שליחות קטלנית: ג'נסיס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הגהה
מ הוספת קישור לטרילוגיה
שורה 41: שורה 41:
==הפקה==
==הפקה==
===פיתוח===
===פיתוח===
בזמן ש[[שליחות קטלנית: התעוררות]] היה אמור לפתוח טרילוגיה חדשה, הפקת הסרט החמישי בסדרה נתקעה בשל קשיים [[ביורוקרטיה|ביורוקרטיים]] וכספיים. בסופו של דבר ההפקה יצאה לדרך רק באוגוסט [[2010]], הסרט לא תוכנן להוות [[סרט המשך]] כי אם אתחול לסדרה וסרט המשך, אולם צצו בעיות באשר לזכויות הסרט ובפברואר 2011 [[סרטי יוניברסל]] הכריזו כי יפיקו סרט חמישי בכיכובו של [[ארנולד שוורצנגר]], בבימויו של ג'סטין לין ובשיתוף פעולה עם כריס מורגן כתסריטאי. חודשיים לאחר מכן צורף רוברט ו. קורט אך שוב ההפקה נתקעה.
בזמן ש[[שליחות קטלנית: התעוררות]] היה אמור לפתוח [[טרילוגיה]] חדשה, הפקת הסרט החמישי בסדרה נתקעה בשל קשיים [[ביורוקרטיה|ביורוקרטיים]] וכספיים. בסופו של דבר ההפקה יצאה לדרך רק באוגוסט [[2010]], הסרט לא תוכנן להוות [[סרט המשך]] כי אם אתחול לסדרה וסרט המשך, אולם צצו בעיות באשר לזכויות הסרט ובפברואר 2011 [[סרטי יוניברסל]] הכריזו כי יפיקו סרט חמישי בכיכובו של [[ארנולד שוורצנגר]], בבימויו של ג'סטין לין ובשיתוף פעולה עם כריס מורגן כתסריטאי. חודשיים לאחר מכן צורף רוברט ו. קורט אך שוב ההפקה נתקעה.


במאי 2011 מייגן אליסון וחברת ההפקה שלה Annapurna Pictures קיבלו את הזכויות על הזיכיון והכריזה על הפקת 2 סרטים בסדרה. בדצמבר [[2012]] נחתם חוזה ודייוויד אליסון היה למפיק הראשי של הסרט. בערך באותו הזמן גם הוכרז שם הסרט: "שליחות קטלנית: ג'נסיס". ביוני [[2013]] סרטי פרמאונט הודיעו כי הסרט ייצא לאקרנים ב-[[26 ביוני]] [[2015]]. בספטמבר 2013 אלן טיילור נשכר כבמאי הסרט ובינואר [[2014]] חברת ההפקה Annapurna חדלה מלממן את הסרט, כשדייוויד אליסון נותר כ[[מפיק שותף]].
במאי 2011 מייגן אליסון וחברת ההפקה שלה Annapurna Pictures קיבלו את הזכויות על הזיכיון והכריזה על הפקת 2 סרטים בסדרה. בדצמבר [[2012]] נחתם חוזה ודייוויד אליסון היה למפיק הראשי של הסרט. בערך באותו הזמן גם הוכרז שם הסרט: "שליחות קטלנית: ג'נסיס". ביוני [[2013]] סרטי פרמאונט הודיעו כי הסרט ייצא לאקרנים ב-[[26 ביוני]] [[2015]]. בספטמבר 2013 אלן טיילור נשכר כבמאי הסרט ובינואר [[2014]] חברת ההפקה Annapurna חדלה מלממן את הסרט, כשדייוויד אליסון נותר כ[[מפיק שותף]].

גרסה מ־10:05, 25 בנובמבר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ אולפן, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שליחות קטלנית: ג'נסיס
Terminator: Genisys
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על דמויות מאת ג'יימס קמרון וגייל אן הרד
בימוי אלן טיילור עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דיוויד אליסון, דנה גולדברג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לאטה קלגורידיס, פטריק לוסיר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוג'ר ברטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ארנולד שוורצנגר
ג'ייסון קלארק
אמיליה קלארק
ג'יי קורטני
ג'יי קיי סימונס
דאיו אוקניי
מאט סמית
לי ביונג-הון
מוזיקה לורן באלף עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קרמר מורגנטאו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Skydance Media, פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 1 ביולי 2015
ישראלישראל 9 ביולי 2015
גרמניהגרמניה 22 ביוני 2015 (בכורת ברלין)
דרום אפריקהדרום אפריקה 3 ביולי 2015
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין 23 באוגוסט 2015
משך הקרנה 126 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט מסע בזמן, סרט פעולה, סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 155 מיליון דולר
הכנסות 440.6 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו terminator2015
סרט קודם שליחות קטלנית: התעוררות עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא שליחות קטלנית: גורל אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
סרטים בסדרה שליחות קטלנית
שליחות קטלנית 2: יום הדין
שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות
שליחות קטלנית: התעוררות
שליחות קטלנית: גורל אפל
תרגום לעברית שליחות קטלנית: ג'נסיס
www.terminatormovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שליחות קטלנית: ג'נסיסאנגלית: Terminator: Genisys) הוא סרט פעולה ומדע בדיוני אמריקאי משנת 2015 בבימויו של אלן טיילור על פי תסריט מאת ליטה קאלוגרידיס ופטריק לוסייה. זהו הסרט החמישי בסדרת "שליחות קטלנית", כשארנולד שוורצנגר שב לגלם את תפקיד המחסל, זאת לצד שחקנים כאמיליה קלארק בתפקיד שרה קונור, ג'ייסון קלארק כג'ון קונור, ג'יי קורטני כקייל ריס והשחקן הדרום-קוריאני לי ביונג-הון גילם את דמותו של הנבל T-1000 (כפי שהופיע בעבר ב"שליחות קטלנית 2: יום הדין").

הסרט יצא לאקרנים ב-1 ביולי 2015 ב-3D (תלת-ממד) וב-IMAX ברחבי העולם וארצות הברית וב-9 ביולי 2015 בישראל באותם פורמטים וזהו הסרט הראשון בסדרת סרטי שליחות קטלנית שיוצא בתלת-ממד. עד כה, הסרט גרף 440 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של 155 מיליון דולר אך למרות הצלחתו הקופתית נמתחו על הסרט ביקורות שליליות שקוטלות בעיקר את העלילה והסרט עצמו. בעקבות ההצלחה הקופתית של הסרט, סרטי המשך נוספים תוכננו לצאת ב-2017 וב-2018. אולם נכון ל-2016, הוסרו כל סרטי המשך מלוח הזמנים המתוכנן של אולפן הסרטים. במקום זאת, מתוכננת הפקת סרט שישי בסדרה בחברת הפצה אחרת, אשר יתעלם מאירועי "שליחות קטלנית: ג'נסיס" וסרטי ההמשך האחרים, ויהיה המשך ישיר לשני הסרטים הראשונים.

עלילת הסרט

בשנת 2029 ממשיך ג'ון קונור, מנהיג ההתקוממות נגד המכונות, את המלחמה מול המכונות. במתקפה בלוס אנג'לס, קונור מתחיל לפחד מן העתיד הלא-ידוע כשהוא מודיע ליחידתו הצבאית "טק-קום" שסקיינט יתקוף את ג'ון בשתי חזיתות: בעבר ובעתיד, ובסופו של דבר ישנה את המלחמה לנצח. על סף ניצחון במלחמה נגד סקיינט, קונור שולח את סגנו הבכיר והנאמן, קייל ריס, אחורה בזמן כדי להציל את חיי אמו של ג'ון: שרה קונור, ולהבטיח את קיומו שלו. עם זאת, קייל מגלה כי העבר המקורי השתנה.

בציר זמן זה, מחסל נשלח להרוג את שרה קונור כילדה ובמקביל מחתרת ההתקוממות מהעתיד שלחה את הסייבורג שלה אחורה בזמן כדי להגן עליה. אחרי שהמחסל הרג את הוריה, יחידת T-800 שתוכנתה מחדש גידלה את שרה ואימנה אותה להתמודד עם הגורל שבתוקף היא מנסה לדחות. עכשיו, הוא (T-800) מתמודד עם משימה חדשה: שרה, קייל והמחסל הישן חייבים לברוח מיחידת T-800 הצעירה ומיחידת T-1000, המחסלים האחרונים שנשלחו בידי סקיינט להרוג אותם. בנוסף עליהם להתמודד עם אויב חדש ונוראי: בנם העתידי של קייל ושרה, ג'ון עצמו, אשר הומר לסייבורג היברידי-אנושי ננוטכנולוגי שנקרא יחידת T-3000.

צוות שחקנים ודמויות

  • ארנולד שוורצנגר - השומר, המחסל מסוג יחידת T-800, דגם 101 שתוכנת מחדש ובעל רקמה אנושית זקנה ונשלח בידי ההתקוממות האנושית אחורה בזמן להגן על שרה וקייל (אולם בסרט נאמר שהקבצים המתעדים את מקורו נמחקו ואין יודעים בוודאות מי הם שולחיו) .שרה מחשיבה אותו כדמות אבהית ולכן היא מכנה אותו בשם "פאפ" (בסלנג חופשי לעברית: "סבאל'ה").
  • אהרון .V. ויליאמסון - השומר בשנת 1973.
  • ברט אזר - המחסל הצעיר יותר, יחידת T-800 דגם 101 (נעשה שימוש בכפיל שנעשה באמצעות איפור ואנימציית CGI) שנשלח בידי סקיינט לשנת 1984 לחסל את שרה, והוא הכפיל הצעיר של T-800 המזדקן.
  • אמיליה קלארק - שרה קונור, אמו של ג'ון שהתחילה את כל המלחמה במכונות ויוצאת יחד עם קייל והמחסל הזקן לעצור את סקיינט לממש את יום הדין - השמדתה המוחלטת והסופית של האנושות כולה והשתלטות העולם כולו.
  • ג'ייסון קלארק - ג'ון קונור / יחידת T-3000, מנהיג ההתקוממות האנושית נגד המכונות של סקיינט ששולח את קייל אחורה בזמן להגן על אמו ולהבטיח את קיומו שלו. ג'ון הותקף בידי יחידת T-5000 אחרי שקייל נסע אחורה בזמן והפך לסייבורג היברידי ננוטכנולוגי אנושי ונראה בדיוק כמו ג'ון קונור אך מחסל זה נקרא בשם יחידת T-3000 והוא תוכנת לשרת את סקיינט/ג'ניסיס. המחסל הזה הוא הנבל הראשי של הסרט והוא מסוגל לשנות את צורתו לכל אדם ואדם.
  • דאגלס סמית' - ג'ון קונור הצעיר.
  • ג'יי קורטני - קייל ריס, סגנו הבכיר, האישי והנאמן של ג'ון ולוחם התקוממות בכיר שהקים אותה יחד עם בנו ונשלח בידי ג'ון אחורה בזמן לשנת 84' כדי להגן על שרה יחד עם המחסל הזקן.
  • דאיו אוקניי - דני דייסון, הנשיא של מערכות סייברדיין.
  • לי ביונג-הון - יחידת T-1000, מחסל המחופש לשוטר ומיוצר מסגסוגת פולימר מתכתית נוזלית, מה שמאפשר לו לשנות את ידיו לשני להבים חדים ומשוננים ולשחזר ולרפא את עצמו, הנבל המשני של הסרט.
  • מיכאל גלדיס - לוטננט מתיאס.
  • מאט סמית - אלכס, מחסל מתקדם מסוג יחידת T-5000 המגלם את סקיינט, שעובר ממספר קווי זמן בו-זמנית כדי לחדור להתקוממות ולהביס אחת ולתמיד את ג'ון בכך שהוא משנה אותו למחסל T-3000.
  • ג'יי קיי סימונס - הבלש אובריין, בלש משטרת לוס אנג'לס שפוגש בקייל, שרה והשומר ומשחררם לחופשי.
  • גרגורי אלן ויליאמס - הבלש הארדינג, בלש משטרה נוסף שחקר את השומר.
  • סנדרין הולט - הבלשית צ'ונג, בלשית משטרה.

הפקה

פיתוח

בזמן ששליחות קטלנית: התעוררות היה אמור לפתוח טרילוגיה חדשה, הפקת הסרט החמישי בסדרה נתקעה בשל קשיים ביורוקרטיים וכספיים. בסופו של דבר ההפקה יצאה לדרך רק באוגוסט 2010, הסרט לא תוכנן להוות סרט המשך כי אם אתחול לסדרה וסרט המשך, אולם צצו בעיות באשר לזכויות הסרט ובפברואר 2011 סרטי יוניברסל הכריזו כי יפיקו סרט חמישי בכיכובו של ארנולד שוורצנגר, בבימויו של ג'סטין לין ובשיתוף פעולה עם כריס מורגן כתסריטאי. חודשיים לאחר מכן צורף רוברט ו. קורט אך שוב ההפקה נתקעה.

במאי 2011 מייגן אליסון וחברת ההפקה שלה Annapurna Pictures קיבלו את הזכויות על הזיכיון והכריזה על הפקת 2 סרטים בסדרה. בדצמבר 2012 נחתם חוזה ודייוויד אליסון היה למפיק הראשי של הסרט. בערך באותו הזמן גם הוכרז שם הסרט: "שליחות קטלנית: ג'נסיס". ביוני 2013 סרטי פרמאונט הודיעו כי הסרט ייצא לאקרנים ב-26 ביוני 2015. בספטמבר 2013 אלן טיילור נשכר כבמאי הסרט ובינואר 2014 חברת ההפקה Annapurna חדלה מלממן את הסרט, כשדייוויד אליסון נותר כמפיק שותף.

ליהוק

ביוני 2013 ארנולד שוורצנגר לוהק שוב לתפקיד המחסל. בדצמבר 2013 לוהק ג'ייסון קלארק לתפקיד ג'ון קונור בעוד אמיליה קלארק לוהקה לתפקיד שרה קונור. במארס 2014 לוהק ג'יי קורטני לתפקיד קייל ריס. באותו החודש לוהק ג'יי קיי סימונס לתפקיד משני בסרט. מלאכת הליהוק הושלמה במאי 2014.

צילומים

צילומי הסרט החלו ב-21 באפריל 2014 בניו אורלינס והושלמו ב-6 באוגוסט אותה השנה בסן פרנסיסקו.

סרטי המשך

בספטמבר 2014 חברת פרמאונט הודיעה שהסרט הוא התחלה של טרילוגיה חדשה. שני סרטי ההמשך תוכננו לצאת, הראשון ב-19 במאי 2017 והשני ב-29 ביוני 2018. ב-24 בפברואר 2015, ארנולד שוורצנגר אישר כי הוא יחזור לסרט ההמשך הראשון.

בינואר 2016, הודיעה חברת ההפצה "פרמאונט" כי הסירה כל סרט המשך מתוכנן מהסדרה מלוח הזמנים שלה. זמן קצר לאחר מכן הצהיר שוורצנגר כי סרט שישי בסדרה עדיין מתוכנן, אולם לא יצאה הודעה רשמית על כך.

בינואר 2017 דווח כי ג'יימס קמרון צפוי להפיק סרט שישי ואחרון בסדרה, כאשר יקבל בחזרה את הזכויות על הסדרה

באוקטובר 2019 צפוי לצאת הריבוט "שליחות קטלנית: גורל אפל" והבמאי צפוי להיות טים מילר, בסרט יככבו כוכבי הסרטים הראשונים ארנולד שוורצנגר ולינדה המילטון.

מוזיקה


שגיאות פרמטריות בתבנית:אלבום

פרמטרים [ תאריך אלבום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שליחות קטלנית: ג'נסיס - פסקול הסרט המקורי
אלבום אולפן מאת לורן באלפה
יצא לאור 24 ביוני 2015 (אודיו דיגיטלי)
הוקלט Skydance Productions LLC and Paramount Pictures
סוגה פסקול
אורך 71:52
חברת תקליטים Skydance Productions LLC and Paramount Pictures
הפקה דיוויד אליסון, דנה גולדברג עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

את המוזיקה לסרט היה אמור להלחין כריסטוף בק, אבל לאחר מכן נודע כי המלחין לורן באלפה יכתוב וילחין את הפסקול לסרט.

שליחות קטלנית: ג'נסיס - פסקול הסרט המקורי

מס' כותרת אורך
1. "Fate and Hope" 3:57
2. "Better Days"   3:05
3. "Work Camp"   3:37
4. "Bus Ride"   2:03
5. "Sarah & Kyle"   4:36
6. "Alley Confrontation"   2:33
7. "Sarah Kicks Ass"   1:53
8. "Cyberdyne"   3:41
9. "Still After Us"   2:52
10. "Come With Me"   3:42
11. "John Connor"   2:55
12. "It’s Really Me"   2:36
13. "Alcove"   2:17
14. "I Am More"   2:40
15. "If You Love Me You Die"   5:52
16. "Judgment Day"   2:56
17. "Family"   3:14
18. "Fight"   3:01
19. "Sacrifice"   4:21
20. "Guardianship"   3:26
21. "What If I Can't?"   4:23
22. "Terminated" (מבוסס על נעימת הנושא "המחסל" מהסרט הראשון שהולחנה בידי בראד פידל) 2:00
23. "Fighting Shadows" (שיר בונוס, מבוצע בידי ג'יין זאנג) 3:11

קישורים חיצוניים