טופס 101 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עריכה
שורה 8: שורה 8:
== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
* [https://www.kolzchut.org.il/he/טופס_101 טופס 101], ב[[אתר אינטרנט|אתר]] "[[כל-זכות]]"
* [https://www.kolzchut.org.il/he/טופס_101 טופס 101], ב[[אתר אינטרנט|אתר]] "[[כל-זכות]]"
* [https://mof.gov.il/101/Pages/default.aspx טופס 101], באתר [[משרד האוצר]]
* [https://www.gov.il/BlobFolder/service/itc101/he/Service_Pages_Income_tax_itc101.pdf טופס 101], באתר [[רשות המסים בישראל]]


{{קצרמר|ישראל}}
{{קצרמר|ישראל}}

גרסה מ־20:26, 11 באפריל 2020

קובץ:כרזת הסרט ע.png
החלק העליון בטופס, בו העובד נדרש למלא את פרטיו האישיים.

כרטיס עובד ובקשה להקלה ולתיאום מס על ידי מעביד, הידוע כטופס 101, הוא טופס של רשות המסים הישראלית, אותו נדרש למלא כל עובד בתחילת עבודה, תחילת שנת מס או במקרה של שינוי בפרטיו האישיים. טופס זה מסדיר את זכויותיו וחובותיו של העובד עם המדינה והמעסיק, ובהתאם למידע הנמסר בו המעסיק מנכה משכרו של העובד מסים ומפריש עבורו את התשלום לביטוח בריאות וביטוח לאומי.

הפרטים האישיים אותם ממלא כל עובד בטופס זה כוללים את שמו הפרטי ושם משפחתו, מספר זהותו, מגדרו, כתובתו, מספר הטלפון האישי שלו, קופת חולים בה הוא חבר ומצב משפחתו. אל הטופס מחויב כל עובד לצרף צילום של תעודת הזהות שלו, ובני נוער עובדים מתבקשים לצרף גם אישור מרופא משפחה כי הם כשירים לעבודה. כמו כן, עובדים הזכאים להקלות וזיכוי בניכוי המיסים מתבקשים למלא את הפרטים הרלוונטיים לכך ולצרף את הטפסים המתאימים. בסוף הטופס, העובד נדרש לחתום עליו. השמטת פרטים או מסירת פרטים לא נכונים בטופס זה, מהווים עבירה פלילית שבצידה עונש מאסר ו/או קנס.

במידה ועובד אינו ממלא את הטופס, הוא אינו מקבל את נקודות הזיכוי שמגיעות לו ומנוכה המס המרבי לפי מדרגות המס שנקבעו בחוק בהתאם לגובה משכורתו. עובד נדרש למלא את הטופס בתוך שבוע מהיום הראשון לעבודתו או עד היום שלפני קבלת משכורתו הראשונה (לפי התאריך המוקדם יותר), בתחילתה של כל שנת מס (1 בינואר ועד לסוף חודש זה) ובעת כל שינוי פרטים או שינוי נסיבות (נישואים, גירושים, הולדת ילדים, סיום למידה במוסד להשכלה גבוהה, מעבר קופת חולים ושינוי מקום מגורים; בתוך שבוע מהיום בו חל השינוי).

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.