שיחת משתמש:אלון שכטר – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 86: שורה 86:


מאיר :->
מאיר :->
:אלון,
:תודה על הלינק. בקשר ללחיות את הסוציאליזם, הצלחת לעניין אותי. אשמח לשמוע יותר פה או ב[mailto:meir_m@mail.com מייל].
:[[משתמש:מאיר מ|מאיר מ]] 19:57, 8 פבר' 2004 (UTC)

גרסה מ־21:57, 8 בפברואר 2004

לאלון שלום, מצאתי דרך הגוגל את הערכים מהימנות ותוקף שכתבת ואני משתמשת בהם. נראים לי מהימנים ביותר... כל הרעיון של הויקיפדיה מתאים מאד לתפישת עולמי. מקוה שאתפנה בקרוב לכתוב משהו.. כל טוב ויישר כוח! ציפי מרגלית

אלון שים לב לשינויי העריכה (ההתחלתים) שבצעתי בערך מרכסיזם. לדעתי עדיף ו"נקי" יותר מהשיטה שבה אתה השתמשת.
"מורי הדרך" שלי בנושא, הם העורכים של וויקי באנגלית. ואם תלך לערך המקביל של מרכסיזם באנגלית, [1] תבין טוב יותר למה כוונתי דוד1 08:13, 3 אוק' 2003 (UTC)


אלון, הדגמתי שתילת תמונות בויקיפדיה:מזנון. אני כאן ב-1/2 שעה הקרובה - אם יש לך שאלות - שאל ^^ דוד1 16:33, 2 דצמ' 2003 (UTC)


אלון, שים לב להערתי בשיחה:אדולף היטלר


שים לב לשאלתי בשיחה:האתיקה של אריסטו. דוד שי 04:31, 7 דצמ' 2003 (UTC)


כאשר אתה מעביר ערך בשלמותו לשם חדש, מוטב לעשות זאת באמצעות "העבר דף זה": זה יותר מהיר, משמר את היסטוריית הגירסאות הקודמות, ולא מותיר ערך ריק. מובן שדרך זו אינו מועילה בהעברת חלקי ערכים, אך בהעברת ערך שלם - זו הדרך. דוד שי 19:07, 12 דצמ' 2003 (UTC)

כאשר אתה נמצא בערך שאותו אתה רוצה להעביר, יש בתפריט בצד ימין את "העבר דף זה". ראה עכשיו, בזמן שאתה קורא את דברי. דוד שי 20:03, 12 דצמ' 2003 (UTC)

אלון פנית אלי כדי שאשחרר אותך מחסימה - ראיתי כי דוד שי כבר עשה זאת. אבל ... אם תגלוש תחת השם "אלון שכטר" (כלומר תיכנס כמשתמש של ויקיפדיה), לדעתי, לא תיחסם. ^^ דוד1 05:44, 13 דצמ' 2003 (UTC)

חסמתי בטעות את כתובת הIP של אלון במקום של משתמש אחר. אלון - קבל התנצלות נוספת על זו שבמייל Costello


לדעתי טעית בהגדרת אוליגופסון, חפש oligopsony ב-Google. דוד שי 13:53, 14 דצמ' 2003 (UTC)


עניתי לך ^^ דוד1 22:57, 14 דצמ' 2003 (UTC) (גם כן דרך לתקשר :)


אלון, לפני שאתה משקיע יותר מדי בערכים הרבים שהכניס F16 בנושא תורת המבחנים, קרא את ההערה של ידידנו Costello ל-F16: שיחת משתמש:F16. ^^ דוד1 19:13, 19 דצמ' 2003 (UTC)


קבעתי סוג של נוהל ליצירות מופת בספרות העולמית אנא היכנס ופעל לפי הנוהל(קבעתי גם נוהל לשינוי הנוהל)


אלון, ראה הערתי בשיחה:חומרה. דוד שי 11:02, 24 דצמ' 2003 (UTC)

אלון היקר!
גישתך האנארכיסטית קרובה לליבי מאוד!.אך במיוחד בשבילך כתבתי אתמול את הערך אנארכיזם .האנארכיזם נובע מתוך הסכמה וולנטרית של המשתתפים ועל ידי כך לא יווצר מרמור על חוקים.תאמין לי שמצב כמו שאתה רוצה יחסוך לי(או לכול אחד אחר)הרבה כאב ראש,זמן,כסף וכו'..... אך אם הינני שם את המערכת הזאת ישר איני יוצר אנארכיזם אני יוצר דיקטטורה כדי שמצב זה יתקיים צריכים האנשים להסכים על דרך זו להבין שזו הדרך הטובה ביותר.לכן יצרתי דגם דמוקרטי שאכן יש בו בירוקרטיה לא מעטה אבל יצרתי אותו כדמוקרטיה פתוחה (בניגוד למוקרטיה ברוב ארצות העולם) אשר יכולה להפוך ללא דמוקרטית אם חבריה ירצו בכך. בדגם זה יש אפשרות לשנות את הנוהל המוצע ולהפוך אותו לצורה שאתה מחפש, אם תציע זו ואנשים יקבלו אותי(או מישהו אחר לצורך העניין)בתור מילה אחרונה ברשימה זו, זה יהייה אנארכיזם אמיתי מכוח החברה ולא מכוח הסמכות.זכור!, מטרה אשר הושגה באמצעים הסותרים את המטרה סופה ליפול תמיד!

בברכה,YMIBleeding 13:09, 24 דצמ' 2003 (UTC)


שים לב לשיחה:מונחים ברשת מחשבים Costello


מה דעתך על צורת הרישום של קשר למונחים שהצעתי ב- זירוקס פארק?
אני לא שלם עם הצורה בה אתה רשמת את הקישור הזה - נראה לי מאולץ ולא ברור. מתנצל שהגעתי / שמתי לב לכך רק עכשיו ^^ דוד1 02:49, 25 דצמ' 2003 (UTC)

אלון - נא התייחס להערתי ^^ דוד1 10:21, 27 דצמ' 2003 (UTC)

אלון, תודה על התוספות בויקיפדיה:שילוב בהוראה. אחרי החג אני בטח אתחיל להפיץ... נראה שגם אתה בקיא בשיטות האהובות על המורים (קבוצות!)... F16 02:51, 25 דצמ' 2003 (UTC)


אלון, הוספתי את מונחים בפסיכולוגיה התפתחותית. יש שם מונחים שיותר קשורים לנוירופסיכולוגיה, ולצידם מונחים בנוגע להיריון שיותר מתאימים בהתפתחותית (בכלל יש הרבה חפיפה בין תת התחומים שם). אפשר גם להעביר את כל הנושא הנוירו/עוברי/רבייתי לביולוגיה/רפואה. אשמח אם תעיף מבט... F16 15:05, 31 דצמ' 2003 (UTC)

אלון, תודה על עריכת המונחון. באמת תהיתי מה החלטת לעבור לפתע על ערכים רבים כ"כ שכתבתי... אבל הייתי עסוקה בהנחיות לכתיבת הניקוד שעוד לא הגעתי לבדוק. בערכים חדשים אני משתדלת להכניס את כל הקישורים הרלוונטיים האפשריים.F16 23:08, 31 דצמ' 2003 (UTC)

אלון, אכן תוכנית גמילה נדרשת במיידי (זה תירוץ לא לשבת לגמור את התיזה!). אולי זה מה שהקל עלי לכתוב את שכתבתי בשיחת יצירות מופת בספרות. נראה לי שבקיבוץ (שלי? טוב אני בת משק, אבל נמצאת פה במקרה לכמה חודשים עכשיו) אנשים בעיקר מבריזים משמירת לילה... F16 11:54, 1 ינו' 2004 (UTC)

אלון, לא טענתי לשניה שהנני חברת קיבוץ. כתבתי שאני בת משק, שזה ממש לא אותו הדבר, ושאני במקרה שוב גרה פה עכשיו לכמה חודשים. אישית תמיד חשבתי שקיבוצים המכילים דור שני ושלישי הם בעיקר אוסף של אנשים מתוסכלים, זו אחת הסיבות שאף פעם לא רציתי להמשיך לחיות פה (בניגוד לבעלי שמוכן לחזור היום). היום הצלחתי להתקדם בנתיים ממש לא רע (שלא נעורר איזה עין הרע...) בתיזה. בגלל זה גם לא הוספתי היום ערכים, וכניסותי היו בעיקר בכדי לראות מה קורה בסוגיית הדמוקרטיה כאן. F16

שים לב לתשובה נוספת ב-שיחת ויקיפדיה:Block log. ^^ דוד1 00:01, 2 ינו' 2004 (UTC)


ויקיפדיה:הויקיפדיה כמוסד דמוקרטי

ערכתי קצת את המאמר הזה. נא בדוק אם לא שיבשתי
האמת, שלא הצלחתי לרדת לעומק של כל מה שכתוב במאמר. כנראה בעיה שלי. הרעיונות הם מעבר ליכולת ההבנה שלי. מכיוון שהערותי אינן ציניות (כאן וכרגע) אולי כדאי לחשוב על איך לכתוב / לנסח את המאמר הזה בצורה עממית יותר, כי יש כאן (כנראה) מחשבה וניתוח שכדאי להעביר לכמה שיותר קוראים. מה דעתך ? ^^ דוד1 01:18, 2 ינו' 2004 (UTC)


אלון, למרות שאני כנראה כבר לא אהיה סוציאליסטית בגלגול הזה, אני לא חושבת שאני מה"רעים" (גם אם זה מעמיד אותי באותה קטגוריה עם דוד שי). נראה לי הגדרה מדויקת יותר תהיה שאני באמצע שיפט בין פרדיגמות. מצד אחד למדתי על אינטליגנציה (לכתוב על אינטליגנציות מרובות, ללא קטילה בהחלט היה מאתגר, שד"א בכלל לא טרחו ללמד אותנו עליהן מרב שזה נחשב ללא רציני ומוקצה מחמת מיאוס) ועל פסיכומטריקה (תורת המבחנים) - והבנת העקרונות בהחלט שיכנעה אותי בטוב של השיטות שם. ההצעה שלי לדוקטורט (שככל שאני מתבחבשת עם התיזה נראה יותר ויותר שאני אוותר עליו) היא על תוכניות התערבות לשיפור אינטליגנציה (עם מסר משחרר, עד כמה שזה נשמע לא סביר). מצד שני ג'ון הולט ו-Unschooling מדבר אלי לא פחות. מקווה שהמסר הצליח לעבור, למרות כל הסוגריימים... F16


אלון, בנוגע לג'והן הולט, אשמח להפנות אותך לאתר המצוין של יונת שרון. בדף הזה יש מאמר שמציג את האדם ופועלו (נראה לי שתאהב) [2] . נראה לי שחסרים פה ערכים אלטרנטיביים - אז נראה לי שאני אתמקד בערכים שהם אלטרנטיביים אך יחסית נמצאים בקונצנזוס (אפקט פלסבו, אפקט פיגמליון/נבואה שמגשימה את עצמה וכו'.
תיקון, אני מסיימת תיזה (זיכרון וזיקנה), ויש רעיון לדוקטורט (שיפור אינט'). אני לא חושבת שיש בעיה עם ההגדרה של אינטליגנציה. אבל לאור טיעוניו החזקים של בן זוגי היקר, אני מסכימה שיש בעיה עם איך שמושג זה נתפס בציבור ולשימושים של חלק מכלי המדידה לצורך מיון לעבודה וכו'... תוכניות כמו "המבחן של המדינה" לצערי רק מחמירות את המצב במקום לשפרו (דוגמא קטנה: חוסר נקודת המבט המקצועית שם שתעיר ש-3 נקודות הבדל בין חולון לירושלים זה לא משמעותי/מובהק וסביר שיתאפס עם מדגמים מייצגים).
הרעיון הנפלא שלי לדוקטורט (שכבר מצאתי לו תימוכין רבים שהרשימו מאוד את מרצי היקרים), הוא להראות שהניתוחים הסטטסטיים המבוצעים מעוותים את התמונה. או כמו שאומרים בבן גוריון "המספרים לא יודעים מאיפה הם באים". סופ"ש מוצלח. F16

בנוגע למעבר בין פרדיגמות. תהיתי מדוע לא נכנסת לערך פרדיגמה וגילית. לאור הכרותנו הקצרה התרשמתי שאתה מעמיק ויסודי. אבל אז נכנסתי לערך וראיתי שהחלק הכי חשוב על מעבר בין פרדיגמות חסר בו. הכוונה היא שפרדיגמה זו השקפת עולם מסוימת. כאשר אתה מנסה לשפוט דברים שנעשים מתוך פרדיגמה/השקפה אחרת הם נראים חסרי יסוד/ביסוס/שטויות. לא ניתן לפשר בין כמה פרדיגמות שונות. מתישהו מצטבר במדע (או אצל האדם) מסה קריטית של ידע שגורמת לו להבין שהשקפתו אינה נכונה ולהחליפה באחרת. בתיאוריה זהו תהליך אינסופי. מה שהתכוונתי הוא שאני באמצע מעבר בין פרדיגמות. מאמינה בכל ליבי בחלקים מפה ובחלקים משם - אבל בתוך השקפה כוללת זה לא ממש מתיישב הכל עם הכל. F16

הנה מגיע המונחון הבא - מונחים בשיווק ופרסום (לוגו, דמותג ועוד) F16


אלון:

בנוגע למונחון - התכוונתי שיש לך משימה חדשה...
אולי עכשיו תצא אתה מהארון ותגלה במה בדיוק אתה עוסק? כתבת שאתה פועל/עובד/עוסק למעבר בין פרדיגמות. עכשיו אתה כותב מדריך ויקיפדיה:צעד צעד (מקווה שכתבת את זה במקום בלי מקף בין המילים. אולי זה צ"ל בעצם ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד צעד). ואתה כנראה לא מורה, אז?
ולסיום - מה עם "דף הבית"/משתמש שלך? אתה מבקש שאני אעדכן את שלי, ושלך זנוח ומסכן? F16

אולי לפחות תנקה את דף הבית של מההערות, תשיא קישור לארגז החול ואיזה סמיילי...?בנוגע למקף: זה סותר את הנחיות מתן שם למאמרים בויקי.
נראה לי שבעצם השליחות הריאקציונית שלך היא גם שליחות לאומית - לא? אף פעם לא הרגשתי שמנעו ממני לזכות בחיים ערכיים-פוליטיים, ואם כבר שיותר רצו שיהיו לי חיים כאלו ממה שאני רציתי. נראה לי שהטוענים "לאף אחד אין זכות לדרוש מאחרים להתנהג ולחנך לפי דעותיו הפרטיות" הם בעיקר אלו שלא רוצים לקחת אחריות על חינוך ילדיהם ומפחדים מאחרים שדורשים מהם לעשות כן (או לחלופין מציבים מודל חלופי שבו הדבר נעשה, דבר שמאיים על ההורים שבעיקר רוצים שמישהו אחר יקח אחריות על היצור הזה). עסקתי בעבר בחינוך לא פורמלי (וואלה לא הכנסתי את זה בתשובה לתחקירך), אבל לא מתוך כזו שליחות (מצד שני גם הייתי מאוד קרובה אליהם בגיל אז). אולי השליחות היחידה שהיתה לי אז היא לתת להם כבוד ואמון - בניגוד למבוגרים האחרים שמראש שידרו/הצהירו שהם לא סומכים על הנוער (ואז למה אתם מתפלאים שהם מתנהגים ככה?). נראה לי שבפעם הבאה תקבל את המגילה למייל...F16

חלומות פז! תכף גם אני אפרוש למיטה... F16 01:34, 5 ינו' 2004 (UTC)

מאיפו לקחת את הערך "ציונות רוחנית" הוא מלא בטעויות עריכה והדפסה? כמו כן, האם לא ראוי יותר להעביר את כל החלק שעוסק באחד העם לערך חדש בשמו? דליק הכלבלב 18:03, 6 ינו' 2004 (UTC)


כה לחי על הדף "ויקיפדיה צעד אחר צעד"! Ijon 23:54, 10 ינו' 2004 (UTC)


משתמש:אלון שכטר/ארגז חול


אלון,
שמתי לב להתענינותך בקרל מרקס. אני מנסה לחפש תירגומים לעברית של ספריו (ביחוד המניפסט) עם הצלחה מועטה בלבד. הצלחתי למצוא עותק בודד מלפני 65 שנה של המניפסט. יש לך רעיונות? (אני שמח לגלות שאני לא היחיד שחושב שהסוציאליזם עוד חי ;-)

   מאיר :->
אלון,
תודה על הלינק. בקשר ללחיות את הסוציאליזם, הצלחת לעניין אותי. אשמח לשמוע יותר פה או במייל.
מאיר מ 19:57, 8 פבר' 2004 (UTC)