יובל לופן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ בקרת זהויות
Dorian Gray Wild (שיחה | תרומות)
←‏ביוגרפיה: שם האב הנכון
שורה 4: שורה 4:
==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==


יובל לופן, נולד בשנת [[1942]] לשולמית (שולקה) ונחום (ינצ'ה) לופן, ממייסדי הקיבוץ [[גינוסר]]. כנער החל להתעניין ב[[ארכאולוגיה]] והצטרף ל[[ארכאולוג]]ית [[קלר אפשטיין]] במספר חפירות בסביבות גינוסר וה[[גולן]]. במשך שנים רבות היה רכז נוי בקיבוצו [[גנוסר]]. הוא החל לעסוק בפיסול בגיל 50. תחילה פיסל וגילף בעץ ויצר עמודי [[טוטם]] מעץ, ולאחר מכן התרכז בעבודה בפיסול ו[[סיתות]] באבני [[בזלת]]. חלק מיצירותיו נמצא בקיבוץ, וחלקן פזור בכל רחבי הארץ. בן פסליו פסל "ברוכים הבאים" הניצב בשער הכניסה והיציאה הצפונית של העיר [[טבריה]]. ופסל "יד השבעה" אותו יצר עם שני פסלים נוספים יחיעם ליפשיץ ואסתי סחייק הר לב, באזור אל חמה ברמת הגולן לזכרם של שבעת חללי תקרית אל חמה שנהרגו במקום באפריל [[1951]]. פסלי [[בזלת]] שיצר יובל לופן לזכרו והנצחתו של [[אלי כהן]] פזורים במספר מקומות לאורך [[שביל אלי כהן]] ברמת הגולן-מיזם הנצחה לזכרו ולפעלו של איש "[[המוסד]]" אלי כהן.
יובל לופן, נולד בשנת [[1942]] לשולמית (שולקה) ויעקב (ינצ'ה) לופן, ממייסדי הקיבוץ [[גינוסר]]. כנער החל להתעניין ב[[ארכאולוגיה]] והצטרף ל[[ארכאולוג]]ית [[קלר אפשטיין]] במספר חפירות בסביבות גינוסר וה[[גולן]]. במשך שנים רבות היה רכז נוי בקיבוצו [[גנוסר]]. הוא החל לעסוק בפיסול בגיל 50. תחילה פיסל וגילף בעץ ויצר עמודי [[טוטם]] מעץ, ולאחר מכן התרכז בעבודה בפיסול ו[[סיתות]] באבני [[בזלת]]. חלק מיצירותיו נמצא בקיבוץ, וחלקן פזור בכל רחבי הארץ. בן פסליו פסל "ברוכים הבאים" הניצב בשער הכניסה והיציאה הצפונית של העיר [[טבריה]]. ופסל "יד השבעה" אותו יצר עם שני פסלים נוספים יחיעם ליפשיץ ואסתי סחייק הר לב, באזור אל חמה ברמת הגולן לזכרם של שבעת חללי תקרית אל חמה שנהרגו במקום באפריל [[1951]]. פסלי [[בזלת]] שיצר יובל לופן לזכרו והנצחתו של [[אלי כהן]] פזורים במספר מקומות לאורך [[שביל אלי כהן]] ברמת הגולן-מיזם הנצחה לזכרו ולפעלו של איש "[[המוסד]]" אלי כהן.
בשנת [[1986]] התפרסם יובל לופן כשמצא על גדת [[הכנרת]] יחד עם אחיו משה סירה עתיקה מלפני כאלפיים שנה שנשתמרה במצב טוב ומוצבת כיום ב"בית יגאל אלון" בגינוסר. היא זכתה לשם "סירת ישו" שכן לפי הערכה היא מתקופתו של [[ישו]].
בשנת [[1986]] התפרסם יובל לופן כשמצא על גדת [[הכנרת]] יחד עם אחיו משה סירה עתיקה מלפני כאלפיים שנה שנשתמרה במצב טוב ומוצבת כיום ב"בית יגאל אלון" בגינוסר. היא זכתה לשם "סירת ישו" שכן לפי הערכה היא מתקופתו של [[ישו]].

גרסה מ־20:43, 7 במאי 2020

פסל "חיזור"בטיילת החוף הצפוני באילת פרי יצירתו של יובל לופן

יובל לופן (נולד בשנת 1942) הוא פסל ישראלי שעשרות מפסליו מעטרים מקומות שונים ברחבי הארץ.

ביוגרפיה

יובל לופן, נולד בשנת 1942 לשולמית (שולקה) ויעקב (ינצ'ה) לופן, ממייסדי הקיבוץ גינוסר. כנער החל להתעניין בארכאולוגיה והצטרף לארכאולוגית קלר אפשטיין במספר חפירות בסביבות גינוסר והגולן. במשך שנים רבות היה רכז נוי בקיבוצו גנוסר. הוא החל לעסוק בפיסול בגיל 50. תחילה פיסל וגילף בעץ ויצר עמודי טוטם מעץ, ולאחר מכן התרכז בעבודה בפיסול וסיתות באבני בזלת. חלק מיצירותיו נמצא בקיבוץ, וחלקן פזור בכל רחבי הארץ. בן פסליו פסל "ברוכים הבאים" הניצב בשער הכניסה והיציאה הצפונית של העיר טבריה. ופסל "יד השבעה" אותו יצר עם שני פסלים נוספים יחיעם ליפשיץ ואסתי סחייק הר לב, באזור אל חמה ברמת הגולן לזכרם של שבעת חללי תקרית אל חמה שנהרגו במקום באפריל 1951. פסלי בזלת שיצר יובל לופן לזכרו והנצחתו של אלי כהן פזורים במספר מקומות לאורך שביל אלי כהן ברמת הגולן-מיזם הנצחה לזכרו ולפעלו של איש "המוסד" אלי כהן.

בשנת 1986 התפרסם יובל לופן כשמצא על גדת הכנרת יחד עם אחיו משה סירה עתיקה מלפני כאלפיים שנה שנשתמרה במצב טוב ומוצבת כיום ב"בית יגאל אלון" בגינוסר. היא זכתה לשם "סירת ישו" שכן לפי הערכה היא מתקופתו של ישו.

בשנת 2005 קיבל לופן את "פרס עמק הירדן ליוצרים". יובל נשוי בשנית לרותי.

עבודותיו

קישורים חיצוניים