי נהפך למבוקש על ידי חייל הים. מיהוק הוא הסייף הטוב ביותר בעולם, ולכן המטרה של זורו היא להביס את מיהוק ולקחת את מקומו. זורו נלחם נגדו פעם אחת, אך הוא הובס בקלות (מיהוק השתמש בסכין קטנה בלבד) ונשבע שיום אחד הוא יביס אותו. לא ידוע כמה ברי יש על ראשו. הוא אחד מהשיצ'יבוקאי. לאחר סאגת מארינפורד זורו מבקש ממנו ללמד אותו, ומיהוק בתחילה מסרב, אך לאחר מכן מסכים לאחר שהוא מבין שזורו מעוניין להתחזק למען לופי והוא הצליח להביס את הבבונים הסייפים שמיהוק הציב לו כאתגר.
  • דון קיוטה דופלמינגו – פיראט שהנהיג בעבר את צוות הפיראטים של בלאמי, מרושע במיוחד. הפרס על ראשו עמד על 340 מיליון ברי. אחד מהשיצ'יבוקאי. מרבה לחשוף את לשונו, והוא אכל פרי שטן מסוג פאראמסיה אשר מאפשר לו ליצור חוטים ולשלוט באנשים כמו בבובות. דופלמינגו היה המלך של דרסרוסה, והיה בן למשפחת אצולה עד שאביו החליט שעל המשפחה לחיות בין פשוטי העם. כבר בתור ילד החל לאט לאט לבנות את הצוות שלו ובסוף לקח את השליטה על ממלכת דרסרוסה מהמלך ריקו דולד השלישי. דופלמינגו הודח מהשיצ'יבוקאי לאחר שלופי הביס אותו ופשעיו נחשפו, וכעת מוחזק כאסיר בבית הסוהר אימפל דאון.
  • גקו מוריה – ספינתו היא הגדולה ביותר בעולם, והוא בעל צבא זומבים. למוריה כוח שטן מסוג פארמסיה אשר מאפשר לו לגנוב צל של מישהו ולהכניס אותו לזומבי. הצל של לופי הוכנס ל-900 (Oars), של סאנג'י לפינגוין-כלב, של זורו נכנס אל אדם בשם ג'יגורו "התמהוני העקשן" - איש חרבות אגדי שבזמן שחי הרג 7000 פיראטים על מנת להגן על משפחתו, של רובין נלקח בזמן הקרב עם מוריה ולכן לא הוכנס לזומבי. הצל של ברוק נלקח חמש שנים לפני והוכנס לגוף של ריומה, סמוראי בן 1000 שנים. הפרס על ראשו עומד על 320 מיליון ברי. אחד מהשציבוקאי שהובסו על ידי צוות כובעי הקש. הודח מהשיצ'יבוקאי נחשב כמת במלחמה, למעשה הוא כמעט נהרג על ידי דופלמינגו, שקיבל פקודה מלמעלה בטענה שמוריה חלש מידיי, אך למעשה מוריה הצליח לברוח. נכון לעכשיו, לא נמצא לו מחליף. כאשר הגיע לאחת הטריטוריות של בלאקבירד, הוא הציע למוריה (באופן לעגני) להצטרף לצוות שלו.
  • ברתולומיאו קומה – ידוע בכינוי הרודן. אחד משבעת השיצ'יבוקאים. נוהג לשאת עימו לעיתים רבות ספר תנ"ך. קומה אכל פרי שטן מסוג פארמסיה שנתן לו את היכולת לשגר דברים (כולל עצמו ואנשים אחרים) ולתקוף על ידי גלי הלם. יש לו היכולת לאסוף כמות גדולה של אוויר ולדחוס אותה לשטח קטן וכשהוא משחרר אותה נוצר גל הלם גדול וקטלני. קומה ידוע ששירת בעבר בצבא המהפכה של דרגון וידיד לצוות כובעי הקש, בשלב מאוחר יותר בסדרה. קומה נהפך על ידי הממשלה לסייבורג (אדם מכונה) לאט לאט, ומוחו נמחק כאשר התהליך הושלם. אם כי הוא סייבורג מורכב בהרבה מפרנקי. כמו כן, נוצר צבא שלם של רובוטי קומה חזקים במיוחד, הנקראים פאסיפיסטה, הנראים בדיוק כמוהו אך להם יכולות אחרות. ההבדל היחיד בין קומה המקורי לבין רובוטי הפאסיפיסטה מבחינת המראה החיצוני הוא שהפאסיפיסטות אינם נושאים ספר תנ"ך, ורק לקומה יש סימנים של כף יד חייתית בכפות ידיו.
  • בואה האנקוק – הקיסרית של האי "אמזון לילי" ואחת מהשיצ'יבוקאי. כשהייתה קטנה נתפסה ביחד עם 2 אחיותיה על ידי אצילי העולם ("הדרקונים השמימיים" ביפנית הם נקראים טנריוביטו). שוחררה על ידי פישר טייגר ביחד עם עבדים רבים אחרים ומאז מנסה להסתיר את העבר שלה על ידי שקר שהיא ואחיותיה הביסו גורגונה ולכן קוללו על ידיה (שקר שנתמך על ידי כוחות פרי השטן של אחיותיה להפוך לנחשים שונים). אצילי העולם נתנו לה פרי שטן שנותן לה את הכוח להפוך אנשים לאבן הכוח החזק שלה יכול לפעול אך ורק על מי שאוהב אותה (עד עכשיו כולם חוץ מלופי). במהלך סאגת אמזון לילי מתאהבת בצורה אירונית במיוחד בלופי ולאחר מכן עוזרת לו לחדור לכלא אימפל דאון. במהלך המלחמה במארינפורד היא מגנה על לופי.
  • ג'ימביי - ממשלת העולם העניקה לו את המעמד "שיצ'יבוקאי" בתמורה לכך שהוא פירק את צוות הפיראטים שלו "שודדי השמש". איש דג שארלונג עבד תחתיו בעבר. ג'ימביי הוא חבר ויריב ותיק של אייס (אחיו החורג של לופי). ג'ימביי סייע לופי לברוח מאימפל דאון, הכלא השמור ביותר בעולם, כדי להציל את אחיו. לבסוף ויתר על מעמדו כשיצ'יבוקאי משום שעזר ללופי לברוח מאימפל דאון ומשום שניהל מלחמה נגד כוחות המארינס, וסירב להילחם נגד וואייטבירד מבחינה מצפונית. נכון לעכשיו, לא נמצא לו מחליף. כיום הוא חלק מצוות כובעי הקש, והיחיד מבין השיצ'יבוקאי שזכה להיות חלק מהצוות הזה עד כה.
  • בלאקבירד - שמו האמיתי הוא מרשל די. טיץ'. בלאקביארד אכל מפרי השטן מסוג לוגיה - פרי האופל, וכעת הוא מסוגל להפוך את גופו לאפלה (בניגוד למרבית משתמשי הלוגיה, הפרי של טיץ' ביחד עם עוד דמויות מרושעות עדיין מאפשר ליריביו לפגוע בו פיזית), לשאוב לתוכו דברים כמו חור שחור בצורה כזו שהוא מסגול למשוך אליו את האויב שלו ולנצל את כוחו הפיזי נגדו (בקרב נגד אייס, הוא משך אליו את אייס והכניס לו אגרוף לבטן, מה שגרם לאייס להקיא דם. את אותו הדבר, הוא עשה בקרב עם לופי באימפל דאון). הפרי הזה גם מאפשר לנטרל כוחות פרי שטן של יריביו כשהוא נוגע בהם. הפך לשיצ'יבוקאי אחרי שהביס את אייס (הוא הסגיר את אייס בשביל להפוך לשיצ'יבוקאי). עם זאת טיץ' ויתר על מעמדו מהר מאד מאחר שניצל את התפקיד אך ורק כדי להסתנן אל אימפל דאון ולשחרר משם את הלוחמים החזקים ביותר בכלא כדי שיצטרפו לצוותו. לאחר שצירף אותם, לבלאקבירד לא היה כל שימוש במעמדו כשיצ'יבוקאי. הפרס על ראשו בתחילה היה אפס ברי, ואילו הפרס על ראשו כיום עומד על למעלה משני מיליארד. לפי קומה מהשיצ'יבוקאי המטרה שלו היא כנופיית כובע הקש. לאחר שהרג את וואייטבירד השתמש טיץ' בכוח האפלה שלו וספג את כוחו של וואייטבירד ליצור רעידות אדמה, וכעת בתור האדם הראשון ונכון לעכשיו, גם היחיד בעל כוחות של שני פירות שטן, נחשב טיץ' לאיש החזק והמסוכן ביותר בעולם. בדומה ללופי, לטיץ' יש צוות קטן ומובחר של לוחמים אשר לכל אחד יכולות ותכונות משלו.

הבארוק וורקס

הבארוק וורקס הוא ארגון סודי שעבד קשות למפלתה של ארבאסטה. הארגון נמצא תחת פיקודו של קרוקודייל. שמות הקוד של הגברים מתבססים על מספרים (מר 1, מר 2 וכו...) ושמות הקוד של הנשים מבוססים על זמנים בלוח השנה (גברת יום ראשון, גברת חג המולד וכו...)

  • מר 0 (קרוקודייל) – שיצ'יבוקאי לשעבר. פיראט שהקים את הבארוק וורקס וניסה לכבוש את ארץ החול (אראבאסטה) ולהשיג כלי נשק עתיק כדי להשתלט על הממשלה העולמית. קרוקודייל אכל את אחד מפרות השטן מסוג לוגיה בשם 'סונה סונה נו מי' שנתן לו את הכוח לשלוט בחול. הוא הובס על ידי לופי מאחר שלופי היה האדם הראשון שגילה בעצמו שקרוקודייל לא יכול להפוך לחול כאשר הוא רטוב. הפרס על ראשו של קרוקודייל היה 81 מיליון ברי. נכלא בקומה השישית באימפל דאון ושוחרר על ידי לופי. לקח חלק במלחמת מארינפורד, אף הציל את לופי מספר פעמים וגם עיקב את הוצעתו להורג של אייס על ידי כך שחיסל את האנשים שהיו אמורים להרוג אותו.
  • גברת כל ימי ראשון (ניקו רובין) - שותפתו של קרוקודייל. ראה ערך 'ניקו רובין'
  • מר 1 (דאז בונס) – קצין ראשון בארגון 'הבארוק וורקס'. דאז בונס אכל מפרי שטן מסוג פראמיסיה בשם 'סופא סופא נו מי' המאפשר לו להפוך את גופו לחרבות מפלדה. נוצח על ידי זורו. נלקח לכלא השמור ביותר אימפל דאון ושם נכלא בקומה הרביעית. שוחרר על ידי לופי וחביריו לבריחה בסאגת אימפל דאון. לאחר מכן לקח חלק בקרבות של מלחמת וויטבירד.
  • גברת דאבל פינגר (פאולה) - שותפתו של מר 1. אכל פרי שטן מסוג פארמסיה אשר נותן לה את היכולת להפוך את כל גופה לקוצים בכל דרך שתבחר ובכך להיות חסינה מפני קוצים אחרים.
  • מר 2. בון קליי (בנת'אם) – נקרא בון-צ'אן על ידי חבריו. התיידד עם צוות כובע הקש בזמן סאגת אלאבאסטה. הובס על ידי סאנג'י בסאגת אלאבסטה. נשלח אל הכלא השמור ביותר - אימפל דאון אחרי שהציל את הצוות של לופי מהמרינס. מר 2 אכל פרי שטן הנותן לו את היכולת לשנות צורה לכל מי שנגע בו בעבר, על ידי נגיע בלחי השמאלית של עצמו. על ידי כך סייע למר 0 - קרוקודייל, בהתחזות למלך והכפשת שמו, וכך השיג קרוקודייל את מבוקשו. בזמן שלופי נכנס לאימפל דאון כדי להציל את אחיו-אייס, בון צ'אן ברח מהכלא וסייע לו בדרכים רבות, ואף הציל מספר פעמים את חייו. כשלופי ועוזריו עמדו לצאת מאימפל דאון, דלתות הענק 'שערי הצדק' נסגרו, ולכן נלכדו בפנים. מר 2 נשאר בסתר באימפל דאון כשהוא נראה כמפקד הכלא, ונתן פקודה לפתוח את השערים כשהוא נשאר מאחור, ובכך הקריב את חייו למען בריחתם. בון צ'אן הוא אוקמה והדוגמה הבולטת ביותר לכך היא שימושו באיפור.
  • מר 3 (גאלדינו) – נלחם בצוות כובעי הקש בסאגת ליטל גארדן, אך במהלך סאגת אימפל דאון נאלץ לשתף פעולה עם לופי על מנת לברוח מהכלא והתיידד עימו. מר 3 אכל פרי שטן מסוג לוגיה בשם "דורו דורו נו מי" הנותן לו את היכולת לשנות את גופו לשעווה. בסאגת מארינפורד הוא עזר ללופי להציל את אייס והצטרף לצוות של באגי הליצן.[
  • גברת שבוע מוזהב - שותפתו של מר 3. ילדה קטנה אשר מתאפיינת בהתנהגותה הרגועה והאדישה. יש לה הכוח (לא ברור אם כוח זה הגיע מפרי שטן או לא) לשלוט באנשים על ידי ציור של סמל כל שהוא בצבעים שונים.
  • מר 4 - איטי מחשבה ותגובה. למר 4 כוח פיזי על אנושי ואלת בייסבול במשקל של 4 טון . למר 4 יש חיית מחמד חצי כלב חצי תותח (תותח שאכל את פרי אינו אינו נו מי והפך לחצי כלב) אשר יורה כדורים מתפוצצים בכל עיטוש.
  • גברת חג המולד - שותפתו של מר 4. בניגוד אליו, היא מהירת מחשבה. נוטה לדבר מהר ולקצר מילים בהנחה שיבינו אלמה היא מתכוונת. אכלה פרי שטן מסוג זואן בשם "מוקו מוקו נו מי" שהופך אותה לחפרפרת ונותן לה את היכולת להתחפר באדמה, לתפוס את רגלי היריב ולרסק אותו לתוך קיר או מר 4.
  • מר 5 - אכל פרי שטן מסוג פאראמסיה הנותן לו את היכולת לפוצץ כל חלק מגופו וגם להיות חסין מפני פיצוצים אחרים.
  • גברת יום האהבה - שותפתו של מר 5. אכלה פרי שטן מסוג פאראמסיה שמאפשר לה לשלוט במשקלה לפי קילוגרמים ובכך לעף בקלות או למחוץ את היריב.

צוות המהפכנים של דרגון

מהפכנים הם חבורה של אנשים שעובדים למפלת הממשלה העולמית ולשינוי העולם.

  • מונקי די דרגון – אביו של לופי ובנו של סגן אדמירל מונקי. די גארפ. הוא הפושע הכי מבוקש בעולם. הוא מנהיג המהפכה והוא איש נורא מסתורי בעל סודות רבים מאוד. הוא עדי כדי כך מסתורי, עד שבפעם הראשונה ששמעו את שמו המלא זה היה בפוסט אניס לובי שגארפ סיפר על אביו של לופי. דראגון מאמין שיום אחד הוא ולופי יפגשו כאשר דרכיהם יצטלבו. אף על פי שהוא הפושע הכי מבוקש בעולם הוא שומר על קשר עם אבא שלו מחיל הים.
  • אמפוריו איוונקוב – מהפכן. אחד הסגנים של מונקי די דראגון. איוונקוב "כלוא" באימפל דאון ושולט על הקומה הסודית 5.5 בכלא. בסאגת אימפל דאון מרפא את לופי מהרעל של מאגלן, ולאחר ששומע שהוא הבן של דרגון מחליט לצאת איתו מהכלא על מנת להציל את אייס. אכל פרי שטן שנותן לו לשלוט על הורמונים של אנשים, ובכך יכול לשנות את המין שלהם, לעזור להם לרפא את עצמם או לתת להם אנרגיה (הזרקת הורמון אנדרנלין). מכונה "אוקאמה קווין". איוונקוב הוא שליט של אי מסוים בקו הגדול אשר בו כל דבר דומם הוא בצורת לב, וכל דבר חי הוא בצורת אישה, בין אם הוא אישה, ובין אם לא. לאחר הקרב בסבאודי, סנג'י שוגר אל אותו אי על ידי קומה. איוונקוב אימן את סנג'י במשך שנתיים.
  • אינזומה – עבד ביחד עם איוונקוב באימפל דאון בקומה הסודית 5.5. אכל מפרי השטן אשר מאפשר לו להפוך את ידיו למספריים ובכך לחתוך דברים (בעיקר את הרצפה) כמו נייר ולהחזיר אותם למצבם המוצק לאחר שסידר אותם בצורה הרצויה.
  • סאבו - סגנו של דרגון. סאבו הוא אחיהם החורג של לופי ואייס. חשבו שהוא מת לאחר שסירתו נורתה בידי אציל, אך למעשה דרגון הציל את חייו של סאבו ואימן אותו כחייל בצבא המהפכה. לאחר שאייס נהרג, סאבו אכל את פרי השטן שלו בדרסרוסה. מרבה להשתמש בצינור ששימש אותו מאז ילדותו.
  • קואלה - פעילה בצבא המהפכה וידידה קרובה של סאבו. בילדותה הייתה שפחה שהופרדה מהוריה על ידי הדרקונים השמימיים עד שפישר טייגר ושודדי השמש הצילו אותה ולקחו אותה תחת חסותם עד שנמצאו הוריה. קואלה היא בת האדם היחידה שיודעת להילחם בקראטה אנשי דג.
  • האק - איש דג שהוא חבר בצבא המהפכה.
  • מורלי - ענק אוקאמה שהוא גם מפקד צבא המהפכה המערבי. אכל פרי שטן מסוג פאראמסיה המאפשר לו לדחוף כל חומר אפשרי ולמעשה גם לצוץ מהאדמה. מורלי אינו מחבב אלימות והוא גם שונא שאנשים שנדלקים עליו.
  • בלו בטי - מפקדת צבא המהפכה המזרחי. בטי אכלה פרי שטן מסוג פאראמסיה המעודד אנשים במצבי לחץ ונותן להם מוטיבציה. נוהגת להתלבש בבגדים חושפניים ביותר.
  • לינדברג - מינק חתול שהוא מפקד צבא המהפכה הדרומי. ידוע בתור טקטיקן.
  • קאראסו - מפקד צבא המהפכה הצפוני. הוא איש שקט מאד שדומה לעורב, והוא אכל פרי שטן המאפשר לו ליצור עורבים.

הדרקונים השמימיים(טנריוביטו)

הדרקונים השמימיים הם אצילי העולם. הם צאצאים של אנשי המלוכה אשר ייסדו את מה שנהפך לממשלה העולמית. תפקידם בממשלה העולמית אינו ברור אך מסתבר כי תפקיד זה חשוב מספיק כדי שיוכלו להתנהג כרצונם. אצילי העולם נוהגים לשים את ראשם בתוך בועה כלשהי שדומה בצורתה לקסדת אסטרונאוטים, משום שהם לא רוצים לנשום את אותו האוויר שהאנשים הפשוטים נושמים. אצילי העולם רואים את צורכיהם האישיים חשובים מהצרכים של אחרים ואפילו יותר מחייהם, לא רק שאצילי העולם מרבים להרוג אנשים רק בשביל הכיף. אנשים הופכים להיות אצילי עולם אפילו אם הם נולדו להורים שהם אצילי עולם וכך הם מקבלים את כל ההטבות מבלי בעצם לעשות כלום. מתנשאים במיוחד.

המדיות השונות בזיכיון

סדרת המאנגה

סדרת המאנגה נכתבת ומאוירת על ידי אייצ'ירו אודה. הסדרה מתפרסמת מ-4 באוגוסט 1997 ועד היום בשבועון מאנגת השונן היפני "Weekly Shōnen Jump". פרקי הסדרה עובדו לאורך השנים לכרכים שונים אשר יצאו לאור על ידי המוציא לאור היפני "Shueisha", כאשר נכון ל-26 באפריל 2019 פורסמו ביפן 941 פרקים ב 92 כרכים שונים, כרך 93 צפוי לצאת ב-4 ביולי 2019.

הגרסה האנגלית של המאנגה מופקת על ידי חברת "Viz Media". נכון ליוני 2013 פורסמו 66 כרכים שונים בשפה האנגלית.

סדרת האנימה

החל משנת 1999 ועד היום משודרת ביפן סדרת האנימה של ואן פיס אשר מופקת על ידי Toei Animation ומבוססת על המאנגה של ואן פיס. העלילה של האנימה עוקבת כמעט אחד לאחד אחרי העלילה של המאנגה עליה היא מבוססת, מלבד פה ושם שינויים מינוריים, וסאגות מקוריות ("פילרים"). נכון ל-5 במאי 2019 שודרו ביפן 883 פרקים המשתרעים על 20 עונות.

בהמשך, חברת ההפקה "4Kids Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של ואן פיס בשווקים של צפון אמריקה. הגרסה האנגלית של סדרת האנימה שודרה לראשונה בארצות הברית בערוץ פוקס ב-18 בספטמבר 2004. התוכן של הגרסה האנגלית נערך באופן מקיף כאשר 143 הפרקים הראשונים בסדרה צומצמו ל-104 פרקים בגרסה האנגלית. כמו כן, מתוך הגרסה האמריקנית אשר שודרה ברשתות הטלוויזיה בארצות הברית צונזרו קטעים רבים. בשנת 2007 חברת ההפקה "Funimation Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של ואן פיס בשווקים של צפון אמריקה ללא צנזורה. ב-27 במאי 2008, יצאו לראשונה תקליטורי ה-DVD של הסדרה בגרסה האנגלית לשווקים בצפון אמריקה עם דיבוב חדש באנגלית. גירסת הדיבוב של "Funimation Entertainment" שודרה בהמשך בערוץ Cartoon Network במהלך השנים 2007 - 2008.

הסרטים

לאורך השנים יצאו לאקרנים שלוש עשר סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 ואן פיס - הסרט One Piece: The Movie מפת אוצר נשדדת על ידי השודד אל-דראגו ולופי וצוותו מנסים למנוע ממנו את מציאת האוצר. 50 דקות 4 במרץ 2000
2 הרפתקה באי בכיוון השעון Clockwork Island Adventure צוות שודדי כובעי הקש נאבקים באחים טראמפ מאי השעונים במטרה להחזיר את ספינתם. 60 דקות 3 במרץ 2001
3 הממלכה של צ'ופר באי החיות המוזרות Chopper's Kingdom on the Island of Strange Animals צוות שודדי כובעי הקש נאבקים ברוזן באטלר. 56 דקות 2 במרץ 2002
4 הרפתקת סוף הדר Dead End Adventure צוות שודדי כובעי הקש נקלעים לקשיים פיננסים ומשתתפים בתחרות שודדי ים סודית בניסיון להרוויח כסף. 95 דקות 1 במרץ 2003
5 קללת החרב הקדושה Curse of the Sacred Sword צוות שודדי כובעי הקש נאבקים בנחתים על חרב שבעת הכוכבים. 95 דקות 6 במרץ 2004
6 ברון אומאטסורי והאי הסודי Baron Omatsuri and the Secret Island צוות שודדי כובעי הקש נאבקים בברון אומטסורי. 91 דקות 5 במרץ 2005
7 החייל המכני הענק של טירת קאראקורי Giant Mecha Soldier of Karakuri Castle צוות שודדי כובעי הקש בעקבות הכתר המוזהב ובמאבק עם בנה של זקנה פלאית. 94 דקות 4 במרץ 2006
8 פרק של אלאבאסטה: נסיכת המדבר והפיראטים The Desert Princess and the Pirates: Adventure in Alabasta צוות שודדי כובעי הקש נוסעים לאי המדבר ומנסים למגר מהפכה נגד הנסיכה ויוי ולהביס את מר קרוקודייל. 90 דקות 3 במרץ 2007
9 פרק של אי החורף הנצחי Episode of Chopper Plus: Bloom in the Winter, Miracle Sakura מספר כיצד צ'ופר הצטרף לצוות כובעי הקש . 113 דקות 1 במרץ 2008
10 ואן פיס: עולם חזק One Piece: Strong World צוות שודדי כובעי הקש פוגשים בספינה מעופפת ובשודד הים שיקי. 115 דקות 12 בדצמבר 2009
11 המרדף אחר כובע הקש Straw Hat Chase לופי והצוות שלו מנסים להחזיר את כובע הקש שנלקח על ידי ציפור. זהו הסרט הראשון והיחידי באנימציה תלת ממדית 30 דקות 19 במרץ 2011
12 ואן פיס סרט: זי One Piece film Z הסרט הראשון שמתרחש בניו וורלד ומציג את זי, אדמירל לשעבר הרוצה להשמיד את המארינס ואת הפירטים. 107 דקות 15 בדצמבר 2012
13 ואן פיס סרט: זהב One Piece Film: Gold צוות כובע הקש מגיעים אל עיר השעשועים, גראן טסורו, ופוגשים את שליטה העשיר גילדו טסורו. 120 דקות 23 ביולי 2016

סרטי OVA

לאורך השנים הופקו שלושה עשרה סרטי OVA במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט באנגלית תיאור במאי אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 One Piece: Defeat The Pirate Ganzack! צוות שודדי כובע הקש נאבקים בפיראט גאנזקה והצוות שלו. גורו טאניגוצ'י 29 דקות 26 ביולי 1998
2 One Piece: Romance Dawn Story צוות שודדי כובע הקש נאבקים בפיראט גאלי והצוות שלו. קאצומי טוקורו 34 דקות 21 בספטמבר 2008
3 One Piece Film Strong World: Episode 0 פריקוול לסרט "וואן פיס: עולם חזק" המתרחש 20 שנים לפני עלילת הסדרה ומתמקד בעימות בין שיקי וגול די. רוג'ר. נאויוקי איטו 19 דקות אפריל 2010

משחקי וידאו

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו המבוססים על עלילת הסדרה. המשחקים יצאו לקונסולת משחקים וקונסולות ניידות שונות. רוב משחקי הווידאו של ואן פיס אשר נוצרו עד היום הם משחקי תפקידים או משחקי לחימה בהם השחקן משחק באחת הדמויות הראשיות בסדרה. בין המשחקים תוכלו למצוא את ואן פיס אנלימיטד קרוז הראשון והשני, ואן פיס פיראט וואריור, וואן פיס בארנינג בלאד.

תקליטורים

לאורך השנים הופקו מספר תקליטורים אשר החילו את הפסוקלים של הסדרה. עד היום יצאו לשווקים מעל 49 סינגלים. רבים מתוכם יצאו לשווקים גם על גבי תקליטורי אוסף יחד עם מוזיקת רקע מתוך סדרת האנימה, הסרטים ומשחקי הווידאו בסדרה.

שיווק

קובץ:Onepiece stamps.jpg
סדרת הבולים של ואן פיס שהונפקה על ידי שירות הדואר היפני.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

הפופולריות הרבה לה זכתה הסדרה לאורך השנים ברחבי בעולם, ובמיוחד ביפן, הובילה לצמיחתה של תעשייה משגשגת המוכרת מוצרים נלווים של הסדרה. דמויות הראשיות ודמויות המשנה של הסדרה מופיעים על גבי מוצרים רבים, כגון בגדים, כרזות, משחקי שולחן, משחקי קלפים ובובות.

כמו כן, ההצלחה הרבה לה זכתה הסדרה ביפן הובילה לכך שבמרץ 2011 שירות הדואר ביפן הנפיק סדרת בולים של ואן פיס.[1]

סאגות וארקים

  • סדרת המאנגה, ובעקבותיה האנימה, מבוססת על עונות, שכל אחת מהן חובקת כמה "סאגות", שהם סיפורים רוב הפרקים המתרחשים במקום מסוים או בנסיבות מסוימות. להלן רשימה של 9 הסאגות בסדרה עד כה ו-48 הארקים בסדרה עד כה (נכון ל-4 במאי 2019)
סאגה הארק פרקים במנגה פרקים באנימה תקציר
סאגת איסט בלו ארק רומנס דאון 1-7 1-3 הארק מספר כיצד לופי התחיל את מסעו להפוך למלך הפיראטים, ואת פגישתו עם צייד הפירטים, רורונואה זורו.
ארק אורנג' טאון 8-21 4-8 לופי וזורו מגיעים אל העיר אורנג' טאון, שם הם נאבקים בבאגי הליצן ופוגשים את הנווטת העתידה של הצוות, נאמי.
ארק כפר סירופ 22-41 9-18 בזמן חיפוש אחר ספינה משלהם, צות כובע הקש מגיע לכפר הסירופ. שם הם עוזרים לשקרן הכפר, אוסופ, להביס את קפטן קורו.
ארק באראטי 42-68 19-30 צוות כובע הקש מגיע אל המסעדה הצפה, באראטי, ונלחמים נגד הפירט דון קריג.
ארק ארלונג פארק 69-95 31-45 לאחר שנאמי גנבה את הספינה, שאר הצוות רודפים אחריה ומגיעים לעיר הולדתה הנשלטת על ידי איש הדג העריץ, ארלונג.
ארק צדדי באגי סיפור עטיפה בפרקים 35–75 46-47 לאחר שהובס על ידי צוות כובע הקש, באגי הליצן מנסה לחזור לצוותו ולהחזיר לעצמו את חלקי גופו.
ארק לוגטאון 96-100 48-53 לפני כניסתם לקו הגדול, צוות כובע הקש מגיע אל העיר לוגטאון, העיר בה נולד ומת מלך הפירטים .
ארק אי ספינת המלחמה לא מופיע 54-61 הצוות מחליט לעזור לילדה אפיס להחזיר את חברה הדרקון לביתו.
סאגת בארוק וורקס ארק הר ההיפוך 101-105 62-63 צוות כובע הקש נכנס לקו הגדול ונתקלים בכניסה בלוויתן ענק בשם לאבון.
ארק ויסקי פיק 106-114 64-67 הצוות מגיע אל האי ויסקי פיק, שם מקבלים אותם בידיים פתוחות. אך הדברים אינם כפי שהם נראים.
ארק צדדי קובי/הלמפו סיפור עטיפה בפרקים 83–119 68-69 פרק העוקב אחר קובי והלמפו לאחר שהצטרפו אל המארינס.
ארק ליטל גארדן 115-129 70-77 יחד עם ויוי, צוות כובע הקש מגיע אל האי ליטל גארדן. אי שבו עדיין קיימים דינוזאורים וזוג ענקים הנלחמים אחד בשני.
ארק אי דראם 130-154 78-91 לאחר שנאמי חלתה, מגיע הצוות אל האי דראם על מנת למצוא רופא, שם הם פוגשים את האייל המדבר, טוני טוני צ'ופר ומביסים את וואפול, המלך העריץ של האי.
ארק אלאבאסטה 155-217 92-130 הצוות מגיע סוף סוף אל ממלכת אלאבאסטה ומתחילים במאבק נגד ארגון הבארוק וורקס והשיצ'יבוקאי קרוקודייל העומד בראשו.
ארק פוסט-אלאבאסטה לא מופיע 131-135 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אלאבאסטה.
סאגת סקייפיה ארק אי העזים לא מופיע 136-138 בזמן שהם בורחים מהמארינס, הצוות מגיע אל אי המאוכלס כולו עיזים ובפיראט בשם זיני.
ארק אי רולוקה לא מופיע 139-143 צוות כובע הקש מגיע אל אי הנשלט על ידי ממשלת רולוקה הדיקטטורית.
ארק ג'איה 218-236 144-152 לאחר שראו ספינה נופלת מהשמיים, מגיעה הצוות אל האי ג'איה, שם הם שומעים את הסיפור על נולנד השקרן ועל אי הנמצא בשמיים.
ארק סקייפיה 237-302 153-195 בעזרת שימוש בזרם מים מיוחד, מגיע הצוות אל אי השמיים סקייפיה הנמצא בסכנת השמדה מידי האל אנל.
ארק G-8 לא מופיע 196-206 כאשר הם עוזבים את סקייפיה, מגיע הצוות בטעות אל בסיס המארינס G-8 .
סאגת

CP-9

ארק קרב הדייוי באק 303-321 207-219 הצוות פוגש בפירט פוקסי ומתחרים נגדו ונגד הצוות שלו בקרב הדיווי באק, שבו הצוות המנצח זוכה בחברי הצוות המתחרה.
ארק חלומות האוקיינוס לא מופיע 220-224 בזמן שהם עוגנים לילה אחד, כל צוות כובע הקש, מלבד רובין, מאבדים את זיכרונם.
ארק שובו של פוקסי לא מופיע 225-226 צוות כובע הקש פוגשים שוב בפוקסי אשר רוצה לנקום בהם על אירועי ארק הדיווי באק.
ארק ווטר 7 322-374 227-263 על מנת לתקן את ספינתם, צוות כובע הקש מגיע אל ווטר 7, עיר הבנויה על המים. הכל נראה כשורה עד שרובין נעלמת, אוסופ עוזב, וארגון מסתורי בשם CP-9 מופיע.
ארק אניס לובי 375-430 264-312 על מנת להציל את רובין, שאר הצוות מגיע אל האי אניס לובי השייך לממשלה העולמית, כאשר אנשי הCP-9 מחכים להם.
ארק פוסט-אניס לובי 431-441 313-325 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אניס לובי. מתגלים פרטים אודות משפחתו של לופי
סאגת ת'רילר בארק ארק צייד הקרח לא מופיע 326-336 לאחר שעזבו את וואטר 7, הצוות מגיע לאי חורפי ונלחמים נגד משפחת אצ'ינו ציידי הראשים.
ארק ת'רילר בארק 442-489 337-381 בהמשך מסעם, מגיע הצוות אל ספינת הת'רילר בארק השייכת לשיצ'יבוקאי גקו מוריה אשר גונב את הצללים שלהם.
ארק אי הספא לא מופיע 382-384 הצוות לוקח חופשה באי הספא, שם הם נתקלים פעם נוספת בפוקסי וצוותו ובמנהל אי הספא המרושע דוראן.
סאגת מלחמת הפסגה ארק ארכיפלג סבאודי 490-513 385-405 רגע לפני כניסתם לחלקו השני של הקו הגדול, הצוות מגיע אל ארכיפלג האיים סבאודי

יחד עם צוותי פירטים אחרים. כשהמצב לא יכול היה להיות גרוע יותר, השיצ'יבוקאי ברת'ולומיו קומה מפריד בין חברי הצוות.

ארק אמזון לילי 514-523 408-421 לאחר שהופרד מצוותו, מגיע לופי אל אמזון לילי, אי המאוכלס אך ורק בנשים אשר בראשו עומדת השיצ'יבוקאי בואה הנקוק, האישה היפה ביותר בעולם.
ארק אימפל דאון 524-548 422-425 430-456 לאחר ששמע על ההוצאה להורג המתוכננת של אייס, מגיע לופי אל אימפל דאון, הכלא השמור ביותר של המארינס, על מנת לשחררו.
ארק ליטל איסט בלו לא מופיע 426-429 ארק המוביל אל אירועי הסרט ואן פיס: עולם חזק.
ארק מארינפורד 549-580 459-489 לאחר שנכשל לשחרר את אייס מאימפל דאון, לופי מגיע אל הבסיס הראשי של המארינס, הנקרא מארינפורד, יחד עם האסירים ששחרר על מנת להציל את אייס. במקביל, צוותו של אייס, פירטי וואייטבירד, מגיע אף הוא על מנת להלחם על חייו של אייס.
ארק פוסט-מלחמה 597-581 490-516 ארק המציג את ילדותו של לופי, שגדל עם משפחת שודדי הרים יחד עם אחיו הגדול אייס וילד נוסף בשם סאבו. בנוסף, מציג את האירועים המתרחשים לאחר מלחמת המארינפורד.
סאגת אי אנשי הדג ארק החזרה לסבאודי 598-602 517-522 שנתיים לאחר שנפרדו, כל חברי צוות כובע הקש מגיעים חזרה לארכיפלג סבאודי על מנת להמשיך במסעם. ישנם אנשים המתחזים אליהם.
ארק אי אנשי הדג 603-653 523-574 הצוות מגיע אל אי אנשי הדג, הנקודה האחרונה לפני העולם החדש, שם מחכות להם הפתעות בדמות מפלצות ים ופיראטי אנשי הדג החדשים בהנהגת הודי ג'ונס. עברו של ג'ימביי מתגלה ונחשף הסיפור הטרגי אודות משחרר העבדים פישר טייגר.
סאגת דרסרוסה ארק האמביציה של זי לא מופיע 575-578 ארק המוביל אל אירועי הסרט ואן פיס סרט: זי.
ארק פאנק האזרד 699-654 579-625 לאחר שהם מקבלים קריאת מצוקה, מגיע צוות כובע הקש לאי פאנק האזרד. אי המחולק לשני חלקים, צד אחד המכוסה בלהבות וצד אחד מכוסה בקרח. שם הצוות כורת ברית עם השיצ'יבוקאי טראפלגר לאו על מנת לתפוס את המדען המטורף קאיסר קלאון, ולבסוף להפיל את היונקו קאידו. הם פוגשים בסמוראי קינמון ממלכת ואנו, בבנו מומונוסקה ובסגן האדמירל סמוקר ונלחמים בקאיסר. וורגו, חבר צוות של השיצ'יבוקאי דופלאמינגו, מופיע גם הוא.
ארק ההחזרה של קאיסר לא מופיע 626-628 בדרכם לדרסרוסה יחד עם לאו וקאיסר, איש מסתורי בשם בריד חוטף את קאיסר ומאיים על תוכנית הפיראטים להפיל את היונקו קאידו והשיצ'יבוקאי דופלאמינגו.
ארק דרסרוסה 700-801 629-746 על מנת להתחיל את תוכניתם, מגיעה הברית בין לופי ולואו לממלכת דרסרוסה הנשלטת על ידי השיצ'יבוקאי דופלאמינגו, העובד עבור היונקו קאידו. עברם של טרפאלגר לאו, של דופלמינגו ושל האי דרסרוסה כולו מתגלה. לוחמים מהעולם החדש מתאספים בדרסרוסה על מנת לזכות בתחרות הקוליסאום הנחשבת ומגלים שעליהם להלחם על חייהם בדרסרוסה, ולהדיח את דופלמינגו מכס המלכות.
סאגת היונקו ארק מכרה הכסף לא מופיע 747- 750 ארק המוביל אל אירועי הסרט ואן פיס סרט: זהב.
ארק זוו 802-822 751- 779 נפילתו של דופלמינגו בידי כובעי הקש יוצרת כאוס ושינויי בעולם. לאחר שהביסו את דופלאמינגו, הברית של לופי ולאו ממשיכה לאי זו על מנת להתאחד עם שאר חברי כובע הקש. אך כאשר הם מגיעים הם מגלים שסאנג'י נעלם ושהאי הותקף על ידי הפיראט ג'ק, אחד מסגניו של היונקו קאידו. הם פוגשים במינקס, בנינג'ה ראיזו ומגלים מה עליהם לעשות על מנת להגיע לאי האחרון, ראפטל שנמצא בסוף העולם החדש.
ארק טירון המארינס לא מופיע 780-782 אחרי שנגמר להם האוכל, צוות ההחזרה של סאנג'י פורץ לבסיס של המארינס לגנוב אוכל.
ארק אי העוגה השלמה 823-902 783-877 לופי וקבוצתו מגיעים אל הטריטוריה של היונקו ביג מאם על מנת להחזיר את סאנג'י. מתגלה עברו של סאנג'י לפני שהגיע לאיסט בלו ולבאראטי. לופי נלחם נגד הגנרלים של ביג מאם קרקר וקאטאקורי, וכורת ברית עם הסופרנובה קאפון בג'ה, על מנת להתנקש ביונקו ביג מאם.
ארק הרברי 903-908 878-889 לאחר שלופי וקבוצתו עזבו את טוטלאנד וברחו מביג מאם בדרכם אל ואנו, אנשי מלוכה מכל קצוות העולם מתכנסים יחד לישיבה הגדולה יחד עם הממשלה אשר מתקיימת אחת ל - 4 שנים. כתבה שקרית מתפרסמת אודות הדברים שקרו בטריטוריה של ביג מאם ומותירה את העולם החדש בכאוס.
ארק ארץ ואנו 909 - רץ 890-רץ כובעי הקש ופיראטי הלב יחד עם בעלי בריתם מגיעים לארץ הסמוראים בעולם החדש - ואנו, במטרה לממש את השלב הסופי בתוכניתם להפיל את השולט עליה, היונקו קאידו, שנחשב ליצור החזק ביותר בעולם. ביג מאם שרוצה לנקום בלופי על מה שעשה בטריטוריה שלה מגיעה יחד עם הצוות שלה גם היא לוואנו.

פרסים ומועמדויות

סדרת המאנגה

סדרת המאנגה של ואן פיס הייתה בין המועמדים הסופיים לפרס טזוקה שלוש פעמים ברציפות בשנים 2000–2002.[2][3][4]

בסקר שנערך בשנת 2008 על ידי החברה היפנית אוריקון (Oricon), הנוהגת בעיקר לספק סטטיסטיקה אודות תעשיית המוזיקה ביפן, מדגם של בני נוער יפנים בחרו בוואן פיס בתור סדרת המאנגה המעניינת ביותר.[5]

סדרת האנימה

שיר הפתיחה הראשון של סדרת האנימה של ואן פיס (הנקרא "We Are!") זכה בשנת 2000 בפרס אנמציית קובה בקטגוריית שיר הנושא הטוב ביותר.[6]

בפברואר 2001 דורגה הסדרה במקום ה-9 בדירוג של עשר סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[7]

בשנת 2001, קוראי מגזין האנימה היפני הפופולרי "Animage" בחרו בסדרת האנימה של ואן פיס במקום ה-5 ב"דירוג הקוראים לסדרת האנימה הבולטת ביותר של המאה ה-21".[8] ביוני 2002 בחרו קוראי המגזין "Animage" בסדרת האנימה של ואן פיס במקום ה-16 מבין סדרות האנימה החדשות הטובות ביותר של שנת 2001.[9] בשנת 2004 בחרו קוראי המגזין "Animage" שוב בסדרת האנימה של ואן פיס במקום ה-16 בקטגוריית "סדרת האנימה המועדפת".[10]

בסקר מקוון שנערך בשנת 2005 על ידי רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi נבחרה סדרת האנימה של ואן פיס במקום ה-6 בדירוג של "סדרות הטלוויזיה המונפשות הפופולריות ביותר".[11] לפני שסקר זה בוצע, פרסמה רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi דירוג נוסף אשר התבסס על סקר ארצי, ולפיו סדרת האנימה של ואן פיס דורגה במקום הראשון בקרב בני הנוער ביפן.[11] בשנת 2006, דורגה הסדרה במקום ה-1 בדירוג של 10,000 סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[12][13]

ואן פיס בישראל

הסדרה שודרה בישראל בשנת 2002 בערוץ ג'טיקס (כיום דיסני) ונחשבת לסדרה הנצפית ביותר בערוץ לאותה תקופה.

עקב החלטת ג'טיקס שלא להמשיך לדבב את הסדרה, הסדרה דובבה רק עד פרק 52. עקב החלטה זו הוריי הילדים החליטו לתבוע את הערוץ, אמנם תביעה זו נכשלה בשל סעיף המתיר לערוץ לבטל את הסדרה בצורה חופשית.

הסדרה צברה פופולריות רבה עם השנים, וביחד עם נארוטו ודרגון בול נחשבת לאחת מהאנימות המוכרות בארץ.

קבוצות מתרגמים חובבים הפיצו ועדיין מפיצים פרקים של האנימה עם כתוביות בעברית.

צוות המדבבים בגרסה העברית

בגרסה העברית השתתפו בדיבוב הדמויות:

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וואן פיס בוויקישיתוף

הערות שוליים