נורית בת-שחר צפריר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מש:Nbsz, מוזמנת לתרום בהרחבת הערך.
תגית: הסרה או הוספה של תבנית הדורשת שינוי בערך
רתרל
תגיות: הסרה או הוספה של תבנית הדורשת שינוי בערך עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
<br />
{{שכתוב|הערך מכיל כמעט אך ורק רשימת שירים, וכמעט ללא ביוגרפיה. יש לצמצם למינימום ההכרחי את רשימת השירים, ולהרחיב את הפרק הביוגרפי.}}
[[קובץ:Nurit Bat-Shahar-Zafrir.jpg|שמאל|ממוזער|180px|נורית בת-שחר צפריר]]
'''נורית בת-שחר צפריר''' היא [[משורר]]ת ו[[פזמונאי]]ת וציירת [[ישראלית]].


==יצירותיה==
==יצירותיה==

גרסה מ־14:56, 12 בנובמבר 2019


יצירותיה

לצפריר מבחר שירים מגוון. בין שיריה ניתן למצוא שירי אהבה, שירי מולדת, שירי תפילה, שירי הומור, שירי ילדים וכן מקאמות, אמרי שפר ועוד.

שירים

משיריה המוכרים: "יש בליבי כינור" (מתוך סיפור מכור), ללחן של עידן רייכל ובביצוע של מאיה בוסקילה, "לכל אדם יש סיפור" ללחן של נערי רפול ובביצוע של רינת בר, "לפני שנפרדים", בביצועו של חיים משה, ללחן של יאיר קלינגר, "פגישה", "לכאב יש כוח" ו"בקצב מחשמל" ללחניה ובביצועה של מרגלית צנעני, "חי ומחייך" ללחנו של גברי מזור ובביצועו של רון שובל, השיר "פתק בכותל" ללחנו של אבי טולדנו לשירתו יחד עם ליאל קולט בליווי חצוצרה של יעקב פרי. "לנצח, בני" שחיברה עבור אייל גולן ללחן של עוזי חיטמן, הפך לשיר המזוהה עם מבצע עופרת יצוקה והוקדש בהמשך לגלעד שליט בהופעות באמפי קיסריה ובפסטיגל 2009.

המנגינות לשיריה הנוספים נכתבו בידי המלחינים יאיר קלינגר, ארקדי דוכין, יוריק בן-דוד, קורין אלאל, אבי טולדנו, סשה ארגוב, נערי רפול, דורון אלימלך, יונתן בר-גיורא, שמואל אלבז, ברוך פרידלנד, אילה אשרוב, רמי קלינשטיין ורבים אחרים. הולחנו עשרות רבות משיריה, מתוך כאלפיים שירים שחיברה.

צפריר כתבה מספר רב של שירים ופזמונים, כולל לפסטיבלי הזמר ולקדם אירוויזיון. בשנת 2000 זכתה במקום הראשון בפסטיבל הזמר העברי עם השיר "תפילת האור" ללחן של יושי שדה בביצוע של אקי אבני וחיה סמיר. כתבה שלושה שירים שהתחרו בקדם אירוויזיון: "מלאכי הקטן" בביצוע של אלי לוזון ולחן של דורון פיקר, "תנו יד" ללחן של יוני רועה בביצועם של סמיר שוקרי ואיילת אזולאי ו"תרימו ת'רייטינג" ללחנו ובביצועו של יוג'י גבאי. זכתה במקום הראשון בתוכנית הטלוויזיה "להיות כוכב" עם השיר "מעורב ישראלי" בביצועה של לירון כרקוקלי ללחן של מיקי אסא, כתבה את "שירים לבית אבי" ללחן של דורון אלימלך בביצועו של גד אלבז, "תחת כיפת השמים" ללחנו של דורון בן-עמי בביצועה של שיר ביטון, "רועי אשר באבן" ללחנו של אריק רודיך בביצועו של עופר כלף, "מדבר האהבה" ללחנו של יונתן בר-גיורא בביצועו של אלי לוזון, "על הרציף" ללחנו של ארקדי דוכין בביצועו של שלומי שבת, ועוד.

שני שירים של בת-שחר צפריר נבחרו להשתתף בפסטיבל "ילד פלא" בחנוכה 2008, שנערך באשדוד: "אוספת בי ימים", ללחן של ליאור דטאוקר ובביצוען של רוחמה רז ויפית טימסיט, וכן השיר "המטבח הקטן של אמא", ללחן של פיטר רוט ובביצוען של דפנה ארמוני ובתה אלה. כמו כן כתבה את שיר הנושא בתוכנית הצדעה לאירוויזיון "ויוה לה אירוויזיון" 2008 ללחן של אלי ניסמן ובביצועה של מרינה פיינגולד, וכן שלושה שירים ללחני אירוויזיון במופע 2009, כולל ביצוע של ליאור דטאוקר ל"מלכת הקיץ הקטנה" שכתבה עם אראל בריל ללחן של חוליו סיג'אס ואת "אל הרחמים" ללחן של זליקו יוקסימוביץ בביצועם של רוני גינוסר וחיים אוליאל. נורית בת-שחר צפריר כתבה את "נומי נא" למשי קליינשטיין וללהקת חיל חינוך, שיר שהלחינה יחד עם דורון בן-עמי. משיריה האחרונים שפורסמו: "בבית קפה אני צופה" ללחנו של סשה ארגוב ובביצועו של אלי גורנשטיין, "מותק, תקנה את העולם" ללחנו של אלי ניסמן בביצועה של פולינה, את "בראשית ברא אלוהים אותך" ללחנו של רמי קלינשטיין בביצועו של ישי לוי, ואת "יש שיר לכל אדם" ללחנו של נחום היימן בביצועו של יזהר כהן. במלאת שנה למותו של נחום היימן, כתבה והפיקה את השיר "בתוך תמונה" ללחנו, בביצועם של אלי גורנשטיין וישראל גוריון. את השיר "אהבתי לא מתה" ללחן של חאריס אלקסיו כתבה ושרה בעצמה.

בשנת 2019 זכה שירה של נורית בת-שחר צפריר "שפחה את ומלכה" בפרס הגדול בפסטיבל השיר הבא, בניהולו האומנותי של אלי ניסמן. השיר הולחן על ידי שמואל אלבז, ובוצע בדואט של דפנה ארמוני וגבי ברלין. נורית בת-שחר צפריר חיברה את מילות השיר "חצי אדם מואר", ובשיתוף עם קורין אלאל הלחינה אותו. את השיר מבצעת קורין אלאל https://www.youtube.com/watch?v=k7jVZhUGcIg.

טלוויזיה ורדיו

כתבה את הפתיח "מרגול" בערוץ 2 בתוכנית הטלוויזיה של מרגלית צנעני, וכן כתבה שירים לתוכנית הסאטירה האקטואלית "מוצ"ש" בערוץ 1. כל שיריה במסגרת התוכנית הולחנו על ידי יוריק בן-דוד, ובוצעו על ידי צוות התוכנית: מיקי קם, אלי יצפאן, יעל עמית, ספי ריבלין, שרית סרי, דב רייזר, עדי טופול ועוד.

הייתה משוררת הבית של רדיו 99FM ובעלת פינה למקאמות בתוכנית עם רון לוונטל, וכן בתוכנית "בשעת שידור" עם מנחם זילברמן.

ספרים ומקאמות

בשנת 1989 פרסמה בת שחר צפריר את ספר המכתמים "מכל מאהבי השכלתי" בהוצאת י' שרברק, שיצא לאור בשתי מהדורות. עד היום הופקו ובוצעו יותר משבעים משיריה מתוך כאלפיים שכתבה. כסטודנטית, כתבה פיליטונים בעיתון הסטודנטים של עיתון "מעריב" על ההווי האוניברסיטאי.

לאחר הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין כתבה צפריר מקאמה לזכרו בשם "שביל-הזהב", שקראה בטקס האזכרה הממלכתי התשיעי למותו, על קברו. לאחר מכן, כתבה לכבודו את השיר "משוואה בכמה נעלמים", בביצוע קרן הדר ללחן של ארקדי דוכין.

בסוף 2013 יצא לאור ספר חדש של אמרות כחולות: "קליאופרדה והפוסי שלה", עם ציורים של אראל בריל.

חיים אישיים

צפריר בעלת תואר ראשון בגאוגרפיה ובחינוך מאוניברסיטת תל אביב, ובעלת תואר שני בקומוניקציה במסלול דוקטורט, מהאוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בלימוד מחוננים. לימדה בנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב. נשואה לנועם, אם לשלושה ילדים ומתגוררת בהוד השרון.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים