הבטחת איכות תוכנה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 2588147 של 88.152.249.155 (שיחה)
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט: תיקון קצרמר
שורה 11: שורה 11:
במסגרת [[מדעי המחשב]] נחקר התחום של [[אימות תוכנה]], שנועד לאפשר [[הוכחה|הוכחת]] נכונותה של תוכנה.
במסגרת [[מדעי המחשב]] נחקר התחום של [[אימות תוכנה]], שנועד לאפשר [[הוכחה|הוכחת]] נכונותה של תוכנה.


{{קצרמר מחשבים}}
{{קצרמר|מחשבים}}
{{נ}}
{{נ}}
[[קטגוריה:תכנות]]
[[קטגוריה:תכנות]]

גרסה מ־00:14, 11 בפברואר 2007


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

תבנית:ניווט בהנדסת תוכנה הבטחת איכות תוכנה הינו מקצוע שהעוסקים בו אמונים על מכלול הפעולות הנדרשות להבטיח את איכותה של תוכנת מחשב, או יישום כל שהוא, בטרם ישווקו לקהל הרחב, או שיעשה בהם שימוש זה או אחר. תחום זה, שנהוג לראות אותו כחלק מתחום הבטחת איכות והנדסת תוכנה, הלך והפך חשוב ברבות השנים. בעבר קרו מקרים של מוות כתוצאה מתוכנות שלא עברו בדיקה קפדנית: מטוסים שהתרסקו ומכשור רפואי שגרם נזק. ואם פעם לא היה נהוג להשקיע כספים בהעסקת מהנדסי בדיקות תוכנה, ובודקי תכונה מיומנים, הרי שכיום חברות משקיעות משאבים רבים כדי לוודא שהמוצר שהן מוציאת לשוק בטוח לשימוש ואין בו באגים רציניים.

השלב הראשון בהבטחת איכות תוכנה הוא היכרות עם המערכת הנדרשת לבדיקה. השלב השני הוא כתיבת תסריטי בדיקה שמטרתם לבחון את כשירותם של המודלים השונים של התוכנה במצבים שונים. לעיתים מתלווה לבדיקה הידנית או מחליפה אותה בדיקה באמצעות כלי בדיקה אוטומטיים, שהמוכרים שבהם הם Winrunner ו- Testdirector. בבדיקה מסוג זה נכתב תסריט המורץ באופן אוטמטי על ידי התוכנה במצבים שונים. בין סוגי כלי הבדיקה הקיימים ניתן לציין כלי בדיקה שמטרתם לבדוק עומסים על אתרי אינטרנט. כלים אלו מדמים כניסה של משתמשים לאתר כדי לבחון את מהירויות הגלישה בעומסים שונים.


למרות שחברות המכבדות את עצמן מעסיקות מהנדסי בדיקות תוכנה, ובודקי תוכנה, במרבית התוכנות היוצאות לשוק ימצאו באגים. דבר זה נובע מצרכי השוק באשר להוציא תוכנה מדובגת היא משימה שיכולה לארוך זמן רב מאוד. המטרה של בדיקות תוכנה היא למצוא כמה שיותר באגים ובעיקר לאתר את הרציניים שבהם.


במסגרת מדעי המחשב נחקר התחום של אימות תוכנה, שנועד לאפשר הוכחת נכונותה של תוכנה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:נ