טינקרבל והאוצר האבוד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 32: שורה 32:
|קישור=
|קישור=
}}
}}
'''טינקרבל והאוצר האבוד''' (ב[[אנגלית]]: '''Tinker Bell and the Lost Treasure''') הוא סרט פנטזיה והרפתקאות באנימציה ממוחשבת משנת 2009 שנוצר על ידי [[אולפני דיסניטון]] והונפש על ידי [[Prana Studios]]. הסרט משמש כסרט ההנפשה הממוחשבת השני של זיכיון "[[פיות דיסני]]", לאחר הסרט "[[טינקרבל (סרט)|טינקרבל]]", והוא מספר על [[טינקר בל|טינקרבל]] אשר יוצאת צפונה מ[[ארץ לעולם לא]] יחד עם חברה טרנס בשביל למצוא דרך להחיות את עץ אבקת הפיות כפיצוי לתאונה שהיא עשתה. הסרט בוים על ידי [[קליי הול]], נכתב על ידי [[איוון ספיליוטופולוס]] והופק על ידי שון לורי.
'''טינקרבל והאוצר האבוד''' (ב[[אנגלית]]: '''Tinker Bell and the Lost Treasure''') הוא סרט פנטזיה והרפתקאות אמריקאי באנימציה ממוחשבת משנת 2009 שנוצר על ידי [[אולפני דיסניטון]] והונפש על ידי [[Prana Studios]]. הסרט משמש כסרט ההנפשה הממוחשבת השני של זיכיון "[[פיות דיסני]]", לאחר הסרט "[[טינקרבל (סרט)|טינקרבל]]", והוא מספר על [[טינקר בל|טינקרבל]] אשר יוצאת צפונה מ[[ארץ לעולם לא]] יחד עם חברה טרנס בשביל למצוא דרך להחיות את עץ אבקת הפיות כפיצוי לתאונה שהיא עשתה. הסרט בוים על ידי [[קליי הול]], נכתב על ידי [[איוון ספיליוטופולוס]] והופק על ידי שון לורי.


הסרט הופץ ברחבי העולם על ידי [[Walt Disney Studios Home Entertainment]] ודובב לשפות שונות. הסרט הופץ לראשונה ב[[ארצות הברית]] ב-[[DVD]] וב-[[Blu-ray]] ב-[[27 באוקטובר]] [[2009]]. ב[[ישראל]] הסרט הופץ לראשונה בדיבוב לעברית ב-[[DVD]] בשנת [[2009]] על ידי חברת "[[פורום פילים]]". אורך הסרט הוא כ-82 דקות, ושפת המקור שלו היא אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית, צרפתית ואיטלקית).
הסרט הופץ ברחבי העולם על ידי [[Walt Disney Studios Home Entertainment]] ודובב לשפות שונות. הסרט הופץ לראשונה ב[[ארצות הברית]] ב-[[DVD]] וב-[[Blu-ray]] ב-[[27 באוקטובר]] [[2009]]. ב[[ישראל]] הסרט הופץ לראשונה בדיבוב לעברית ב-[[DVD]] בשנת [[2009]] על ידי חברת "[[פורום פילים]]". אורך הסרט הוא כ-82 דקות, ושפת המקור שלו היא אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית, צרפתית ואיטלקית).

גרסה מ־22:35, 26 באוגוסט 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

טינקרבל והאוצר האבוד
Tinker Bell and the Lost Treasure
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי קליי הול
הופק בידי שון לורי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט איוון ספיליוטופולוס
עריכה ג'רמי מילטון
מדבבים ראו כאן
מדבבים בעברית ראו כאן
מוזיקה ג'ואל מנילי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני דיסניטון, סרטי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, Electronic Arts, דיסני+, נטפליקס, Walt Disney Studios Home Entertainment, אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 באוקטובר 2009
ישראלישראל 2009
משך הקרנה 82 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית, צרפתית ואיטלקית)
סוגה סרט בהנפשה ממוחשבת, סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות
תקציב 30-35 מיליון דולר
הכנסות 8,582,265 דולר
סרט קודם טינקרבל
סרט הבא טינקרבל והסוד הקסום
www.disneyfairies.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טינקרבל והאוצר האבודאנגלית: Tinker Bell and the Lost Treasure) הוא סרט פנטזיה והרפתקאות אמריקאי באנימציה ממוחשבת משנת 2009 שנוצר על ידי אולפני דיסניטון והונפש על ידי Prana Studios. הסרט משמש כסרט ההנפשה הממוחשבת השני של זיכיון "פיות דיסני", לאחר הסרט "טינקרבל", והוא מספר על טינקרבל אשר יוצאת צפונה מארץ לעולם לא יחד עם חברה טרנס בשביל למצוא דרך להחיות את עץ אבקת הפיות כפיצוי לתאונה שהיא עשתה. הסרט בוים על ידי קליי הול, נכתב על ידי איוון ספיליוטופולוס והופק על ידי שון לורי.

הסרט הופץ ברחבי העולם על ידי Walt Disney Studios Home Entertainment ודובב לשפות שונות. הסרט הופץ לראשונה בארצות הברית ב-DVD וב-Blu-ray ב-27 באוקטובר 2009. בישראל הסרט הופץ לראשונה בדיבוב לעברית ב-DVD בשנת 2009 על ידי חברת "פורום פילים". אורך הסרט הוא כ-82 דקות, ושפת המקור שלו היא אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית, צרפתית ואיטלקית).

בשנת 2010 יצא לסרט סרט המשך בשם "טינקרבל והסוד הקסום".

תקציר העלילה

הסרט מספר על טינקרבל אשר קיבלה לידה את פיקסי העץ, חומר שרביט הקסם המיוחד הנותן כוח לפיות הטובות לקסום את קסמיהן בעונת הסתיו תחת הירח המלא. טינקרבל עשתה בו שימוש לא נכון וגרמה לעולם הפיות להיכנס לסכנה. עקב המעשה, טינקרבל החליטה לתקן את מה שהיא עשתה ויצאה למסע ארוך ומסוכן החוצה את הים ומגיע למרחקים בעזרת חבריה טרנס ובלייז הגחלילית. במהלך המסע הם גילו אוצר אבוד ויקר.

הדמויות והמדבבים

במאית הדיבוב של הסרט בעברית הייתה אפרת ענבל ומפיקת הדיבוב הייתה שירי רוזנברג.

שם הדמות המדבב/ת באנגלית המדבב/ת בעברית
טינקרבל מאי ויטמן מירב פלדמן
טרנס ג'סי מקרטני לירון לב
המלכה קלריון אנג'ליקה יוסטון יעל עמית
הפייה מרי ג'יין הורוקס שרית וינו אלעד
סילברמיסט לוסי לו לורן סביר
אירידסה רייבן סימון עדי קוזלובסקי
רוזטה קריסטין צ'נוות' סיון שביט
פוון אנג'לה ברטיס מיכל רשף
בובל רוב פאולסן מולי שולמן
קלנק ג'ף בנט שמחה ברבירו
שר הסתיו שמחה ברבירו
ויולה גריי דליסל הדר שחף-מעיין
ליריה גריי דליסל דקלה הדר
פיה צרפתיה אליסון רוט דקלה הדר
טרול קטן ג'ף בנט גלעד קלטר
סטון רוג'ר סמית' גלעד קלטר
טרול גדול רוב פאולסן נבו קמחי
הפיה גארי ג'ף בנט אמנון וולף
ינשוף רוב פאולסן יורם יוספסברג
מספרת גריי דליסל יעל פרימר

הפקה

מכיוון שהסרט מתרחש במזג האוויר הקריר ביותר של הסתיו, עיצוב התלבושות של טינקרבל נראה מציאותי יותר. מעצבי הדמות הוסיפו לתלבושת שלה חולצה עם שרוול ארוך, צעיף ומגפיים. הבמאי של הסרט, קליי הול, אמר "בסרטים הקודמים ["פיטר פן", "פיטר פן 2" ו"טינקרבל"] היא לבשה את השמלה הירוקה, הקטנה והמוכרת שלה. עם זאת, מפני שזה סרט הרפתקאות, השמלה פשוט לא תעבוד".

מדיה

פסקול הסרט

לסרט יצא פסקול מוזיקלי בעל שלושה עשר שירים ב-22 בדצמבר 2009. הפסקול מכיל את השיר "Fly to Your Heart" מהסרט "טינקרבל" ואת שיר הנושא של הסרט "Gift of a Friend" אותו שרה דמי לובאטו. מנהלי המוזיקה בעברית היו שרון כהן ועדי כהן, ומבצעת השירים הייתה שרון עזריה עם קולות מקהלה שכללו את הדר שחף-מעיין, מיכל רשף, עדי רז, מיכאל עינב, בבת מרום ואפרת כרמוש.

משחק וידאו

לסרט יצא משחק וידאו בשם "Disney Fairies: Tinker Bell and the Lost Treasure".

ספרים

ספר המספר את עלילת הסרט הופץ בישראל על ידי "ידיעות ספרים".

ספר ילדים דיגיטלי אינטראקטיבי בעל 32 עמודים יצא על ידי "דיסני ספרים דיגיטליים" בספטמבר 2009.

קישורים חיצוניים