כריס פראט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 89.139.107.253 (שיחה) לעריכה האחרונה של Alon112
שורה 15: שורה 15:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
פראט נולד בווירג'יניה, [[מינסוטה]] שב[[ארצות הברית]] למשפחה נוצרית-[[לותרנית]] כבנם הצעיר של קתלין לויס (לבית אינדהל) ודניאל קליפטון פראט. הוא גדל בעיר [[לייק סטיבנס (וושינגטון)|לייק סטיבנס]] שב[[וושינגטון (מדינה)|וושינגטון]]. בתיכון הוא הגיע למקום החמישי בתחרות [[היאבקות (ספורט)|היאבקות]]. פראט למד במכללה ציבורית ונשר לאחר סמסטר. הוא עבד כאיש מכירות ו[[חשפנות|חשפן]] ב[[מאווי]], [[הוואי]] וישן ברכב ובאוהל על החוף.
פראט נולד בווירג'יניה, [[מינסוטה]] שב[[ארצות הברית]] כבנם הצעיר של קתלין לויס (לבית אינדהל) ודניאל קליפטון פראט. הוא גדל בעיר [[לייק סטיבנס (וושינגטון)|לייק סטיבנס]] שב[[וושינגטון (מדינה)|וושינגטון]]. בתיכון הוא הגיע למקום החמישי בתחרות [[היאבקות (ספורט)|היאבקות]]. פראט למד במכללה ציבורית ונשר לאחר סמסטר. הוא עבד כאיש מכירות ו[[חשפנות|חשפן]] ב[[מאווי]], [[הוואי]] וישן ברכב ובאוהל על החוף.
לאחר מכן, החל לעבוד כמלצר במסעדה, והתגלה על ידי השחקנית וסוכנת השחקנים [[ריד אן צ'ונג]] שנתנה לו את התפקיד הראשי לסרטה "מקוללים חלק 3".
לאחר מכן, החל לעבוד כמלצר במסעדה, והתגלה על ידי השחקנית וסוכנת השחקנים [[ריד אן צ'ונג]] שנתנה לו את התפקיד הראשי לסרטה "מקוללים חלק 3".



גרסה מ־23:16, 25 באוקטובר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ שנות הפעילות, קישור, דמות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

כריס פראט
Chris Pratt
כריס פראט, 2018
כריס פראט, 2018
לידה 21 ביוני 1979 (בן 44)
ארצות הבריתארצות הברית וירג'יניה, מינסוטה, ארצות הברית
שם לידה Christopher Michael Pratt עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה, מדע בדיוני, הרפתקאות, אימה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מדבב
מקום לימודים Lake Stevens High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • אנה פריס (2009אוקטובר 2018)
  • קתרין שוורצנגר (2019–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Jack Pratt, Eloise Christina Schwarzenegger Pratt עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטופר מייקל "כריס" פראטאנגלית: Christopher Michael "Chris" Pratt; נולד ב-21 ביוני 1979) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי. התפרסם בזכות תפקידיו בסדרות "אוורווד" ו"מחלקת גנים ונוף" ובסרטים "מאניבול", "מלחמת הכלות", "מבוקש" ,"שומרי הגלקסיה", "עולם היורה", "עולם היורה: נפילת הממלכה" ו"הנוסעים".

ביוגרפיה

פראט נולד בווירג'יניה, מינסוטה שבארצות הברית כבנם הצעיר של קתלין לויס (לבית אינדהל) ודניאל קליפטון פראט. הוא גדל בעיר לייק סטיבנס שבוושינגטון. בתיכון הוא הגיע למקום החמישי בתחרות היאבקות. פראט למד במכללה ציבורית ונשר לאחר סמסטר. הוא עבד כאיש מכירות וחשפן במאווי, הוואי וישן ברכב ובאוהל על החוף. לאחר מכן, החל לעבוד כמלצר במסעדה, והתגלה על ידי השחקנית וסוכנת השחקנים ריד אן צ'ונג שנתנה לו את התפקיד הראשי לסרטה "מקוללים חלק 3".

קריירה

פראט זכה להכרה ראשונה בשנת 2002 בסדרת הדרמה "אוורווד" בתפקיד הסטודנט הצעיר ברייט אבוט הנדחה על ידי מרבית המכללות אליהם הוא מנסה להתקבל. בשנת 2006 שיחק בתשעה בפרקים בעונה הרביעית של סדרת דרמת הנעורים "The O.C" בתפקיד צ'ה חברה של הנערה המקובלת סאמר רוברטס (רייצ'ל בילסון). ב-2008 הופיע פראט בסרט הפעולה "מבוקש" בתפקיד בארי חברו הקרוב של עובד המשרד ווסלי גיבסון (ג'יימס מקאבוי). ב-2009 התפרסם ברחבי העולם בקומדיה "מלחמת הכלות" בתור פלטצ'ר פלמסון, הארוס של המורה אמה אלן (אן האת'וויי) ובסרטים "עמוק בעמק" ו"הגוף של ג'ניפר". באותה שנה החל פראט את תפקידו בסדרה הקומית "מחלקת גנים ונוף" בתור המוזיקאי המוכשר אנדי דוייר. ב-2011 השתתף פראט בדרמת הספורט המוערכת "מאניבול" בתפקיד סקוט הטברג שחקנה של קבוצת ה-MLB "אוקלנד אתלטיקס" המאייש את עמדת הבסיס הראשון. בשנת 2012 שיחק בקומדיה הרומנטית "עד החתונה זה יעבור" לצד ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט

ב-2014 הוא דיבב את דמות הלגו של פועל הבנייה אמט, הגיבור הראשי בסרט "לגו: הסרט", ובאותה השנה הופיע בסרט העשירי של היקום הקולנועי של מארוול "שומרי הגלקסיה" בתפקיד סטאר לורד. על השתתפותו בסרט זה היה מועמד לפרסים רבים וזכה בשניים. פראט שב לגלם את דמותו של סטאר לורד בסרטים "שומרי הגלקסיה: חלק 2" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק" ועתיד לגלמו שוב בסרט "שומרי הגלקסיה: חלק 3".

בשנת 2015, פראט הופיע בסרט "עולם היורה" בתפקיד מאלף הולוצירפטורים אוון גריידי לצד ברייס דאלאס הווארד אשר הופיעה כקלייר דירינג, מנהלת הפארק וידידתו שבעבר יצאה עמו.

בספטמבר 2016 יצא סרט הפעולה "שבעת המופלאים" בו שיחק, בדצמבר 2016 יצא לאקרנים הסרט "הנוסעים" בו מככב לצדה של ג'ניפר לורנס. ב-21 באפריל 2017 זכה פראט בקבלת כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד.

ב-2018 חזר לגלם את דמותו של אוון גריידי בסרט "עולם היורה: נפילת הממלכה".

חיים אישיים

בשנת 2009 נישא פראט לשחקנית הקולנוע אנה פריס אותה הכיר על סט הסרט "קח אותי הביתה הלילה". באוגוסט 2012 נולד בנם ג'ק. ביולי 2017 הודיע פראט כי הוא ואנה פריס מתגרשים.[1] לאחר מכן החל במערכת יחסים עם בתו של ארנולד שוורצנגר, הסופרת קתרין שוורצנגר, וב-9 ביוני 2019 התחתנו.

פראט מגדיר את עצמו כנוצרי לא דתי לאחר שגדל בבית נוצרי-לותרני ואף עבד עבור "יהודים למען ישוע".

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריס פראט בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים