התנועה לחופש המידע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת {{תב|אתר רשמי}} בקישורים חיצוניים על סמך ויקינתונים, במידה וחסרה תבנית (תג)
מ (דרך WP:JWB)
שורה 15: שורה 15:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{אתר רשמי}}
* {{גיידסטאר|580425700}}
* {{גיידסטאר|580425700}}
* {{הארץ|רוני קורן-דינר|לבקשת התנועה לחופש המידע: הרשות השנייה תחשוף התחייבויות ערוץ 10|1.1404214|25 באפריל 2007}}
* {{הארץ|רוני קורן-דינר|לבקשת התנועה לחופש המידע: הרשות השנייה תחשוף התחייבויות ערוץ 10|1.1404214|25 באפריל 2007}}

גרסה מ־22:15, 6 באפריל 2020

התנועה לחופש המידע
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
יושב ראש נדב איל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.meida.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התנועה לחופש המידע היא עמותה שהוקמה בשנת 2004, ביזמתם של העיתונאי רביב דרוקר והמשפטנים פרופ' יורם רבין וד"ר יובל קרניאל, וזאת במטרה לקדם את חופש המידע, ובאופן ספציפי להביא לישומו המלא של חוק חופש המידע, שנחקק בשנת 1998. עו"ד רחלי אדרי היא מנכ"לית התנועה נכון לשנת 2019,[1] ולה קדמו עו"ד נירית בלייר, עו"ד אלונה וינוגרד, ד"ר רועי פלד ועו"ד אילן יונש. כיום מכהנת עו"ד אלונה וינוגרד כיו"ר הוועד המנהל. עוד בין חברי הנהלת התנועה לאורך השנים ניתן למצוא את העיתונאי רביב דרוקר, ד"ר רועי פלד, פרופ' יורם רבין, פרופ' קרין נהון, עמית סגל, דקלה אברגיל, עו"ד מורן סיתאלכול, ד"ר ליאב אורגד, רן מלמד ועו"ד רוני שוקן.

מטרות

התנועה גורסת כי חוק חופש המידע הוא חוק חשוב הסובל מתת-יישום חמור, הנובע מחוסר מודעות של הציבור הרחב, ארגונים חברתיים וכלי תקשורת לזכויות המובטחות להם בחוק. כמו כן, התנועה טוענת שפקידי הממשל בישראל אינם מעוניינים שהציבור יקבל מידע על פעולותיהם ועל כן הם לא פועלים ליישומה ולקידומה של הזכות לקבל מידע, ובכך מאיימים לרוקן את החוק מתוכנו. אנשי התנועה סוברים שתרבות אמיתית של חופש מידע חיונית כדי לחזק את הדמוקרטיה הישראלית, כדי להגביר את מעורבות הציבור בפוליטיקה ובחברה, כדי להעצים את כוחם של ארגונים הנאבקים לשינוי חברתי ולשפר את איכות השלטון והמינהל המשרתים את הציבור.

פעילות

התנועה מגישה מדי שנה מאות בקשות לפי חוק חופש המידע, לקבלת מידע בנושאים בעלי עניין ציבורי. במקרים רבים, בעת שרשויות מסרבות למסור מידע, עותרת התנועה לבית המשפט לעניינים מנהליים, בהתאם לחוק. התנועה מפעילה קליניקה משפטית במסלול האקדמי המכללה למינהל בראשון לציון[2] וכן פרקטיקום במרכז הבינתחומי שבהרצליה,[3] שבמסגרתם מתוודעים סטודנטים לעקרונות השקיפות בכלל ולעקרונותיו של חוק חופש המידע בפרט. התנועה פרסמה לאורך השנים מדדי חופש המידע, שמטרתו להעריך את מידת יישומו של חוק חופש המידע ברשויות הציבוריות.

ב-2008, בעקבות עתירה שהגישה התנועה יחד עם העיתונאי עמית סגל נגד הכנסת, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים לכנסת לפרסם סרטים ממצלמות האבטחה, בהם נראים ח"כ יחיאל חזן (ליכוד) והשרה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) מבצעים עבירות פליליות.[4]

בין יתר התרגומים לתנועה ניתן למצוא את הקרן החדשה לישראל, קרן סבא שמואל, קרן יד הנדיב, קרן אס סי בי פי.[5]

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים