סרטי טריסטאר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת פרמטר לשם פרמטר אחיד "אתר אינטרנט" (תג)
מ הוספת קישור לVHS
שורה 23: שורה 23:


== היסטוריה ==
== היסטוריה ==
הרעיון להקמת סרטי טריסטאר היה בשנת [[1982]], כאשר [[סרטי קולומביה]], [[HBO]] ו-[[CBS]], החליטו לפצל את העלויות ההולכות והגדלות של עשיית סרטים, על ידי הקמת מיזם חדש. בשנה זו הוקמה החברה, ובשנת [[1983]] קיבלה את השם Tristar Pictures. החברה הייתה האולפן ההוליוודי הראשון שהוקם מאז חברת [[RKO]], שהוקמה למעלה מיובל לפני כן. ההפקה הראשונה של החברה, שפורסמה בשנת [[1984]], הייתה הסרט The Natural בכיכובו של [[רוברט רדפורד]]. במהלך מיזם זה, רוב גירסותיה של טריסטאר יצאו ב-VHS או בוידאו ביתי של סרטי קולומביה-RCA (עכשיו סוני- סרטים ובידור ביתי), CBS/FOX וידאו (כיום CBS בידור ביתי ו[[פוקס המאה ה-20]] בידור ביתי), ו-HBO וידאו. בנוסף, HBO הרוויחה זכויות הפצה בלעדיות לסרטים האלה, ורישיונות לשידורי טלוויזיה. רשת CBS נשרה מהמיזם בשנת [[1985]], אף על פי שעדיין הופצו בה כמה מסרטיה של טריסטאר בוידאו ביתי לפחות עד שנת [[1992]]. בשנת [[1986]], טריסטאר נכנסה לעסקי הטלוויזיה כ- TriStar Television. בשנת [[1987]], רשת HBO, גם נשרה ממיזם TriStar וב- [[7 בספטמבר]], סרטי קולומביה קנתה את מניות המיזם שלה וגם את של CBS, ובכך התמזגו קולומביה וטריסטאר לסרטי קולומביה בידור. שתי החברות המשיכו לייצר ולהפיץ את הסרטים שלהן תחת השמות השונים.
הרעיון להקמת סרטי טריסטאר היה בשנת [[1982]], כאשר [[סרטי קולומביה]], [[HBO]] ו-[[CBS]], החליטו לפצל את העלויות ההולכות והגדלות של עשיית סרטים, על ידי הקמת מיזם חדש. בשנה זו הוקמה החברה, ובשנת [[1983]] קיבלה את השם Tristar Pictures. החברה הייתה האולפן ההוליוודי הראשון שהוקם מאז חברת [[RKO]], שהוקמה למעלה מיובל לפני כן. ההפקה הראשונה של החברה, שפורסמה בשנת [[1984]], הייתה הסרט The Natural בכיכובו של [[רוברט רדפורד]]. במהלך מיזם זה, רוב גירסותיה של טריסטאר יצאו ב-[[VHS]] או בוידאו ביתי של סרטי קולומביה-RCA (עכשיו סוני- סרטים ובידור ביתי), CBS/FOX וידאו (כיום CBS בידור ביתי ו[[פוקס המאה ה-20]] בידור ביתי), ו-HBO וידאו. בנוסף, HBO הרוויחה זכויות הפצה בלעדיות לסרטים האלה, ורישיונות לשידורי טלוויזיה. רשת CBS נשרה מהמיזם בשנת [[1985]], אף על פי שעדיין הופצו בה כמה מסרטיה של טריסטאר בוידאו ביתי לפחות עד שנת [[1992]]. בשנת [[1986]], טריסטאר נכנסה לעסקי הטלוויזיה כ- TriStar Television. בשנת [[1987]], רשת HBO, גם נשרה ממיזם TriStar וב- [[7 בספטמבר]], סרטי קולומביה קנתה את מניות המיזם שלה וגם את של CBS, ובכך התמזגו קולומביה וטריסטאר לסרטי קולומביה בידור. שתי החברות המשיכו לייצר ולהפיץ את הסרטים שלהן תחת השמות השונים.


== לוגו החברה ==
== לוגו החברה ==

גרסה מ־16:58, 25 בנובמבר 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים ריקים [ סיסמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

TriStar Pictures
נתונים כלליים
סוג סרטים
מייסדים סטיב מקווין, רנדי אוסוולט, ליונל סקוט
תקופת הפעילות 1982–הווה (כ־42 שנים)
חברת אם CBS עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות Carolco Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה קלבר סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי קולבר סיטי, קליפורניה, ארצות הברית
בעלות סרטי סוני
מוצרים עיקריים סרט עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל סטיב מקווין
 
www.columbiatristar.it
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרטי טריסטאראנגלית: TriStar Pictures) היא חברת סרטים, הפקות והפצות אמריקאית. החברה היא חברת בת של סרטי קולומביה, שהיא עצמה נמצאת בבעלות סרטי סוני.

היסטוריה

הרעיון להקמת סרטי טריסטאר היה בשנת 1982, כאשר סרטי קולומביה, HBO ו-CBS, החליטו לפצל את העלויות ההולכות והגדלות של עשיית סרטים, על ידי הקמת מיזם חדש. בשנה זו הוקמה החברה, ובשנת 1983 קיבלה את השם Tristar Pictures. החברה הייתה האולפן ההוליוודי הראשון שהוקם מאז חברת RKO, שהוקמה למעלה מיובל לפני כן. ההפקה הראשונה של החברה, שפורסמה בשנת 1984, הייתה הסרט The Natural בכיכובו של רוברט רדפורד. במהלך מיזם זה, רוב גירסותיה של טריסטאר יצאו ב-VHS או בוידאו ביתי של סרטי קולומביה-RCA (עכשיו סוני- סרטים ובידור ביתי), CBS/FOX וידאו (כיום CBS בידור ביתי ופוקס המאה ה-20 בידור ביתי), ו-HBO וידאו. בנוסף, HBO הרוויחה זכויות הפצה בלעדיות לסרטים האלה, ורישיונות לשידורי טלוויזיה. רשת CBS נשרה מהמיזם בשנת 1985, אף על פי שעדיין הופצו בה כמה מסרטיה של טריסטאר בוידאו ביתי לפחות עד שנת 1992. בשנת 1986, טריסטאר נכנסה לעסקי הטלוויזיה כ- TriStar Television. בשנת 1987, רשת HBO, גם נשרה ממיזם TriStar וב- 7 בספטמבר, סרטי קולומביה קנתה את מניות המיזם שלה וגם את של CBS, ובכך התמזגו קולומביה וטריסטאר לסרטי קולומביה בידור. שתי החברות המשיכו לייצר ולהפיץ את הסרטים שלהן תחת השמות השונים.

לוגו החברה

הלוגו של החברה הוצג לראשונה בשנת 1984 (ניתן לראותו בראש הדף בצד שמאל). בלוגו של החברה נראה פגסוס, שמסביבו נמצאים עננים כתומים, כמו בלוגו של סרטי קולומביה. הלוגו הפך למעין סמל תרבותי. הלוגו השני צויר במקור על ידי אלן ריינגולד ולראשונה בשנת 1992, יחד אולפני קולומביה. גרסת האנימציה נוצרה על ידי Intralink Creative בשנת 1993.

המוזיקה הנשמעת במהלך הקרנת הלוגו בתחילת כל סרט של טריסטאר, הולחנה על ידי דייב גרוסין.