חיה סמיר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 32: שורה 32:
[[קטגוריה:זמרות יהודיות ישראליות]]
[[קטגוריה:זמרות יהודיות ישראליות]]
[[קטגוריה:חברי להקת פיקוד הדרום]]
[[קטגוריה:חברי להקת פיקוד הדרום]]
[[קטגוריה:מתמודדי קדם-האירוויזיון]]
[[קטגוריה:מתמודדות קדם-האירוויזיון]]
[[קטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1968]]
[[קטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1968]]

גרסה מ־20:05, 18 במרץ 2020

חיה סמיר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 22 בנובמבר 1968 (בת 55)
ירושלים, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית, ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיה סמירערבית: حياة سمير; נולדה ב-22 בנובמבר 1968 בירושלים) היא זמרת ישראלית ממוצא ערבי-מצרי.

ביוגרפיה

הוריה של סמיר, נביה סרחאן איבן אריף ונבאויה אבראהים מוסא, הם מוסלמים ילידי מצרים. אחרי שהתחתנו, נכלא האב, עיתונאי ומשורר, על רקע ביקורתו נגד נאצר. לאחר שחרורו ברח הזוג ממצרים וב-1968 מצא מקלט מדיני בישראל. בתיאום עם השלטונות הם התחזו לעולים חדשים ממצרים ושינו את שמותיהם ליוסף ולילי סמיר. חיה סמיר גדלה בירושלים כיהודיה, ורק בנעוריה נודע לה שהיא מוסלמית. ב-1986 התגייסה לצה"ל (הייתה הערבייה הראשונה ששירתה בלהקה צבאית), והתפרסמה כשביצעה כסולנית להקת פיקוד דרום את השיר "יונה עם עלה של זית", שזכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר הישראלי 1987.

ב-1988 גילמה את הנמרה לילי בהצגה "פיטר פן" ושרה בה שני שירי סולו, "אור ואש" ו"רוח טובה". ב-1990 חתמה בחברת התקליטים "הליקון", וב-1991 יצא אלבומה הראשון "פשוט אהבה", שכלל 13 שירים, שלושה מהם באנגלית. האלבום לא זכה להצלחה המצופה, אך בלטו ממנו השירים "The Way You Are", גרסה חדשה ל"אל בורות המים", "מה תאמרו לילדים" ו"פשוט אהבה", בדואט עם יצחק קלפטר. עם זאת, סמיר המשיכה להופיע באירועים שונים בארץ ובעולם. באותה שנה הקליטה שיר שזכה להצלחה, בשם "מחול עמים". השיר יצא תחילה כתקליט שדרים. בשנת 1992 הוציאה את אלבומה השני, "קול קורא", שכלל 10 שירים ביניהם "עלם ועלמה", שיר הנושא "קול קורא", שיר אחד בערבית, שהוא גרסת כיסוי לשיר עממי מצרי בשם "גורל" (מציר; בערבית: مصير) ו"מחול עמים" שהוקלט שנה קודם.

ב-1995 השתתפה בשיר כתונת פסים בהשתתפות אמני ישראל, למילותיו של מאיר אריאל ולחנו של ארקדי דוכין. באותה שנה השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון עם השיר "אל הגאולה", אותו כתבה והלחינה בעצמה.

ב-1998 גילמה את השחקנית והזמרת חיה בהצגה גטו בתיאטרון חיפה.

בשנת 2000 זכתה יחד עם אקי אבני במקום הראשון בפסטיבל הזמר והפזמון המחודש, עם השיר "תפילת האור". באותה שנה המשיכה להקליט שירים של תלמה אליגון-רוז (מחברת השיר "יונה עם עלה של זית"). כן הקליטה את שירו של שלום חנוך, "ילדים של החיים", עם זהבה בן וקרן הכט, אותו שרו בעצרת הזיכרון ביום השנה החמישי לרצח יצחק רבין.

ב-2001 יצאה גרסה חדשה לרדיו לשיר שאותו שרה עם יצחק קלפטר "פשוט אהבה", שלא זכתה להצלחה.

בשנת 2002 הוציאה סמיר אלבום בשם "Song Of The Gipsy" ובו חמישה שירים באנגלית ואחד בערבית, ארבעה מתוכם כתבה והלחינה בעצמה. האלבום לא הופץ וזכה לחשיפה מועטה מאוד.

בספטמבר 2012 השתתפה, יחד עם 18 נגנים, זמרות, זמרים ומקהלת פייטנים ב"מקאם ירושלֶם - פנטזיה מוזיקלית רב קולית" עם תזמורת ירושלים החדשה בהנהלת עומר אביטל ויאיר הראל.

אחיה סמי הוא שחקן ובמאי.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים