יום הנראות הביסקסואלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Bis at NEM.jpg|ממוזער|נראות ביסקסואלית בצעדת השוויון הלאומית 2009 בארה"ב]]
[[קובץ:Bis at NEM.jpg|ממוזער|נראות ביסקסואלית בצעדת השוויון הלאומית 2009 בארה"ב]]
'''יום הנראות הביסקסואלי''', '''יום החגיגה הביסקסואלית''' או '''יום הגאווה הביסקסואלית''' מצויין ב-23 בספטמבר. הוא הוכרז במטרה לקדם הכרה בקהילה הביסקסואלית, בהיסטוריה ביסקסואלית, ובתרבות ביסקסואלית.
'''יום הנראות הביסקסואלי''', '''יום החגיגה הביסקסואלית''' או '''יום הגאווה הביסקסואלית''' מצויין ב-23 בספטמבר. הוא הוכרז במטרה לקדם הכרה בקהילה ה[[ביסקסואל|ביסקסואלית]], בהיסטוריה ביסקסואלית, ובתרבות ביסקסואלית.


הרעיון לקדם יום גאווה ייחודי לקהילה הביסקסואלית נולד בכינוס הארגון הביסקסואלי הוותיק בארצות הברית הקרוי כיום 'BiNet USA' אך נוסד תחת השם 'הרשת הביסקסואלית הרב-תרבותית של צפון אמריקה' (NAMBN). בועידה הראשונה של הארגון שנערכה בסן פרנסיסקו ב-1990 השתתפו למעלה מ-450 אנשים מ-20 מדינות בארה"ב ומ-5 ארצות נוספות. בברכה ששלח ראש העיר לרגל הכינוס הכריז כי ב-23 ביוני אותה שנה יקיים יום גאווה ביסקסואלי עירוני.
הרעיון לקדם יום גאווה ייחודי לקהילה הביסקסואלית נולד בכינוס הארגון הביסקסואלי הוותיק בארצות הברית הקרוי כיום 'BiNet USA' אך נוסד תחת השם 'הרשת הביסקסואלית הרב-תרבותית של צפון אמריקה' (NAMBN). בועידה הראשונה של הארגון שנערכה ב[[סן פרנסיסקו]] ב-1990 השתתפו למעלה מ-450 אנשים מ-20 מדינות בארה"ב ומ-5 ארצות נוספות. בברכה ששלח ראש העיר לרגל הכינוס הכריז כי ב-[[23 ביוני]] אותה שנה יקיים יום גאווה ביסקסואלי עירוני.


בשנת 1999 צויין היום לראשונה באופן רישמי בכנס האגודה ההומו-לסבית העולמית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. מי שקידם את הרעיון היו שלושה פעילי זכויות בי-סקסואלים: וונדי קארי ממיין, מיכאל פייג' מפלורידה וגיגי רייבן ווילבור מטקסס. כך הסביר ווילבור: "מאז מרד סטונוול, הקהילה ההומו-לסבית גדלה בעוצמה ובניראות. גם הקהילה הביסקסואלית התחזקה, אך במובנים רבים אנו עדיין בלתי נראים. גם אני מותנה על ידי החברה לתייג זוג שהולך יד ביד באופן אוטומטי כסטרייט או הומו, בהתאם למגדר המוערך של כל אחד". הרעיון בקיום יום גאווה ייחודי, בנפרד מהאירועים הלהט"ביים הכלליים, בא בתגובה ל[[מחיקה ביסקסואלית]] הנפוצה לא רק בחברה הכללית אלא לעיתים גם במרחבים להט"ביים. קארי, הסבירה כי התאריך ליום זה נבחר במידה מסויימת של אקראיות: "ישבנו באחד הכנסים הדו שנתיים והוצאנו קיטור. אני חושבת שהיה זה גיגי שאמר שצריך לערוך מסיבה. כולנו אהבנו את פרדי מרקורי, הביסקסואל הענק. יום ההולדת שלו היה בספטמבר, אז למה לא ספטמבר? רצינו יום שנופל על סוף השבוע כדי להבטיח שרוב האנשים יוכלו לעשות משהו. יום הולדתו של גיגי היה ב-23 בספטמבר, וזה נפל בסוף השבוע. אז, פוף! היה לנו יום!". כאמור, ועידת הארגון ההומו-לסבי העולמי נפלה על תאריך זה בשנה הראשונה בה צויין.
בשנת 1999 צויין היום לראשונה באופן רישמי בכנס האגודה ההומו-לסבית העולמית ב[[יוהנסבורג]] שב[[דרום אפריקה]]. מי שקידם את הרעיון היו שלושה פעילי זכויות בי-סקסואלים: וונדי קארי ממיין, מיכאל פייג' מפלורידה וגיגי רייבן ווילבור מטקסס. כך הסביר ווילבור: "מאז [[מהומות סטונוול|מרד סטונוול]], הקהילה ההומו-לסבית גדלה בעוצמה ובניראות. גם הקהילה הביסקסואלית התחזקה, אך במובנים רבים אנו עדיין בלתי נראים. גם אני מותנה על ידי החברה לתייג זוג שהולך יד ביד באופן אוטומטי כסטרייט או הומו, בהתאם למגדר המוערך של כל אחד". הרעיון בקיום יום גאווה ייחודי, בנפרד מהאירועים ה[[להט"ב|להט"ביים]] הכלליים, בא בתגובה ל[[מחיקה ביסקסואלית]] הנפוצה לא רק בחברה הכללית אלא לעיתים גם במרחבים להט"ביים. קארי, הסבירה כי התאריך ליום זה נבחר במידה מסויימת של אקראיות: "ישבנו באחד הכנסים הדו שנתיים והוצאנו קיטור. אני חושבת שהיה זה גיגי שאמר שצריך לערוך מסיבה. כולנו אהבנו את [[פרדי מרקורי]], הביסקסואל הענק. יום ההולדת שלו היה בספטמבר, אז למה לא ספטמבר? רצינו יום שנופל על סוף השבוע כדי להבטיח שרוב האנשים יוכלו לעשות משהו. יום הולדתו של גיגי היה ב-23 בספטמבר, וזה נפל בסוף השבוע. אז, פוף! היה לנו יום!". כאמור, ועידת הארגון ההומו-לסבי העולמי נפלה על תאריך זה בשנה הראשונה בה צויין.


בתחילה צבר היום תאוצה רק באיזורים עם נוכחות ביסקסואלית משמעותית, אולם כיום הוא מצויין ברחבי ארה"ב, בקנדה, באוסטרליה, גרמניה, יפן, ניו-זילנד, שבדיה, בריטניה וישראל {{הערה|{{דבר ראשון|ניצן צבי כהן|מחר בבוקר ייערך בת"א מצעד הגאווה לציון יום הנראות הביסקסואלי|34483|22 בספטמבר 2016}}}}. בשנת 2012 הכירזה מועצת העיר ברקלי בקליפורניה על ה-23 בפברואר כיום המצויין באופן רישמי בעיר. ב-2013 נערך ב-23 בפברואר מפגש סגור בין נציגי ממשל לכ-30 פעילים ביסקסואליים במטרה לדון בסוגיות הרלוונטיות לקהילה זו. באותה שנה התייחס גם השר לענייני נשים ושוויון בבריטניה, ג'ו סווינסון, ליום הנראות ואמר: "אני מברך את יום הנראות הביסקסואלי המסייע להעלות מודעות לסוגיות הניצבות בפני אנשים ביסקסואלים, ומציע אפשרות לחגוג את הגיוון ולהתמקד ב-ב' שבלהט"ב".
בתחילה צבר היום תאוצה רק באיזורים עם נוכחות ביסקסואלית משמעותית, אולם כיום הוא מצויין ברחבי [[ארה"ב]], [[קנדה]], [[אוסטרליה]], [[גרמניה]], [[יפן]], [[ניו-זילנד]], [[שבדיה]], [[בריטניה]] ו[[ישראל]] {{הערה|{{דבר ראשון|ניצן צבי כהן|מחר בבוקר ייערך בת"א מצעד הגאווה לציון יום הנראות הביסקסואלי|34483|22 בספטמבר 2016}}}}. בשנת 2012 הכירזה מועצת העיר [[ברקלי]] ב[[קליפורניה]] על ה-23 בפברואר כיום המצויין באופן רישמי בעיר. ב-2013 נערך ב-23 בפברואר מפגש סגור בין נציגי ממשל לכ-30 פעילים ביסקסואליים במטרה לדון בסוגיות הרלוונטיות לקהילה זו. באותה שנה התייחס גם השר לענייני נשים ושוויון בבריטניה, ג'ו סווינסון, ליום הנראות ואמר: "אני מברך את יום הנראות הביסקסואלי המסייע להעלות מודעות לסוגיות הניצבות בפני אנשים ביסקסואלים, ומציע אפשרות לחגוג את הגיוון ולהתמקד ב-ב' שבלהט"ב".


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־17:01, 23 בספטמבר 2019

נראות ביסקסואלית בצעדת השוויון הלאומית 2009 בארה"ב

יום הנראות הביסקסואלי, יום החגיגה הביסקסואלית או יום הגאווה הביסקסואלית מצויין ב-23 בספטמבר. הוא הוכרז במטרה לקדם הכרה בקהילה הביסקסואלית, בהיסטוריה ביסקסואלית, ובתרבות ביסקסואלית.

הרעיון לקדם יום גאווה ייחודי לקהילה הביסקסואלית נולד בכינוס הארגון הביסקסואלי הוותיק בארצות הברית הקרוי כיום 'BiNet USA' אך נוסד תחת השם 'הרשת הביסקסואלית הרב-תרבותית של צפון אמריקה' (NAMBN). בועידה הראשונה של הארגון שנערכה בסן פרנסיסקו ב-1990 השתתפו למעלה מ-450 אנשים מ-20 מדינות בארה"ב ומ-5 ארצות נוספות. בברכה ששלח ראש העיר לרגל הכינוס הכריז כי ב-23 ביוני אותה שנה יקיים יום גאווה ביסקסואלי עירוני.

בשנת 1999 צויין היום לראשונה באופן רישמי בכנס האגודה ההומו-לסבית העולמית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. מי שקידם את הרעיון היו שלושה פעילי זכויות בי-סקסואלים: וונדי קארי ממיין, מיכאל פייג' מפלורידה וגיגי רייבן ווילבור מטקסס. כך הסביר ווילבור: "מאז מרד סטונוול, הקהילה ההומו-לסבית גדלה בעוצמה ובניראות. גם הקהילה הביסקסואלית התחזקה, אך במובנים רבים אנו עדיין בלתי נראים. גם אני מותנה על ידי החברה לתייג זוג שהולך יד ביד באופן אוטומטי כסטרייט או הומו, בהתאם למגדר המוערך של כל אחד". הרעיון בקיום יום גאווה ייחודי, בנפרד מהאירועים הלהט"ביים הכלליים, בא בתגובה למחיקה ביסקסואלית הנפוצה לא רק בחברה הכללית אלא לעיתים גם במרחבים להט"ביים. קארי, הסבירה כי התאריך ליום זה נבחר במידה מסויימת של אקראיות: "ישבנו באחד הכנסים הדו שנתיים והוצאנו קיטור. אני חושבת שהיה זה גיגי שאמר שצריך לערוך מסיבה. כולנו אהבנו את פרדי מרקורי, הביסקסואל הענק. יום ההולדת שלו היה בספטמבר, אז למה לא ספטמבר? רצינו יום שנופל על סוף השבוע כדי להבטיח שרוב האנשים יוכלו לעשות משהו. יום הולדתו של גיגי היה ב-23 בספטמבר, וזה נפל בסוף השבוע. אז, פוף! היה לנו יום!". כאמור, ועידת הארגון ההומו-לסבי העולמי נפלה על תאריך זה בשנה הראשונה בה צויין.

בתחילה צבר היום תאוצה רק באיזורים עם נוכחות ביסקסואלית משמעותית, אולם כיום הוא מצויין ברחבי ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, יפן, ניו-זילנד, שבדיה, בריטניה וישראל [1]. בשנת 2012 הכירזה מועצת העיר ברקלי בקליפורניה על ה-23 בפברואר כיום המצויין באופן רישמי בעיר. ב-2013 נערך ב-23 בפברואר מפגש סגור בין נציגי ממשל לכ-30 פעילים ביסקסואליים במטרה לדון בסוגיות הרלוונטיות לקהילה זו. באותה שנה התייחס גם השר לענייני נשים ושוויון בבריטניה, ג'ו סווינסון, ליום הנראות ואמר: "אני מברך את יום הנראות הביסקסואלי המסייע להעלות מודעות לסוגיות הניצבות בפני אנשים ביסקסואלים, ומציע אפשרות לחגוג את הגיוון ולהתמקד ב-ב' שבלהט"ב".

קישורים חיצוניים

ראו גם

הערות שוליים