יואב קרני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
צביקה (שיחה | תרומות)
מ זוטא
מחליף את הדף עם 'יואב הוא ילד מאד מתומטם וגיי'
שורה 1: שורה 1:
יואב הוא ילד מאד מתומטם וגיי
'''יואב קרני''' (נולד ב־[[1957]]), [[עיתונאי]] ובלוגר [[ישראלי]].

בילדותו קרני שהה מספר שנים באחת ממדינות [[אפריקה]], במסגרת שליחות שמילאו הוריו. לאחר ששבה המשפחה ארצה השתקעה ב[[רמת גן]]. מגיל צעיר הוא פרסם רשימות פרי עטו ב"[[הארץ שלנו]]". ב-[[1975]] קרני התגייס ל[[גלי צה"ל]] ומונה לעורך חדשות החוץ הראשון של התחנה. לאחר שחרורו מ[[צה"ל]] הצטרף לעיתון [[ידיעות אחרונות]] ושימש חמש שנים כפרשן פוליטי. ב-[[1985]] עבר ל[[הארץ]] ומונה לשליח העיתון ב[[ניו יורק]]. בתקופה זו התגבש סגנון כתיבתו המוכר, המשלב בין ידע אישי רחב בתחומים מגוונים לבין ניתוח של מאורעות אקטואליים תוך הדגשת אלמנטים היסטוריים ו[[אנתרופולוגיה|אנתרופולוגיים]]. ב-[[1992]] עבר לעיתון הכלכלי [[גלובס]] ונכון ל-[[2006]] הוא משמש ככתבו ב[[ניו יורק]] ומפרסם בו [[מסה (חיבור עיוני)|מסות]] על [[פוליטיקה]], [[יחסים בינלאומיים]], [[כלכלה]] ו[[היסטוריה]].

ב[[שנות ה-90]] קרני כתב בהרחבה על כמה מן התוצאות של התמוטטות [[ברית המועצות]]. את מסעותיו הנרחבים בהרי הקווקאז סיכם בספר, 'אנשֵי הֶהָרים: מסע אל הקווקאז בעִקבוֹת הזִכָּרוֹן', אשר יצא לאור בניו יורק בשנת 2000.

במאי 2003 הקים קרני את ה[[בלוג]] שלו, "יואב קרני בוושינגטון", שחנך את הבלוגיה של אתר [[רשימות]]. מאז הוא מפרסם שם באופן קבוע את רשימותיו.

==קישורים חיצוניים==

* [http://www.notes.co.il/karny יואב קרני בוושינגטון] - בלוג באתר רשימות

[[קטגוריה:עיתונאים עבריים|קרני, יואב]]

גרסה מ־20:29, 11 במרץ 2007

יואב הוא ילד מאד מתומטם וגיי