משתמש:התו השמיני/דיווח על טעויות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
#'''הבלים או דיווח לא אנציקלופדי''':
#'''הבלים או דיווח לא אנציקלופדי''':
#:דיווחים כמו "יוחנן המלך"; "צלפפונית היא הבחורה הכי יפה ביקום, וכהנה רבות.
#:דיווחים כמו "יוחנן המלך"; "צלפפונית היא הבחורה הכי יפה ביקום, וכהנה רבות.
#:דיווחים כמו "מיקום האבנים 12 שבטים 12מזלות 12כוכבים הצלבה לפי פרשת השבוע כול חודש מזלו ושבטו הצלבה בין 12 אבני החושן שבט שמעון מזל אריה וכו 12 אותיות לכול שבט אות מ א עד ת ז12 +12 = 22 אותיות יש סודות קדושה רבים ב12אבניי החושן מאופן 3×4 =12 =3 מרכבה מובנת המטריה צירוף של אותיות מפתח לאבן מספר 3 שנות בררת באפרת זה הכהן הגדול היה פותח את ארון הקודש ביום כיפורים" וכדומה.
#:דיווחים כמו: "מיקום האבנים 12 שבטים 12מזלות 12כוכבים הצלבה לפי פרשת השבוע כול חודש מזלו ושבטו הצלבה בין 12 אבני החושן שבט שמעון מזל אריה וכו 12 אותיות לכול שבט אות מ א עד ת ז12 +12 = 22 אותיות יש סודות קדושה רבים ב12אבניי החושן מאופן 3×4 =12 =3 מרכבה מובנת המטריה צירוף של אותיות מפתח לאבן מספר 3 שנות בררת באפרת זה הכהן הגדול היה פותח את ארון הקודש ביום כיפורים" וכדומה.
#:דיווחים לא ברורים: "מפורסמים - Itay rada שיקן כדורגל ישראלי ולא קיים בבלאדס".
#:דיווחים לא ברורים: "מפורסמים - Itay rada שיקן כדורגל ישראלי ולא קיים בבלאדס".
#:'''דרך טיפול''': הסרה.
#:'''דרך טיפול''': הסרה.

גרסה מ־13:38, 24 במרץ 2020

כיוון שנשאלתי רבות אודות שיטת עבודתי בניקוי ובטיפול בדף ויקיפדיה: דיווח על טעויות, ראיתי לנכון סוף סוף לכתוב את שיטת פעולתי כאן, ולהפנות לכאן את כל השואלים.

בגדול ישנם סוגים רבים של דיווחים שנערמים, ואנסה לנתח כאן את הסוגים ואת שיטת הפעולה המתאימה להם:

  1. דיווחים שטופלו:
    דיווח שכבר טופל, דיווח שהתברר כ"שגוי" וכדומה:
    דיווח לא רלוונטי - הסרה.
    דיווח שעלול להיות רלוונטי, כמו דיווח על טעות שחוזר שוב ושוב או דיווח על טעות שמבלבל בין אנשים בעלי שם דומה - ארכוב.
  2. הבלים או דיווח לא אנציקלופדי:
    דיווחים כמו "יוחנן המלך"; "צלפפונית היא הבחורה הכי יפה ביקום, וכהנה רבות.
    דיווחים כמו: "מיקום האבנים 12 שבטים 12מזלות 12כוכבים הצלבה לפי פרשת השבוע כול חודש מזלו ושבטו הצלבה בין 12 אבני החושן שבט שמעון מזל אריה וכו 12 אותיות לכול שבט אות מ א עד ת ז12 +12 = 22 אותיות יש סודות קדושה רבים ב12אבניי החושן מאופן 3×4 =12 =3 מרכבה מובנת המטריה צירוף של אותיות מפתח לאבן מספר 3 שנות בררת באפרת זה הכהן הגדול היה פותח את ארון הקודש ביום כיפורים" וכדומה.
    דיווחים לא ברורים: "מפורסמים - Itay rada שיקן כדורגל ישראלי ולא קיים בבלאדס".
    דרך טיפול: הסרה.
  3. שגיאה:
    הדיווח הכי קל לטיפול. שגיאת כתיב ("אם בואו לישראל"); תקלדה ("המךך שלמה"; "לא כותבים ערפדה כותבים ערפדית") או השחתה ("היי, אני נחום איש גמזו").
    דרך טיפול: טיפול והסרה.
  4. הטעות הברורה:
    דיווח על סתירה בטקסטים או בין ערכים ("בהתחלה כתוב שנפטר ב-1435 ובהמשך הערכים שנפטר ב-1604"; בערך אחד כתוב שלא היו לו ילדים ובערך אחר כתוב שכן") או טעות שניתן לברר בקלות ("הפועל באר שבע זכתה באליפות בעונת 2016/2017"; "הפועל גלבוע גליל זכתה באליפות בעונת 1991/1992 ולא 1995/1996").
    דרך טיפול: טיפול והסרה.
  5. בדיקה בוויקיפדיה בשפה זרה:
    יש דיווחים שעל מנת לאמת את נכונותם הכי קל לבדוק בוויקיפדיה בשפה זרה, כמו "מיילי סיירוס התגרשה"; "אדם סנדלר משחק בסרט החדש יהלום לא מלוטש"; "לסרט לכל הנערים שאהבתי יש שני סרטי המשך".
    דרך טיפול: טיפול והסרה.
  6. בדיקה בגוגל:
    חלק מהנתונים המדווחים אי אפשר למצוא בוויקיפדיות זרות, בעיקר נתונים ישראליים, ועל כן ניתן לחפש אותם בגוגל: "דב בן-מאיר נפטר"; "לליאור נרקיס יש שני בנים"; "אין בתי משפט לתעבורה בנתניה ואין בטבריה" וכדומה.
    דרך טיפול: טיפול והסרה.
  7. דיווחים בנושאים שאיני מבין בהם:
    דיווחים על טעויות בשפה זרה: "פדאיון כותבים עם האות ض לא د".
    דרך טיפול: תיוג בעלי הידע המתאימים והמתנה של שבועיים. המתנה של שבועיים. במקרה שיש תשובה - הסרה. במקרה שאין תשובה או שהתשובה רלוונטית לעתיד - ארכוב.
    דיווחים על ערכים שאיני מבין בנושא ואיני רוצה לטעות, כמו: "המצור המתואר בפרק ו במלכים קודם להפיכה של חזאל בשנת 842, ולפיכך מי שהציב אותו הוא בן הדד השני, ולא השלישי"; "חולצת החוץ של הפועל מרמורק היא בצבע לבן"; "צפיפות הגז H2 בתנאים סטנדרטיים כנראה הומרה לא נכון מהערך באנגלית. g/L = kg/m^3" וכדומה.
    דרך טיפול: תיוג בעלי הידע המתאימים והמתנה של שבועיים. במקרה שיש תשובה - הסרה. במקרה שאין תשובה או שהתשובה רלוונטית לעתיד - ארכוב.
  8. נתונים שאין דרך לברר:
    דיווחים המפנים לספרים שלא נמצאים תחת ידי: ""
    דיווחים שניתן לבדוק רק לאחר צפייה בסרט/סדרה: "שייקה פייקוב לא הלחין את המוזיקה לסרט 'הדודה מארגנטינה'. במִזכים (קרדיטים) עצמם בתחילת הסרט מופיע כי המוזיקה היא מוזיקת ספרייה ולא מוזיקה שהולחנה במיוחד לסרט"; "בובספוג בן 21".
    דיווחים על נתונים שרק מי שמכיר את הנושא יודע את אמיתותם: "טייסת 160 התחילה כיחידה 160 למטרות חיל האויר. תקיפת טילים. מעולם לא הייתה ברמת דויד. ה-67-S מעולם לא היה מועמד להיות מסוק הקרב של חיל האוויר"; "חברו של נתן אלבז שפירק איתו רימונים היה יעיש סבג", "טווח התווים של סקסופון הוא מBb עד F#" וכדומה.
    דיווחים שאין בכלל אופציה לברר, כמו "הפרסומת הכי שמשוייכת לקריסטל היא 'סוד קריסטל סטיב המיים'".
    דרך טיפול: תיוג בעלי הידע המתאימים והמתנה של שבועיים. במקרה שיש תשובה - הסרה. במקרה שאין תשובה או שהתשובה רלוונטית לעתיד - ארכוב.
  9. תוכן חסר ברור:
    דיווח שניתן לטפל בו בקלות, כמו: "ריאל מדריד זכתה בליגת האלופות אתמול"; "יהודה גליק נבחר לכנסת" וכדומה.
    דרך טיפול: טיפול והסרה.
  10. הצעות לשיפור:
    דיווחים שמצפים מאיתנו להתחיל מחקר, כמו "נתן אשל - הערך דורש עדכון בעקבות האירועים האחרונים. אשל המשיך לפעול (למשל שיחות עם בן גביר) עבור נתניהו אחרי אפריל\מאי 2019 והמו"מ הקואליציוני. כמו כן, האם הוא צילם מתחת לחצאית של הבחורה ב-2012?".
    דיווחים על דברים הדורשים עדכון: "טבלת סגל נבחרת צרפת בכדורגל מעודכן רק לספטמבר 2018"; "בערך על תומאס סאנגסטר יש רק פילמוגרפיה חלקית".
    דיווחים על חלקים חסרים בערכים: "אפשר לכתוב בערך על יהדות אוסטריה על ההשפעה שלה על החיים באירופה בקרב כלל היהודים".
    דרך טיפול: המתנה של שבועיים. במקרה שיש תשובה - הסרה. במקרה שאין תשובה או שהתשובה רלוונטית לעתיד - ארכוב.
  11. דיווחים על ערכים פגומים:
    דיווחים כמו "הערך לא ברור"; "כתוב בסגנון יח"צני"; "שגיאות כתיב רבות"; "צבי נדב - סבי, נולד ברוסיה. וישנן עוד טעויות רבות בערך".
    דרך טיפול: המתנה של שבועיים (אולי מישהו בכל זאת יחליט לטפל) והסרה.