קרוול – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט: תיקון קצרמר
Avin (שיחה | תרומות)
מ היסטוריה וקלאב מד
שורה 1: שורה 1:
'''קרוול''' היא [[מפרשית]] קטנה באורך של כ-5 [[מטר]]. ב[[ישראל]] היא משמשת בעיקר את שבטי [[צופי ים|צופי הים]].
'''קרוול''' היא [[מפרשית]] קטנה באורך של כ-5 [[מטר]]. ב[[ישראל]] היא משמשת בעיקר את שבטי [[צופי ים|צופי הים]].


==היסטוריה==
==הסטוריה==
באמצע המאה העשרים פותח ב[[מועדון הים התיכון]] (Club Med) דגם של סירת עץ קטנה להפלגה, הנקרא בשם קרוול על שם דגם ה[[קרוולה]] הספרדי מימיו של [[קולומבוס]]. יתרונו של הדגם היה שניתן היה לבנות את הסירה מלוחות דיקט שטוחים, ללא צורך לכופף לוחות עץ. מאפיין זה הוזיל את עלויות הבנייה.
באמצע המאה העשרים פותח ב[[קלאב מד]] (Club Med) דגם של סירת עץ קטנה להפלגה, הנקרא בשם קרוול על שם דגם ה[[קרוולה]] הספרדי מימיו של [[קולומבוס]]. יתרונו של הדגם היה שניתן היה לבנות את הסירה מלוחות דיקט שטוחים, ללא צורך לכופף לוחות עץ. מאפיין זה הוזיל את עלויות הבנייה.


==הסירה בישראל==
==הסירה בישראל==

גרסה מ־02:58, 17 בפברואר 2007

קרוול היא מפרשית קטנה באורך של כ-5 מטר. בישראל היא משמשת בעיקר את שבטי צופי הים.

היסטוריה

באמצע המאה העשרים פותח בקלאב מד (Club Med) דגם של סירת עץ קטנה להפלגה, הנקרא בשם קרוול על שם דגם הקרוולה הספרדי מימיו של קולומבוס. יתרונו של הדגם היה שניתן היה לבנות את הסירה מלוחות דיקט שטוחים, ללא צורך לכופף לוחות עץ. מאפיין זה הוזיל את עלויות הבנייה.

הסירה בישראל

הדגם נבחן על ידי קבניטי צופי ים בישראל ונמצא מתאים לפעילות חינוכית-ימית בשבטים. ברבות השנים פותח בצופי ים בארץ דגם קרוול העשוי מפיברגלס. כיום פעילות כמה עשרות סירות קרוול בארץ, רובן בשבטי צופי ים ומיעוטן במרכזים ימיים, כולן מדגם הפיברגלס.

ייתרונה של הקרוול לחינוך ימי היא שניתן להפליג בה במפרשים וגם במשוטים, היא אינה מתהפכת בקלות וגופה חזק ועמיד בפני מכות ותקלות.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.