המשחתות מסדרת זומוואלט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ בוט החלפות: טכנולוגיה
שורה 30: שורה 30:
}}
}}


'''זומוואלט''' (ב[[אנגלית]]: '''Zumwalt-class Destroyer''') היא [[סדרה (אונייה)|סדרת]] [[משחתת|משחתות]] של [[צי ארצות הברית]] החמושות ב[[טיל מונחה|טילים מונחים]] (סימול [[נאט"ו]] למשחתות: DDG). המשחתות מסדרת זומוואלט מתוכננות כספינות רב-משימתיות עם מבנה בטכנולוגייה [[חמקן|חמקנית]]. הן מיועדות ללוחמה קרקעית, לוחמת [[נ"מ]] ו[[לוחמה ימית]].
'''זומוואלט''' (ב[[אנגלית]]: '''Zumwalt-class Destroyer''') היא [[סדרה (אונייה)|סדרת]] [[משחתת|משחתות]] של [[צי ארצות הברית]] החמושות ב[[טיל מונחה|טילים מונחים]] (סימול [[נאט"ו]] למשחתות: DDG). המשחתות מסדרת זומוואלט מתוכננות כספינות רב-משימתיות עם מבנה בטכנולוגיה [[חמקן|חמקנית]]. הן מיועדות ללוחמה קרקעית, לוחמת [[נ"מ]] ו[[לוחמה ימית]].


למשחתות מסדרת זומוואלט חתימת [[מכ"ם]] נמוכה במיוחד. מותקנת עליהן מערכת חשמל אינטגרלית המספקת חשמל למנועים החשמליים ולמערכות הנשק, ומערכות אלה עשויות לכלול בעתיד תותחי לייזר, תותחי מסילה, או חימוש חשמלי אחר.
למשחתות מסדרת זומוואלט חתימת [[מכ"ם]] נמוכה במיוחד. מותקנת עליהן מערכת חשמל אינטגרלית המספקת חשמל למנועים החשמליים ולמערכות הנשק, ומערכות אלה עשויות לכלול בעתיד תותחי לייזר, תותחי מסילה, או חימוש חשמלי אחר.

גרסה מ־21:58, 2 בנובמבר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:אונייה

פרמטרים [ מצבה כיום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סדרת המשחתות זומוואלט
תיאור כללי
סוג אונייה משחתת טילים מונחים
צי צי ארצות הברית
דגל הצי
סדרה קודמת סדרת המשחתות ארלי ברק
ציוני דרך עיקריים
מספנה Huntington Ingalls Industries עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2016–הווה (כ־8 שנים)
נתונים כלליים
הֶדְחֶק 14,798 טון
אורך 180 מטר
רוחב 24.6 מטר
שוקע 8.4 מטר
מהירות 56 ק"מ/שעה
גודל הצוות 140 אנשי צוות כולל קצינים
הנעה

2 טורבינות גז בהספק של 35.4 מגה וואט כל אחת
2 גנרטורים חשמליים בהספק של 3.8 מגה וואט כל אחת

סך הכל: 78 מגה וואט
חימוש

80 תאי VLS (מערכת שיגור אנכי)

2 תותחי 155 מ"מ

2 תותחי 30 מ"מ
אמצעי גילוי ול"א

מכ"ם לטווח של 200 ק"מ

מכ"ם מערך מופע בתדר X-BAND
מסוקים

מסוק SH-60 (גרסה ימית של UH-60)

3 מסוקי MQ-8 לא מאוישים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זומוואלטאנגליתZumwalt-class Destroyer) היא סדרת משחתות של צי ארצות הברית החמושות בטילים מונחים (סימול נאט"ו למשחתות: DDG). המשחתות מסדרת זומוואלט מתוכננות כספינות רב-משימתיות עם מבנה בטכנולוגיה חמקנית. הן מיועדות ללוחמה קרקעית, לוחמת נ"מ ולוחמה ימית.

למשחתות מסדרת זומוואלט חתימת מכ"ם נמוכה במיוחד. מותקנת עליהן מערכת חשמל אינטגרלית המספקת חשמל למנועים החשמליים ולמערכות הנשק, ומערכות אלה עשויות לכלול בעתיד תותחי לייזר, תותחי מסילה, או חימוש חשמלי אחר.

המשחתת הראשונה שיוצרה נקראת "USS Zumwalt" (מכונה בנאט"ו: DDG-1000) על שם האדמירל אלמו זומוואלט. היא נכנסה לשירות באוקטובר 2016. המשחתת השנייה הושקה ונכנסה לשירות ב-26 בינואר 2019, היא נקראת "Michael Monsoor" על שם מעוטר מדליית הכבוד. המשחתת השלישית "Lyndon B. Johnson" הנקראת על שם הנשיא לינדון ג'ונסון הושקעה בדצמבר 2018 וצפויה להיכנס לשירות במהלך 2019.

עלות הייצור חסרת תקדים ועומדת על כמעט 4 מיליארד דולר למשחתת בודדת. בתחילה תוכננו 32 משחתות, אולם בשל קיצוצים תקציביים נבנו שתיים ואחת נוספת נמצאת בבנייה, ובוטלה ההזמנה עבור 29 הנותרות.

מבנה

חמקנות

מכ"ם

במקור תוכננה המשחתת להצטייד במכ"ם מסוג SPY-4 אולם ביוני 2010 הודיע הפנטגון כי הוא לא ישולב במשחתת הראשונה, DDG-1000 כדי להפחית עלויות. לאור זאת נעשו שינויים במכ"ם SPY-3 כדי להתאימו כדי שיוכל לבצע חיפוש נפח. במכ"ם החיפוש הרוחבי מוגבל, אולם הוא עדיין נותן מענה לצורכי הגנה אווירית מקומית. מערכת כזו אמורה לתת ביצועים מעולים לגילוי ולנטירול חסימות במיוחד בשימוש עם CEC ‏(Cooperative Engagement Capability).

ראו גם

קישורים חיצוניים